nu ben ik het zat! goedhard.nl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

nu ben ik het zat! goedhard.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:52

Echt ik ben het zat en vraag me af wat jullie ervaringen zijn met goedhard endurance op http://www.goedhard.nl

Ik ben in APRIL jarig geweest en heb de dag na mijn verjaardag een biothane halster en een biothane klikhoofdstel besteld. In totaal €91,- incl verzenden. Ik heb gelijk een bevestinging gekregen van mijn bestelling. 23 MEI heb ik gemaild hoe het met mijn bestelling zat, omdat ik nog steeds niks ontvangen had en ook nog niets gehoord. Ik kreeg toen een ail terug dat er iets mis was gegaan, maar dat ik eerst moest betalen. Ik braaf betaald. 28 JUNI heb ik een mail gestuurd dat ik nog steeds niks gehoord heb en ook niets had ontvangen. Vorige week heb ik zowaar mijn pakketje ontvangen. Veel te laat, hij past niet, en imo komen de kleuren ook nog niet eens overeen.

Ik heb een mail gestuurd met foto`s om te laten zien dat hij echt niet past. Achter haar oren zit hij zo strak dat het vel er overheen knelt. Ik heb geschreven dat hij niet past en dat ik totaal niet te spreken ben over de service. Ik heb niet eens een briefje erbij gekregen ofzo met excuses. Dat was voor mij ook reden om te zeggen dat ik mijn geld terug wil.

Heel frappant krijg ik een mail terug dat hun policy met op bestelling gemaakte Marylot producten is dat, wanneer het product niet past, het vermaakt wordt in de gewenste maat. Vreemd, want er staat niks over deze uitzondering op de site.

Dit staat WEL op de siet:
Citaat:
Ruilen/retourneren
Mochten de door ons geleverde artiekelen niet voldoen aan uw verwachtingen dan kunt u deze binnen 8 dagen terugsturen. Denk er hierbij aan dat de producten ongebruikt, onbeschadigd en in de orginele verpakking dienen te zijn.
Er zijn bij terugzending drie mogelijkheden:
1. Wij hebben een ander artikel geleverd dan u besteld had. In dat geval zijn de kosten van terugzending en het toesturen van het juiste product voor ons.
2. Wij hebben een artikel gestuurd dat niet de juiste maat heeft. In dat geval zijn de kosten van terugzending en het toesturen van het juiste product voor u.
3. Het artikel voldoet niet aan uw verwachtingen. In dat geval zijn de kosten van terugzending voor u.

In mijn ogen is het (in ieder geval in deze situatie) sowieso belachelijk. Ik ga echt niet nog een keer iets opsturen om vervolgens nog langer te wachten op mijn halster/hoofdstel. Ik had hem al lang willen hebben. Dit heb ik ook gemaild weer, en zowaar vanaf dit punt hoor ik ineens niks meer. Ik ben het wachten zat en wil iedereen behoeden voor dit gezeik! Ik had ook graag van te voren willen weten dat het zo zou gaan, dan had ik niks besteld.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:53

Ik ben al vanaf 25 maart bezig met een bestelling met hen..
Nu hopelijk krijg ik deze week wat ik besteld heb.

Had je voor Indi een full besteld? Dat zou toch moeten passen volgens mij want het valt groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:58

Zo, dat klinkt niet leuk ...
Ik heb via hen een LAS-helm besteld, maar deze is via een tussenpersoon geleverd (ik kende iemand die daar werkte enzo, stond ook altijd met de 'winkel' op wedstrijden enzo, weet niet of dat nu nog is, al lang geen contact meer mee gehad := ) en geen problemen.
Ook heb ik een biothane hoofdstel gekocht (via diezelfde persoon), daar had ik het probleem dat het onbreekbare na een maand of 2 kapot was :+ Bakstukken en het ringetje voor je halstertouw. Die gedeelten zijn dan met die persoon mee gegaan voor herstel/vervanging .. Heb nooit wat teruggehad .. Géén idee of dit aan Goedhard ligt of aan die tussenpersoon .. na een tijd is het allemaal verwaterd en nu durf ik er ook niet meer over te beginnen := Heb trouwens van die persoon toen een 'vervanghoofdstel' gekregen, zij reed er al jaren mee met haar sterkte warmbloed en er was niks aan .. Na een paar maanden hadden we daarmee hetzelfde probleem :o Toen heb ik eens een hoofdstel gekregen om te testen, was ook biothane maar breder dan de gewone (en ook niet glanzend), dit zou toen nieuw zijn voor de wat stevigere dieren zeg maar, ik moest het maar eens proberen .. Dat hangt hier nog steeds, dus eigenlijk heb ik zeg maar wel een vervanging van mijn hoofdstel ... alleen niet de kleur die ik zo mooi vond :P

