HELP.tel. nummers inspecteurs slachthuizen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

HELP.tel. nummers inspecteurs slachthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:24

In de zomer heb ik besloten dat het leven van mijn paard niet leuk meer was, en de moeilijke beslissing genomen hem te laten slachten.

Ik ging met een vriendin wat drinken en toevallig kwam een bekende van die vriendin bij ons zitten om een biertje te drinken. Vriendin had al eens verteld over hem en dat hij slager is/was.

Ik vroeg hem hoe zoiets te werk gaat. En zo vertelde hij. Ik vertelde hem dat ik er graag bij wou blijven als hij geschoten werd. Hij raade dit erg af, en zodoende bood hij aan mijn paard te slachten. Paarden slachten deed hij normaal niet omdat er zoveel regels aan vast zaten, maar voor mij wou hij een uitzondering maken.

Echter had hij van de 1 op andere dag besloten de slachterij te verkopen. Maar hij had beloofd mijn paard te slachten dus dat zou hij doen. Hij zou naar een collega slachter gaan.

Nou mooi geregeld dacht ik.

20 augustus was de dag. Een mooi dag vond ik.
Vrouw van de manege is er bij geweest toen hij werd gehaald, want ik wou niet dat de drama's van het trailer laden het laatste was wat ik met mijn paard zou doen.

's middag werd ik door desbetreffende meneer(we noeme hem even piet) gebeld over hoe alles gegaan was en hoe braaf mijn paard was enz enz. Hij zou weer contact opnemen zodra hij wist hoeveel de slachtprijs was. Nou prima.

Tot op heden had hij echter niks laten horen. Vriendin had hem wel zo nu en dan gezien. Maar hij bleef stil.

Tot van de week. Toevallig was ik er ook, en vriendin probeerde een reactie uit te lokken door te vragen waar mijn paard geslacht was, want ze wou wel een stukje vlees van mijn mooie paardje. Toen kwam de aap uit de mauw en vertelde piet dat hij geen idee had waar hij heen was gegaan. Toen moest hij weg.

IK ben dus thuis meteen de knhs gaan bellen of zij mij konden vertellen of mijn paard zijn paspoort al was opgestuurd. En dus in de computer staat als overleden.

Vanmorgen kreeg ik een mail terug met de mededeling dat het paspoort niet opgestuurd is, en het paard vermoedelijk nog leeft.

Ik vloeken en tieren en direct wat mensen bellen. En uiteraard piet, maar die nam niet op.

Doe nu een poging slachthuizen te bellen, echter werken die nog niet echt mee.

Maar nou kwam mij boven dat piet mij vertelde dat er altijd inspecteurs bij aanwezig zijn om de paspoorten te controlleren.

Nou is mijn vraag of iemand weet hoe ik met deze inspecteurs in contact kan komen???????

Miracle_

Re: HELP.tel. nummers inspecteurs slachthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:32

Geen enkele slachterij die jou verder wil helpen?
Had die kennis geen vriendin die jou verder wil helpen?
Weet je waar hij woont, dan kan je misschien langs gaan?
Of even op google kijken of je wat kan vinden over dit soort mensen?

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:37

Heb je verder geen contactgegevens van Piet?

Raar verhaal dit,sorry hoor en ik moet zeggen...best wel slordig van je! voor hetzelfde geld is je paard doorverkocht of staat ie nu op transport...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:44

Ik ben bang dat je paard niet is geslacht.

Dat iemand die het normaal nooit doet aanbied je paard te slachten, ik maak wel een uitzondering....
Dan ineens niet meer zelf slacht maar het nog wel wil doen via een bevriende slager....
Je na 3 maanden nog geen slachtgeld hebt ontvangen....

Dit soort dingen doen bij mij gelijk heel veel bellen rinkelen.

Voor het nummer van een inspecteur (geen idee of dit ook niet een fabel is) zou ik het toch blijven proberen via de slachthuizen.
Vriendelijk vragen wat de procedure is zonder gelijk vingers te wijzen richting die Piet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:55

Kleine moeite om naar een kliniek te gaan en hem in te laten slapen en er dus gewoon bij te zijn.

Verder raad ik je aan om hier een oproep te plaatsen je paard te zoeken bij Opsporing Verzocht.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:59

ben druk in contact met het knhs en het vwa.

Hij heeft de uitzondering gemaakt omdat ik een vriendin ben van een goede vriendin van hem. En hij zag hoeveel moeite ik ermee had. Ook omdat je zoveel mysterieuse verhalen hoort.

Via via heb ik het telefoonnummer weer van piet, en die blijft er stellig van overtuigd dat hij echt dood is. Aangezien hij hem zelf heeft doodgeschoten.

Het is ook een wazig verhaal, en besef zelf maar al te goed dat ik dom bezig ben geweest. Maar ik was al zo overstuur om de beslissing te maken. En die vriendin kent piet al heel lang.

