Zadelmakerij Noord Holland Noord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Zadelmakerij Noord Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 15:11

Binnenkort wil ik een nieuw zadel aanschaffen en ben nu een beetje aan het oriënteren naar goede zadelmakers in de kop van Noord Holland. Wie heeft er goede tips, en misschien ook handig, welke zadelmaker ik beter niet kan laten komen?

Rianne11_42

Re: Zadelmakerij Noord Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:12

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:50

HAR -> ED

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:11

Ik ben zeer tevreden over Helen van Dijk van happyhorse advies. Ze zit op de veluwe, maar komt ook op afspraak in Noord-Holland. Ik heb zelf een zadel die door haar is aangemeten op mijn pony en ben erg tevreden. Ze is ook MSFC, dus heeft goede kennis in huis aangaande zadels aanmeten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:13

ik heb een goede ervaring met zadelmakerij De Gouden Naald

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:31

Dit is de site van wat voorheen Master Saddle Fitter Consultants waren, Claudia Gelissen en Marjolein Kruize zitten in de buurt. Eén van de twee is bij een stalgenote van me geweest en later is door de masseur die bij ons op stal komt bevestigd dat ze zeer ter zake kundig zijn: http://www.zadeldeskundigen.nl/leden/on ... rd-holland . Ik zou een van hun eens bellen, ze konden ook erg snel komen, hebben geen nieuw zadel aangeraden omdat dat niet hoefde op dat moment, wel aangegeven dat het zadel niet helemaal optimaal was, maar voor nu heel goed kon.

En voor niet: klinkt misschien niet leuk, maar Ooteman is alleen goed als je hem goed kent en zelf ook al genoeg weet van passende zadels en met Vroegop heb ik helemaal geen goede ervaringen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:51

Ik heb slechte ervaringen met vroeg op, gouden naald en Ooteman. Stubenitsky vind ik echt top!

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:41

ninon schutte kan ik je aanraden!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:48

Ook ik heb zeer goede ervaringen met Chris Stubenitsky.
in mijn geval niet met de aankoop van een nieuw zadel maar 'gewoon' opvullen en reparatie, en vooraf aan stal/huis beoordelen hoe het zadel op mijn paard lag en wat er nodig was, gezamelijk besloten opvullen en reparatie 6 tot 8 maanden uit te stellen tot paardlief beter in bespiering zat zodat het beter beoordeeld kon worden, dit een aantal maanden later dus gedaan naar alle tevredenheid, de 'reparatie' was het vervangen van 2 singelstoten.
Hij neemt de tijd om dingen uit te leggen.

Ook heb ik mijn nieuwe leren rijlaarzen daar gekocht en hij dacht goed mee, ik heb nl een wat afwijkende maat (lang onderbeen, dunne kuiten) en alle mogelijkheden werden op een eerlijke manier voorgelegd, eerlijk in de zin van dat ik niet gepushed werd naar een duurdere keus oid.

2x lederwerk weggebracht voor reparatie, 1x neusriem (van stalgenoot), 1x bakstuk stuk en deze zijn naar tevredenheid gerepareerd.
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 15-08-12 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:51

Hey Jes!
Ik heb de laatste keer de gouden naald laten komen voor de controle van mijn zadel. Toen viel ik van Stip, ik vond het een super aardige kerel en hij heeft mij heel leuk geholpen. Hij kwam ook kundig over en was niet heel duur. Mijn zadel ligt redelijk goed, maar niet helemaal perfect. Hij heeft toen mijn singelstoten verandert voor zodat de de druk verdeling beter is.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:58

Weet iemand wat ongeveer de kosten zijn van stubenitsky, ik heb ze vorige week gemaild en nog geen reactie ontvangen op deze vraag.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:49

Je kan ze het beste even bellen, ze zijn niet zo digitaal ingesteld, het verbaasde me al dat ze een site hebben.

Overigens, ik heb een Daaleman zadel en omdat ik in de buurt (ong. 2 km van hun winkel) sta werd de uitlevering en service via hun gedaan, ik heb er goede ervaringen mee.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:06

Ik heb inmiddels toch een reactie gekregen nadat ik opnieuw gemaild had. Met de voorrijkosten werd het toch nog wel duur dus heb nu zadelservice nederland ingeschakeld :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 08:41

Bedankt allemaal voor jullie reactie!! Zal nog even moeten wachten tot me paard weer volledig al haar spiertjes enzo terug heb, ( ze is heel erg ziek geweest 1,5 jaar geleden)

Goldie , zou ik misschien mogen weten hoe duur de voorrijkosten zijn van stubenitsky? Op internet staat hij overal ook heel goed aangeschreven!