Ik vond het toen ook maar een rare gang van zaken allemaal, maar ik kan niet zeggen of dit nu Goedhard zelf was, of de tussenpersoon (of een combinatie) .. daar ga ik me niet over uitspreken ;)

annebe

Re: nu ben ik het zat! goedhard.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:02

Heb je de kleuren in het echt bekeken of van een kleurenkaart, want hier kan nog wel eens verschil in zitten hoe het er in het echt uit komt te zien.
Zelf ben ik erg tevreden met goedhard.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:22

Ik heb daar ook welleens wat besteld. En dat was allemaal prima. Alleen dat het wachten lang duurde maarja dat vond ik ook niet gek bij iets dat op maat gemaakt moest worden.

Verder zijn ze niet heel snel met het beantwoorden van mails is mijn ervaring. Daarom heb ik toen ook gewoon gebeld. Dat zit je er zegmaar wat meer achteraan..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:44

Waves schreef:
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand

Ze moeten je dus gewoon geld terug geven als je binnen 7 werkdagen na ontvangst contact opneemt. Anders gewoon je rechtsbijstand erbij halen. Slecht hoor, als webwinkels zelf de wet niet kennen. :n

Je mag een artikel dan wel bekijken, maar niet gebruiken.
TS heeft het artikel "gebruikt", ik denk dat ze het daar dan op gooien.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:48

SNap dat je baalt hoor! wil je iets heel graag hebben wacht je al zo lang en dan past nog niet eens.
Je hebt recht om je geld terug te krijgen hoor!
Ik heb geen ervaringen met deze ruitersportzaak maar heb het wel met een andere gehad.
Echt niet klantvriendelijk vind ik het, een excusses kan er niet eens van af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:19

Ik vind het anders niet gek dat ze een op maat gemaakt artikel niet terug nemen. Maar wel willen aanpassen. En die kans moet de zaak dan ook krijgen. En tsja dat de kleur niet is wat je er van verwacht had. Tsja als jou beeldscherm een beetje anders staat veranderd de kleur natuurlijk ook op de foto. Dusja dat is niet hun schuld.
Alleen zou daar idd wel wat over op de site moeten staan (over het niet terug nemen van maat artikelen)

Maargoed ik snap dat je het wel vervelend vind

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:06

Brainless schreef:

Je mag het wel passen. Heb het zelf ook wel eens aan de hand gehad. :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 09:06

Brainless schreef:
Waves schreef:
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand

Ze moeten je dus gewoon geld terug geven als je binnen 7 werkdagen na ontvangst contact opneemt. Anders gewoon je rechtsbijstand erbij halen. Slecht hoor, als webwinkels zelf de wet niet kennen. :n

Wat een onzin, ik heb hem alleen gepast. Op hun site staat: indien nog schoon... dat is het echt nog wel! Maar ik kreeg dus de reactie dat biothane dingen helemaal niet mogen worden teruggestuurd en dat klopt niet.

en wb de kleuren: idd van de kleurenkaart op hun site. Maar dat is echt een `bijkomend puntje`. De service, het wachten en de maat zijn de grootste factor dat ik mijn geld terug wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:17

Gewoon even bellen :) dat maakt meestal meer indruk dan mailtjes

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:32

ik heb een marylot hoofdstel bevalt prima
de levertijd was wel veel langer als gezegt.
hoop dat je gauw antwoordt krijgt en desnoods gewoon bellen!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 21:36

ik heb best veel pb`s gehad van mensen die ook ontevreden zijn... wees gewaarschuwd dus.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:40

Jeetje, dat deze mensen nog een winkel kunnen zijn.
Zo te zien, zijn er meer mensen met deze klachten.
Ik zou inderdaad, net als jij, spuugzat van zijn.

