Op zoek naar goede zadelmaker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dressage

Op zoek naar goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 09:55

Hoi iedereen,

Heb nu sinds een aantal weken een ander paardje en ben gelijk op zoek gegaan naar een zadelmaker, nu was er iemand die op mijn vorige paard een zadel had aangemeten, dus die wilde ik weer laten komen, ze is geweest en heeft een heerlijk zadel meegegeven, hij moest nog wel wat bijgevuld worden etc. Dus dat is gedaan, maar t was nog niet goed. Hebben we hem weer bij haar gebracht, en nu is hij nog net goed.

Ik begin een beetje mijn vertrouwen te verliezen in haar dus ik zou graag een andere zadelmaker willen laten komen om te kijken of dit zadel wel passend gemaakt kan worden, en anders of ik bij die zadelmaker kan inruilen.

Duss.. Nu wil ik jullie vragen om ervaringen met goede zadelmakers, dus welke jullie me aanraden. Het liefst omgeving Zeeland, Brabant en zuid Holland.

Amiigo

Re: Op zoek naar goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:24

Richting Uden zat er volgens mij ook nog een...
Weet alleen niet meer hoe het heet, volgens mij het Gareel :)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:00

De naam komt vaag bekend voor, zal Es' kijken, bedankt

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:05

bij mij is laatst zadel makerij de verlichte zit geweest. Vond hem zeer kundig. Als je hem beld, even de voicemail in spreken en met een week beld hij terug. Hij doet alles aan huis bij jou. Ik was 65 euro kwijt. Aan reis k
osten en opvullen

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:23

Super!ga eensrondkijken. Bedankt!

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:44

Nog meer mensen? Heb er redelijke tijdsdruk achter zitten :(

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:45

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:47

In die hoek zou ik idd eens gaan kijken bij het Gareel, een vriendin heeft haar zadel daar gekocht en in onderhoud, en is echt super tevreden!

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:50

Heb op de site gekeken van John kool, en dat ziet er super professioneel uit!
Heb ik een erg goed gevoel over

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:53

Hij is echt heel fijn, heel eerlijk en heeft geen overdreven verkoopdrang. :)

2 maanden geleden is hij geweest voor een paar paarden tegelijk. Ik moest €15,00 afrekenen.
Dat was voor een consult.

Ik vroeg aan hem of hij nog een leuk 2e hands VZHzadel had liggen voor mijn ruin, waarop hij antwoordde, ga jij eerst nog maar zorgen dat Sil ''wat minder in de buik'' komt, zodat je zometeen goed kan meten... ;)

:')

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 14:00

Jaa het klinkt wel goed,. Maar hoor ook wel nare dingen... Ik weet t ook niet meer

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:05

Met elke zadelmaker is wel iets. Ik heb ook goede ervaringen met John Kool maar ik ken ook mensen die geen goede ervaringen met hem hebben.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 14:07

Dat probleem heb je inderdaad altijd.. Maar t is zo moeilijk! Paarden veranderen ook zo veel!
Ruilt John kool ook in?
Dat is wel erg belangrijk want ik heb een 7 maanden oud anky zadel.. En ik hoop dat een zadelmaker hem goed kan maken op mijn paard.. Maar als dat niet zo is..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:11

Misschien wel ligt er natuurlijk aan wat je bij hem aankoopt. Let er wel op dat je er niet zoveel voor zal terug krijgen als dat je je zadel particulier verkoopt.

Heb destijds mijn KN Symphonie aan hem verkocht en een nieuwe KN Allegro gekocht.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:22

Heb overigens ook nog als optie happy horse advies en Zadelatelier aangegeven, beiden MSFC.

amstie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:18

Hoi,

Ik ben erg tevreden over zadelhulp (www.zadelhulp.nl) komt uit kootwijkerbroek, weet niet of ze door het hele land komt, maar dat zou je natuurlijk even kunnen vragen.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:19

Ik ben erg tevreden over de zadelmaker van de Heimolen. Heb zelf 1.5 jaar geleden daar een zadel gekocht voor mijn paard. Vakkundig advies, iemand die weet waar hij het over heeft, en zeer professioneel.

De winkel van de heimolen zit in (ik dacht) Hoogerheide, maar ze komen ook gewoon aan huis.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:20

Isabelle van superhorse uit Breda :j
Super!

ik ben zelf absoluut niet tevreden over heimolen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:21

Bellona_K schreef:
Ik ben erg tevreden over de zadelmaker van de Heimolen. Heb zelf 1.5 jaar geleden daar een zadel gekocht voor mijn paard. Vakkundig advies, iemand die weet waar hij het over heeft, en zeer professioneel.

De winkel van de heimolen zit in (ik dacht) Hoogerheide, maar ze komen ook gewoon aan huis.

heerle ;)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 20:57

Over de heimolen ben ik zelf ook echt niet te spreken! Zo heefti ieder toch z'n ervaringen!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:26

Ik weet neit waar je precies zoekt maar ik heb goede ervaringen met Linda Geilen uit JAbeek.

www.linda-saddlery.nl

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:29

Probeer Godfried Broekman ( http://www.deverlichtezit.nl/ ). Hij is kan werkelijk alles aanpassen, staat zeer goed bekend - zoek maar naar ervaringen op Bokt - en komt overal (combineert meestal meer afspraken in een regio). Hij heeft het Anky-zadel mede ontwikkeld, dus als hij er niets mee kan, dan kan niemand het :D Heb er prima ervaring mee ! Overigens ruilt hij ook wel in, mocht dat nodig zijn...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:40

Peter van mr ed maasland. Erg kundige goede man :) komt ook op lokatie.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 21:45

@ netje, Oo echt!? Ga ik eens op z'n site kijken! Heb t liefst dat een zadel gelijk goed ligt, of bijna. Emniet dat hij heeeelemaal verbouwt moet worden.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:51

_Dressage schreef:
@ netje, Oo echt!? Ga ik eens op z'n site kijken! Heb t liefst dat een zadel gelijk goed ligt, of bijna. Emniet dat hij heeeelemaal verbouwt moet worden.

Site stelt niet veel voor: hij heeft het heel erg druk en steekt daar verder niet veel tijd in. Maar écht de meeste mensen hebben goede ervaringen met hem en hij verkoopt je niet uit commercieel oogpunt een nieuw zadel.
Stalgenoot had hem besteld voor een nieuw zadel, dus hij was er met vanalles. Maar zij had een jong paard dat nog in de groei was en dus zei hij: laat het zadel eens zien waar je nu mee rijdt. Hij vond het helemaal niet zo slecht liggen, heeft het voor haar opgevuld (en ligt nu goed) en zei tegen haar: koop over 1 of 2 jaar maar een nieuw zadel als hij uitgegroeid is. Nou, dat moet ik anderen nog maar zien doen. De meesten willen toch liever een nieuw zadel verkopen :D

Bovendien past hij zadels ter plekke aan (heeft alles in zijn bus) en controleert dus wat hij doet en het leuke is dat je dat zelf kunt zien, dus hij vertelt ook geen sprookjes (wat andere mensen nog wel eens doen als ze het zadel meenemen). Voordeel: je zadel is meteen weer klaar en ben je geen dagen of weken kwijt.