Welke zadelpasser NH (Massimo)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jet_Joey

Welke zadelpasser NH (Massimo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:21

Ik zit met een "dilemma" wat zouden jullie doen....
Het zit namelijk zo, mijn paardje heeft een nieuw zadel nodig. Zijn huidige zadel is te lang voor hem en daardoor had hij last van zijn rug. Dit is nu weer zo goed als over, maar ik rijd dus niet meer omdat ik nog geen nieuw zadel heb.
Ik woon in Castricum, vlakbij zit zadelmakerij Stubenitsky en de oude Woonstal. (Marieke Duin)
Nu ben ik waarschijnlijk opzoek naar een Massimo zadel, de oude Woonstal is hier "dealer" van en heeft verschillende soorten in de winkel.
Ik ben ook bij Stuub geweest en die had alleen een dressuurzadel. Ik denk dat het trailzadel het beste past bij mij en mijn paardje. Deze kan ik dan waarschijnlijk niet proberen (denk ik?)
Bij de oude woonstal betaal ik ook nog 75 euro als ik wel een zadel koop voor het zadelpassen. En bij stuub is dat niet zo.

Heeft iemand ervarigen met oude woonstal?
Of met massimo trail zadels?

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:36

Het Massimo trail zadel is juist een vrij lang zadel. De nieuwste dressuurversie is in een kortere maat te krijgen.

Frank

Re: Welke zadelpasser NH (Massimo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:39

Ik zou ten aller tijden naar de countrymill in Nijkerk rijden.
Alleen maar goede ervaringen met hun. Bij echte problemen kunnen ze desnoods een elektronische drukmeting doen!

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 18:49

Dat is niet haalbaar voor mij. Er moet iemand langskomen op stal heb geen beschikking over een trailer.

Het massimo trail zadel is ook verkrijgbaar in een korte versie heb ik gelezen op de site

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:53

mhoogenbos schreef:
Het Massimo trail zadel is juist een vrij lang zadel. De nieuwste dressuurversie is in een kortere maat te krijgen.

De Massimo Trail is juist een kort zadel ;) Mijn merrie heeft een korte rug en daar was de Trail heel geschikt voor.
Massimo heeft sinds een tijdje idd ook nog extra korte Trails in de verkoop :j Daarvan zijn de kussens nog 5cm korter dan bij de normale (ik heb een normale, die past op mijn korte merrie).

Ik heb mijn Massimo Trail bij Green Distance aangeschaft, zij komt ook bij je op stal. Ik ben tevreden over haar.
Countrymill hoor ik idd ook goede dingen over, maar daar moet je persé zelf naar toe (je zou evt. een trailer kunnen huren voor een keer?).

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:10

@ vankje
Hoe bevalt de trail? Ik heb nu een vzh zadel, is het erg anders? of ben je er zo aan gewend?

twister10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:17

ik heb ook een massimo trail , ik vind dat deze zadel niet groot uitvallen ik had hiervoor een ander zadel ,en deze is toch korter dan mijn vorige zelfde inch maat.

je kan ester van de green distance laten komen , heeft er erg veel verstand van

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:18

dat is te ver, ik woon in noord holland....

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:25

Herman van de countrymill komt ook aan huis en is totaal niet onbekend met Massimo's!
En inderdaad, anders Esther Groen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:26

Volgens mij komt Esther wel naar NH hoor.. kost natuurlijk wel wat, maar ze komt wel :)

Ik heb ook een Massimo trail via haar, erg fijn zadel!

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:36

Iets in NH zou denk ik makkelijker zijn ivm passen, nakijken, reparaties etc.....
of zie ik dat verkeerd?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:42

Je hebt de gouden naald, maar die is echt traag met alles! Zit wel in Noord Holland.

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:45

Hier zit stubenitsky, die heeft ook massimo zadels alleen niet de trail. (in de winkel zelf) Is vast wel te bestellen natuurlijk maar dan weet ik niet of het goed bij mijn paardje past. (Of is dat goed op te meten?)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:47

De massimo trail is inderdaad juist kort, daarom past het 18 inch zadel zo goed op onze arabier. Country Mill is een prima adres. Herman is erg kundig en geeft een goede service. Hij komt volgens mij door het hele land.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:12

Jet_Joey schreef:
@ vankje
Hoe bevalt de trail? Ik heb nu een vzh zadel, is het erg anders? of ben je er zo aan gewend?

Mij bevalt de Trail heel erg goed :j Het is mijn eerste eigen zadel, maar voordat ik zelf een paard had heb ik wel paarden van anderen gereden, dat was dan met een VZH. De Trail beviel me meteen beter! Ik zit er gewoon heel goed in.

