Meer leveranciers jolly tuigen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Meer leveranciers jolly tuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 11:39

Ik heb mijn zinnen gezet op een Jolly tuig (www.goedkope-koetsen.nl) alleen krijgt de leverancier in Rotterdam (kewi) ze pas weer in Juni binnen.
Weet iemand of deze tuigen ook elders verkrijgbaar zijn?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:58

Sorry, maar.... in juni pas? _O-
Ik zou helemaal niet meer bij ze bestellen....

Ik heb ze net 1,5 week geleden aan de telefoon gehad en toen zou het maart of april worden, en nu is het pas juni? En tegen iemand anders op bokt hadden ze wéer wat anders gezegd??
Behalve dat werd er ook even tussen neus en lippen door verteld dat de prijs ook even zo'n €100,= omhoog ging, maar dat dat nog niet op de site stond....

Sorry maar vind het echt een vreemd verhaal.

Ik heb mijn splinternieuwe bruine 2span tuig gekocht bij een particulier die voor de hobby wel eens in wat tuigjes handeld, man zit in Tiel. Heeft echt super goed spul, uit Hongarije waar ook Ideal zit. Betrouwbare man, en je weet wat je aan hem hebt. Als je meer wil weten pb me dan even, dan krijg je zijn contactgegevens van me.

LadyMadonna

Re: Meer leveranciers jolly tuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 16:18

Maat shetland zou uitverkocht zijn. Nieuwe prijzen klopt ook:
Citaat:
zal in juni weer binnenkomen, echter wel tegen andere prijzen:

Mini Shetland, Shetland, Pony:

1 paards, zwart of bruin. Nu voor € 295,=
2 paards, zwart of bruin. Nu voor € 595,=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:05

tsjonge jonge, ga me er nu echt aan irriteren.
Mijn info:

op de site staat 2span tuig shet voor €285,= maar omdat ze uitverkocht waren pas in maart/april weer beschikbaar kwamen, en er kwam 100 euro bovenop dus dat werd €385,= voor 2span maat shet.

en nu ineens €595,= ?! wát een prijsstijging zeg, tsjongejonge.... en dan ook nog pas in juni binnenkomen.

Krijg de indruk dat ze maar gewoon wat uit hun duim zuigen en iedere klant een ander verhaaltje met andere prijzen en levertijden vertellen. vind dat echt niet kloppen en beroerde service!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:20

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 07:48

het prijsverschil is i.d.d veels te groot.
dan heb ik al zo mijn bedenkingen over garantie enzo verder.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:18

Ik heb er eentje (mini tweespan tuig), stamt nog uit de tijd dat het Clever was ipv Jolly. Ik heb er toen 600 euro voor betaald. De man kwam hem aan huis passen, had meerdere maten enz mee en ik wilde de hoofdstellen er niet bij (zijn veel te grof voor mini maat) en dat was ook prima, ging er iets van de prijs af. Ik vond de service toen goed, hoe die nu is nu het van Jolly is weet ik niet. Maar hoor er geen goede verhalen over.
Of er nog andere leveranciers zijn weet ik niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 11:20

de huidige leverancier geeft aan dat ze geen pas service oid hebben, toen ik vroeg of ie wist hoe de tuigen qua maat vallen (twijfel nl ontzettend of ik een mini of een shetland moet hebben)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:47

Oh dat is wel jammer, toen het nog clever tuigen waren kwamen ze wel passen met diverse maten. Maar jouw paardje is rond de meter toch? Dan heb je wel shetland maat nodig hoor. Mijne zijn 90 cm en hebben mini, dat past prima maar ik denk niet dat dat gaat passen op een pony van een meter.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:45

Het zijn inderdaad hufters, ze vertellen elke keer weer een ander verhaal. Volgens mij krijgen ze dat tuig nooit binnen. ;)
En die prijzen ? Tja die veranderen ook met de dag. :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:50

Buckje schreef:
Het zijn inderdaad hufters, ze vertellen elke keer weer een ander verhaal. Volgens mij krijgen ze dat tuig nooit binnen. ;)
En die prijzen ? Tja die veranderen ook met de dag. :+