Er zijn nou dus meerdere opties:

- hij is niet dood
- KNHS maakt zooitje van de paspoorten
- paspoort ligt bij de slager. Maar die heeft zijn slagerij ook verkocht in de tussentijd. Die man ben ik druk aan het zoeken.
- papspoort ligt bij vwa

Naar de kliniek gaan voor inslapen was in dit geval geen echte optie. Paard was nog relatief jong, en lichamelijk prima. Echter is/was hij blind aan het worden, en daar kon hij niet mee overweg en werd een gevaar voor zichzelf.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:03

Wat ontzettend sneu voor hem èn voor jou.
Ik snap niet hoe hij/iemand een blind paard heeft kunnen doorverkopen als het hem om de winst ging...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:03

JaneJansen schreef:
Kleine moeite om naar een kliniek te gaan en hem in te laten slapen en er dus gewoon bij te zijn.
Verder raad ik je aan om hier een oproep te plaatsen je paard te zoeken bij Opsporing Verzocht.

Sorry,ik vind dit een beetje onder de gordel.Hoe iemand zijn paard af laat maken is een persoonlijke keuze...niet iedereen wil naar een kliniek.

Oproep plaatsen is wel een goed idee.

TS ik stuur je even een pb voor de betreffende controlerende instantie.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:05

JaneJansen schreef:
Wat ontzettend sneu voor hem èn voor jou.
Ik snap niet hoe hij/iemand een blind paard heeft kunnen doorverkopen als het hem om de winst ging...

Nee ik snap het ook niet. En daarbij zat mijn paard ook volledig onder de littekens op zijn benen. Paard was een draver dus barweinig verkoopwaarde.

Ik hoop zo dat mijn lief gewoon dood is. Leven was voor hem echt niet leuk meer.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:35

Dit is meer iets voor EA-GZ-Diensten.
Daarom een verplaatsing van TAO-->EA.

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:38

smokey wat een verschrikkelijk verhaal. Ik ben bang dat ik je niet kan helpen, maar wil je toch heel veel sterkte wensen met alles tot op de bodem uitzoeken.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:16

JaneJansen schreef:

En ook de kliniek is geen pretje.
Ik heb mijn 9 jarige wedstrijdpaard destijds zelf in laten slapen en tot op het laatste moment erbij geweest.
En ik kan je vertellen HET IS GEEN FIJN GEZICHT...om je paard dat weet dat er iets gaat komen wankel op zijn benen om te zien vallen met angst in zijn ogen!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:20

Jeetje wat een verhaal, vreselijk zo'n onzekerheid..
Mij zou het persoonlijk wel al vraagtekens hebben opgeroepen zo'n uitzondering en zou mijn paard er niet gebracht hebben, maar goed.. daar heeft niemand iets aan nu, het is al gebeurd.
Ik kan je aanraden van Veen in Nijkerk te bellen. Een eerlijke en goede slachter, waarvan ik denk dat hij je wel wilt helpen voor zover hij kan...
Succes

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:26

Als ik eerlijk ben zou ik gewoon aangifte doen bij depolitie, hij heeft je een dienst anageboden en komt zijn afspraken niet na. Daar mag je dus aangifte van doen..

Laat de chip ook even controleren en bel evt even een aantal handelaren in de buurt.

Hopelijk word je gauw een stukje wijzer. Ik mag het niet zegge maar ik denk dat ik een ongeluk met deze piet zou begaan tot hij mij wist te vertellen wat er gebeurd was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:32

Bel van veen in nijkerk eens op zoals al gezegd werd.
Deze man wil jou wel helpen, ik ken hem inmiddels langer dan vandaag.
En natuurlijk aangifte doen!
Dit is echt te belachelijk... en sneu.. heel rottig voor je als je paard nog blijkt te leven.

en voor jou voor de volgende keer... niet in zulke verhalen meegaan, je zegt dat je vele mysterie hoorde... daar ben je nu dus ingetrapt...
niet meer doen, gewoon naar een erkend slachthuis brengen, bellen dat je hem als eerste geslacht wilt hebben, kan jij in de auto wachten, en kan je zo een bewijsje van slachting terugkrijgen. :) er zijn echt wel goede slachters :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:10

Hij zegt nu dus wel zelf te hebben geschoten, maar komt desondanks niet met geld over de brug?
Aangezien jij het uit handen hebt gegeven aan hem lijkt me dat hij verantwoordelijk is voor de uitbetaling?

Ik snap dat het je niet om het geld gaat hoor, maar even ter informatie.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 14:57

Nou bij zowel PVE, VWA en KNHS ligt het paspoort niet.

Ben nu driftig op zoek naar de laatste eigenaar van het slachthuis in Tolbert. Waar hij geslacht zou zijn. Echter is deze slagerij dus opgedoekt. Naam is bij mij bekend. Echter geen woonplaats o.i.d. Zou vermoedelijk nu aan het werk zijn bij een slagerij in Drachten. Die ik straks allemaal ga bellen.
Voor naam kan gebt worden.Weet niet of ik die openbaar mag maken.