Dit is geen service meer!

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:54

Ik heb ook heel lang moeten wachten op mijn hoofdstel :( .
Ik heb er zelfs 2 besteld de 1ste duurde van juni tot september en het 2de hoofdstel was van mei tot augustus.
Dus erg lang wachten.......maar het was het wachten waard want ik vind het super hoofdstellen en mooi ;) .

Ik vind het niet netjes hoe alles gegaan is daar,ze zijn ook heel vaak niet bereikbaar omdat ze weer ergens staan met een kraam.
Maar ze zijn 1 van de weinige die dit verkopen en ik moet er nog 1 hebben dus die ga ik toch weer daar bestellen :j .
Maar ik weet dat het heel lang duurdt en heb hem pas volgend jaar nodig dus moet hem voor oktober bestellen :=

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 12:13

Ik heb nu echt al een paar keer geprobeerd te bellen naar het nummer op hun site (kan maandag t/m donderdag van 11 tot 13 uur staat er), maar krijg de voicemail. De voicemail noemt een heel ander telefoonnummer en zegt dat ik geen bericht achter kan laten? Meer mensen daar toevallig last van (gehad)?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:52

Goedhard is aanwezig op grote endurance wedstrijden door heel europa en dit is hun topdrukte in het seizoen, ze zijn veel op reis en je kunt dat zien in de agenda op de site.
Heb ook diverse malen iets besteld en altijd goed en op tijd geholpen, wel altijd meteen geld overgemaakt, dit staat ook op de site.
Ze leveren veel aan professionele ruiters tot in het midden oosten aan toe, neemt niet weg dat de communicatie beter moet natuurlijk,
Ik zou zeggen de aanhouder wint,
Bestellingen kan je het beste plaatsen van oktober tot en met maart dan is het niet zo druk

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:11

Ik moet zeggen dat ik niet echt problemen met hun heb, en bestel er toch regelmatig iets!!

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:35

Ik heb ook geen enkel probleem met bestellingen, heb vorige week gebeld voor bestelling, net betaald en het is nu onderweg :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:52

Hier ook een tevreden klant. Ik heb ook al meerdere keren iets besteld, ik heb 1x wat langer moeten wachten maar dat vindt ik ook niet zo gek als je nagaat dat die mensen op een heleboel endurance wedstrijden aanwezig zijn. En ja als je dan besteld in het hoogseizoen dan moet je gewoon even wat langer wachten. Overigens zijn het met de hand gemaakte producten dus als er al 10 mensen voor jou zijn die een bestelling geplaatst hebben is het ook niet zo vreemd dat het lang duurt aangezien haar man de afdeling van marylot helemaal in zijn eentje regelt. En als ik in de agenda kijk zijn er ondertussen aardig wat wedstrijden geweest waar ze aanwezig waren. Ze staan van 6-11/9 in florac en dat is het laatste evenement.

Heb je toevallig een maat opgegeven voor de frontriem?

Print anders het bestellingsformulier uit en ga bij de winkel langs en neem je hoodstel mee, bel wel even van te voren om een afspraak te maken zodat ze hem ook meteen kunnen verstellen. Neem dan ook even de maten van je paard/pony zijn/haar hoofd op of neem een passend hoofdstel mee. Succes.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 15:19

ze zijn telefonisch niet bereikbaar, dus bellen voor een afspraak heeft geen nut ;)
daarbij: ik wil gewoon mijn geld terg. er staat nergens op de website dat dat voor op maat gemaakte spullen niet geldt.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:27

Bij mij komen spullen ook wel eens wat later binnen, maar ik krijg altijd netjes mails terug als ik naar een reden vraag en er wordt mij ook meteen aangeboden om dingen te vermaken als ze niet passen...Dat kan toch? Dat ze maten gebruiken die blijkbaar op jouw paard niet zo goed zitten? Verder is het superspul, dus ik zou het terugsturen en aan laten passen :)

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:31

Waarom kan ik ze dan bellen zonder problemen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 15:35

Dat vraag ik me dus ook af F3nn3?
Wanneer heb jij gebeld? Ik vanochtend nog, maar kreeg weer hetzelfde riedeltje. Voicemail, maar kan geen bericht achterlaten.