Gezocht: Het allerbeste rusthuis dat er is.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Gezocht: Het allerbeste rusthuis dat er is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 15:24

Omdat ik mijn paard met pensioen moet zetten ben ik opzoek naar het beste rusthuis dat er is.
Ik ben opzoek naar mensen met heeeeeele goede ervaringen uit 1e hand. Een plek waar de mensen echt hart voor paarden hebben en niet alleen aan geld denken.

Ik vind het doodeng om mijn paard naar een rusthuis te doen, omdat ik mijn merrie eind 2008 ook met veel pijn in mijn hart naar een rusthuis heb gebracht. Ik heb toen gezocht en rond gekeken en uiteindelijk voor een rusthuis gekozen dat aan de andere kant van het land was. De paarden zouden daar perfect verzorgd worden. Er was heeeeel veel land, een grote inloophal waar ze altijd kuil konden eten en ze zouden perfect in de gaten gehouden worden en bijgevoerd, gepoetst noem maar op.
Helaas waren deze mensen alleen maar uit op geld en dachten dit snel te verdienen door zo veel mogelijk paarden op zo weinig mogelijk plek te zetten. Met dit als resultaat:
http://i221.photobucket.com/albums/dd13/bailykarlos/DSC03364.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd13/bailykarlos/DSC03349.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd13/bailykarlos/DSC03367.jpg
Bezaaid met wonden van oren tot staart, graat mager, wormen, schieffels, rotstraal, mok, schimmel. En onder de plakkaten stront van 20cm.

Hier was ze al 2maanden bij mij op stal na intensieve verzorging (onder een deken, na enkele da bezoeken, na tandarst, onbeperkt kuil, supplement, meerdere ontwormingen, 2 maal daags brok en muslie 1 maal daag slobber)
http://i221.photobucket.com/albums/dd13/bailykarlos/DSC03427.jpg

Zo zag ze eruit dat we haar net hadden gebracht:
Afbeelding
Ze heeft er ongeveer 4 maanden gestaan.

Mijn merrie knapte niet meer op ondanks alle inspanningen en ik heb haar uiteindelijk in moeten laten slapen vorig jaar...

Dit drama wil ik niet nog eens meemaken. Vandaar dat ik echt het beste van het beste zoek. Iets wat niet aan de andere kant van het land is (ik woon in Hoofddorp naast Schiphol) zodat ik het wekelijks in de gaten kan houden.
En ergens waar ze niet aan groepsstalling doen, zodat mijn paard ook gewoon de kans krijgt om te eten en drinken en zich terug kan trekken.

Ook goede, serieuze paardenliefhebbers die een gezelschapspaard zoeken aan huis mogen reageren (mijn paard is ontzettend lief, zachtaardig en sociaal misschien zelfs iets meer dan goed voor hem is).
Ik wil ten alle tijden eigenaar blijven. Het maakt me niet uit wat het kost.

Wie kan mij helpen?

Mintgroen

Re: Gezocht: Het allerbeste rusthuis dat er is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:00

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 17:04

Mirjamsel schreef:
Stichting de paardenkamp in Soest?
http://www.paardenkamp.nl/
Daar ben ik een paar jaar geleden geweest en zag er erg goed uit!

Ik wil mijn paard niet afstaan. Daarnaast zijn daar eeuwenlange wachtlijsten.
Maar bedankt voor het meedenken!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:07

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:08

Moeilijk hoor...
Wil je echt een specifiek rusthuis of zou je haar ook bij mensen thuis al gezelschapspaard willen hebben? Want die kans lijkt mij al een stuk groter.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:10

Ik weet er wel een waar een vriendin van stal haar paard zondag heeft heen gebracht, en ik ken al een paard wat daar al langere tijd staat.
Ik zal het zo snel mogelijk vragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:11

mijn pb gezien?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:13

We hadden al PB contact gehad, maar zet er nog even bij voor andere mesnen die miss ook op zoek zijn

www.paardenrusthuisjakari.nl

Super lieve mensen en werkelijk ALLE paarden zien er top uit!
Mijn ruin staat er al bijna 5 jaar en ik heb niks dan positieve verhalen over dit rusthuis ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:15

Stal Wassenaar in Noordwijkerhout heeft ook een aparte stal voor paarden die met pensioen zijn, dat is wel lekker in de buurt voor je, maar volgens mij staan ze daar ook wel in een loopstal en niet in boxen...
Ze kunnen we het hele jaar 't land op dacht ik...

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:55

Helaas wel een eindje weg, maar heb supergoede ervaringen met http://www.vanderkruis-paarden.nl

Individuele stalling, goed voer, hele jaar door overdag weidegang in kleine groepjes, individuele wensen bespreekbaar.
Je kunt altijd langsgaan en eventueel sturen ze je zelfs maandelijks foto's van je paard!

Mijn ruin staat er sinds september vorig jaar en het gaat super met hem!
Het is dat ik hem heel erg mis en dat hij daarom naar huis komt, maar anders had ik hem daar nog jaren laten staan.
Ze hebben dus een plekje per 1 mei...

In het land:
Afbeelding
Afbeelding

Op stal:
Afbeelding
Afbeelding

Met vragen kun je me PBen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:25

Rusthuizen en ervaringen met rusthuizen gezocht dus dit hoort niet op VSW thuis. Ik verplaats het topic even naar het juiste forum.

VSW-->EA-GZ Diensten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:28

Ik las laatst iets van een rusthuis in Schagen. Ik heb er geen ervaring mee, maar dat is niet zo ver van Hoofddorp af. (windroos oid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:30

Stuur Kiwiko anders even en PBtje, volgens mij heeft die een supertehuis gevonden voor haar paard dat het niet meer doet...

