Geschikte pensionstal Aalsmeer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Geschikte pensionstal Aalsmeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:08

Hoi allemaal!!

Misschien hadden jullie al in mijn andere topic gelezen dat er misschien een paardje voor mij gaat komen *\o/* . Nu hebben we een tijdje gepraat en kwam er naar voren dat mijn moeder wel zou helpen enkel en alleen het paard dicht bij ons is en de stalling niet veel kost. Nu dacht ik meteen aan stal Wennekers maar met vol pension is dat €300,- wat mijn moeder toch iets te duur vind omdat er ook nog andere kosten bijkomen. Mijn vader vond het maar helemaal niets ( hij is een echte botenfan ) maar ik weet bijna zeker als mijn moeder en ik er voor gaan zal hij ermee instemmen. Nu rij ik nog maar een paar weekjes.. 1x in de week waarvan ik baal want ik zou veel meer willen rijden. Het liefste elke dag :D. Nu begrijp ik volkomen dat mensen met verzorgpony's/paarden niet een net pas ruiter op hun paard hebben. Daarom kwam ik met het voorstel om een heel betrouwbaar lief leerpaard te gaan kopen. Nu ik al schreef is €300,- wat veel voor stalling alleen. Nu heb ik wat lopen googlen en vond niet veel pensions op internet maar ik vrij zeker dat er veel meer zijn in Aalsmeer. Maar welke? Dar heb ik dus jullie hulp bij nodig en het liefste zelfs ervaringen van de mensen die daar hun paard hebben staan. Oja, een erg belangrijk punt is dat er wel WEIDEGANG moet zijn, ik wil namelijk dat als ik op school zit mijn paardje lekker buiten kan staan inplaats van in een warme stal.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Estelle.

Martine

Re: Geschikte pensionstal Aalsmeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:08

VSW -> ED

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:10

Oh sorry! Ik heb hem zeker verkeerd geplaatst. Nogmaals sorry :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:15

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:19

Het enige wat ik erover kan zeggen is dat 300 euro voor volpension echt niet zoveel is in deze regio.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:20

Tja, ik vind zelf €300,- wel een redelijke prijs maar ik ben niet degene die het hoeft te betalen...

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:20

JuliaaahX schreef:
En de Jong? http://www.manegedejong.com/ Zit iig in Aalsmeer, ken het verder niet!

Daar ben ik wel eens langs geweest alleen toen was het personeel een beetje onvriendelijk..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:57

Probeer anders eerst een braaf leasepaard van een manege of privéstal.
Een paar weken rijden is wel erg kort en qua verzorging is het ook wel fijn als je eerst wat meer ervaring op kunt doen. Daarbij is leasen vaak wel goedkoper dan volpension op luxe stal en meestal kun je ook minder dagen per week leasen. De halve week is vaak ook mogelijk.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 12:51

Heb hiervoor al 1,5 jaar gereden hoor.. Maar na 2 jaar niets doen is dat een beetje weggevallen... Heb al naar verzorg/lease pony's en paarden gekeken.. Maar er was met de meeste paardjes geen 'klik'. En het is best moeilijk om een goed les aard te vinden op een manege zijn de meeste niet echt dressuur matig.. Ze rennen op de manege maar wa rond.. En daar heb ik niet veel zin in. Ik wil lekker knuffelen, verzorgen en oefenen met dressuur.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:32

Welke faciliteiten wens jij op een stal te hebben, naast weidegang :)? Is een binnenbak bijvoorbeeld belangrijk?

In deze regio betaal je al gauw rond de 300 Euro :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 14:24

Binnenbak is niet persee nodig maar het zal wel fijn zijn :) ohja. Een sta molen zou helemaal geen overbodige luxe zijn want als ik niet kan rijden wegens omstandigheden kan ik daar mijn paardje in plaatsen :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:42

Als een paard voldoende buiten komt, vind ik persoonlijk een stapmolen een beetje een overbodige luxe :o

Google anders even op 'pensionstal Aalsmeer', of zoek op Bokt :)

Een tip is ook om op Marktplaats te zoeken in de categorie 'stalling en weidegang' op je postcode. Soms vind je zo stallen die niet zo groot en bekend zijn, maar wellicht wel goed en betaalbaar.

