Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Tinky12 schreef:bergjeJ schreef:De wildshof is wel flink veranderd hoorde ik. Paarden staan ook binnen in grote groep met uitloop op beton. Schijnt wel veel kleiner te zijn dan voorheen.
Zou kunnen hoor,ik ben er al lang niet meer geweest...ken echt enkel de oude situatie
Diaantjev schreef:Mijn lieve grote vriend Gino is inmiddels 22 jaar en begint toch wel wat ouderdomsverschijnselen te krijgen. Het gaat nu nog goed maar mocht hij geen plezier meer hebben in het rijden, dan wil ik hem zijn oude dag gunnen in een rusthuis. Uiteraard wil ik voor hem alleen het allerbeste en daarom ben ik op zoek naar ervaringen van bokkers die hun paard naar een rusthuis hebben gebracht. Ik heb al gezocht op internet maar er zijn er vast meer dan die ik kan vinden.
Kun je me helpen aan informatie zoals:
- Bij welk rusthuis staat je paard en waarom heb je voor dit rusthuis gekozen?
Jakari in Lopik! Mijn moeder heeft dit uitgezocht..
- Staan de paarden daar dag en nacht buiten (zomer en/of winter) of bijvoorbeeld ’s nacht op stal?
Ik geloof iets van 8 maanden dag en nacht buiten en de rest 's nachts op stal en overdag in de paddock.
- Wat zijn de kosten per maand en wat betaal je aan eventuele bijkomende kosten?
€ 200,- per maand, behoorlijk bedrag vind ik zelf..
- Hoe vaak ga je op bezoek en mag je komen wanneer je wilt?
Mag komen wanneer je wilt, wij gaan meestal 1x per maand?!
Ook ben ik wel benieuwd waarom je de beslissing hebt genomen om je paard/pony naar een rusthuis te brengen (ouderdom/blessure?). Ik heb Gino al meer dan 19 jaar en de gedachte om hem uit handen te moeten geven vind ik zwaar. Hadden jullie daar ook zo’n moeite mee?
Ik hoop dat jullie je ervaringen met mij willen delen en foto’s zijn altijd welkom. Alvast heel erg bedankt!
Bloodymary schreef:Ik wil graag dat hij het hele jaar op het land komt te staan.