Nieuwe buitenstallen laten bouwen. Maar door wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melaniehut

Nieuwe buitenstallen laten bouwen. Maar door wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:10

Hallo allemaal,

We willen nieuwe paardenstallen laten bouwen, 4 stallen + opbergruimte.
We zoeken nu nog een goede stallenbouwer die niet te duur is! We hebben bij verschillende bedrijven al een offerte aangevraagt en meestal komen we op een bedrag van rond de €35.000,- En dit zijn stallen van 3 x 3 en een opbergruimte van 3 bij 5 ongeveer. Ik hoop eigenlijk toch dat er wel iets goedkopers is, maar wel met een goedekwaliteit, want de stal niet niet zomaar kapot getrap kunnen worden.

Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald bedrijf waarbij de stallen goedkoop waren?
Welke bedrijven zijn dit?
En welke bedrijven zijn niet goed?

Martine

Re: Nieuwe buitenstallen laten bouwen. Maar door wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:12

VSW -> ED

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:08

Bedaf stallenbouw. Echt een aanrader :)

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:18

HorseTopShop schreef:
Bedaf stallenbouw. Echt een aanrader :)

Ik had daar ook al wel is een offerte aangevraagt, die was ook niet erg goedkoop. Maar dankjewel !

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:18

Ohw, mijn stallen waren niet duur hoor. Komen bij Bedaf vandaan.
Geloof dat we € 3000,- kwijt waren voor 2 stallen en een opslag. Inclusief verlichting, betegeling, dakgoten, etc.

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:54

HorseTopShop schreef:
Ohw, mijn stallen waren niet duur hoor. Komen bij Bedaf vandaan.
Geloof dat we € 3000,- kwijt waren voor 2 stallen en een opslag. Inclusief verlichting, betegeling, dakgoten, etc.

Oh dat is niet duur! Maar er staat een prijslijst op de site waar staat dat alleen twee stallen met nokdak al 4.800 waren zonder opbergruimte...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:34

Mijn binnenboxen heb ik ook bij Bedaf vandaan, was daarvoor iig prijstechnisch en qua service interessant. De buitenstallen stonden er al dus daarvoor hoefde ik alleen deuren :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:35

Ik heb ze gebeld en verteld wat ik wilde. Ik wilde namelijk geen standaard stallen.
Bij Bedaf kan je je stallen tot in detail samen laten stellen. En duur zijn ze echt niet.

Je kan het beste gewoon even contact met ze opnemen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:37

Buitenhuis in Vaassen. (Bij Apeldoorn).
Goede ervaringen mee en goede service.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:10

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:14

Wij hebben onze stallen bij Schäffer tuinhuizen laten bouwen. 3 stallen van 3x3 zijn het geworden. Prijs weet ik niet precies maar het lag iig onder de 6000 euro. Wellicht heb je bij jullie in de buurt ook tuinhuisbouwers die ook stallen bouwen?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:56

Wat je ook doet, bedenk je 2x voordat je besluit houten stallen te nemen. Ik heb deze sinds 3 jaar en ben totaal niet tevreden. Is leuk voor een paar ponies maar voor paarden is het absoluut niets.

Alle wanden zijn inmiddels al naar buiten opgebold. Volgende week komt een aannemer om "damage control" te doen. Select stallenbouw is niet meer thuis !

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:00

Wij hebben onze stal van de Geldersche Houtbouw. Hij was geloof ik rond de 3000 maar hij was wel voorgeschilderd, werd bezorgd en er kwam een timmerman hem in elkaar zetten. Ik vind de stallen er persoonlijk erg mooi uit zien :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:03

Mist schreef:
Wat je ook doet, bedenk je 2x voordat je besluit houten stallen te nemen. Ik heb deze sinds 3 jaar en ben totaal niet tevreden. Is leuk voor een paar ponies maar voor paarden is het absoluut niets.

Alle wanden zijn inmiddels al naar buiten opgebold. Volgende week komt een aannemer om "damage control" te doen. Select stallenbouw is niet meer thuis !

Ben ik het helemaal mee eens. De stallen die wij bij Bedaf vandaan hebben zijn van kunststof en qua uiterlijk vrijwel niet te onderscheiden van hout.
Echt ideaal.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:13

Wij hadden 3 jaar geleden heel snel een betaalbare buitenstal (3x3) nodig. Via Select Stallenbouw uit Wijchen konden wij binnen een dag een stal laten neerzetten. Stal staat er nu 3 jaar en we hebben er nooit wat aan gedaan. Hij kan wel wat verf gebruiken maar verder ziet het er prima uit. Prijskaartje was rond de E2200 voor 1 stal toen.

