Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iselda schreef:Op marktplaats staat veel in de buurt van hhw, je kunt daar even kijken.
Weet niet hoeveel je wilt uitgeven? Hoe ver het mag zijn vanaf hhw?
DaniBanani schreef:Ik zie in je profiel dat je 10 bent. Heb je een eigen paard? Zo ja (of als je ouders al hebben gezegd dat je een paard mag), dan moet je misschien aan je ouders vragen wat voor budget ze hebben. Zo nee - zoek je dan een stal om te rijden op een lespaard, of wil je dit weten om je ouders over te kunnen halen?
Iselda schreef:Ik weet niet of je het gaat redden met 250 euro per jaar, zonder stalling..
Denk aan hoefsmid, wormenkuur, enting, les e.d.
Als er een keer een dierenarts moet komen, is 250 euro al helemaal zo op..
Of begrijp ik je nu verkeerd en is die 250 euro niet voor dat soort dingen?
PowerReiner schreef:Stalling is afhankelijk van regio, gemiddeld ben je ongeveer 200,- kwijt
Hoefsmid: 4 x 30,- is 120,-
Enten: 17,50
Les: 4 x 20,- is 80,-
Zo zit je toch zomaar op 3.497,50
En reken maar dat het daar niet bij blijft. Als je privé les neemt is het duurder. Dierenarts komt er nog bovenop. Eventuele wormenkuren komen erbovenop. Je zal ook spullen nodig hebben zoals halsters, hoofdstel, zadel, dekjes, beenbescherming, longeerlijnen en ga zo maar door.
superwoman schreef:PowerReiner schreef:Stalling is afhankelijk van regio, gemiddeld ben je ongeveer 200,- kwijt
Hoefsmid: 4 x 30,- is 120,-
Enten: 17,50
Les: 4 x 20,- is 80,-
Zo zit je toch zomaar op 3.497,50
En reken maar dat het daar niet bij blijft. Als je privé les neemt is het duurder. Dierenarts komt er nog bovenop. Eventuele wormenkuren komen erbovenop. Je zal ook spullen nodig hebben zoals halsters, hoofdstel, zadel, dekjes, beenbescherming, longeerlijnen en ga zo maar door.
Hoefsmid is 120,- kan wanner het gunstig uit valt. Wanneer de hoeven snel slijten (of andere minder voorkomende redenen) kan het zijn dat je hoefijzers nodig hebt (prijsverschillen zijn groot, zie topics)
Enten 17,50 is volgens mij ook realatief goedkoop.
les voor 20,- per kwartaal vind ik extreem goedkoop, dat zal clubles zijn wsl en dan moet je daar naar toe. Denk eerder aan 40 a 60 per maand minimaal.
joann123 schreef:Iselda schreef:Op marktplaats staat veel in de buurt van hhw, je kunt daar even kijken.
Weet niet hoeveel je wilt uitgeven? Hoe ver het mag zijn vanaf hhw?
ja 10 km onegerveerDaniBanani schreef:Ik zie in je profiel dat je 10 bent. Heb je een eigen paard? Zo ja (of als je ouders al hebben gezegd dat je een paard mag), dan moet je misschien aan je ouders vragen wat voor budget ze hebben. Zo nee - zoek je dan een stal om te rijden op een lespaard, of wil je dit weten om je ouders over te kunnen halen?
ik ben gewoon samen met mijn ouders aan bereken wat het kost per jaar alles bij elkaar ik heb nu 250 per jaar zonder stal dus stal nog zoeken