Ervaringen met 144/db

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Ervaringen met 144/db

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:20

Ik kom de laatste tijd zoveel topics tegen over de DB, 144 etc. die niks willen/kunnen doen als iemand hun om hulp vraagt of ergens op wijst. Daarentegen gaan ze wel op dieren af die heel goed verzorgd worden. Prima dat ze daar ook even gaan kijken na melding, maar als er dan echt iets aan de hand is, wordt er alsnog niks mee gedaan. Ik hoop dat er wat gaat veranderen vind het verschrikkelijk triest en te gek voor woorden dat mensen waar je op zou moeten kunnen rekenen, mensen die reclame maken voor dierenhulp, gewoon niet in actie komen wanneer je hun daarom vraagt.

*Hebben anderen ook negatieve ervaringen of juist positieve?*
Laatst bijgewerkt door Martine op 25-01-12 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel en openingspost aangepast

Nuage

Re: 144 redt GEEN dier, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:22

NM > ED

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:15

144 is nog maar net in leven geroepen en heeft missch wat opstartproblemen. Met zoveel negativiteit zaaien heb je eerder kans dat het weer stopt en dat iig geen enkel dier meer geholpen wordt.
En als ik ze thuis op bezoek zou krijgen heb ik niets te verbergen en sta ik ze netjes te woord.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:17

Is dit een reltopic?

Het lijkt me het beste dat TS zich aanmeldt als vrijwilliger bij de DB of de dierenambulance. Ze zoeken altijd mensen die het aandurven om mee te helpen, ipv commentaar langs de zijlijn te geven.
In het topic dat aangehaald wordt is sprake van een hond die zich niet laat benaderen en 1 keer gezien is door de TS. Wie weet is het gewoon een buurhond die aan de scharrel is?

Conclusies kan je nooit maken n.a.v 1 kant van een verhaal.

Doe dus liever iets positiefs, help ze mee...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 18:20

Intel: ik vind dat ze zelf negativiteit zaaien. Ik doel ook niet alleen op 144, de dierenbescherming, en sowieso vele andere hulpinstanties bestaan veel langer en daar hoor ik ook niet vaak positieve verhalen over. In elk geval hier op bokt zie ik de laatste tijd zoveel topics verschijnen over dit onderwerp! Nu wilde ik ze gaan verzamelen om te kijken hoeveel mensen een negatieve ervaring hebben en of er eventueel wat aan gedaan kan worden. :o

Frantic: als ik tijd en geld genoeg zou hebben had ik zelf ook wel een organisatie willen hebben. O, en als jij wel een positieve ervaring hebt met DB e.d. mag je die ook gerust mededelen. :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:23

Frantic schreef:
In het topic dat aangehaald wordt is sprake van een hond die zich niet laat benaderen en 1 keer gezien is door de TS. Wie weet is het gewoon een buurhond die aan de scharrel is?

Conclusies kan je nooit maken n.a.v 1 kant van een verhaal.

Dit is zeker geen buurthond die aan de scharrel is, gezien hoe deze hond eruit zag is het overduidelijk een achtergelaten hond.
Even voor de duidelijkheid; wij zijn niet het type mensen die alles al snel zielig vinden en voor elk wissewasje gaan bellen over een verwaarloost dier. Enkel en uitsluitend als het echt duidelijk is dat er iets niet goed is (en dat is tot nu 2 2x terecht gebeurd).

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:25

Ik heb WEL positieve ervaring, maar je zoekt toch negatieve gezien de titel ???
Wat betreft de hond, ik denk dat daar het dierenasiel voor bedoeld is of dierenambulance (die Kaspar misschien maandag even opnieuw moet bellen, wb die hond is natuurlijk triest). Hulporganisaties zouden beter samen moeten werken, dat zou een groot verbeterpunt zijn!
Laatst bijgewerkt door intel_1x op 22-01-12 18:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:25

Overigens hier mijn negatieve ervaring [BB] Achtergelaten Mastiff gevonden, hulpinstanties doen niets

