Ervaringen Jos hofma te Nijkerk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Ervaringen Jos hofma te Nijkerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 12:39

Hallo,
Binnenkort ga ik voor onderzoek van mijn paard naar de kliniek in Nijkerk van Jos Hofma, nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van mensen met deze kliniek?
Mijn paard heeft een afwijkende loop met zijn achterbenen ( voornamelijk rechtsachter, hij gooit het been vanuit zijn heup opzij) en naar vele zogenaamde diagnoses laat ik hem nu op de foto zetten want niemand die in het paard kan kijken natuurlijk. Meer mensen die naar hem zijn toegegaan met een soort gelijk iets?

Needje

Re: Ervaringen Jos hofma te Nijkerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:47

Mijn ervaringen met hem zijn ronduit slecht!
Voor het probleem wat jouw paard heeft zal ik persoonlijk eerder naar de Lingehoeve gaan.
(ook als ik geen slechte ervaring met JH had)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 12:50

Needje, zou je me kunnen zeggen waarom je een slechte ervaring met hem hebt ( mag ook per pb als je dat liever hebt) Heb wel gehoord dat hij nogalhet recht toe recht aan type is, maar hij is me aangeraden door iemand die veel paarden heeft en wel tevreden met hem is?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:50

MIjn ervaringen met hem zijn zeer goed, hij is alleen communicatief niet echt vaardig en zal niet snel een blad voor zijn mond nemen, maar hij denkt in het belang van het paard en niet in het belang van jou.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:52

Ik sluit me aan bij Needje, Hij heeft bij haar paard een grote fout gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 06-08-12 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:52

Goede ervaringen mee :))
Hij is rechtdoor zee en zal geen doekjes winden om zijn oordeel. Maar dan weet je ook meteen waar je aan toe bent, zullen we maar zeggen. Nu heb ik hem niet nodig gehad voor hele ingewikkelde dingen, dus daar kan ik je geen mening over geven.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:54

Pytje schreef:
Goede ervaringen mee :))
Hij is rechtdoor zee en zal geen doekjes winden om zijn oordeel. Maar dan weet je ook meteen waar je aan toe bent, zullen we maar zeggen. Nu heb ik hem niet nodig gehad voor hele ingewikkelde dingen, dus daar kan ik je geen mening over geven.

Hier hetzelfde... :)

Eelke DA maakt wel eens fouten...over elke DA zijn er verhalen in de omloop..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:58

Als hij zo slecht is, waarom komen ze dan zelfs vanuit Engeland?
Inderdaad, elke arts maakt fouten, zo ken ik ook de slechte verhalen van Emmeloord, Utecht, Wolvega en Lingehoeve.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:58

Hij is niet zozeer recht voor z'n raap, maar gewoon ronduit arrogant. :r
Ik heb meerdere vervelende verhalen over hem, waaronder dus die van mij.
Verkeerde inspuitingen, paarden goedkeuren die niet goed zijn, dure behandelingen doen voor er een juiste diagnose is, gewoon niet willen komen naar een kolieker... zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hij heeft minimaal 1 x al een berisping gehad van het medisch tuchtcollege.
Het is wel zo met hem dat mensen OF met m weglopen, OF een boedhekel aan m hebben.
Moet wel bekennen dat het veelal dezelfde types zijn die met hem weglopen.
En hij heeft wel een zwak voor mooie blonde dames.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:59

Het klopt dat elke DA fouten kan maken. Maar hoe je deze oplost is dan wel van groot belang... ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:03

Needje schreef:
Hij is niet zozeer recht voor z'n raap, maar gewoon ronduit arrogant. :r
Ik heb meerdere vervelende verhalen over hem, waaronder dus die van mij.
Verkeerde inspuitingen, paarden goedkeuren die niet goed zijn, dure behandelingen doen voor er een juiste diagnose is, gewoon niet willen komen naar een kolieker... zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hij heeft minimaal 1 x al een berisping gehad van het medisch tuchtcollege.
Het is wel zo met hem dat mensen OF met m weglopen, OF een boedhekel aan m hebben.
Moet wel bekennen dat het veelal dezelfde types zijn die met hem weglopen.
En hij heeft wel een zwak voor mooie blonde dames.