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:35

diezelfde vraag wou ik ook stellen, TS is me net voor.

Ik wou eens gaan kijken bij paardenrusthuis 'T Boerenpad', zag er op de website erg goed uit en eigenaresse zit volgens mij ook op Bokt.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:59

De Windroos in schagen kan je inderdaad vinden op marktplaats. Is ook wel dichterbij voor je. Ik heb er alleen zelf geen ervaringen mee.

avoorneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:26

Als je op zoek bent naar een rusthuis dan kan ik je 'Stal yn it Span' in Oostermeer sterk aanraden. Stal yn it span is een veelzijdige stal met fokmerries, pensionpaarden en rusthuispaarden. Zelf heb ik hier 8 jaar met mijn fjord gestaan, ik was hier graag langer gebleven maar door mijn verhuizing naar Breda heb ik mijn paard afgelopen zomer ook verhuist.
Deze stal is persoonlijk doordat het niet te groot is, dit is het gene wat mij erg aansprak. Elk paard krijgt in overleg met de eigenaar de voeding die hij zij nodig heeft, hiervoor worden verschillende type voer en suplementen gebruikt. De paarden hebben een eigen box en wanneer het paard buiten gezet wordt letten ze erop welk weimaatje erbij past. Ze spelen in op de weesomstandigheden, als het bijvoorbeeld in de zomer overdag te warm is dan gaan de paarden in de avond naar buiten omdat het koeler is. In de jaren dat ik er stond heb ik meerdere paarden gezien die niet goed in hun vel zaten toen ze er kwamen, maar die letterlijk helemaal opleefden op deze stal (al bokend en rennend in de wei/bak spelend). Doordat het ook een fokstal is heeft men ruime veterinaire ervaring waardoor zij snel eventuele symptomen herkennen en in kunnen schatten of een veearts moet komen of dat er ook een andere oplossing is bijvoorbeeld door voeding.
Voor ik mijn paard naar Breda verhuisde heb ik eerst 4 jaar (ivm mijn studie) weekenden en vakanties heen en weer gereisd. Ik heb mijn paard bewust niet opgehaald omdat ik wist dat hij een goed plekje had en dat ik erop kon vertrouwen.
Daarnaast is het gewoon erg gezellig en willen ze graag met je meedenken op allerlei vlakken. De website is http://www.paardenpensioninfo.nl.
Als ik je verhaal lees dan sluit deze stal perfect aan, je kan altijd even bellen om kennis te maken. Succes!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:36

@avoorneveld, je bent me voor, deze stal wilde ik ook onder de aandacht brengen ;)
Mijn oude pony (donja) heeft hier op deze stal haar laatste jaren doorgebracht en ook mijn andere paarden staan hier super op stal. Ik kan me geen betere plek voorstellen. Het gaat deze mensen echt om het welzijn van de dieren en dat merk je aan alles!! Donja was niet de makkelijkste, zeker niet om goed op gewicht te houden, maar ze heeft hier echt een superplek gehad. Donja had op het laatst niet veel kiezen meer, waardoor kauwen erg lastig ging. Zij kreeg hiervoor speciaal senioren slobber.
Zelf heb ik de laatste jaren veelvuldig in het ziekenhuis gelegen, maar ik heb geen moment me zorgen om mijn paarden hoeven te maken. De paarden krijgen een uitgebalanceerd menu, aangepast per paard. Ze hebben een eigen box, er is meer dan voldoende weiland waar ze met een passend maatje staan. De eigenaren hebben zeer veel ervaring en kijk op de paarden. Mijn ene merrie is nogal koliekgevoelig en haar menu is dan ook helemaal aangepast. Mijn andere merrie geeft zichzelf altijd aan haar veulen, waardoor ik haar aan het einde van het seizoen er weer helemaal bij moest zien te krijgen op de vorige plek waar ze stond, maar het lukt deze mensen om haar goed te houden de hele tijd dat het veulen erbij loopt. Naast paardenrusthuis hebben deze mensen ook een kraamstal voor paarden en een pensionstal. Neem maar eens een kijkje op hun site ( www.paardenpensioninfo.nl ) of beter, ga er eens langs en zie het zelf.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 21:38

Wat ongelooflijk veel reacties! Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik ben van alles aan het uitzoeken en ga al bij 2 rusthuizen kijken.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:47

Graag gedaan!
Laat je horen wat je ervaringen zijn?

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:52

In Heemstede is een leuk stalletje waar allemaal oude paarden staan, het is alleen geen rusthuis dus je moet zelf de verzorging doen maar ze staan de hele dag buiten met allemaal andere oude paarden en letten erg goed op.
En als het donker word gaan ze naar binnen.
Ik ken daar iemand, die er misschien tegen betaling voor zou willen zorgen en dan heeft het paard het zeker goud!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:57

http://www.hofvanalting.nl/
uit 1e hand, een geweldig rusthuis! Is van de ouders van een vriendin van me :)
Is voor jou wel aan de andere kant van het land

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:09

Ik zoek eigenlijk precies hetzelfde voor over een tijdje. Ben heel benieuwd wat je uiteindelijk kiest, dus wil even meelezen in dit topic...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:17

ik zit met zelfde probleem eigenlijk moet ik iets zoeken voor mijn oudje maar elk jaar stel ik het uit elk rusthuis heeft wel wat en als ik een goede heb gevonden dan is mijn pony er niet aan toe (we rijden nog wel 4x in de week)

laat je weten welke het geworden is

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:36

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:37

Ps. de hoefsmid die daar zit is ook kundig, die heb ik zelf ook voor mijn paarden.