Gezocht: schrijver van brief naar mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolienn

Gezocht: schrijver van brief naar mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 14:00

Ik had werkelijk waar geen flauw idee waar ik dit topic eens moest plaatsen, maar aangezien ik iemand zocht heb ik het hier geplaatst

Alsvast bedankt voor het lezen van dit warrige en voor anderen dan de schrijver van deze brief vage verhaal.

Ik ben gisteren naar mijn huisje in Leeuwarden geweest, om mijn post op te halen en wat spulletjes heen en weer te brengen. In de brievenbus trof ik een brief aan, met een handschrift dat op dat van mijn tante leek, leuk dacht ik, vast een vakantiekaartje! Een in vieren gevouwen A4tje zat er in, leuk dacht ik, een tekening van mijn nichtje van 7 jaar. Dit alles viel echter zwaar tegen toen ik het A4tje openvouwde.

Een anonieme brief, waar nog al een aantal beschuldigingen in gedaan wordt. Omdat de afzender niet in de problemen wil komen, heeft deze besloten de brief anoniem te versturen. Er staat in dat deze mij "kent" waardoor ik er van uit ben gegaan dat dit via bokt/wedstrijden oid is.

Ik vind het behoorlijk grove beschuldigingen die gedaan worden, en zou graag met deze persoon contact willen, wat er dan precies gebeurt. De schrijver weet zelf heel goed dat hij/zij de brief naar mij gestuurd heeft, en ik zal daarom ook de inhoud niet bloot geven, omdat dit allemaal nogal gevoelig ligt, en wat mij betreft ook niet op internet thuis hoort.

Maar aangezien de brief anoniem verstuurd is, ga ik uit van afgunst/jaloezie naar betreffende personen in de brief, en zolang de schrijver zich niet bekend maakt (uiteraard via PB geen probleem!) zal ik hier van uit blijven gaan. Mijn vader heeft contact gehad met een persoon die dicht bij staat, en het klonk diegene erg vreemd in de oren, natuurlijk is deze er ook niet altijd bij, maar ook deze persoon ging uit van afgunst en zou oren en ogen open houden.

Dus schrijver, maak je bekend, zodat we een eerlijke discussie over dit onderwerp kunnen houden, en kom met concrete dingen, want met je brief kan ik zo weinig!

Een erg warrig verhaal voor buitenstaanders waarschijnlijk, maar het enige doel van dit topic is dan ook de schrijver van de brief vinden, en deze zal dit zelf erg goed weten, en ik hoop dan ook dat deze zich bekend durft te maken bij mij, zodat we dit correct kunnen afhandelen. Als je zo'n brief durft te schrijven, naar waarheid dan zou je ook je naam er onder durven zetten.

NienSCHaap

Re: Gezocht: schrijver van brief naar mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:54

Dat is best apart dat iemand je zo een brief schrijft en er geen naam onderzet,
Ergens ook wel begrijpelijk maar zoals je het verteld zijn het hele heftige beschuldigingen en dan was het wel zo fijn geweest als die gene zich ook bekend maakt.
Vind het ook wel een beetje een zwakke en laffe actie maar goed, ik hoop dat je de schrijver vind en er overkunt praten op een goede volwassen manier.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 15:24

Dat is nou inderdaad precies waarom in de identiteit van de schrijver graag wil weten. Nu lijkt het meer op jaloezie dan op waarheid.
Want als je er zo zeker van bent dat jouw 'beschuldigingen' waar zijn, dan kun je toch gewoon je naam er onder zetten zodat ik contact op kan nemen/reageren op de brief en hier een discussie/gesprek over hebben?

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:26

Ik zou er niet te veel van aantrekken.
Als de schrijfster/Schrijver in staat was om het hier serieus over te hebben, en nog wat mee wou bereiken had hij er wel serieus actie mee ondernomen..

Als hij het echt belangerijk had gevonden had hij er persoonlijk over begonnen!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:29

Maar ik snap even iets niet. Je doet hier eigenlijk een verzoek naar de briefschrijver om zich openbaar te maken? Zit diegene hier dan op bokt? Of is het gewoon een topic om je verhaal kwijt te kunnen en tips te vragen?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:30

Dat staat er wel in kleine lettertjes

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:30

Als je die brief nu eens gewoon afdoet als lariekoek en 'm gewoon direct weggooit zonder er nog een gedachte aan te verspillen? Is een stuk beter voor je gemoedsrust...

(Overigens wil ik hiermee jou en het gevoel dat je bij deze brief krijgt niet bagatelliseren maar iemand een anonieme brief schrijven met beschuldigingen zonder daarbij dus het lef te hebben jezelf bekend te maken, is zo beneden peil dat je daar eigenlijk geen aandacht aan zou hoeven schenken.)

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:31

Schijnbaar wil de afzender geen contact met je en geeft je dus ook automatisch geen mogelijkheid tot disussie. Zou het hier lekker bij laten, eigenlijk is het feit dat je een topic erover aanmaakt al een groot gebaar :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 15:35

In de brief staat dat de schrijver mij "kent" En dus ook echt zo, tussen aanhalingstekens. Ik vermoed daarom, dat de persoon mij via bokt kent, of vanuit de wedstrijdsport o.i.d. Alleen aangezien ik nooit in die omgeving kom/ben geweest, lijkt bokt mij het meest voor de hand liggend. Of diegene op bokt zit, weet ik natuurlijk niet, want de brief is anoniem verzonden. B-) Gestempeld in Zwolle..

En er persoonlijk over beginnen kan dus niet, omdat ik aan de andere kant van Nederland woon, en de persoon niet 'persoonlijk' ken.