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:54

Hoi jes.. over een half jaar komt Tweespan weer naar stal voor mij, irene en djila.. dus als je wil kan je mee.. kunnen hun misschien even kijken naar je zadel en welke mogelijkheiden je hebt

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:29

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:21

ik ging voorheen altijd naar stuub super service ... nu rij ik al een paar jaar niet meer , maar ben er laatst nog even geweest voor een kadootje ..

adelabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:04

:(
Navanja schreef:
http://www.zadelservicenederland.nl
(Marjolein Kruize en Claudia Gelissen)
Overigs geen goede ervaringen met de gouden naald..

Ik ook niet Of lahbib is ziek, of hij zit in Marokko en laat zijn zoon opdraaien om zijn afspraken af te zeggen of om ander vervelend nieuws te brengen. Ben al maanden bezig om hem te laten komen. Maar ben er nu echt helemaal klaar mee! Ik ga morgen ook contact opnemen met zadelservice nederland. Weet iemand of zij zadels inruilen. Heb een prachtige kieffer die mijn paard helaas niet meer past :(

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:15

adelabel schreef:
:(
Navanja schreef:
http://www.zadelservicenederland.nl
(Marjolein Kruize en Claudia Gelissen)
Overigs geen goede ervaringen met de gouden naald..

Ik ook niet Of lahbib is ziek, of hij zit in Marokko en laat zijn zoon opdraaien om zijn afspraken af te zeggen of om ander vervelend nieuws te brengen. Ben al maanden bezig om hem te laten komen. Maar ben er nu echt helemaal klaar mee! Ik ga morgen ook contact opnemen met zadelservice nederland. Weet iemand of zij zadels inruilen. Heb een prachtige kieffer die mijn paard helaas niet meer past :(

met zadelservice heb ik geen ervaring maar stubbenitsky ruilt wel in volgens mij

adelabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:36

Heb zelf ook ervaring met stubbenitsky, maar was helaas ook niet hele goede. Valt in het niet bij de gouden naald hoor ;). Dus vandaar mijn keus voor die ZSN. Ik wil idd wel graag mijn zadel inruilen, maar dat hoor ik morgen wel als ik bel... Heb ook goede verhalen gehoord over Fugers in Soest dus die ga ik ook maar bellen. Bedankt voor je reactie

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:29

Letten jullie wel even op ;) ? Zadelservice Nederland zit inderdaad in de kop van Noord-Holland ( Marjolein Kruize en Claudia Gelissen) en zijn van de "oude" MSFC's. Zadelservice is van van Rijs en ik denk niet dat die in de kop van Noord-Holland komt.
Volgens mij was het Claudia die bij een stalgenote bij haar zadel is wezen kijken, ze heeft het zadel goed opgevuld en goed advies gegeven.
Ik heb geen idee of ze ook zadels innemen, maar meestal is het toch voordeliger om het zelf via bv. marktplaats of bokt te verkopen.

adelabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:56

Jet schreef:
Letten jullie wel even op ;) ? Zadelservice Nederland zit inderdaad in de kop van Noord-Holland ( Marjolein Kruize en Claudia Gelissen) en zijn van de "oude" MSFC's. Zadelservice is van van Rijs en ik denk niet dat die in de kop van Noord-Holland komt.
Volgens mij was het Claudia die bij een stalgenote bij haar zadel is wezen kijken, ze heeft het zadel goed opgevuld en goed advies gegeven.
Ik heb geen idee of ze ook zadels innemen, maar meestal is het toch voordeliger om het zelf via bv. marktplaats of bokt te verkopen.

Dat van mp klopt zeker. Maar door weeeer een andere zadelmaker is mijn zadel niet goed opgevuld en ik wil alleen een zadel verkopen dat 100% goed is O:) . En dat betekent deze vulling eruit en nieuwe erin en dat kost ook geld. Maar ik ga gewoon ff bellen morgen en dan hoor ik het vanzelf. Word wel een beetje moe van dat zadelgedoe :O

adelabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:33

Misschien handig voor anderen. Claudia van ZSN aan de telefoon gehad. Zij bemiddelen wel in de verkoop van je eigen zadel, maar ruilen niet direct in. Erg vriendelijk geholpen. Moet er zelf nog even over nadenken, omdat ik z.s.m. een nieuw zadel nodig heb.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:34

adelabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:50

Donderdag afspraak met Fugers uit Soest. :) Komt met diverse zadels en ik hoef GEEN voorrijkosten te betalen en ruilt mijn zadel evt. in... Zijn motto ik niks, jij ook niks of ik iets en jij een zadel *D. Dat remedio ziet er ook goed uit, maar voor mij persoonlijk geldt dat ik mijn zadel, een kieffer Paris, in moet (helaas) ruilen....