Ik heb ook wel een positieve ervaring, in dit geval opgelost door de politie. Tijdens het paardrijden een jager gezien die zwanen aan het afschieten was tijdens het broedseizoen. Gemeld bij dierenambulance en de politie. Politieis hier direct op afgegaan en ze hebben de jager opgepakt. Wat er verder gebeurd is weet ik dan niet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 18:32

Ja eigenlijk wel, ik hoor namelijk alleen maar negativiteit rondom dit soort organisaties. Mijn beeld is dat ze wel hun hand ophouden voor geld, maar van dat geld wordt er amper wat voor dieren gedaan waar het eigenlijk voor bedoeld is. Zij verdienen een flink salaris van de binnengekomen giften en ondertussen de dieren maar lijden. Dan gaat mijn rechtvaardigheid spreken.

Maar misschien voor de nuancering... ik ben nu ook wel benieuwd naar positieve kanten, ik wist alleen niet dat die bestonden. Het kan ook zijn dat ik te snel geoordeeld heb ;)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:42

mijn vriend werkt op de dierenambulance hier in de buurt en die gaan op iedere melding af die ze krijgen, wat voor dier het ook is, zelfs midden in de nacht.
ze doen alles wat ze kunnen voor het dier, dus het is inderdaad niet over al zo negatief.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:43

144 red inderdaad geen loslopende dieren. Dat is een stukje beleid. Daar hebben ze de mankracht niet voor.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:50

intel_1x schreef:
144 is nog maar net in leven geroepen en heeft missch wat opstartproblemen. Met zoveel negativiteit zaaien heb je eerder kans dat het weer stopt en dat iig geen enkel dier meer geholpen wordt.
En als ik ze thuis op bezoek zou krijgen heb ik niets te verbergen en sta ik ze netjes te woord.

Ik denk niet dat dat de bedoeling is van dit topic, eerder wat er nu is verbeteren ipv niks doen en alles maar laten begaan. ;) Als 144 wat doet met de kritiek, kan dat toch alleen maar goed uitdraaien?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:57

Goed dan zal ik er asap even goed voor gaan zitten om alles zo gedetailleerd mogelijk neer te zetten
Evt kun je ook via mijn bericht geschiedenis nog wel wat kunnen vinden van wat dingen

Helaas heb ik van verschillende instanties alleen maar slechte dingen

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:01

Laatst bijgewerkt door intel_1x op 23-01-12 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:09

En ook wel handig om te weten is dat er per dag 500 keer wordt gebeld met 144, dus er moet op afstand keuzes worden gemaakt van de noodzaak, de (politie)telefonisten die daar zitten kunnen daarin ook inschattingsfout maken natuurlijk (of slechte dag hebben :D )
http://www.sophia-vereeniging.nl/nl/pag ... ucces.html

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:14

Ik heb twee ervaring met de Dierenbescherming (dus voordat het 144 werd) en een negatief en de ander positief.. een over een kalf met een gruwelijke aandoening (zal dr niet verder op ingaan, aardig misselijkmakend) Boer/ eigenaar gebeld, die wilde er niets aan doen, gedreigd met dierenbescherming, hij riep: succes en gooide dr hoorn erop. Dus ik de DB gebeld: waren er met een kwartiertje en die belde een dierenarts.. Woedende boer op mijn nek, maar kalf er iig direct geholpen.
Negatieve ervaring was een hond bij ons in de buurt waar ik op moest passen; werd regelmatig geslagen en was erg mager, moest in de garage slapen op het beton en had regelmatig geen water.
Dus ik heb foto's van de situatie genomen zoals ik hem aantrof, en geprobeerd te praten met de eigenaar (man van wie de hond was, was erg gek op hem, maar zijn nieuwe vriendin vond het een rotbeest en deelde dus regelmatig een tik uit. man werkte veel in buitenland dus als hij 10 dgn weg was kreeg beest niet of nauwelijk te eten.. uitlaten was er niet bij. Vrouw spoot de garage vloer 1 x per zoveel dagen schoon etc. Al met al meerdere keren gebeld met DB, foto's opgestuurd, verklaring van andere buurvrouw opgestuurd, die nogmaals laten bellen. Al met al tig keer gebeld en uiteindelijk 1 bezoekje gehad.. Zij hebben overleg gehad met de eigenaar, maar vonden het niet ernstig genoeg om de hond te verwijderen. Wel kreeg eigenaar advies meer de voeren en zouden ze terug komen. Na 3 weken heb ik ze maar tel. herinnerd aan wat ze beloofd hadden. De eigenaar hebben we uiteindelijk samen met de buren maar van overtuigd dat hij zijn hond beter naar het asiel kon doen, wat uiteindelijk ook gebeurt is. Een 2e bezoek van de DB is er nooit gekomen...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:07

