SPOED! Wie helpt me uit de brand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

SPOED! Wie helpt me uit de brand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 20:11

Wie kan mij helpen met het voeren van mijn twee paarden in de ochtend?

Het zit zo: Ik ben sinds April gediagnostiseerd met RA (reumatoïde Artritis), reuma dus. De reuma is onderstussen flink agressief bezig en ik heb ontzettend veel pijn.
De pijn in de ochtend is het ergste, dan zijn mijn gewrichten stijf en duurt het minstens 1 tot 2 uur voordat de stijfheid minder word.

Nu is het voor mij al een hele opgave om mezelf aangekleed te krijgen en mn dochtertje up and running, de paarden kan ik er dus eigenlijk niet bijhebben. Ik sta bij een particulier, dus moet zelf twee maal daags naar de paarden om ze eten te geven. 's middags is dat makkelijker omdat mn moeder dan bij mn dochtertje is en mn gewrichten niet zo stijf zijn als in de ochtend.

Ik zoek iemand die 's ochtends voor mij het hooi (wat ik die dag er voor klaar leg) over het hek wil gooien, zodat ze te eten hebben.
Het is in Rijnsburg op de Kloosterschuurweg (het laantje van de Burchtruiters). Ik ga niet iemand vragen om om te rijden oid, maar misschien is er iemand die er dagelijks langs rijd (het is een sluiproute) en het niet erg vind om even het hooi te verplaatsen.

Wie o wie kan me helpen?!

PaysBas

Re: SPOED! Wie helpt me uit de brand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:17

Misschien dat een bijrijdster je uit de brand kan helpen?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 20:19

PaysBas schreef:
Misschien dat een bijrijdster je uit de brand kan helpen?

Bijrijdsters willen exact dát.... bijrijden :+ En mijn merrie heeft een trauma en laat alleen mij erop en de ruin loopt kreupel... Daarnaast is het echt alleen de ochtend waar het om gaat, het voeren :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:51

ik kan je niet helpen met voeren maar is het een idee om iemand erbij te vragen mét pony die de ochtenden wil voeren.
Zo doe ik het ook, heb eigen land en voer in principe 2x daags maar op mijn werkdagen (2 vaste dagen) voert het meisje wat haar pony bij mij heeft staan...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:03

TAO -> EA-GZ

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 21:08

Polly schreef:
ik kan je niet helpen met voeren maar is het een idee om iemand erbij te vragen mét pony die de ochtenden wil voeren.
Zo doe ik het ook, heb eigen land en voer in principe 2x daags maar op mijn werkdagen (2 vaste dagen) voert het meisje wat haar pony bij mij heeft staan...

Kan er maar twee paardjes houden en het land is niet van mij. Anders had dat inderdaad een optie geweest.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:13

Is het niet mogelijk een slowfeeder te maken en daar 1x per dag een flink pak hooi in te doen, zodat ze er de hele dag mee kunnen?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:13

Sodeletuut schreef:
Is het niet mogelijk een slowfeeder te maken en daar 1x per dag een flink pak hooi in te doen, zodat ze er de hele dag mee kunnen?

Ze krijgen echt heel veel hoor := Ze krijgen namelijk alleen maar ruwvoer en dat is kuil vanaf zo'n grote zwarte rol :j Ze krijgen echt een gigantische baal hooi.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:14

JessAndHope schreef:
Sodeletuut schreef:

Ze krijgen echt heel veel hoor := Ze krijgen namelijk alleen maar ruwvoer en dat is kuil vanaf zo'n grote zwarte rol :j Ze krijgen echt een gigantische baal hooi.

Zo bedoel ik het ook niet hoor, ik geloof je wel dat ze genoeg krijgen, maar als je zoiets kan maken zodat ze het meer over de dag verdelen, hoef je misschien maar 1x per dag heen.. :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:18

Sodeletuut schreef:
JessAndHope schreef:

Zo bedoel ik het ook niet hoor, ik geloof je wel dat ze genoeg krijgen, maar als je zoiets kan maken zodat ze het meer over de dag verdelen, hoef je misschien maar 1x per dag heen.. :)

Ik zou graag willen (heb het zelfs al eens gedaan) maar meneer de sloper breekt werkelijk álles af := Hij is 8 ofzo maar gedraagd zich als een veulen :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:25

Als je niemand kunt vinden, misschien een metalen houder-met-dak maken om een hele rol op te zetten?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 21:40

GamblersCup schreef:
Als je niemand kunt vinden, misschien een metalen houder-met-dak maken om een hele rol op te zetten?

Dan zijn ze binnen een paar dagen tonnetje rond :j Anders had ik de hele baal wel neer gezet (heb ik al eens gedaan en ze leken wel drachtig := )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:43

Jeej, wat een pakket.
Ik woon aan de andere kant van nl dus kan niks voor je betekenen.

Is er misscien een oudere man, met bv zo'n tuintje, die dit leuk zou vinden?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 21:50

F_Orumster schreef:
Jeej, wat een pakket.
Ik woon aan de andere kant van nl dus kan niks voor je betekenen.

Is er misscien een oudere man, met bv zo'n tuintje, die dit leuk zou vinden?

Ben idd ook al aan het rond vragen :j Eigenaresse van het huis wat er naast staa kan het niet doen ivm haar gezondheid.

