Welke zadelpasservice Noord-Holland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sentigo

Welke zadelpasservice Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:35

Hallo,

Ik moet nu toch echt kijken naar een nieuw zadel voor mijn pony,
Nu is het advies dat ik een zadelpasservice moet laten komen aangezien mijn pony geen makkelijke rug heeft waardoor al snel een zadel verkeerd ligt.

Maar nu.. Wat vinden jullie een goede zadelpasservice, eentje die het echt doet voor het paard en niet de duurtste zadels aansmeert.
Het is dringend nodig! Ik heb ook hellaas geen geldboom thuis dus een te duur zadel (dus boven de 1500) kan het hellaas niet worden...
Weet iemand een goede?

Zelf woon ik in de buurt van Ooteman, maar aangezien ik daar goede verhalen over heb gehoord wil ik die toch even afwachten.. Ook VroegOp is dichtbij...

Ik woon dus in Noord-Holland.

Alvast bedankt!
Groetjes

kimmie88

Re: Welke zadelpasservice Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:05

VroegOp en Verschie ken ik in NH. Verder weet ik niet op Ed van de Braght ook zadels heeft. Hijkan ze wel amken, maar volgens mij heeft hij zelf ook zadels in de verkoop.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:09

Ik heb zelf De gouden naald laten komen voor het zadel van mijn paard :) Super tevreden over hun. Zij zitten in St Maarten. Site is: www.zadelmakerijdegoudennaald.nl

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 17:34

Is Zadelmarkt( www.zadelmarkt.nl ) ook goed of niet?
Daar wil ik namelijk ook misschien heen gaan, iemand daar ervaring mee?

Friesepoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:37

Sja, dat zou ik niet doen....afgezien van de kwaliteit (behandeld in verschillende topics) kun je daar, als je eenmaal een zadel hebt geprobeerd, je geld niet meer terugkrijgen. Je kunt alleen ruilen tegen een ander zadel, en als dat allemaal niet blijkt te passen ben je alsnog het bokje....Ik heb zelf Vroegop laten komen en ben zeer tevreden met mijn zadel....

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:48

Heb je goede of slechte verhalen gehoord over ooteman? Aangezien in je post staat 'maar aangezien ik daar goede verhalen over heb gehoord wil ik die toch even afwachten.. '

Ik heb toen ooteman laten komen, ook met opvullen blijven ze bij mij nachekken of het zadel goed ligt of niet (maar had er wel om gevraagd, geen idee of ze het ook uit hunzelf doen zeg maar, kostte trouwens niks extra). Kon zelf kiezen welke zadels ik wilde proberen en probeerde mij niet de duurste aan te smeren, heb echt zelf kunnen kiezen uit de paar die goed lagen op mijn paard :). Geloof wel dat ze over het algemeen duurder zijn met zadels dan ergens anders, maar je kan altijd proberen korting te krijgen dan.

Er zijn ook negatieve verhalen over ooteman, ik heb daar gelukkig zelf niks van gemerkt en ben nog steeds tevreden met mijn zadels :).

Sentigo schreef:
Is Zadelmarkt( http://www.zadelmarkt.nl ) ook goed of niet?
Daar wil ik namelijk ook misschien heen gaan, iemand daar ervaring mee?

Zoek maar eens in de zoekfunctie, meer negatieve ervaringen dan goede (scheve bomen etc).

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:39

Dit hoort thuis op EA-GZ-Diensten.
Zodoende een verplaatsing van HAR-->EA.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:09

Misschien iets van Divoza?
hoor je ook veel goede verhalen over.

Zadelmartt zou ik niet doen, zijn meer slechte verhalen over dan goede.
Maar als je toch gaat, laat je niet vanalles aansmeren maar kijk goed.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:12

VroegOp of Lahbib (de Gouden Naald) heb ik beide goede ervaringen mee! :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:48

Het nadeel is dat je van iedere zadelmaker goede en slechte dingen hoort. VroegOp hoor ik ook heel veel negativiteit over aangezien die man die met de zadels langskomt niet alles meer op een rijtje heeft in sommige gevallen. En als je dan navraag doet bij hun, zegt dochterlief gewoon: Mijn vader heeft wel een hersenbloeding gehad, maar is echt nog te jong om te stoppen met werken.

Het hangt per persoon af denk ik...
De een is met die blij en de ander weer met totaal andere zadelmakers/passers

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:09

Van Ooteman heb ik nog geen positief verhaal meegemaakt, en de zadels die ik heb gezien die door hem zijn aangemeten liggen allemaal NIET goed.
Hij probeert altijd een duurder zadel aan je te verkopen, en zelfs aan een zadel van 1500 euro moest ie nog heel veel aanpassen wat het uiteindelijk 2000 maakte.
Sorry, maar voor dat geld, zelfs voor de helft, verwacht ik van een nieuw zadel dat het direct goed ligt op m'n paard.
De meeste zadels meet ie nog te krap aan ook en z'n service slaat nergens op, je hebt als het ware garantie tot aan de deur om het zo maar te zeggen.
Met zijn andere spullen is hij niet de goedkoopste, maar verder prima begeleiding en service.

Vroegop meet z'n zadels vaak te krap aan, maar is wel bereid om moeite voor je te doen.
Hoe zijn service is kan ik niet vertellen, geen ervaring mee.

Als ik jou was zou ik Lahbib van de Gouden Naald laten komen.
Hij is zadelmaker van beroep, verkoopt alleen maar kwaliteitszadels, en is heel eerlijk.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:18

Ik heb ook een pony met een vrij moeilijke rug. Heb ook Lahbib laten komen en mijn nieuwe Kentaur ligt als een huis op zijn rug.