Ik zou alleen voor een paard nooit meer een stal van 3x3 willen hebben. Ben erg verwend met stallen van 4.40 x 3.30 :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:39

Schäffer zit ook in wijchen. Goed bedrijf vind ik het wel. Tijdens een heel harde storm waren er een boel platen van het dak gewaaid. Bedrijf heeft het toen netjes verholpen. Denk een montagefoutje, want het heeft nu vaker hard gestormd en sindsdien is er niets meer afgewaaid.

Afbeelding
Dit is mijn stal, hij staat inmiddels alweer 6 jaar.

Ik vind 3x3 voor pony's ook wel klein, maar bij mij staat de deur altijd open, dus dan kan het prima. Ze slapen soms met zijn 3e in een stal :') Heb even terug gekeken en geloof dat ie rond de 4500 euro was, of mss 5500. Ze hebben hem ook binnen een dag opgebouwd.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:28

Bar schreef:
Wij hadden 3 jaar geleden heel snel een betaalbare buitenstal (3x3) nodig. Via Select Stallenbouw uit Wijchen konden wij binnen een dag een stal laten neerzetten. Stal staat er nu 3 jaar en we hebben er nooit wat aan gedaan. Hij kan wel wat verf gebruiken maar verder ziet het er prima uit. Prijskaartje was rond de E2200 voor 1 stal toen.

Ik zou alleen voor een paard nooit meer een stal van 3x3 willen hebben. Ben erg verwend met stallen van 4.40 x 3.30 :o

Mijn stallen zijn (2) 3x3.5 en (1) 4x3.5 van select maar de constructie is gewoon te licht voor grote paarden. Nu heb ik zelfs geen zomerexceemers maar elk paard schuurt wel eens tegen het luik of deur. Inmiddels zijn de raamkozijnen er uitgeschuurt en de tralies zelfs weg of verbogen!, deze heb ik met hoekijzers provisorisch vastgezet. Zij hebben zelf de stal gemonteerd dus geen doe-het-zelf prutsmerk mag je verwachten.

Nee, mijn volgende stallen zijn (weer) gemetseld :-)

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:46

wat je ook kan doen is gewoon bij een bouw aannemer vragen
sommige bouwen namelijk ook stallen
mijn vriend werkt namelijk in de bouw en heeft op verschillende boederijen renovatie en stallen gebouwd en geplaats dit is wel in zh

hillary6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:48

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 22:02

k heb ook al vaken gehoord over kunststof wat echt ideaal moet zijn! het zou onderhoud vrij zijn en onverwoestbaar,maar wordt dit niet erg koud in de winter? of gaan de paarden er niet aan eten? ( niet dat ze niet aan hout eten, maar hout kan minder kwaad dan plasic lijkt mij)

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:39

probeer http://www.martvandaal.nl/ eens. Ik heb er wel goeie ervaringen mee, soms is de afwerking net iets te ruw, maar als je dat aangeeft kunnen ze daar iets aan doen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 06:06

Geert en henk trading in mill ook absoluut goedkoop!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:00

melaniehut schreef:
k heb ook al vaken gehoord over kunststof wat echt ideaal moet zijn! het zou onderhoud vrij zijn en onverwoestbaar,maar wordt dit niet erg koud in de winter? of gaan de paarden er niet aan eten? ( niet dat ze niet aan hout eten, maar hout kan minder kwaad dan plasic lijkt mij)

Ze eten eerder aan hout dan aan plastic.
Wij hebben de kunststof stallen nu een jaar of 10 en zien er nog als nieuw uit. Af en toe een plens water er tegenaan en klaar is Kees :D

Yantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:10

Hey, wij zijn ook aan het rondneuzen voor een buitenstal, ik ben nu op de site van www.luke.be terecht gekomen, en heb ook daar een offerte aangevraagd en de prijs was erg interessant en niet duur, we gaan daar binnenkort even kijken, iemand ervaring met dit bedrijf misschien??

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:28

er staan hele goedkope stallen op www.horsestables.eu en www.selekt-stallenbouw.nl
Deze stallen zijn ongeveer €20.000,- goedkoper als de andere stallen die we tot nu toe nog hebben gezien.

Dus ik ben bang dat de kwaliteit heel slecht is.

Heeft iemand hier een idee van?