Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Maar ik ben nieuw op het gebied van coachingsopleidingen. Vandaar dat ik vraag naar ervaringen van mensen. Ik wil namelijk wel een goede opleiding volgen! Want nu is het zo dat iedereen een opleiding kan starten, maar of het ook kwaliteit is, dat weet je nooit van te voren. jantineS schreef:@Josien Ik wil mensen coachen met behulp van paarden. En dan vooral naar de therapie kant geneigd. Over een aantal jaar wil ik nl de opleiding paardentherapie gaan volgen, maar eerst wil ik kunnen coachen. K ben dus niet zo zeer alleen geïnteresseerd in de "gedrags" kant van paardencoaching, maar ook het psychische/systemische. Mijn achtergrond is ruim toereikend voor de opleidingen die nu bestaan op het gebied van coaching. Ik werk al jaren in de paarden, heb paardenhouderij gedaan en heel veel cursussen op gebied van lichaamstaal ed. Daarbij heb ik veel ervaring met allerlei therapie vormen (voor mensen) Maar ik ben nieuw op het gebied van coachingsopleidingen. Vandaar dat ik vraag naar ervaringen van mensen. Ik wil namelijk wel een goede opleiding volgen! Want nu is het zo dat iedereen een opleiding kan starten, maar of het ook kwaliteit is, dat weet je nooit van te voren.
Ik wil een langsaam maar gedegen traject volgen zodat ik uiteindelijk een goede therapeut kan worden. Anders kan ik niet de veiligheid waarborgen van mijzelf en de client (en het paard). Ik heb andere studies overwogen idd. Maar zover is het nog niet. Als k klaar ben met coaching, dan zal ik eens gaan kijken welke studie dan bij mijn doel past
Maar psychologie ed is zeker ook een optie. jantineS schreef:ps, maar omdat ik weet welke kant ik uiteindelijk op wil (therapie met paarden) wil ik wel een coachingsopleiding die al een beetje die kant op gaat. Ik wil niet alleen een opleiding die zich op het gedrag toespitst.
BiancaLesley schreef:Keulseweg zit wel bij een vereniging van beroepscoaches, er bestaat idd geen officiële opleiding voor maar als je deze opleiding heb gedaan, kan je je wel aansluiten bij de vereniging.
dat is idd mijn plan! Ik ga naar alle open dagen, behalve die van de keulseweg want die was al vol
Ik ben ook heel benieuwd wat mijn keuze gaat worden uit eindelijk! Juwelenschip schreef:Interessante link, dankjewel.
josien_m_, wat vind jij het beperkende aan systemisch werken? Het inbedden van paardencoaching in een HBO studie sociaal werk klinkt als een goede route naar officiele erkenning van paardencoachen als beroepsgroep en uiteindelijk misschien zelfs beschermde beroepsgroep.