Ervaring gezochtt zadels van MR Ruiterhuis in Middenmeer(NH)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotteettol

Ervaring gezochtt zadels van MR Ruiterhuis in Middenmeer(NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 20:36

Ik ben op zoek naar mensen die een zadel hebben gekocht bij
MR Ruiterhuis in Middenmeer (Noord-Holland). Of mensen die via via hier over gehoord hebben!
Alle ervaringen zijn welkom!!
Wat voor zadel heb je gekocht, ben je er tevreden over, hoe vond je de service, hoe vond je het
passen van het zadel vakkundig/slecht? Hoe worden klachten afgehandeld als het zadel bijv. niet meer past?

Revanches

Re: Ervaring gezochtt zadels van MR Ruiterhuis in Middenmeer(NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:26

HAR-->EA-GZ-Diensten

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:34

Ik wil ze wel laten komen om te passen maar heb zelf ook wel aardig verstand van zadels passen dus laat me niet snel iets meer aansmeren.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:55

Ze vertelde me gratis en vrijblijvend te komen passen dus dan wil ik het wel proberen.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 18:07

@ Lailapri: hoe heb jij van hen gehoord? Als ze zijn geweest ben ik wel beniewd naar wat je er van vond!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:32

ik kwam ze tegen op horse event en ging even in de zadels zitten toen mijn vriendin de wc onveilig aan het maken was. Dus vandaar dat ik ook een praatje met ze had gemaakt.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 18:47

Zijn ze inmiddels ook bij jouw thuis geweest?
Hoe vond jij hun? Wat is je indruk ervan: aardig/niet aaridg/ profesioneel?
Heb je een zadel gekocht bij hen?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:50

ik rijd bij hun op stal ( niet hun paarden ) en rijd met een zadel van hun. heel top zadel maar inderdaad zijn ze een tijd geleden op tv geweest... voor derest zelf geen nare ervaringen mee.

zijn er niet meer leveranciers van cavalettie zadels?

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 18:52

@ HindaFree: heb jij voor mij een link naar die uitzending?
Weet je misschien bij welk programma dat was en wat er precies was dat ze op tv waren?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:54

Lotteettol schreef:
@ HindaFree: heb jij voor mij een link naar die uitzending?
Weet je misschien bij welk programma dat was en wat er precies was dat ze op tv waren?

dan zou je even op het friese paarden forum moeten zoeken...

maar bedenk wel.. hun zijn toevallig op tv geweest... maar er zijn wel meer rotte appels die ook geen stubben of kiefer kunnen aan meten en daar nooit wat is van gehoord ;)

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 18:56

@ HindaFree: als ik friese paarden forum google krijg ik heel veel websites of moet ik hier op bokt.nl zoeken? Sorry voor de domme vraag hoor, maar ik kom er niet heel goed uit. Heb jij die website voor mij?

En ja ik weet dat er wel meer rotte appels zijn, maar wil gewoon even goed orienteren!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:00

Lotteettol schreef:
@ HindaFree: als ik friese paarden forum google krijg ik heel veel websites of moet ik hier op bokt.nl zoeken? Sorry voor de domme vraag hoor, maar ik kom er niet heel goed uit. Heb jij die website voor mij?

En ja ik weet dat er wel meer rotte appels zijn, maar wil gewoon even goed orienteren!

http://friezen.messageboard.nl/forum/index.php

al zoek je alleen op cavaletti dan zie je vooral heel veel positieve dingen ook over murer.
ik zoek nog even met je mee

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 19:05

ik lees nu ook wel positieve dingen over stal murer

alleen die tv uitzending kan ik niet vinden?!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:09

Lotteettol schreef:
ik lees nu ook wel positieve dingen over stal murer

alleen die tv uitzending kan ik niet vinden?!

ik zal hier in de buurt even informeren... maar volgends mij is dat al van een tijd terug dan...

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 19:16

@ HindFree: als je dat zou willen informeren graag!
Van anderen hier hoorde ik dat het van maart of april dit jaar is!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:24

edit

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 20:35

Ik heb de uitzendig inmiddels gevonden en bekeken! Bedankt voor je hulp.

