ervaring zadelmakerij koenderink haaksbergen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_haf

ervaring zadelmakerij koenderink haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 17:23

hallo!
wie hebben er ervaring mee??
vertel het hier,
ik wil misschien een zadel laten aanmeten door hem maar weet nie hoe hij bekend staan.

ben benieuwd!!

callippo

Re: ervaring zadelmakerij koenderink haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:24

Ik vond hem vooral duur. 2 singelstoten laten naaien kostte me daar 3x zoveel als bij mijn oude zadelmaker.

marisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:42

Ik vind het geen nette zaak ik heb er 2 keer al iets besteld en je hoord er nooit meer wat van! Ze hebben wel hele mooie spullen..!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 07:24

Heb er goede ervaringen mee. Vooral Sr. is nog een echte vakman.
Vind ze zeker niet duur, duurder dan andere winkels/zadelmakerijen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:58

Ervaringen met een zadelmaker gevraagd dus niet toegestaan op een informatief forum.
ik verplaats je topic naar het juiste forum.

HAR-->EA-GZ Diensten

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:00

ERG SLECHTE ERVARINGEN!!!!

Hij heeft mij een niet passend zadel proberen te verkopen, heb er tig keer achteraan moeten bellen en naar haaksbergen moeten rijden om er naar te laten kijken. Vervolgens na heel veel moeite zadel terug mogen brengen en nu nog mijn geld niet terug (bijna twee weken later, terwijl ik het zadel op een vrijdag heb terug gebracht en hij het geld voor dinsdag daarop terug zou storten). Toen ik aangaf het een raar idee te vinden dat ik het zadel wel moest afgeven maar niet direct mijn geld zou terug krijgen (eerlijke ruil) werd mij verweten dat ik geen vertrouwen toonde etc..Dus toen toegegeven, hem het vertrouwen gegund en helaas weeeer tervergeefs hij heeft het geld nog steeds niet volgens afspraak terug gestort. Daarbij zegt hij afspraken op het laatste moment af, is moeilijk telefonisch bereikbaar, belt niet terug wanneer hij dat zegt, komt zadel na aanpassing niet napassen maar je moet hem zelf komen ophalen in haaksbergen om er vervolgens weer na twintig minuten achter te komen dat het zadel nog niet goed is. Verkopen als verlengde zweetbladen terwijl deze niet verlengd zijn maar de gewone standaard maat hebben bij dat zadel (heb het opgemeten) en ga zo maar door.......!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:24

Zelf geen ervaring met zadel aan laten meten door hem, wel met bestellingen. Koop tegenwoordig alleen iets als het ook op voorraad is.

Leuke vent, maar afspraken nakomen schijnt nog altijd erg lastig voor hem te zijn := Heb van meerdere mensen slechte verhalen over zijn zadelservice gehoord... Walter in Enschede vind ik dan wel een aanrader :j

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:54

bestellen doe ik er ook niet :p
met zadel wel erg goede ervaringen gehad.
ik ben juist helemaal klaar met W.alter. heb daar diverse keren achter elkaar slechte ervaringen gehad.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:44

Miss interessant om te weten voor mensen die alsnog overwegen zaken met hem te doen, ik heb mijn geld nog steeds niet terug en we hebben rechtsbijstand moeten inschakelen voor een dagvaarding, na meerdere aangetekende brieven te hebben verstuurd. Daarnaast is er nog iemand uit deze omgeving die met hetzelfde probleem zit en al zeker een jaar bezig is om haar geld terug te krijgen..die had geen rechtsbijstand.. Dus niet doen..

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:45

Hoe staat het er op dit moment voor Nummie?

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:46

Hallo Shona,

De zaak wordt nu voorgelegd aan de rechter, ze zijn bezig om de dagvaarding op te stellen. Wel heel vervelend allemaal.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:49

Nou, inderdaad heel vervelend. Succes ermee :) !!

Ik snap niet dat Koenderink zo'n rommeltje van zn zaakjes maakt..

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:52

Nee dat is ook wel heel stom want de zaak is verder heel mooi en de producten die hij aanbied ook, hij snijdt zichzelf hiermee wel in de vingers.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:59

Ik heb ook erg slechte ervaringen met Koenderink.
Inderdaad afspraken niet nakomen, slecht passende dingen verkopen, niet kunnen ruilen en nog meer van dat soort dingen.

Bij mij is Walter ook een aanrader

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:10

Ik ben eigenlijk wel tevreden over koenderink.
Zijn zadels zijn veeeelll goedkoper dan bij Walter.
Ook als hij geen zadels heeft die passen, zegt hij dat eerlijk en probeert je niet een verrot tekna zadel aan te smeren zoals Walter dat keer op keer probeert...
heb ook mijn oude zadel bij hem ingeleverd en geen problemen met geld terug krijgen..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:38

inib schreef:
Ik heb ook erg slechte ervaringen met Koenderink.
Inderdaad afspraken niet nakomen, slecht passende dingen verkopen, niet kunnen ruilen en nog meer van dat soort dingen.

Bij mij is W.alter ook een aanrader

bij mij is w.alter de laatste 3x heel erg tegengevallen! 3x over zeggen dat het zadel wel past terwijl het gewoon niet goed lag. en de laatse x bij k.oenderink is mij wel goed bevallen. maar als ik iets nodig heb en moet het bestellen ga ik ergens anders heen, anders kun je dr 3 jaar op wachten.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:02

Bij mij dus hetzelfde;

bij mij is w.alter de laatste 3x heel erg tegengevallen! 3x over zeggen dat het zadel wel past terwijl het gewoon niet goed lag.