En het pakket word nog uitgebreid := Moet wss geopereerd worden aan mn miniscus :n Word echt steeds gezelliger

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:04

JessAndHope schreef:
Dan zijn ze binnen een paar dagen tonnetje rond :j Anders had ik de hele baal wel neer gezet (heb ik al eens gedaan en ze leken wel drachtig := )

Ja, dat wel. Heb ik ervaring mee, maar toch zetten we in de winter stug complete ronde balen neer. Liever wat te dik in de winter, dan niet warm kunnen blijven omdat ze geen ruwvoer meer hebben.

Ik hoop dat je iemand vind, het is neem ik aan niet veel werk.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:04

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:25

Iemand vd manege in de buurt vragen ook een optie? Evt tegen een kleine vergoeding?

Het is natuurlijk erg lastig want zal de reuma (in de ochtend) verbeteren? :n Ben ik bang voor
Dus grote kans dat je een oplossing moet zoeken voor de langere termijn,een mens die voert is leuk maar tegelijk ook een risico want je zit met iedere dag voeren (daar hebben de meesten al geen zin in,de eerste pr wk gaat nog wel maar daarna is de lol eraf)
Je zit met vakantie's etc.

Hopelijk vind je een langere termijn oplossing.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-09-11 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: off-topic verwijderd, niet toegestaan op EA

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:40

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:31

Of er een klein bedrag voor betalen. Misschien dat een schoolgande ponymeid wel een klein zakcentje wil verdienen. Voor geld doen kinderen bijna alles :D

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:38

Denk dat het moeilijk is om iemand te vinden die dit dag in dag uit, weer of geen weer voor je kan doen als er niks tegenover staat. Is voor de lange termijn een pensionstalling voor je paarden geen oplossing, want ik neem aan dat uitmesten ook niet bevoordelijk is voor je reuma?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 19:29

minka schreef:
Denk dat het moeilijk is om iemand te vinden die dit dag in dag uit, weer of geen weer voor je kan doen als er niks tegenover staat. Is voor de lange termijn een pensionstalling voor je paarden geen oplossing, want ik neem aan dat uitmesten ook niet bevoordelijk is voor je reuma?

Helaas niet :n Dit kost teveel geld (ben arbeidsongeschikt, dus waar ik nu sta is het al een hele opgave om het op te hoesten). Uitmesten is inderdaad ook niet fijn, maar gelukkig sstaan ze buiten en kan ik dat 1x in de zoveel dagen doen. En ik maak er verder ook geen punt van als iemand een keer niet kan of op vakantie wil ofzo, dat maakt me niet uit.
Omdat het vrij regelmatig is zoek ik het dus meer in de richting van iemand die er toch dagelijks langs rijd oid.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:42

Is er ergens ook nog een man des huizes in het spel die iets kan bijdragen??
Gepensioneerde buurman/vrouw,iemand die toch toevallig daar iedere dag zijn hond gaat uitlaten voor hij/zij naar het werk gaat.
Schoolganger(buurkind) in de buurt die voor het naar school gaat er langskomt?
Vraag dat eens rond bij jou in de buurt zou ik zeggen?!

En vraag je eens af,is dit tijdelijk of ga ik mijn zorg voor de paarden standaard afschuiven op een ander en verwacht je dat ze ook van de winter in de vrieskou en sneeuw je paarden verzorgen incl het hakken van het bevroren drinkwater??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:47

Gezien de aard van het probleem en dat het een permanent probleem is, stalling financieel geen optie is komt er bij mij een andere oplossing steeds meer naar de eerste plek. Die zat al in mijn hoofd, maar wilde het niet eerder zeggen.

Is het niet reëler en rustiger voor jezelf om je paardje te verkopen? En evt een paar dagen van de week een paard van iemand anders bezoeken, al is het maar een knuffelpaardje (ga er vanuit dat rijden ook niet makkelijk meer gaat?). Ik snap dat paarden therapeutisch voor je zijn, maar ik zou van deze situatie zelf ook onrustig worden en liever 2 avondjes in de week met iemand anders zijn paard knuffelen maar de hele verzorging niet in jouw handen ligt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:48

Ik zou een advertentie op een school in de buurt hangen, een jong kind krijg je voor een paar euro in de week wel zo gek om even langs te komen. :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 19:54

Klopt, het is inderdaad permanent. Maar financieel hoop ik het straks beter te hebben als ik ein-de-lijk een uitkering krijg waar ik al zo lang om moet vechten.
Daarnaast kent reuma pieken en dalen, en ik hoop dat ik nu in een flink daal zit en ik straks gewoon lekker ga pieken en de pijn minder is. Rijden gaat beter dan het verzorgen, aangezien dat zitten is en een beetje hobbelen := (ben nooit zo precies wat teugelgebruik betreft).
Dus... hoe hard ga ik mezelf voor mn kop slaan als blijkt dat alles weer super gaat en ik zonder moeite naar mn paarden kan?

Daarnaast is verkopen geen optie. Merrie is niet te berijden door anderen en ruin is ongelijk aan achterbeen. Toegegeven... het idee om er een eind aan te maken speelt zeker door mn hoofd. Alleen de enige acceptabele manier (voor mij) is inslapen en cremeren.
Ik heb vanochtend geinformeerd naar het inslapen, moet morgen even vragen hoe het zit met cremeren.

Ik weet dat naar de slacht ook nog geld opleverd en feitelijk niets uitmaakt, maar ik vind de gedachte gewoon 3x niks en ik zou er dus ook niet mee kunnen leven :n Vandaar dat het voor mij is: of houden, of inslapen...