Zadelmaker/zadelpas service zuid holland..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia

Zadelmaker/zadelpas service zuid holland..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 11:07

Hoi! Woensdag gaan we ons nieuwe paard ophalen.. Ons eerste échte eigen paard! (Na vele bijrijdpaarden, lease paard etc).
Nu heb ik vandeweek op een onwijs lekker zadel gereden (Euroriding luxor). Dus zou dit zadel zelf ook graag willen hebben (mits het ook goed ligt op het paard, uiteraard).
Nu heb ik dit zadel gevonden op marktplaats, maar hoe zit dat nou met passen? Ik mag het zadel passen, dat is geen probleem.
Maar ik wil er wel graag een zadelmaker bij laten komen, of het zadel daadwerkelijk goed ligt. Als er wat aanpassingen nodig zijn om goed te liggen (opvullen), dan wil ik dat uiteraard ook gelijk laten doen en koop ik natuurlijk het zadel.

Maar zijn er zadelmakers die dit doen? In Zuid Holland.

Daarnaast heb ik nog een vraagje, stel dat dit zadel niet past. Dan wil ik graag een zadelpas service laten komen, met tweedehands dressuurzadels. Welke zadelmakers doen dit in Zuid Holland? Want Divoza komt bijvoorbeeld niet onder de € 250,- maar weet nou niet of ze wel met tweedehands zadels komen..
En over de passervice van Mr Ed vind ik helaas ook niets op hun site.

Alvast bedankt!

liedjuh2

Re: Zadelmaker/zadelpas service zuid holland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:11

Van Rijs komt met 2ehands zadels naar je toe, dat heb ik ook laten doen. Ik weet niet hoe lang je het zadel kunt "lenen" om te passen, maar ik had voor mijn paard nog een springzadel liggen en die hebben ze ook helemaal nagekeken en gekeken hoe hij passend zou worden. Dus als je hun belt en afspreekt dat ze komen en dan afspreekt met diegene van wie je het zadel kunt overkopen. Dat je ze beide op dezelfde dag hebt.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 11:28

Dankjewel voor de tip!
Ik zal haar inderdaad even mailen, en dan even kijken wanneer ik een afspraak kan maken met van rijs :j

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:29

Met Sta Rho goede ervaringen, kun je langs gaan, je kunt er ook tij
den en ik geloof dat ze ook langs komen.

Zitten in Rhoon, en veel prijsklassen en ook tweedehands.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 11:32

Dankjewel! Als ze langskomen zou dat wel fijn zijn, heb zelf geen trailer :D

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:36

Je moet naar Sta Rho toe dus dat is niet zo handig, misschien Mr Ed?

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 11:41

Op de site van Sta-Rho staat dat ze op locatie kunnen komen :j

Mr Ed is ook nog een optie inderdaad, maar kan op de site er verder geen informatie over vinden, ik denk ik ga het eerst even hier vragen, ook met ervaringen e.d. :D

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:44

Oh dan doen ze dat nu weer wel, misschien zijn ze er dan ook achter dat je vanaf een foto geen passend zadel kan verkopen. :)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 11:51

Doen ze dat dan ? :P

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:16

Ik heb mijn 2e hands zadel gekocht bij van rijs en was erg tevreden :j Vooral over Kees.
Hij heeft hem hier thuis helemaal aangepast en een aantal keer weer gepast, en toen weer wat kleine aanpassingen.
2 vriendinnen hebben ook goede ervaringen met van Rijs :)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:00

Dan ga ik denk ik toch voor van Rijs :j
Kan je ook naar Kees vragen dan? Ik heb namelijk wel eens wat mindere ervaringen gelezen over iemand anders bij van rijs, een jonger iemand (geen idee wie hoor).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:06

Kees is de jongere, Jan is de oudere ;)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:19

Ah oke! Dat wist ik niet haha, moeilijk hoe dat bij iedereen verschilt, die ervaringen :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:31

Je hebt nu 2 jongere mannen, arnoud (geloofik) en kees ;)
Het verschilt ook per persoon denk ik wie je fijner vind.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:35

Ik heb mijn zadel via de mr ed!
Hij komt zowiezo wel vaak bij ons op stal.
En hij komt bij mijn weten ook met 2e hands zadel langs.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:34

Ik heb mijn zadel via de Heimolen in Heerle. Mijn paard staat in Delft maar dat was geen probleem. Ik hoefde niet lang te wachten, ze rekenen geen voorrijkosten en de service is super!! Ze komen ook langs met 2e hands zadels. Ik ben in ieder geval super tevreden! :)

Sascha_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:34

Sta-rho zou ik niet aanraden, ik heb erg slechte ervaringen met hun. Wat splendesco al zei, een zadel op laten vullen vanaf een foto.. Dat kan natuurlijk niet maar toen was ik nog een leek met zadels.. Ze hebben ook een te groot zadel voor mijn pony aangemeten. Na 1 jaar heb k kees van Vanrijs laten kijken, die vertelde mij dat het zadel veel te groot was en moest ik een ander zadel aanschaffen. Ook mijn springzadel heb ik bij Vanrijs gekocht !