En dat is voor mij dus meer dan genoeg reden om ze gewoon niet te vertrouwen..... elke keer een ander verhaal met andere levertijden en andere prijzen, tsja sorry maar dat klinkt toch ook niet betrouwbaar?
Ben echt benieuwd hoor wat er gebeurd als iemand daar wel een tuig besteld.... welk verhaaltje ze dan weer klaar hebben.
Is er hier niet iemand die onlangs nog wat besteld heeft bij ze?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:59

mijn bestelling loopt al 3 maanden!!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:04

Buckje schreef:
mijn bestelling loopt al 3 maanden!!!

en over *rekent uit* welgeteld 4,5 maand is het juni. Conclusie; als je de laatste berichten moet geloven, zal je in totaal 7,5 maand op je bestelling mogen wachten }:0

Je hebt ze trouwens toch nog niet betaald mag ik hopen?? := :\

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 18:05

voor de minimaat dan neem ik aan? Want die zou wel leverbaar zijn (althans, die staat wel op de site).
Ben benieuwd welke prijs je dan moet betalen.

Erg jammer om dit allemaal te lezen, had echt mijn zinnen op dit tuig gezet (mede door de prijs)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:07

Sorry Stef, zelfs over welke maten wél en welke maten niet leverbaar zijn, zijn dus diverse verhalen. Ik belde en ze hadden niets meer in maat mini, shet of zelfs pony..... en zoals hier ook te lezen is, hebben ze tegen jou bijv. weer wat anders gezegd...

Edit: snap dat 't balen is als je dit tuig zo graag wilde, maar aan de andere kant kun je ook zo denken: misschien heb je wel geluk gehad en is het een beter idee om daar niet te bestellen, gezien het feit dat het allemaal totaal niet betrouwbaar klinkt...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:11

Nee niks is meer leverbaar nu op het moment heb ze laatst nog aan de telefoon gehad en gezegt dat ik ze een erg slechte zaak vind.
Ik heb inderdaad nog niet betaald, het gaat bij mij om 3 tuigen. Ik ga ook echt niks laten verzenden door hun ga het tegen de tijd
als ik ze nog niet compleet zat ben wel ophalen want ik vertrouw ze niet. :o

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:19

+:)+ heel verstandig....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 18:26

toch jammer, maar hebben hun alleenrecht op deze tuigen? Moet toch ergens een fabrikant ofzo van te vinden zijn? Althans, ik zou als fabrikant niet blij zijn als mijn produkt door een wederverkoper in een slecht daglicht komt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:30

Dat is een goede Stef, ik weet niet waar het vandaan komt ze zeggen uit het verre buitenland en dat het zolang onderweg is op de boot.. Volgens hun zeggen zouden de tuigen allang hier moeten wezen, als er geen verkeerde namen op waren gezet op de schoftjes, door de verkeerde namen zijn de tuigen weer terug gegaan naar waar ze vandaar komen en worden ze vanaf daar vermaakt met de juiste naam 'jolly' erop... Eigenlijk geloof ik er geen snars van en heb ik het idee dat ze maar exuusen blijven zoeken (schrijf je dat zo :P?).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:39

Dat is idd een goede.... Ideal komt uit Hongarije, dat is wel wat ik weet. Vaak zit je ook wel goed met tuigen uit Hongarije, daar komt toch goede kwaliteit vandaan.

Maargoed is lastig uit te zoeken vrees ik want Jolly zelf gaat natuurlijk niet zomaar bekend maken waar zij hun tuigen weer vandaan halen....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:13

Verscheping duurt dan max 25 dagen, dus reken maar uit dat de tuigen nu dan al 3 keer heen en weer geweest hadden kunnen zijn.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:24

Inderdaad, daarom klopt er niets van het hele gedoe ik had ookal het één en ander viavia uitgezocht.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:31

Heb ook een jolly tuig besteld half december( bij jollykoetsen.nl) . en de tuigen zouden eind februari binnen komen. Was eerst half januari en toen half februari en nu zeker niet eerder dan eind februari.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:38

HAHAHA dus nu niet eerder dan nog 2 maandjes wachten. ;)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:18

Ben ik blij dat ik destijds geen tuig bij hun heb besteld als ik dit zo lees. :7
De onbekende levertijd en dan opeens zo'n enorme prijsstijging klopt allemaal van geen kant.

@Buckje, mocht jij je tuig eindelijk hebben en willen gaan halen. Stuur dan een PB'tje, dan kan ik je routetips geven. Bedrijf is namelijk niet makkelijk te vinden. Was er zelf ook al 3x voorbij gereden voordat ik goede bedrijf had.