Esther Groen (Green Distance) komt ook bij je aan huis / stal, ik woon in Limburg; is ook niet bepaald bij haar in de buurt.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:23

Ik heb de Trail gehad, maar lag toch niet helemaal lekker op mijn paard. Deze heb ik ingeruild bij Herman de Bunt en sindsdien heb ik hem als zadelmaker. Ik moet er ook ruim een uur voor rijden, maar echte vakmensen zijn nu eenmaal (zeer) dun gezaaid.

Huur een trailer en rijdt er naartoe of bel hem en probeer of je hem op stal kunt laten komen. Dit doet hij tegenwoordig wel minder, puur omdat hij het zo druk heeft. Dat zegt toch ook het e.e.a.

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:26

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:28

Ik heb de massimo dressuur II die is korter dan de trail en minder zadel ;)

Al is de trail in vergelijking met andere zadels kort!!
De dressuur II kon ik met gewone kussens terwijl de trail veel meer rimte in beslag nam.
Nu ligt het ook aan de bouw van je pony welk model het beste ligt.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:20

mhoogenbos schreef:

Lang is hij zeker niet, de gewone massimo trail is al vrij kort vergeleken met andere zadels. (ik heb een aantal andere merken op mijn paard gehad, alles was veel te lang en dus langer dan de gewone massimo trail). Maar ook deze heb je nog met extra korte kussens, die heb ik nu op mijn korte arabiertje.

Esther Groen kwam bij mij gewoon in Noord Holland.

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:25

Marieke Duin is zeer bedreven en Saddel Consulting verkoopt ook Massimo zadel. Komen aan huis

Succes!!

O ja bij saddle Consulting wordt het consult in mindering gebracht als je een nieuw zadel koopt
Laatst bijgewerkt door Revanches op 02-03-11 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Door Editknop te gebruiken kun je tekst nog aanpassen. ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:38

Ik heb ook een Massimo Trail en aan laten meten door Esther van Green Distance.
Ze kwam gewoon naar Zuid-Holland toe, dat is geen probleem. Ze probeert het vaak zo in te plannen dat ze meer mensen in de regio heeft.

De Trail is juist een korter zadel inderdaad.
Op mijn haflinger paste een 18 inch Euroriding Diamant niet qua lengte, maar een 18,5 inch Trail wel. En zeker met de kortere kussens nu is dat nog makkelijker.

Het is officieel een veelzijdigheid, maar de zweetbladen zijn rechter, alleen wat korter dan een dressuurzadel.
Ik rijd er voornamelijk dressuur mee, soms een sprongetje en lekker buiten.
Dat is het mooie aan dit zadel. Het is veelzijdig, comfortabel en zit echt heel fijn.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:10

Amanda schreef:
Het is officieel een veelzijdigheid, maar de zweetbladen zijn rechter, alleen wat korter dan een dressuurzadel.
Ik rijd er voornamelijk dressuur mee, soms een sprongetje en lekker buiten.
Dat is het mooie aan dit zadel. Het is veelzijdig, comfortabel en zit echt heel fijn.

Dat was ik in mijn vorige post vergeten erbij te zetten, zweetbladen zijn idd wat rechter dan bij een "normale" VZH.
Ik rij er ook dressuur mee en heel veel buiten. Sprongetje heb ik nog niet gewaagd, maar zou wel ermee kunnen :j

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:12

HAR-->EA-GZ_Diensten

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:57

Mijn pony heeft ook een erg korte rug en past weinig zadels. Ik heb eerst een Massimo te leen gehad van greendistance, maar lag toch niet helemaal naar tevredenheid . Daarna heb Heleen van Dijk laten komen van happyhorse advies en ben over haar én het zadel zeer tevreden. Ik heb nu een Kent & Masters, goed merk voor paarden met korte ruggetjes. Als bijkomend voordeel: het zadel wat ik nu heb, bleek ook nog iets goedkoper te zijn :-p

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:28

Ik heb ook 'n Massimo Trail, gekocht bij Esther Groen van Green Distance. Ik vind haar erg vakkundig en ik ben super blij met m'n zadel. :j
Ik heb trouwens meerdere zadels gehad (van JC tot Prestige), maar deze ligt als enige echt goed (en vrij)! Ik doe er ook alles mee; dressuur, springen en buitenritten. Ik woon trouwens in Bennebroek N-H, Esther komt gewoon langs en plant haar route inderdaad in zoals Amanda al zei.