Dat is mooi...ben niet super knap maar wel blond..
Zal de volgende keer meer boob laten zien misschien krijg ik dan wel korting..hihi

maar even serieus...over iederen DA is wel wat te zeggen :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:05

mijn ervaring is ook goed met een paard met een peesblessure

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:07

Mijn ervaring is positief. Ze hebben me nog nooit voor extra kosten laten opdraaien. Er is veel mogelijk en mijn Paard is er al meerdere keren door geholpen. Nee hij heeft geen blad voor zijn mond maar hij is wel eerlijk en je weet waar je aan toe bent.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 13:07

Oef needje dat klinkt niet best!
Ik heb wel in een mail uitgelegd wat mijn probleem is en welk advies hij daarvoor geeft, ik zal ook ter plekke eerst goed bespreken met hem wat ik wil en zal hem dan pas een behandeling laten doen, lijkt me wel beter?
Uiteraard weet ik dat iedereen wel wat goeds of slechts met een DA heeft meegemaakt, iemand die recht voor zijn raap is heb ik geen problemen mee, heb genoeg banketstaaf verhalen gehoord over wat er wel niet met mijn paard aan de hand zou zijn en wil nu gewoon een duidelijk antwoord.
Ben wel blond, misschien wordt hij daar wat *aardiger* door ;-)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:08

Hij is soms echt wel onverstaanbaar hoor :P
Dus wees wel op voorbereid dat je goed je oren open houdt af en toe kan hij uit het niets wat zeggen en dan heeft hij het tegn jou maar dan heb je dat niet eens door :P

hij is eerlijk..en heb al een aantal dingen gehad waar ik nooit een rekening voor heb gehad,,

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 13:12

Anne_mieke88 fijn dat jij wel goede ervaringen met hem hebt en hetzelfde geldt voor fokfanaaten holandia gelukkig. Ik heb ook vooraf een kosten plaatje gevraagd dus daar ga ik ook niet veel van afwijken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:15

Hij heeft mij juist behoed voor enorm veel extra kosten die niet eens zin hadden

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:21

Zoals over elke dierenarts, hoefsmid, zadelmaker, fysio, instructie enz. zijn er 10 positieve en 10 negatieve ervaringen/meningen te vinden :) Wat ik zelf van Jos heb ervaren was allemaal positief en ik ken klanten die al jaren tevreden zijn over hem en zijn kliniek. Maar ook ik heb wel negatieve verhalen gehoord.

TS heel veel succes met je paard, ik hoop dat je (of dit nu bij Jos of ergens anders is) duidelijkheid krijgt voor jou en je paard :)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 13:25

Miss_petit, toch fijn om te lezen dat het merendeel wel positief is, mocht dat nou niet zo zijn dan ben je toch geneigd om even verder te kijken en dank je wel, ik hoop ook dat ik nu een duidelijk beeld ga krijgen.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:27

Vind hem super, ben het wel eens dat zijn manier van communiseren niet de beste manier is maar hij is recht door zee en zegt waar het op staat. Zolang je hem gewoon laat uitpraten en vragen stelt na zijn verhaal en hem niet onderbreekt niks aan de hand :)

Mijn vorige paard geprobeerd te genezen van een hoefgewrichtsontsteking nadat de behandeling niet aan sloeg werd mij duidelijk verteld dat meer behandelingen geen zin hadden en zonde van mijn geld zouden zijn, tuurlijk op dat moment komt het hard aan maar achteraf ben ik wel blij dat hij zo eerlijk is geweest.

Ik heb zelf Annemarie (zijn vrouw) al 2 jaar als fysio/ostheopaat/da voor op stal (meerdere stalgenoten hebben haar) maar als er ? zijn wordt het altijd verder onderzocht door Jos op de kliniek. Zij is echt ge-wel-dig het tegenovergestelde van Jos qua communiseren etc :p

TS sterkte met je paard, hoop dat je snel duidelijkheid kan krijgen over de situatie (of dit nou bij Jos is of bij iemand anders) :)
Laatst bijgewerkt door Mchll__ op 06-08-12 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:29

Aan je profiel te zien ben je al langere tijd druk met paarden, dus je zal zelf ook je positieve en mindere ervaringen hebben opgedaan in de jaren :) Puur uit nieuwsgierigheid, hoe ben je erop gekomen om voor deze kliniek te kiezen? :)

Zsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:34

Voor mij geen betere dierenarts. Annemarie en Jos staan dag en nacht voor je klaar. Hij is recht door zee maar weet je wel waar je aan toe bent. Ook als hij het niet kan oplossen staat hij open voor andere mogelijkheden in combinatie met andere DA.