Als die persoon op bokt zit, is mijn doel inderdaad dat deze zo volwassen is, om zich bij mij bekend te maken, gewoon via PB, dat hoeft niet iedereen te weten.

Als de beschuldigingen waar zijn, dan moet er wel echt iets gebeuren, vandaar dat ik de briefschrijver probeer te achterhalen, want nu kan ik weinig met de brief namelijk.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:48

Maar als deze persoon van bokt komt, hoeveel weet hij dan van je om je ergens van te kunnen besculdigen?

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:54

Vaag verhaal....hoe komt die persoon aan je adres en andere kennis over jou? Krijg de indruk dat je wel vermoed wie het is maar het niet rechtstreeks aan die persoon durft voor te leggen en dan maar hopen dat die persoon zichzelf alsnog kenbaar maakt via bokt.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 16:35

Ik heb geen vermoeden wie het is, want dan zou ik diegene wel contacten. Ik ken namelijk helemaal geen mensen uit die omgeving! Beschuldigingen gaan overigens niet over mijzelf. Hoe diegene aan mijn adres komt weet ik niet.

Ik zit er overigens niet mee in mn maag, en spendeer er echt geen jaren aan. Ik beschouw het als jaloezie tot de schrijver zich bekend maakt en mij kan vertellen wat deze GEZIEN heeft, want het gaat nu om "bekend staan om" en "verhalen hier in de omgeving gaan". En daar heb ik natuurlijk niets aan..

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:39

Woow... Je hoeft je niet te gaan verontschuldigen hr, laten we het houden bij een oplossing proberen te vinden... O:)

Mischien kan je zelf proberen uit te zoeken of deze beschuldigingen waar zijn...?
Als je hier meer over te weten bent gekomen, kan je plaatsen dat degene contact op moet nemen om het samen uit te zoeken/op te lossen..

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:30

Idd een raar verhaal en erg triest dat mensen anoniem schrijven, als ze ballen hadden gehad hadden ze er wel een naam bij gezet. Staat er op de envelop ook geen postcode en huisnummer van ze?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:37

heb je ooit iets verkocht of gekocht via bokt ivm met je adres?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:39

Dit topic openen had je eigenlijk al niet moeten doen...Als iemand de ballen niet heeft om je persoonlijk aan te spreken zou ik er ook geen seconde aan energie insteken, iedere seconde is er 1 teveel dan toch?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:43

Colway, daar ben ik het helemaal mee eens.
Geen energie aan besteden Jolienn.. laat de persoon in kwestie rechtstreeks naar je toekomen!
Erg onvolwassen om het zo te doen.. ik zou het naast me neerleggen en negeren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:45

Als het echt zo belangrijk is, dan meldt diegene het wel persoonlijk aan je, zo niet...dan was het ook niet belangrijk

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 01:39

Nou, iedereen roept wel dat hij/zij het zo makkelijk naast zich neer kan leggen en er geen aandacht aan zal besteden maar ik denk als puntje bij paaltje komt...
Ik zou ook graag willen weten wie zulke beschuldigingen maakt (al weet ik niet welke deze zijn) want het kan je anders enorm onzeker maken. Ik heb geen oplossing voor je maar hoop dat er gauw iemand zich meld en dat het op een normale manier uitgepraat wordt zodat je er niet meer mee in hoeft te zitten!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 01:47

Wat een vaag verhaal, iemand stuurt een brief naar je oude adres (iemand die je dus niet naast staat anders wist diegene dat je al verhuisd was).
Met beschuldigingen (hoe weet diegene dat soort dingen dan van je).
Gestempeld uit een plaats waar jij niemand kent. (vreemd).
Weet je zeker dat de brief voor jou bedoeld was...
En zijn er dan dingen die je op bokt openbaar hebt gemaakt waarvan je beschuldigd zou kunnen worden, vind het echt een heel vreemde zaak.
Ik zou het denk toch proberen naast me neer te leggen, of je moet door de inhoud van de brief denken dat het iemand is die dichtbij staat (maar gezien het feit je hier een oproep doet betwijfel ik dat).
Succes.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 01:48

Pelryo schreef:

dat is wel een slim antwoord, zo komen ze natuurlijk ook aan je adres.
net zoals op marktplaats.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:22

Of het is iets in de relationele sfeer met partner van TS of partner van briefschrijfster? Via die weg kun je natuurlijk al aan een hele hoop gegevens komen...

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:26

Ik zou ook willen uitzoeken wie zoiets schrijft. Misschien dat je inderdaad iets verkocht hebt via internet?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:29

Pelryo schreef:

Dat zou goed kunnen ja, want hoe komt hij/zij anders aan je adres?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:58

Dat zou een optie kunnen zijn, alleen dingen die ik verkoop op bokt gaan via m'n ouderlijk huis, wat een heel ander adres is! Dus dat kan eigenlijk ook niet. Maar volgens mij is dat vrij makkelijk op te zoeken hoor. Het adres van iemand als je de achternaam weet! Daar gaat t me ook niet eens zo om. Ben overigens niet verhuisd, en de brief was wel echt voor mij bedoeld. De beschuldigingen gaan dan ook niet over mij, maar wel over iets dat mij aan gaat. Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik begin steeds met te geloven dat dit een pure jaloezie brief is. Iedereen in mijn ontving zeg dat als je zoiets schrijft uit eerste hand, je altijd je naam er onder zou zetten. En dat zouden wij zelf ook doen. Al denk ik eerder dat ik de telefoon zou grijpen dan dat ik een brief zou typen.