Ik heb nu een afspraak gemaakt bij Heleen Klumper om mij een nieuw zadel aan te laten meten.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:34

Ik vond walter een leuke vent maar hij probeerde mij idd ook zadels te verkopen die niet pastten, waaronder idd een tekna zadel.

Koenderink nou ja zie bovenstaande die liegt over alles dat hij barst, hij lijkt heel vriendelijk en charmant, maar overbluft je met mooie praatjes en heeft geen kennis van aanmeten van zadels. Hij geeft het verhaal door aan zijn vader en aan de hand daarvan past die meneer het zadel aan, waarna je dus zelf het zadel moet komen ophalen in haaksbergen zomder dat wordt bekeken en gepast of de aanpassingen wel juist of voldoende zijn, lijkt mij niet de manier van een goed liggend/ passend zadel aanmeten. Laat bij hem echt mensen mee kijken die verstand van zadels hebben hoe de ligging werkelijk is en stevig in hun schoenen staan. En ook niet direct kopen!! Eerst op proef nemen, wel zeker een week, en kijken of het zadel na uur rijden niet inzakt, of je paard geen drukplekken, rare haren krijgt etc. Dat het dus veel te wijd of te smal is aangemeten. Ben echt huiverig voor die vent geworden met zn praatjes.

Heleen klumper is echt super!! Echte kennis en vakmanschap, neemt uitgebreidt de tijd voor je en is ook eerlijk wanneer het niet ligt of aanpassing onvoldoende zou uithalen. Meet je paard ook echt op en noteert het allemaal. Koenderink en walter meten niets op, die leggen er een zadel op, kijken met een schuin oog en dan moet het passen...

Daaleman ook langs gehad, ook zeer vakkundig, meet ook echt op, past met kale bomen en neemt de tijd om je goed ten woord te staan en uitleg te geven. Hij maakt zelfs foto's om goed vast te leggen hoe het zadel ligt en wat aangepast moet worden. Heb een zadel een week op proef gehad kon er helaas zelf niet op zitten.

Countrymill uit nijkerk kan ik alleen maar vol lof over spreken, paardje in de trailer geladen en hup naar nijkerk. Echt de moeite waard. Alle tijd nemen ze daar voor je, heb wel tig zadels mogen proberen, niets was teveel gevraagd. Alle maten werden ook hier opgenomen en er wrd gepast met kale bomen. Heb uiteindelijk daar een op maat gemaakt zadel besteld, die zou er tegen het einde van deze maand zijn. Dan weer met het trailertje naar nijkerk en wordt het zadel nog eens gecheckt dmv digitale zadelmeting. Ze vullen daar ook ter plekke op en voeren reparaties uit om vervolgens direct te kunnen controleren of het zadel dan wel goed ligt. Heb ook al deze weken een leenzadel meegekregen. Ze hebben ook echt veel tweedehands zadels waarmee je kunt slagen..!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:46

Ach zadelmakers, ik kan er wel een boek overschrijven.

Door Ton hing onder het paard ipv er bovenop en kon ik € 90 afrekenen voor het opvullen. Bestellen doe ik er ook nooit want dan kun je lang wachten ;) Ik heb zelfs in de wandelgangen gehoord dat hij er mee gestopt is?

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:42

Ooh percyleen, miss is dat wel de reden dat ik mijn geld niet terug krijg..heb zelf gelezen dat hij in 2010 ook al failliet verklaard is geweest..tis wat.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:52

zn winkel is nog steeds open. ben er vorige week nog geweest.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:46

Wat betreft zadels ben ik zeer over hem te spreken. Nog nooit een slecht passend zadel gehad en met opvullen kan ik goede afspraken maken. Dat ik het zadel dan op moet halen vind ik geen probleem, ook zijn auto loopt niet op water. Dan zou het een dure aangelegenheid worden.

Bestellen doe ik overigens ook niet meer daar, kun je jaaaaren wachten voor het binnen is :+

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:50

Voor clubgenoten maakt ie idd mooie prijsjes Marloes ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:53

Ik heb ook erg goede ervaringen met Walter, bij mij heeft ie wel opgemeten. Heeft me erg goed geholpen toen ik met een door een andere zadelmaker verkloot zadel zat. Komt ook langs om te kijken of er wat aangepast moet worden en als dat niet zo is betaal je niets, ook geen voorrijkosten. Heb via hem voor mijn bijrijder een Teknazadel gekocht ( 8-)) maar daar was niets verrots aan ;-)

Maar volgens mij zijn van iedere zadelmaker zowel positieve als negatieve verhalen te vinden, tenminste, ik heb verhalen gelezen van mensen die zweren bij de kerel die destijds mijn mooie Passier zadel helemaal naar de gallemiezen heeft geholpen -O-

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:56

Toch denk ik niet dat het daar mee te maken heeft maar meer met normaal nadenken. Het zou toch te gek zijn dat ie eerst overal naar toe moet om het zadel te bekijken en dan vervolgens nog weer na passen, zo blijf je bezig :)

En ach iedereen heeft met bepaalde mensen goede of minder goede ervaringen, ik denk dat dat altijd zo zal blijven. Ken genoeg mensen die Walter heel goed vinden maar ook mensen die minder enthousiast zijn, zelfde geldt voor Heleen Klumper. Mijn mening is dat veel ruiters zelf meer het gezonde verstand erbij moeten houden en zich niet moeten laten inpalmen door iemand. Je eigen gevoel klopt bijna altijd en je kent zelf je eigen paard het best.