antje_vip schreef:
Ja eigenlijk wel, ik hoor namelijk alleen maar negativiteit rondom dit soort organisaties. Mijn beeld is dat ze wel hun hand ophouden voor geld, maar van dat geld wordt er amper wat voor dieren gedaan waar het eigenlijk voor bedoeld is. Zij verdienen een flink salaris van de binnengekomen giften en ondertussen de dieren maar lijden. Dan gaat mijn rechtvaardigheid spreken.

Maar misschien voor de nuancering... ik ben nu ook wel benieuwd naar positieve kanten, ik wist alleen niet dat die bestonden. Het kan ook zijn dat ik te snel geoordeeld heb ;)

Ik vraag me af hoe jij op de hoogte kunt zijn van alle meldingen binnen Nederland gedaan bij de dierenpolitie/DB/LID enz enz
En dat dus niet alleen... maar ook op de evt acties die daar op volgden?!

Ik ken vele positieve berichten, maarja, daar gaat dit (beetje onzinnige) topic niet over. }:0

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:16

Even voor de duidelijkheid: de dierenbescherming draait voor het overgrote deel op vrijwilligers (waaronder ook de mensen op de ambulance) dus een dik salaris verdienen is sowieso een grote misvatting.

En dat er amper wat gedaan zou worden voor het geld dat ze krijgen: in Eindhoven alleen zijn er dit jaar ongeveer 1000 kittens opgevangen, in gastgezinnen geplaatst, gevoed, verzorgd, gechipt, gecastreerd, ingeent en weer ter adoptie opgegegeven. Daarnaast zijn er zo'n 200 wilde katten gevangen, gecastreerd en weer uitgezet om de populatie zwerfkittens hopelijk flink te verminderen. Dat is niet bepaald niks hoor!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:17

Ik heb tot nu toe alleen maar hele goede ervaringen met de DB, de BOA en de Politie.
Maar dit was wel allemaal vóór de DierenPolitie er was zoals ze er nu zijn.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:06

Nou zal mijn verhalen er ook tussen zetten

Ooit eens db gebeld voor een trailer vol cavia's (beesten liepen over elkaar heen zo vol dat het ding zat) het was stervens warm buiten en het ding stond in de volle zon
Ze wilden niet komen, waarom niet ??? joost mag het weten

Een dierenparkje hiervoor zijn verschillende instanties geweest en ze zijn ook gebeld door verschillende mensen
Hier lagen met regelmaat dode dieren in de hokken oa fretten, walibi's, verschillende vogels geiten etc etc
Overal slechte verzorging en sommige erbarmelijke leefomstandigheden
Exotische dieren met chronische aandoeningen die in leven werden gehouden omwille van het fokprogamma (een van de dieren kon zijn achterpoten niet meer gebruiken dus sleepte deze over de grond met alle gevolgen van dien)
Yaks die zomer en winter in de drek stonden, een koe daarvan had een doodkalf geworpen en ook gelijk een deel van haar darmen er mee uit geperst
Tegen de tijd dat het dier uit zijn lijden werd verlost werd hebben ze 3 emmers maden uit het dier gehaald
Dit is het laatste waar ik bij ben geweest
Jaren later heb ik te horen gekregen dat ze na jaren vechten eindelijk maar toch stappen hebben ondernomen en alle dieren af gezien van de vogels hebben in genomen
Veel van de dieren zijn afgemaakt maar ook veel anderen zijn goed terecht gekomen