Er is nog wel een site van het slachthuis. Helaas is het emailadres niet meer actief.

Krijg steeds meer het gevoel dat mijn paard nog in leven is...

Voel me zo kl.te. Wat ben ik stom geweest zeg. Ongelooflijk.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 30-11-09 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:17

Jeetje, had gehoopt dat je inmiddels meer zekerheid zou hebben.

Dat je stom bent geweest ben ik het wel mee eens, zie mijn eerdere post. Maar daar kan je nu niets meer aan doen.

Toch hoop ik echt voor je dat je snel weet wat er gebeurd is en dat je paardje toch echt geslacht is.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 15:30

Miepie1980 schreef:
Jeetje, had gehoopt dat je inmiddels meer zekerheid zou hebben.

Dat je stom bent geweest ben ik het wel mee eens, zie mijn eerdere post. Maar daar kan je nu niets meer aan doen.

Toch hoop ik echt voor je dat je snel weet wat er gebeurd is en dat je paardje toch echt geslacht is.

Dat had ik ook gehoopt. Piet blijft stellig volhouden dat hij dood is.

Ga nu eerst contact zoeken met de slagers in Drachten en omstreken.

Tja, als je je allereerste eigenste paardje moeten laten gaan, denk je helaas niet echt zinnig meer heb ik in de gaten.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:11

Toch zei die 'Piet' in een gesprek met die vriendin van jou, dat hij niet wist waar het paard gebleven was, toen ze hem om een stukje vlees vroeg. Mij lijkt dat als een paard geslacht word hij meteen voor (eventuele) consumptie word klaargemaakt en binnnen no-time in de winkel ligt? Dan had hij dit toch als antwoord kunnen geven, lijkt mij dat als je slager bent je weet waar het product heen gaat. Dat je niet kunt weten waar het zich op dat moment bevind ok, maar je kunt wel 'de weg naar' vertellen lijkt mij en dus waar het zich nu ongeveer zou moeten bevinden...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 18:55

pfff nou zoals het nu lijkt heeft de andere slager het paspoort nooit opgestuurd. Het paspoort ligt dus nog in de gesloten slagerij in Tolbert.. Als het goed is neemt hij hem vrijdag mee naar Piet en gaan zij overleggen of ze mij het paspoort meteen geven of hem alsnog eerst opsturen.

Of dit allemaal waar is weet ik dus niet..... ik zal in ieder geval niet rusten voor ik het paspoort in handen heb en de stempel van de veearts naast de doodverklaring zie.

Tevens melde hij mij dat er geen slachtgeld is, en dat hij de transportkosten zelf betaald heeft.

Hij zegt dat de slachtprijzen op hun gat liggen.....

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:00

dat is erg vaag zeg
hoop voor je dat je snal kunt rusten wat een gedoe vooral omdat je goed denkt te doen

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:02

jeetje ik hoop dat hij de waarheid verteld en dat je paardje i.d.d dood is.
heb je al een advertentie geplaatst bij OV(opsporing verzocht)??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:03

ALTIJD zelf meegaan, hoe moeilijk ook!!

de kans is heel groot dat jouw paard nu ergens op een handelsstal staat en morgen op de markt.

waaahaaarom leren mensen niet van topics op bokt............ waarom is alles wat mensen met kennis van de handel altijd overlezen.......... waarom laten mensen zich besodemieteren als alle voorbeelden ruimschoots aanwezig zijn op dit forum.........

ik snap het niet.

Lu ll ig voor jou TS, helemaal............ maar komop, je had het kunnen weten..........

en eigenlijk nog lu lli ger voor het paard...........

TS heeft ten goede trouw gehandeld............ vertrouwen in de mens (Siert je!!!) maar mensen zijn niet te vertrouwen!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:06

KiWiKo schreef:
ALTIJD zelf meegaan, hoe moeilijk ook!!

de kans is heel groot dat jouw paard nu ergens op een handelsstal staat en morgen op de markt.

waaahaaarom leren mensen niet van topics op bokt............ waarom is alles wat mensen met kennis van de handel altijd overlezen.......... waarom laten mensen zich besodemieteren als alle voorbeelden ruimschoots aanwezig zijn op dit forum.........

ik snap het niet.

Lu ll ig voor jou TS, helemaal............ maar komop, je had het kunnen weten..........

en eigenlijk nog lu lli ger voor het paard...........

TS heeft ten goede trouw gehandeld............ vertrouwen in de mens (Siert je!!!) maar mensen zijn niet te vertrouwen!

amen _/-\o_
maarjah wel erbij nagedacht dat je dit soort dingen niet dagelijks meemaakt..goed van vertouwen is vaak slecht voor jezelf