Boundless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:33

Boerderij beurs morgan in Zwaag

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 07:29

Zoek even hier op bokt, topics zat ;)
Ook over ooteman :x

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:00

stuub uit heemskerk is ook een hele goede

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:14

Ooteman zou ik zeker niet doen, je kunt daar heel leuk winkelen maar van zadels hebben ze geen kaas gegeten.
Echt zwaar waardeloos.

Ik zou Carina van de Boerderijbeurd Morgan eens bellen, zij is echt heel goed in het aanmeten van zadels, daar komt bij dat ze heel eerlijk is.

Met Lahbib heb ik geen ervaring, maar zeker ook nooit iets negatiefs over gehoord.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:34

_Saida_ schreef:
Van Ooteman heb ik nog geen positief verhaal meegemaakt, en de zadels die ik heb gezien die door hem zijn aangemeten liggen allemaal NIET goed.
Hij probeert altijd een duurder zadel aan je te verkopen, en zelfs aan een zadel van 1500 euro moest ie nog heel veel aanpassen wat het uiteindelijk 2000 maakte.
Sorry, maar voor dat geld, zelfs voor de helft, verwacht ik van een nieuw zadel dat het direct goed ligt op m'n paard.
De meeste zadels meet ie nog te krap aan ook en z'n service slaat nergens op, je hebt als het ware garantie tot aan de deur om het zo maar te zeggen.
Met zijn andere spullen is hij niet de goedkoopste, maar verder prima begeleiding en service.

Vroegop meet z'n zadels vaak te krap aan, maar is wel bereid om moeite voor je te doen.
Hoe zijn service is kan ik niet vertellen, geen ervaring mee.

Als ik jou was zou ik Lahbib van de Gouden Naald laten komen.
Hij is zadelmaker van beroep, verkoopt alleen maar kwaliteitszadels, en is heel eerlijk.

Hallo,
Ik ben zelf werkzaam bij Vroegop en ik weet zeker dat wij zadels niet te krap meten!
Als degene met het aangemeten zadel niet tevreden is, zijn er altijd andere opties!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:42

Mijn ervaring met Vroegop, zadel lag op paard, paard ging helemaal uit zijn dak (voor zijn doen dan), nou dat kunnen we wel aanpassen hoor |o laat maar. Verder had ik om bepaalde merken gevraagd, was geen probleem, komen ze met alleen kieffer zadels die ik dus niet meer wilde hebben.

Labib schijnt goed te zijn, alleen afspraken maken was vrij lastig.

Ik heb gekozen voor een Daaleman via Stubenitsky, ben helemaal gelukkig ermee. Zadel is perfect en de service ook.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:53

kimmie88 schreef:
Het nadeel is dat je van iedere zadelmaker goede en slechte dingen hoort. VroegOp hoor ik ook heel veel negativiteit over aangezien die man die met de zadels langskomt niet alles meer op een rijtje heeft in sommige gevallen. En als je dan navraag doet bij hun, zegt dochterlief gewoon: Mijn vader heeft wel een hersenbloeding gehad, maar is echt nog te jong om te stoppen met werken.

Het hangt per persoon af denk ik...
De een is met die blij en de ander weer met totaal andere zadelmakers/passers

Ik vind dit een behoorlijk ongepaste opmerking, al is het misschien zo dan hoef je dat niet zo op internet te zetten.
En nee ik heb niets met vroegop van doen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:22

Ik heb helaas geen goede ervaringen met Ooteman, Vroegop en de Gouden Naald.

Ik heb wel goede ervaringen met MJL, maar ik heb ook wel prutswerk van hem gezien.

Mijn favoriet blijft Stubenitsky uit Heemskerk!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:35

Ik had altijd goede ervaringen met stubinitsky, nog steeds wel. Alleen de laatste keer had hij mijn zadel zo hard op gevuld dat mijn paard dat niet trok.

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 13:05

Bedankt voor jullie reactie's,
Ik heb zelf een mailtje van vroegop gekregen via bokt en heb ze toch maar even gebeld, als het goed is word ik vandaag terug gebeld, ik zorg er zoiezo voor dat er mensen op stal bij ook wel wat verstand hebben van zadels.

Er zijn idd altijd slechte ervaringen en goede, dit zal je altijd zo blijven houden.
Ootman heeft mijn vriendin een zadel vandaan en die heeft ze al 8 jaar.. Dus ja.

Verder heb ik hellaas niet zoveel geld(de crisis hea!) dus ik moet alles eerst goed uitzoeken welke keuze ze hebben qua zadels en qua prijzen... Bij vroegop kan ik ook mijn oude zadels in ruilen wat ik wel prettig vind. aangezien ik die toch niet meer gebruik.

Ik wacht dat gewoon af, en ik zal wel zien. Je ziet snel genoeg wanneer er iets niet past..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:10

Ben je dan niet nog veel meer geld kwijt?

Ik ben (omdat ik niemand wist in NH) terug gegaan naar Groningen en heb mijn zadel (een gewone Stubben) op maat laten maken. Want zadel passen is leuk, maar wat als je paard veranderd? Heb je dan een zadelmaker die dat kan aanpassen?

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 15:10

ik heb nu zoiezo een zadel die gewoon niet past op mijn pony haar rug, dus ik zal zoiezo gewoon een nieuwe moeten kopen.

En over het aanpassen, misschien wel, jij hebt de jouwe ook op maat laten maken dus als het zadel nu goed ligt en misschien over een paar jaar niet kan ik hem toch op maat laten maken, heb jij ook gedaan zeg je.. JE geeft je eigen antwoord al zelf op je vraag ;)

Je zal toch ergens moeten beginnen met een zadel kopen lijkt mij..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:27

helaas heb ik bij vroegop 'gewerkt' en ik weet sins lahbib weg is dat jan en alleman de zadels aanmeet..