Ervaringen Hofstede Oostrijk Delfgauw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salamaleque

Ervaringen Hofstede Oostrijk Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 13:41

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen als jullie je paard hebben staan bij Hofstede Oostrijk in Delfgauw. Mij spreekt het aan dat paarden in de winter ook lekker buiten lijken te komen. Verder heb ik de gebruikelijke vragen als, hebben ze voldoende ruimte in de stallen, voldoende ventilatie/schoon? Hoe zijn de lessen, is er voldoende plek om te rijden of is het toch wel vol? Hoe is de sfeer, wat voor mensen staan er? Wat doet de staleigenaar en wat mag/moet je zelf doen/regelen? Ik ben benieuwd, het mag eventueel ook via PB ;)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:54

Ik kom daar al een tijdje (zo'n 9 jaar) dus ken t aardig goed :)
De paarden komen in de winter s'ochtends in groepjes of met een vriend/vriendin 2 uur buiten. De stallen zijn ruim, dr zijn grotere en kleinere stallen. Er zitten ventilatie gaten en in de het nieuwere stallenblok kunnen de paarden naar buiten kijken door een luikje wat je zelf open/dicht kan doen. Er wordt gevoerd en buitengezet, maar je moet zelf uitmesten. (Je kan je paard ook in de mestservice zetten maar hier moet je xtra voor betalen.) Er wordt 1x per week springles gegeven in een groep en voor de rest zijn er instructrices die heel goede privélessen geven. Er is voldoende plek om te rijden, het is er eigenlijk nooit echt druk. Gezellige mensen en sfeer.
Hopelijk is dit een beetje genoeg info ;)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 08:03

ster21 schreef:
Ik kom daar al een tijdje (zo'n 9 jaar) dus ken t aardig goed :)
De paarden komen in de winter s'ochtends in groepjes of met een vriend/vriendin 2 uur buiten. De stallen zijn ruim, dr zijn grotere en kleinere stallen. Er zitten ventilatie gaten en in de het nieuwere stallenblok kunnen de paarden naar buiten kijken door een luikje wat je zelf open/dicht kan doen. Er wordt gevoerd en buitengezet, maar je moet zelf uitmesten. (Je kan je paard ook in de mestservice zetten maar hier moet je xtra voor betalen.) Er wordt 1x per week springles gegeven in een groep en voor de rest zijn er instructrices die heel goede privélessen geven. Er is voldoende plek om te rijden, het is er eigenlijk nooit echt druk. Gezellige mensen en sfeer.
Hopelijk is dit een beetje genoeg info ;)

Super, dank je wel voor de info!

arrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:13

Hallo,

Sta je inmiddels al op deze stal?:) ik ga toevallig vandaag ook kijken:)

Groetjes,

Danielle

salamaleque

Re: Ervaringen Hofstede Oostrijk Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 15:54

Hoi Danielle,

Nee ik heb voor een andere stal gekozen. Maar ik blijf het een lastig verhaal vinden, ben nu weer aan het twijfelen omdat mijn paard het niet optimaal doet met weidegang in een (bij ons hele grote) groep. Maar deze stal zit nog wel steeds in mijn achterhoofd. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Groetjes

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:23

Ook ik ben na al die tijd verhuisd met mijn paard, waar ik nu sta is ze veel gelukkiger. Op hofstede staan ze trouwens in de zomer wel in een redelijk grote kudde. Er zijn een aantal kleine landjes voor je paard in zn eentje of met 2, maar ik weet niet of die nu vol staan.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 06:50

Ja dat vind ik dan weer minder, zo'n grote groep. Mijn paard mag ook niet hele dagen op de wei dus die staat max. 3 uur en dan ook nog met een GG grasmasker. Altijd lastig als je iets anders dan anders wil voor je paard ... Maar fijn dat je nu naar je zin staat!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:58

Ik kwam er vaker vooral toen Ria nog leefde. Na haar overleden is het daar erg achteruit gegaan in mijn ogen en ben ik er ook steeds minder vaak naartoe gegaan.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:56

hmmm ik zat net te lezen omdat er stallen vrij zijn. Mijn paard staat nu op een manege maar daar is het erg druk. Volgens mij heeft mijn paardje daar best last van. Ik denk dat ik maar eens ga kijken en sfeer ga proeven. Hoe staat het met naar het delftse hout gaan. Is dat een beetje te doen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:00

Is wel een eindje rijden hoor, naar het DH! En je paard moet niet bang zijn van tractors, je moet over een eenbaans-landweggetje.

Ik vind het wel jammer om te lezen dat ze in de winter maar 2u buiten komen, ik dacht dat dat sowieso de hele dag was? En het staat me ook tegen dat je geen eigen instructie mag. Als ik er met mijn (toekomstig) paard wil staan wil ik toch echt westernlessen hebben.