Graag hoor ik nog meer ervaringen. Dit is bedoelt voor orientatie voor het aanschaffen van een zadel bij een betrouwbaar adres!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:09

ik heb zelf goede ervaringen met equestor.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:41

Ik heb EJ met zadels laten komen en heb een perfect zadel. Zadel is daarna ook nog eens nagekeken voor een ostheopaat en een andere kenner en het zadel ligt helemaal top. Ook een aanrader dus. ik had EJ in Heemskerk.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:46

Bedankt voor jullie reacties!
Heeft iemand ook ervaring met MJL uit Heiloo?

miepiemyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:56

Ik als medewerker bij M.R Ruiterhuis wil naar aanleiding van de reacties over het tv programma Kat in de zak nog even het volgende kwijt:
De betreffende dame heeft nooit eerder contact gehad via de winkel, ik had nog nooit van haar gehoord. Opeens stond ze daar met haar zadel en kreeg ik een camera in mijn gezicht geduwd. Persoonlijk vindt ik het heel vreemd dat zij de winkel wel weet te vinden met camera, maar niet persoonlijk. De hele geschiedenis hiervan weet ik niet omdat ik op het moment van verkoop van dit zadel nog niet werkzaam was bij M.R. Het zadel wat haar verkocht is, is speciaal voor haar gemaakt en er is toen bij vermeld dat de boom niet meer versteld zou kunnen worden omdat deze verzwaard moest worden. Dit was totaal geen probleem, het zadel moest gemaakt worden zoals zij dat aangaf. Dat is toen gebeurd, dat is ook in het gesprek tijdens de opname van Kat in de zak verschillende keren door haar bevestigd. Er is tijdens de opname afgesproken dat zij de helft van het geld direct zou krijgen en de andere helft van het aankoopbedrag nadat wij dat zadel verkocht hebben. Uiteindelijk bleek na onderzoek dat het zadel nog door een andere zadelmaker opgevuld is, omdat het opgevuld is met wol wat wij niet gebruiken.
Nadat de redacteur van het programma alles bekeken had en een aantal keer contact met mijn baas had gehad over het hoe en wat werd er besloten dat het eigenlijk helemaal niet een kwestie was voor het programma. Het zou alleen gebruikt worden als er nog programmatijd opgevuld moest worden. Dit was dus kennelijk het geval. Alleen erg jammer dat ze door te knippen je hele bedrijf in een negatief daglicht kunnen stellen.
Als wij echt zo slecht zijn als in dat programma vorgesteld wordt, zou ik niet denken dat bij de grootste Friezenstal (De Nieuwe Heuvel) vier dekhengsten met onze zadels rijden en dat ze bij stal Hexagon (van Lieren) ook enthousiast zijn over onze manier van aanmeten en onze zadels.

Natuurlijk is het belangrijk om een zadelmaker te zoeken waar je je goed bij voelt. Ik wil je dan ook zeker niet overhalen om bij ons een zadel aan te schaffen of ons langs te laten komen om een zadel aan te laten meten, want jíj moet je er goed bij voelen. Dat is ook wat wij erg belangrijk vinden. Ik zou jou een zadel kunnen verkopen waar je eigenlijk niet helemaal tevreden over bent, maar daar schiet ik ook helemaal niks mee op. Daar krijg je alleen maar scheve gezichten van. Onze reclame is een paard wat fijn onder een zadel loopt en een ruiter die fijn in het zadel zit.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:00

Kan je het programma dan niet aanklagen? Wegens het schaden van je business

miepiemyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:47

Dan wordt er kort even een rectificatie vermeld in het programma, zodat je als winkelier "schadeloos" gesteld bent. Als je het verder wilt voeren komt er weer een heleboel media-aandacht bij kijken en dan bereik je eigenlijk het tegenovergestelde

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:00

Volgens mij wanneer iemand je een slechte naam bezorgt heb je toch heel veel rechtsmiddelen. Kan je in dat geval de persoon die dat programma erbij heeft gehaald niet persoonlijk aansprakelijk stellen. Wanneer zij een rectificate opgeeft is het ook geloofwaardiger toch.

miepiemyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:18

Er heeft in die tijd een advocaat naar gekeken, maar je moet zwart op wit kunnen aantonen dat je bedrijf financiële schade heeft opgelopen. Dat is vrijwel onmogelijk, omdat de mensen die toen een afspraak hadden staan deze gewoon door hebben laten gaan. Je kunt niet bewijzen dat mensen geen afspraak bij je maken in verband met het programma. Het zou immers heel goed kunnen dat deze mensen helemaal niet van plan waren een afspraak bij je te maken. Het enige wat je zou kunnen doen is een rechter de gehele opnameband te laten bekijken en daaruit laten beslissen dat er een rectificatie geplaatst moet worden. Gezien wij na de uitzending niet heel veel reacties hebben gehad uit ons klantenbestand en ook in ons, ondertussen uitgebreide bestand, er niks meer over gehoord hebben, leek het ons overbodig er extra aandacht op te vestigen. We kunnen er beter voor zorgen dat zulke dingen in de toekomst niet meer kunnen gebeuren door zulke afspraken bij verkoop vast te leggen in een contract. Buiten dat willen we liever positieve energie steken in ons huidige klantenbestand en onze nieuwe klanten, dan negatieve energie te steken in deze ene persoon.