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:36

Karin Boer.
Wel prijzig maar erg goed. Heeft ook tweedehands zadels.

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:39

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 11:24

Thanks voor de tips! Volgende week wil ik het zadel ophalen om te passen, dus ik ga even bellen of ze misschien tijd heeft..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:29

Dahlia schreef:
Hoi! Woensdag gaan we ons nieuwe paard ophalen.. Ons eerste échte eigen paard! (Na vele bijrijdpaarden, lease paard etc).
Nu heb ik vandeweek op een onwijs lekker zadel gereden (Euroriding luxor). Dus zou dit zadel zelf ook graag willen hebben (mits het ook goed ligt op het paard, uiteraard).
Nu heb ik dit zadel gevonden op marktplaats, maar hoe zit dat nou met passen? Ik mag het zadel passen, dat is geen probleem.
Maar ik wil er wel graag een zadelmaker bij laten komen, of het zadel daadwerkelijk goed ligt. Als er wat aanpassingen nodig zijn om goed te liggen (opvullen), dan wil ik dat uiteraard ook gelijk laten doen en koop ik natuurlijk het zadel.

Daarnaast heb ik nog een vraagje, stel dat dit zadel niet past. Dan wil ik graag een zadelpas service laten komen, met tweedehands dressuurzadels. Welke zadelmakers doen dit in Zuid Holland? Want Divoza komt bijvoorbeeld niet onder de € 250,- maar weet nou niet of ze wel met tweedehands zadels komen..

Alvast bedankt!

Je kunt ook Van Rijs Zevenhuizen bellen; die verkoopt Euroriding ook als merk en hebben volgens mij ook veel tweedehands. Iedere vrijdag past Jan van Rijs zadels bij DAP Bodegraven. Daar moet je dan wel met de trailer heen maar op zich is het erg fijn om te passen daar.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:34

Ik zou juist weer niet naar van Rijs gaan: slechte ervaring mee. hebben mijn zadel helemaal verkeerd aangemeten, reed uiteindelijk op een wintec. paard begon te bokken etc. toen nog x langs laten komen;opgevuld en hij was weer helemaal 'goed'. Na een paar weken begon paardlief weer en heb toen divoza laten komen; zadel lag helemaal verkeerd, en hebben een rossner aangemeten. Vind divoza alleen erg duur qua opvulbeurten dus daarvoor zit ik nu bij Mr. Ed.

Overigens meerdere mensen in mijn omgeving hebben slechte ervaringen met van rijs! duurt sowieso een eeuwigheid voor je eens een afspraak hebt, naja zie bovenstaande ;)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 11:48

Babootje schreef:
Dahlia schreef:

Alvast bedankt!

Je kunt ook Van Rijs Zevenhuizen bellen; die verkoopt Euroriding ook als merk en hebben volgens mij ook veel tweedehands. Iedere vrijdag past Jan van Rijs zadels bij DAP Bodegraven. Daar moet je dan wel met de trailer heen maar op zich is het erg fijn om te passen daar.

Ik heb geen trailer dus dat is geen optie ;)

Hoor idd wisselende verhalen..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:30

Divoza laat ik niet meer komen :x _-:(

Weet je wat het is met alle zadelmakers, je staat er zelf bij.. Jij kent je paard, en je moet naar je gevoel luisteren. Ik heb van rijs ook een paar keer vragen gesteld en tegen gesproken en als je dat op een normale manier doet luisteren ze naar je, en doen ze er ook echt wat mee. Je moet er niet bijstaan en naar kijken en er maar vanuit gaan dat ze alles goed kunnen doen. Sommige paardenruggen zullen niet makkelijk zijn en dan past misschie een rossner van divoza net beter dan een merk van v. rijs. Maar het hoeft niet altijd aan de zadelmaker te liggen..

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:38

Natuurlijk kraken ze elkaars werk af,het is op het ogenblik niet zo dat de centen voor het oprapen liggen dus willen ze wel wat verkopen :+
Ik heb met van Rijs wisselende ervaringen, maar laatst zijn we door Allard geholpen en super fijn ook toen het niet in een keer paste gewoon blijven kijken naar een andere.