Ik ken wel enkele stallen in Aalsmeer en omgeving, maar die rekenen per maand geloof ik ook allemaal rond de 300 Euro of meer :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:25

Oké bedankt. Je hebt wel een punt met de weidegang maar ze krijgen er niet echt optimaal beweging wat ik zelf een belangrijk punt vind. Misschien staat het paard wel alleen en die gaat echt niet voor zijn lol een beetje lopen draven. Via google heb ik al gezocht alleen via Marktplaats nog niet... heel slim :D

Wat die stalling betreft het valt niet mee om een goede en goedkope stal te vinden..

Mm.. een vraag ik zie de catgorie "Stalling en weidegang niet staan..?

Laatmaar gevonden :D
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-04-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samen gevoegd, editknop gebruiken aub.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:34

Als paarden in groepsverband buiten staan, komen ze wel aan hun beweging hoor :)

Een goedkope en goede stal vinden is inderdaad lastig ;) Voor een goede stal betaal je nou eenmaal wel een aardig bedrag en dan nog is het voor pensioneigenaren vaak geen enorme vetpot hoor ;)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:37

Heb net even gekeken op Marktplaats en vond geen geschikte stal. Helaas. Wel 1 mooie maar die ging over ons andere bedrag namelijk 420,- voor een normale box en 575.- voor een kingsize box..

Beetje duur.

Dan toch maar smeken om Wennekers ( 300,- )

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:40

Heb je wel eens bij Stal Kelyna gekeken?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:44

Nee. Via de Ipad deed de site het niet maar nu zit ik op de pc dus kan wel even kijken :)

Oh zo doet die het ook niet...

http://www.stalkelyna.nl/

o,o

Zien julie ook allemaal Warning's op die site?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-04-12 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samen gevoegd, editknop gebruiken aub.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:49

Ja, ik zie het ook :D Site zal er wel uit liggen ;)

Ik ben er een tijd terug eens geweest, toen een vriendin twijfelde haar paard te verhuizen. Ze hebben daar ook stallen met een stukje uitloop. Er is een overdekte bak en er is een buitenbak, een stapmolen hebben ze ook. De paddocks vond ik alleen wat klein en de wei stelde in mijn ogen ook weinig voor.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:53

Mm.. kleine weide een minpuntje maar als de rest er netjes uitziet.. wie weet..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:56

Volgens mij was die stal alleen niet goedkoper dan Wennekers, maar dat weet ik niet zeker :n

Het kan nooit kwaad om wat stallen te bezichtigen :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 16:02

Indd ervaringen opdoen kan geen kwaad

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:49

Optisana schreef:

o,o

website is uit de lucht, ze heeft wat problemen.
als je info wil hebben stuur maar een pb, heb er bijna een jaar gestaan, maar omdat ik dichterbij huis wilde staan ben ik verhuisd anders had ik er nog gestaan.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 19:15

sabje19 schreef:
Optisana schreef:

o,o

website is uit de lucht, ze heeft wat problemen.
als je info wil hebben stuur maar een pb, heb er bijna een jaar gestaan, maar omdat ik dichterbij huis wilde staan ben ik verhuisd anders had ik er nog gestaan.

Wat betaalde jij daar ongeveer? En was het een fijne stal zonder problemen deden ze niet moeilijk etc?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:35

Yelly schreef:
Als een paard voldoende buiten komt, vind ik persoonlijk een stapmolen een beetje een overbodige luxe :o

Buiten het weide seizoen zijn ze verdomde handig anders! Op Wennekers heb je ook uitloopstallen, dan moet je wel zelf uitmesten en die zijn goedkoper, zeker als je aan een ponymaat voldoende hebt.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:42

Abiola schreef:
Yelly schreef:

Buiten het weide seizoen zijn ze verdomde handig anders! Op Wennekers heb je ook uitloopstallen, dan moet je wel zelf uitmesten en die zijn goedkoper, zeker als je aan een ponymaat voldoende hebt.

Ja die had ik al gezien. Maar is het in de winter niet te koud omdat het ook een beetje insneeuwd ( er zit wel een afdakje voor, trouwens is dat niet link als een paard zijn hoofd daartegen stoot... ).? Wennekers in indd een fijne pensionstal alleen ik reed daar vroeger ( 1 a 2 jaar geleden ) en toen zeurden ze allemaal dat het hooi + kuil niet goed was ofzo. Iemand ervaring daarmee?