Goede zadelmakers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Goede zadelmakers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 09:10

Hoi,

ik ben op zoek naar een goede zadelmaker voor mijn brede Haflinger, heel ouderwets type. Boommaat 34 / extra extra wide, ronde rug, weinig schoft. Wie heeft er tips ? Ben ook benieuwd naar ervaringen met Country Mill en van Rijs.

Groetjes Maxielover

fjordnina

Re: Goede zadelmakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:26

Ik heb inmiddels enige zadelmakers versleten en Herman van de Country Mill ben ik nog het meest tevreden over.
Ik heb zelf een fjord met maatje extra breed en ben bij Herman wel geslaagd met een passend zadel. Hij smeert je ook geen nieuwe aan, maar kijkt eerst of er aan je oude evt. nog wat aan te passen is zodat hij wel weer goed ligt. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:29

Ik zou eens even bellen met Peter Poot van Mr Ed. Zeer goede, kundige man die je echt alleen een zadel verkoopt als ie 100% goed ligt.

Van Rijs heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee en met mij meerdere. De oude van Rijs was ik heel tevreden over, maar de jonge broekies die er nu lopen, heb ik geen vertrouwen in.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:32

ik ben al jaren klant bij van rijs en moet zeggen prima werk ! pas geleden mijn zadel nog op laten vullen paard word helemaal nagemeten en zadel word erop aangepast , prima ervaringen daar .

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:45

tootje71 schreef:
ik ben al jaren klant bij van rijs en moet zeggen prima werk ! pas geleden mijn zadel nog op laten vullen paard word helemaal nagemeten en zadel word erop aangepast , prima ervaringen daar .

Dan ben ik benieuwd hoe ze jouw paard helemaal nameten?
Ik heb erg slechte ervaringen met Van Rijs.

Ik heb goede ervaringen met http://www.pegasus-ruitersport.nl/

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:50

Hier ook geen goede ervaring met Van Rijs. Alle zadels die hij mee had waren veel te smal (in zijn ogen niet dan)...

Barchetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:51

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:52

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:36

slechte ervaringen met Divoza (zelfde zadelmaker als van de hypo winkels)
en met van rijs

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:38

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:40

Geen goede ervaring met Van Rijs en ook niet met Peter Poot van Mr Ed (heeft mij dus wel een zadel verkocht die absoluut niet goed lag :( )

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:42

xRONINIx schreef:
Geen goede ervaring met Van Rijs en ook niet met Peter Poot van Mr Ed (heeft mij dus wel een zadel verkocht die absoluut niet goed lag :( )

Dat lijkt me echt erg sterk! Maar goed, het is gelukkig geen discussietopic!

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:53

Is inderdaad geen discussietopic,ik geef alleen mijn ervaring door!(maar lijkt me sterk dat va ongelijk heeft)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:58

Ikzelf heb negatieve ervaringen met van Rijs. Een stalgenoot heeft tevens een zeer nare ervaring gehad met Mr. Ed, welke uiteindelijk ook is toegegeven door Mr. Ed.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:51

Ik heb juist hele goede ervaringen met van Rijs,mijn zadel werd prima aangepast.

Ik heb ooit mijn zadel eens na laten kijken door harnessmaker waar een paar jaar geleden half bokt zeer tevreden over was.
Zadel is wel prima aangepast maar dat heeft wel een paar maanden geduurd voordat ik hem terug kreeg.
Hij kwam niet op afspraken opdagen en was zeer slecht bereikbaar.

Hoort iemand daar nog wel eens over?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:53

Ook ik heb Helen van happyhorseadvies erbij gehad. Echt heel prettig. Kijkt naar je paard, maar ook naar jezelf. Ook erg rustig, en ik was samen met m'n pony best lastig. Wat ik lekker vond zitten, lag niet goed op hem en andersom... Uiteindelijk toch een goede oplossing gevonden :D En heb het zadel toen een maand uit kunnen proberen!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:54

Op mijn haflinger heb ik een Hulsebos laten aanpassen/maken, ben er erg tevreden over!

rolicoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:56

Ik heb goede ervaringen met van Rijs, ook met de 'jongere'.

Zadelpasser van Divoza ben ik totaal niet over te spreken, hij raadde me oa. aan om als ik een nieuwe zadel zou kopen, met een bontje te gaan rijden...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:10

Ik heb goede ervaringen met de Heuvelhoeve en de Olde Hietmoat, beide dames zijn MSFC'ers en doen nauwgezet hun werk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:14

Somebody_ schreef:
Ik zou eens even bellen met Peter Poot van Mr Ed. Zeer goede, kundige man die je echt alleen een zadel verkoopt als ie 100% goed ligt.

Van Rijs heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee en met mij meerdere. De oude van Rijs was ik heel tevreden over, maar de jonge broekies die er nu lopen, heb ik geen vertrouwen in.

Hier sluit ik me bij aan.
Na een aantal keer aanpassen en langskomen door van Rijs lag mijn zadel nog niet goed op mijn haflinger.
Na een bezoek van Peter ligt het prima.

Gaat het om een nieuw zadel of aanpassingen?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:16

HAR-->EA-GZ Diensten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:17

LovesWestern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:18

Mijn zusje heeft ook een haflinger met een vreselijk brede rug en we hebben ook een zadel laten maken door Herman van Country Mill ! :)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:26

Ik heb zelf slechte ervaring met divoza, zadel lag iets te klapperen, veel te hoge kussens en zadel lag te veel achterover. Van rijs is geweest en heeft mijn zadel keurig aangepast. Vervolgens mij Rodinde geweest met dit paard en zadel en met andere paard en zadel welke ook door van rijs aangemeten is. Beide zadels lagen super. Echter moest ik een ander zadel vanwege het rugprobleem en de hoge kussens van het divoza zadel. Van rijs heeft keurig een nieuw zadel aangemeten. Heb eerst nog een zadel 2e hands geprobeerd van hun (zat niet lekker), vervolgens een nieuw model zadel 2 weken uitgeprobeerd en uiteindelijk hebben ze een ander nieuw zadel aangemeten(met verlengde zweetbladen). Wij hebben nu 2 dressuurzadels (2 paarden) en een springzadel bij hun vandaan waar we heel tevreden over zijn.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:16

Flosje446 schreef:
tootje71 schreef:

Dan ben ik benieuwd hoe ze jouw paard helemaal nameten?
Ik heb erg slechte ervaringen met Van Rijs.

Ik heb goede ervaringen met http://www.pegasus-ruitersport.nl/

Ze word nagekeken op gevoelige punten dan komt er zo'n "spin" op haar rug die de vorm van haar rug aanneemt verder word er dan naar mijn zadel gekeken en naar mijn eigen persoontje..

Sorry maar ben echt blij met hun...