GZ: stalling omgeving schiedam/maassluis/vlaardingen etc.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horzzzzes

GZ: stalling omgeving schiedam/maassluis/vlaardingen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:30

Voor mijn paard en pony ben ik op zoek naar een pensionstal / manege in een straal van 20 km rond Schiedam. Liefst richting Vlaardingen/Maassluis etc.

Ik zoek een stal:
* met een binnenbak
* inclusief voer
* inclusief mesten maar hoeft niet
* waar de dieren 's-zomers én 's-winters een paar uur buiten gezet worden, in wei of paddock
* waar je instructie (dressuur) kunt volgen.
* met leeftijdgenootjes voor mijn dochter (13)
* waar het gezellig is en het welzijn van de dieren voorop staat!

Vooral het buiten zetten het hele jaar door vind ik heel belangrijk.

_Aurora_

Re: GZ: stalling omgeving schiedam/maassluis/vlaardingen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:56

In de winter voor een paar uur buiten is lastig in die omgeving met een binnenbak. Je hebt stal verboon en Stalling t Einde en Zeeuw die hebben een binnenbak maar daar staan ze maar 30 minuten ongeveer buiten in de winter. Dan heb je nog Manege Flardingha, Middenhof etc. maar daar kan je ook maar kort in de paddock zetten. Bij een boer misschien of een kleinschalige stalling of Olsthoorn stables komen ze wel buiten voor enkele uren, maar daar is geen binnenbak.

horzzzzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 12:05

Al die stallen ken ik inderdaad al en het is overal hetzelfde, net wat jij zegt: in de winter staan ze nauwelijks buiten. Als ik zoiets wil, kom ik echt snel 50 km van mijn woonplaats (Rotterdam). Ik dacht, ik ga eens de kant van Maassluis uit dan heb ik misschien meer kans bij een kleinschalige pensionstal.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:29

Ja klopt, maar daar is er dan weer geen binnenbak. Ik sta bij Olsthoorn en daar hebben ze een all weather bak waardoor je dus vrijwel altijd (behalve bij sneeuw) kan rijden. Misschien dat er zoiets te vinden is bij Maassluis?

horzzzzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 12:57

Ik wil écht een stal met een binnenbak en een beetje behoorlijke bodem. En die wens schijnt nogal moeilijk te zijn als je je paard ook fatsoenlijk buiten wilt laten lopen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:25

jaa klopt zeker omdat degemeente niet tot nauwelijks meer vrrgunningen afgeeft. ik heb toen dus gekozen voor buiten zonder binnenbak. succes met zoeken iig!

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:29

Heb je al bij de Karperhoeve in Maassluis gekeken?

horzzzzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 06:42

Alleen op hun site maar ik hoor daar hele goeie verhalen over. Was van plan om daar eens te gaan kijken. Kan jij me er wat meer over vertellen? Mag ook per pb hoor.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:44

Zelf heb ik jaren bij de Flardingha gestaan en mijn paard kwam daar altijd zeker 2x per dag uit stal. Dat is een kwestie van een samenwerkingsmaatje te vinden :) Als jij mijn paard buiten zet, dan doe ik die van jou. In de winters zijn er ook een hoop mensen die geen gebruik maken van de paddocks en de meesten vinden het niet erg als jij jouw paard er bij in zet (mits het goed gaat uiteraard). Als je paard ook een beetje braaf is zijn er een hoop meisjes die na schooltijd graag even een rondje met je paard komen wandelen.

Momenteel sta ik bij Verboon op stal en daar staat ze ingeschreven voor de stapmolenservice, zodat ze er 's ochtends even uit komt. Daar ben ik nu ook aan het kijken voor een samenwerkingsmaatje, zodat ze ook af en toe wat sociale contacten op kan doen. Het is verre van ideaal natuurlijk, dat ben ik met je eens, maar met een samenwerkingsmaatje kom je al een heel eind. De stal waar je paard lekker naar buiten kan en je toch fijn kan trainen heb ik helaas nog niet gevonden :n

horzzzzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 09:55

Mijn paard komt nu ook wel twee soms zelfs drie keer per dag uit stal voor stapmolen, paddock, rijden of (in het seizoen) de wei. Het kost me alleen zo veel tijd in de winter om dit te doen. In de zomer is het niet erg dan kan hij lekker lang op de wei.
Verboon ben ik geweest maar daar zijn niet veel kinderen. Flardingha is 's winters hetzelfde, eventjes in de paddock meer niet.

