stal gezocht! SPOEDJE!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smoethie

stal gezocht! SPOEDJE!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:35

hoi,

ik heb altijd al een eigen paard gewild en nu krijg ik een proef eigenpaard in de winterperiode alleen zoek ik nog een goed stalling in of rond breda, graag niet te ver weg want ik moet het kunnen fietsen!
nu is mijn probleem dat ik niet veel geld (€tussen de 25,- en 75,-) heb om de stalling te kunnen betalen en daarom zoek ik ook alleen een buitenbak of en plek waar ik kan rjden een stal en een wei. als het kan ook een bos in de buurt maar dat hoeft niet.

ik weet dat dit bijna niet bestaat maar ik heb er veel voor over en ik heb er haast bij want ik moet binnen een week kunnen reageren of dat ik hem in de winterperiode kan stallen

alsvast reuze bedankt!

E.

Cookies

Re: stal gezocht! SPOEDJE!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:37

Nou voor dat bedrag zal het wel heel moeilijk worden ben ik bang.

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:37

weet ik daarom vraag ik ook hier om hulp en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:38

Misschien een rondje boeren doen?

Dwyne

Voor dat bedrag is er geen stalling te vinden, zo ja dan hebben ze een ellenlange wachtlijst omdat het zo goedkoop is ;) Mits het ook goed is tenminste...Weidegang voor dat bedrag is vaak nog wel haalbaar, maar stalling? Kunnen je ouders niet wat bijleggen?

Suzanne F.

Je kan nergens een paard stallen voor 25 tot 75 euro. Daarbij, als je zo weinig geld te besteden hebt, kan je ook niet goed voorzien in het onderhoud en onvoorziene kosten van een eigen paard.

Als je verstandig bent doe je het niet. :)

Olikea

lastig ts..
Het gaat moeilijk worden om je paard voor dat geld te stallen..
En hoe wil je het gaan doen als je paard naar de da moet, of erger nog, naar de kliniek..
(niet banketstaaf bedoeld) Je moet echt wel een bedragje achter de hand houden voor onverwachte uitgaven.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:39

voor dat bedrag kan je het vrees ik wel vergeten, en hoe doe je dat met de andere bijkomende kosten?

AdnerB

als je niet veel geld te besteden heb hoe wil je dan een paard betalen?en alle kosten die bij een paard komen kijken?

Charlie_P

Dit is echt niet reëel. Ik neem aan dat je iig bedoelt ex hooi, stalbodembedekking, evt krachtvoer en dergelijke? Dan kun je misschien met heel goed zoeken wel iets vinden voor 75 euro. Maar inclusief zie ik niet gebeuren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:41

FitzChivalry schreef:
lastig ts..
Het gaat moeilijk worden om je paard voor dat geld te stallen..
En hoe wil je het gaan doen als je paard naar de da moet, of erger nog, naar de kliniek..
(niet banketstaaf bedoeld) Je moet echt wel een bedragje achter de hand houden voor onverwachte uitgaven.

Alleen de hoefsmid kost je (bekappen) al 25 euro. Dan heb je nog voer, en wormenkuren en entingen. (zijn ook erg duur). En als je paard echt wat gaat mankeren ben je zo honderden euro's kwijt, soms wel meer dan 1000 euro.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:41

Voor zo'n bedrag zou ik enkel kijken voor weidegang en je eisen zoals een buitenpiste etc laten vallen. Dat vind je toch niet... ik betaal nu voor mijn paard 90 euro per maand, enkel weidegang + schuilstal, geen elektriciteit of stromend water (wel hooi erbij voor die prijs, geen krachtvoer etc). Denk dat je dus eerder aan zo'n prijzen moet denken (en dan dus enkel voor weidegang), ik heb een weekendjob genomen om extra geld te verdienen, mss een idee?

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:43

ik wil alleen voor de eerste maand voor dit geld ergens mijn paard stallen de volgende maand heb ik meer dan genoeg geld om mijn paard ergens anders te stallen maar het gaat om de eerste maand
p.s de extra kosten is allang overlegt en geregeld!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:49

Probeer dan een deal te sluiten en te zorgen dat je wat meer geld hebt ook voor die eerste maand. Het is niet aan te raden je paardje na een maand weer te gaan verhuizen, levert alleen maar stress op voor ze. Beter gelijk de juiste stalling dan na vier weken weer te verhuizen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:51

Niene06 schreef:
ik wil alleen voor de eerste maand voor dit geld ergens mijn paard stallen de volgende maand heb ik meer dan genoeg geld om mijn paard ergens anders te stallen maar het gaat om de eerste maand
p.s de extra kosten is allang overlegt en geregeld!

