Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jetta schreef:ik denk dat je kan zoeken bij de diverse cursussen trailerladen. Dit is hetzelfde, maar dan andersom. Succes!
capopjekop schreef:Jetta schreef:ik denk dat je kan zoeken bij de diverse cursussen trailerladen. Dit is hetzelfde, maar dan andersom. Succes!
Idd daarom vind ik Eddy Modde een aanrader,die laat het paard ook onder het oefenen met het erop lopen heel vaak achteruit eraf gaan voordat hij echt de trailer op gaat. Dan is die angst vaak al weg.
Sammyoo schreef:Een trailer met voor-uitlader kopen. Ik begrijp dat de vorige nu toch kapot is.
Nee, hij is niet kapot, alleen is de voorstang flink verbogen. Ze willen het probleem oplossen, niet vermijden. 

Joscaa schreef:Sammyoo schreef:Een trailer met voor-uitlader kopen. Ik begrijp dat de vorige nu toch kapot is.
Ja, je kan natuurlijk ook gewoon om je probleem heen ja.![]()
Hier vraagt TS niet om, ze zoekt iemand die thuis kan komen helpen....

Was erg tevreden over de methode (Eddy Modde) & paard laat zich nu erg fijn en gemakkelijk laden!
Doubtless schreef:Ik heb Irma van der Pol laten komen (naar Veldhoven)Was erg tevreden over de methode (Eddy Modde) & paard laat zich nu erg fijn en gemakkelijk laden!
[TAO] Leren trailerladen
Sammyoo schreef:Miracle, sorry dat ik ook andere suggesties heb aangedragen. Het gaat niet om jouw paard, maar wellicht vinden de eigenaren van het paard mijn suggestie best interessant. Anders hoop ik wellicht andere lezers die hetzelfde probleem hebben een oplossing voor het probleem te hebben gegeven.

cissy schreef:wat je nu vooral niet moet doen is helemaal de trailer ingaan om te merken dat dat niet werkt...
maar al eerder terug, dus nog op de klep al teruggaan. Je zou ook met balkjes al eea kunnen oefenen op de grond zodat hij leert waar zn voeten zijn. Dan pas ga je verder de trailer in als je achterwaarts goed bevestigd is.
Bij voorkeur wel oefenen met een trailer met voorlader zodat je niet het gevaar gaat opzoeken als hij onverhoopt toch niet terug wil, dan heb je tenminste nog een uitwijkmogelijkheid.