Iedereen bedankt voor het reageren en mee denken. Hoop dat er nog meer reacties komen. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:43

Ik sta op stalling 't Einde. Zou dolgraag mijn paard gewoon 24/7 buiten hebben het hele jaar door of iedergeval een paar uurtjes maar ik heb nog niets kunnen vinden waarbij dit mogelijk is. Een buitenbak is zoiezo een vereise voor mij en de stallen hier in de buurt waar ze buiten komen (lees, bij boerderijtje van aad maat in schiedam) zitten zoveel nadelen aanvast. Ik ben vanaf daar weggegaan naar 't einde dan maar kort buiten maar goede kwaliteit voer en veilige leefogmeving.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:04

als je je paard echt heel het jaar 27/7 buiten wil hebben moet je toch gaan denken aan stallen in brabant limburg of erges bovenin het land.

Eventueel die koeienboer tussen flardingha ruiters en maasland viaduct bij hun staan ze wel heel het jaar buiten en is nog betaalbaar ook ;)

Kijk anders even op deze site hier komen ze zoiezo heel het jaar buiten is in delft
http://www.neville-stables.nl/

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:48

Hangt wel echt een prijskaartje aanvast bij neville stables. En bij die boer is geen rijbak.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:10

Moet je wel van houden van neville!

horzzzzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 08:15

Neville is inderdaad niet mijn idee hoe ik mijn paard wil houden en net wat Marlis zegt, bij de boer is weer geen rijbak.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:31

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:29

Nou, ik zal je gelijk uit de droom helpen, want als je de boer tussen Vlaardingen/Maasland al niks vindt, dan vind je die eerste advertentie waarschijnlijk al helemaal niks. Die bak komt in de verste verte niet aan een afmeting van 20x40 en is nog eens loodzwaar ook (en bij regenachtig weer wordt hij glad). Voor iemand die lekker wil trainen niet echt fijn dus. Dan is de bak bij de boer nog beter te doen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:20

Naja bij ons staan ze buiten in de winter en hebben een mega goede bak. Vorig jaar maar drie weken niet kunnen rijden. nee er is geen binnenbak en er is een wachtlijst maar echt heel veel anders dan dat of bij een boer waar ze langer dan 30 min in een paddock staan is er niet echt.. en ik hen m toch liever wel wat langer buiten dan het rijden en even in de paddock. Manege middenhof was ook niets voor de kinderen?
Laatst bijgewerkt door _Aurora_ op 03-10-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:20

Waar sta jij op stal dan?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:21

Olsthoorn stables in schipluiden

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:24

Bij Olsthoorn hebben ze geloof ik geen wachtlijst meer hoor. Paar weken terug was er in ieder geval een boks beschikbaar, terwijl mijn vriendin niet op de wachtlijst stond. Wat ik daar weer erg jammer vind is dat de paddocks niet groter zijn dan de stal zelf en ze er geloof ik ook niet in te eten krijgen?? Dan is het niet veel anders dan op stal staan :o

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:25

Wat ik bij Olsthoorn overigens wel enorm positief vond is de enorm gezellige sfeer die daar op het erf hangt!! :)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:28

Paddocks zijn wel groter dan stal hoor en de stallen zijn 4x3. Eten niet id paddock nee maar dat gaat wel weer tot heel laat door en bix en hooi gescheiden. sfeer is inderdaad erg gezellug en rustig. nu zijn alle stallen vol en er was laatst een wachijst maar dat kan nu weer weg zijn inderdaad. Mijn pony is daar echt super relaxed geworden van alle rust en regelmaat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:11

tja olsterhoorn zit het dichtsbij je eisen
en ja zoals ik al zei anders moet je verderweg zoeken
ken alle stallen wel in de omgeving schiedam en vlaardingen /maassluis. ;)

horzzzzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 07:59

Bedankt voor alle reacties en het meedenken hoor! Krijg langzamerhand het idee dat het onmogelijk is om van allebei het beste te willen (én goede rijvoorzieningen én voldoende buiten).