Probeer wat geld te lenen dan voor die eerste maand.
Heb je geen spaarpot/rekening dan? Of vraag je ouders ofzo?

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:51

Dwyne, helemaal mee eens.
Misschien willen je ouders je het geld lenen en als je dan jarig bent aan iedereen geld vragen, dan kan je het terugbetalen.
Alleen aan hooi en stro zal je per maand al zo'n 60 euro kwijt zijn (inkoop)

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:52

weet hier iemand een stal waar je alleen weide gang hebt en waar ik mijn paard in de winter ook op stal kan zetten? Alles exclusief!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:56

Niene06 schreef:
hoi,

ik heb altijd al een eigen paard gewild en nu krijg ik een proef eigenpaard in de winterperiode alleen zoek ik nog een goed stalling in of rond breda, graag niet te ver weg want ik moet het kunnen fietsen!
nu is mijn probleem dat ik niet veel geld (€tussen de 25,- en 75,-) heb om de stalling te kunnen betalen en daarom zoek ik ook alleen een buitenbak of en plek waar ik kan rjden een stal en een wei. als het kan ook een bos in de buurt maar dat hoeft niet.
ik weet dat dit bijna niet bestaat maar ik heb er veel voor over en ik heb er haast bij want ik moet binnen een week kunnen reageren of dat ik hem in de winterperiode kan stallen

alsvast reuze bedankt!

E.

Onder de 75 euro kun je je paard niet stallen, misschien alleen op het land ergens maar dan moet je rekenen op extra voedingskosten waardoor je toch veel meer kwijt zal zijn als het bedrag wat je uit wil geven (75,00 euro)
Ik neem aan dat een eigenaar van een paard verwacht dat het paard op een stalling gestald zal worden met voldoende voeding en verzorging. En zeker niet alleen op een weiland met prikkeldraad.
Zou er als ik jou op dit moment niet aan beginnen.
Laatst bijgewerkt door friesiszwart op 14-08-09 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:58

friesiszwart schreef:
Niene06 schreef:
hoi,

alsvast reuze bedankt!

E.

Onder de 75 euro kun je je paard niet stallen, misschien alleen op het land ergens maar dan moet je rekenen op extra voedingskosten waardoor je toch veel meer kwijt zal zijn als het bedrag wat je uit wil geven (75,00 euro)
Ik neem aan dat een eigenaar van een paard verwacht dat het paard op een stalling gestald zal worden met voldoende voeding en verzorging.
Zou er als ik jou op dit moment niet aan beginnen.

ik zoek ook gewoon een stal waar die een weilnd heeft en een stal waar die in kan staan bij regen
voer lukt wel!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:02

Wat is je haast dan als het maar voor 1 maand is en je daarna geld genoeg hebt? Dan wacht je toch een maand?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:10

Niene06 schreef:
ik zoek ook gewoon een stal waar die een weilnd heeft en een stal waar die in kan staan bij regen
voer lukt wel!

Wat voor bedrag heb je gereserveerd voor voer dan?
Of met andere woorden; wat is je totaalbedrag per maand wat je kunt besteden aan stalling/weidegang/voer?

Zoals anderen al schreven; je krijgt ook nog de kosten van intentingen, wormkuren, hoefsmid, tandarts. Nog niet eens te spreken van dierenartskosten en bijv een nieuw zadel en andere materialen.

Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar voor een bedrag tussen 25,- en 75,- per maand kan je je paard echt niet onderhouden.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:16

Ik denk dat je even langs boeren bij je in de buurt moet gaan en vragen of ze een stalling verhuren aan je..
dat is denk ik je enige kans om het zo goedkoop te krijgen!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:23

Bij een boer zou je het nog kunnen redden voor 75 euro.
Maar buiten dat, er komt iets meer bij een paard kijken dan je in 1e instantie denkt. De kosten zullen altijd hoger zijn dan je hebt uitgerekend.
Ik zag in je profiel dat je 14 bent.
Ik zeg, niet aan beginnen.

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:29

hallo,

helaas kan ik je niet helpen.
maar ik zoek ook stalling in de omgeving van tiel.
een wei, iets waar je kan rijden.

gr.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:32

een paard kost veel geld. en daar kom je niet mee als je maar 75 euro te besteden hebt
zelf ben ik dan 16
maar heel veel kinderen willeen een paard/pony. maar het is niet alleen rijden en poetsen. denk ook eens aan

voer
hoefsmid
wordkuren
hooi
stro
inentingen