Een huifkar verhuur die zijn dieren als producten ziet En onbeleerd met een beleerde aan klanten mee geeft
Voor die tijd gaat de hogedrukreiniger er nog even overheen zodat ze er proper uit zien
Deze beste man heeft ook een hengstje die hij gebruikt voor de fok en dus ook alleen maar uit zijn hok om zijn daad te verrichten
Verder staat ie de rest van het jaar in zijn eigen stront, krijgt ie voer wanneer ze hem niet vergeten, ziet het dier een hoefsmid als er iemand over klaagt en als de aid langs komt zorgen ze er voor dat zijn maantjes geborsteld en ge knipt worden
Dit dier staat nu nog steeds in dezelfde drek en is inmiddels weer langzaam aan aan het vermageren en ovenschotels aan zijn voeten te kweken
De andere dieren staan gelukkig buiten het hele jaar door en hebben dus het voordeel dat ze ruimte hebben maar ook laat hier de water voorziening te wensen over

Hiervoor hebben we verschillende organisaties voor gebeld AID, LID, DB, Politie en verschillende andere "andere reddings" organisaties geprobeerd
Allemaal om er voor te zorgen dat er tenminste ook maar iets gedaan zou worden

Verder hebben we wel eens gebeld voor een loslopende hond oid naar de db maar nooit zijn ze ook daadwerkelijk gekomen

Maw ik bel ze niet meer

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:12

Ik heb gelukkig alleen maar goede ervaringen met de DB/ dierenambulance.
Zijn tot nu toe ALTIJD gekomen en hebben ALTIJD actie ondernomen.

Vind dit een naar topic...... Wat wil je dan? Dat er helemaal geen instantie is?
De OP vind ik ook erg stemmingmakend, net of er NOOIT wordt gereageerd....
Naar mijn ervaringen wordt er gelukkig wel altijd gereageerd.
Dat is vast ook niet de waarheid hoor, maar om het nu zo negatief te benaderen.... >;)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:33

Ik ben het daarmee eens, ik heb getemd en vind het beter dat titel en OP wordt veranderd. De OP zet 144 direct al in kwaad daglicht, lijkt mij erg ongepast. Natuurlijk hoor je negatieve geluiden sneller, die worden op internet geplaatst. Maar tegenover die negatieve geluiden zijn er ook heeel veel positieve waar dieren mee geholpen zijn!
Laatst bijgewerkt door intel_1x op 23-01-12 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

sprinkler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:40

Een prima idee om alle GOEDE EN SLECHTE ervaringen met de Dierenpolitie en DB en LID hier op bokt te posten!

Waar we helaas ook mee te maken hebben is de slechte Nederlandse wetgeving ten aanzien van dierenwelzijn. De Dierenbescherming is al jaren bezig om de wet te laten verbeteren maar helaas werken er niet genoeg regeringspartijen mee.

Daarom is het belangrijk petities te ondertekenen die de DB en andere dierenorganisaties regelmatig op hun websites hebben. Hoe meer mensen laten weten dat ze dierenwelzijn belangrijk vinden, hoe groter de kans dat er meer regeringspartijen meewerken aan een betere wetgeving.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:00

Ik heb het 1x nodig gevonden om de DB / LID te bellen en n.a.v. mijn telefoontje zijn ze snel wezen kijken, hebben de eigenaar op zijn tekortkomingen gewezen enz. en mij de dag daarna gebeld om verslag te doen.
Daarnaast vroegen ze me of ik daar vaker in de buurt kwam en het voor ze in de gaten wilde houden.
M.a.w; niks mis mee. dus om 144 nu meteen maar neer te sabelen....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 18:22

sprinkler schreef:
Een prima idee om alle GOEDE EN SLECHTE ervaringen met de Dierenpolitie en DB en LID hier op bokt te posten!

Dat vind ik ook wel een goed idee eigenlijk :j Ik was blijkbaar alweer te snel met mijn oordelen. Open nooit een topic als je je ergert aan iets ;)