Heb meerdere paarden bij hem laten behandelen en ben een tevreden klant.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:40

Hier ook helemaal te spreken over jos , en Annemarie zijn vrouw ook ....Jesse natuurlijk ook haha
Ja hij is recht voor zijn raap , maar weet je ook meteen waar je aan toe bent .

Wij hebben op stal toch heel wat keren gehad dat het of laat in de avond of weekend, 1 foontje en jos komt er meteen aan .
Gelukkig woont hij dichtbij stal , hij is er dus altijd zo .

Ik ben zeer tevreden en zou geen andere willen .

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 13:50

Miss_petit
Ik heb gelukkig altijd paarden gehad die nooit de kliniek in hoefde ( klop het af) Uiteraard wel DA bezoeken maar geen idiote dingen die uitgezocht moesten worden.
Jos is me aanbevolen door mijn ex pension houdster, zij weet ook hoe mijn paard loopt en heeft hem aanbevolen nadat ze zelf ook bij hem eindelijk een duidelijk antwoord kreeg op de problemen die zij had met 1 van haar paarden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:50

Mchll__ schreef:
Vind hem super, ben het wel eens dat zijn manier van communiseren niet de beste manier is maar hij is recht door zee en zegt waar het op staat. Zolang je hem gewoon laat uitpraten en vragen stelt na zijn verhaal en hem niet onderbreekt niks aan de hand :)

Mijn vorige paard geprobeerd te genezen van een hoefgewrichtsontsteking nadat de behandeling niet aan sloeg werd mij duidelijk verteld dat meer behandelingen geen zin hadden en zonde van mijn geld zouden zijn, tuurlijk op dat moment komt het hard aan maar achteraf ben ik wel blij dat hij zo eerlijk is geweest.

Ik heb zelf Annemarie (zijn vrouw) al 2 jaar als fysio/ostheopaat/da voor op stal (meerdere stalgenoten hebben haar) maar als er ? zijn wordt het altijd verder onderzocht door Jos op de kliniek. Zij is echt ge-wel-dig het tegenovergestelde van Jos qua communiseren etc :p

TS sterkte met je paard, hoop dat je snel duidelijkheid kan krijgen over de situatie (of dit nou bij Jos is of bij iemand anders) :)

Miss_petit en ik kennen hem uit dezelfde periode (stage en net afgestudeerd) en begon allemaal bij Annemarie als fysio.

Klopt je moet ermee kunnen omgaan. Maar ken er nog een paar die het nog veel erger hebben. Ken Jos al jaaaaaren en als er wat ergs aan de hand is ga ik liefst naar hem toe. Ik weet tenminste waar ik aan toe ben ipv eerst dagen pijnstillers, boxrust en dan pas onderzoeken.

Toen mijn eerst paard geopereerd moest worden aan koliek is hij gaan kijken om te voorkomen dat ze hem zouden redden en dan alleen nog maar een toekomst had als weide paard. Ook erna van hem de begeleiding gehad met opbouwen die ik vanuit Utrecht zwaaaaar heb gemist (afrekeningen en exit verder niets erg triest). Had ik die begeleiding niet gehad was hij erna dood geweest. Precies een jaar later ging ik de ring weer in. Jaren erna heeft hij hem nog ingespoten en goed erna geholpen met opbouwen heeft er nog 7 jaar mee gelopen. Hij had toen wel gezegt spuit hem 1x in als het misgaat moet je ermee stoppen want dat is niet paard waardig meer. Ik was erg blij met dit want daar kan je wat mee menig penny meisje had staan huilen maar het is wel de waarheid.

Deze da stopt tenminste niet nadat je geweest bent hij helpt je erna hoe verder met een schema enz.. Vragen kan altijd en hij staat overal voor open maar je moet het wel laten merken (terecht).

Annemarie kan ik ook al vanaf toen niet alleen een goede fysio maar kijkt ook verder zoekt het probleem om en dan in combinatie oplossen. je kan een paard wel masseren maar als er in het rijden niets veranderd schiet het ook niet op.

Ik heb altijd geleerd ervaringen altijd zelf op te doen van iedereen is wel een negatieve of positieve kant te vinden....als jij de klik met hem hebt komt het helemaal goed. Heb je die niet hoeft het geen slechte DA te zijn maar is de klik er niet.