Het lijkt me wel echt een super stal hoor :) Maar ik denk toch helaas wat haken en ogen die je gewoon hebt in de randstad... Vervelend.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:02

Dat is wat mij idd op het laatst tegen hield. Ik kwam er al jaren en soms met eigen pony, maar ineens mocht ik eigen pony niet meer meenemen voor les. Twee uur buiten is volgens mij exclusief de tijd dat je je paard zelf in een verharde paddock zet. Maar deze moeten wel gedeeld worden dus niet altijd meteen beschikbaar.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:43

Ik heb er een 2tal jaar gestaan in de tijd dat ria er nog was. Enorm veel bijzondere contacten opgedaan. Veel bijzondere (NH gerichte) mensen leren kennen.

Echter toch wel vaak aan de hand gehad dat er beschimmeld voer gegeven werd. Daarnaast moest je met je paard door een paddock heen waar andere paarden los stonden wilde je kunnen rijden (ik stond achter op t erf). En werd mijn paard dus regelmatig getrapt of deelde zelf een trap uit omdat de paddock waar je doorheen moest erg smal is.

Ik vond de bak erg stoffig en de paddocks zijn betegeld, dus lekker rollen was er niet bij.

Naar het DH is het wel een half uurtje / 45 minuten stappen. Je kan wel naar een ander bosje, dat is zo'n 20 minuten stappen maar is wel heel klein.

Ik heb de insteek van de stal altijd heel mooi gevonden, alles zo natuurlijk mogelijk. Echter vind ik wel dat ze er te weinig buiten komen in de wintermaanden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:02

De bak had later een mooie sproei installatie, dus veel minder stoffig.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 07:57

Oh dat zou goed kunnen hor, ik ben er volgende maand alweer 5 jaar weg :)

Maar naar wat ik hoorde is het na het overlijden van Ria enorm achteruit gegaan en zijn er zelfs mensen die daar al tientallen jaren komen weg gegaan.

Ondanks dat ik daar toen der tijd een hele fijne tijd heb gehad zou ik er mijn paard nooit stallen :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:14

Ik ben idd ook van mening dat het achteruit is gegaan... Zeker de sfeer is anders geworden. Reden naar de DH in 20 minuten (route over schelpenpaden Door wijk met draf). En met dat buiten zetten, stel je paard heeft een maatje dan komt ie al snel nog is 2 uur buiten (1 x met de eigenaar van t andere paard 1 x met jou) plus dan nog jouw aandacht was ie dr toch al snel 6 uur uit. Bij de gemiddelde manege naar mijn weten toch minder, zeker in de randstad.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:05

Niet iedere eigenaar is 5 uur per dag op stal te vinden :D

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:55

Zeker waar allemaal. Ik had gezien dat er ontzettend veel stalregels zijn. In die mate dat het mijn dochter en mij eigenlijk tegenstond om te gaan kijken. Dus we kijken op ons gemakje nog even verder. Heeft er iemand nog iedeën? Kraanhoeve ben ik ook geweest, maar is te duur, en niet echt mogelijkheid naar het bos.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:23

Ja t werden er ook steeds meer haha :D en nee tuurlijk ben je geen 5 uur op stal, maar toch al wel snel 2 :D ik sta nu ook zeker niet op een perfect plekje... bos aardig ver weg. Maar wel erg veel vrijheid en paarden veel buiten + goede bak. Helaas is t vol :D

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:44

Oud topic, maar misschien weet iemand hier of de prijs exclusief stro is? Dit maak ik op uit het stalreglement. En weet iemand of honden zijn toegestaan? (aangelijnd)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:42

Prijs is exclusief stro voor hoever ik weet... Dat was het wel altijd in ieder geval. Wat de regels met honden nu zijn weet ik niet!

GiuliaLampe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:24

Weet iemand hoeveel de stalling kost op hofstedeoostrijk? En wat je dan allemaal krijgt (dus stro Enzo)

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:03

Ik dacht vanaf 285 tot 315 afhankelijk vd box met hooi en voer en zonder bodembedekking. Met 2 uur buiten zetten. Zelf mesten

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:44

285 tot 315 exclusief bodembedekking klopt , inclusief hooi , voer en binnen/buiten zetten , mesten doe je zelf en mest service kost je 75 euro per maand extra. Volgens mij zitten ze nu wel vol.. maar zeker weten doe ik het niet.

GiuliaLampe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:02

silversomali schreef:
Ik dacht vanaf 285 tot 315 afhankelijk vd box met hooi en voer en zonder bodembedekking. Met 2 uur buiten zetten. Zelf mesten

Dankje

GiuliaLampe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:03

Sharkj schreef:
285 tot 315 exclusief bodembedekking klopt , inclusief hooi , voer en binnen/buiten zetten , mesten doe je zelf en mest service kost je 75 euro per maand extra. Volgens mij zitten ze nu wel vol.. maar zeker weten doe ik het niet.

Bedankt ik ga denk ik binnenkort even kijken of ze nog plek hebben en om te kijken hoe het er uit ziet