Wie wilt voor mijn lieve poes zorgen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Wie wilt voor mijn lieve poes zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 22:41

Hey bokkers,

Ik heb een groot probleem. Sinds een maand is het uit met mijn ex, en die jongen wordt elke dag steeds minder lief. Ik ga 19 juli verhuizen naar London, en hij zou voor Elvis zorgen, mijn 3 jarige geholpen poes. Eigenlijk 'onze' poes, maar sinds vandaag is het blijkbaar mijn poes. Met andere woorden: Hij wilt er niet meer voor zorgen.

En nu doe ik een beroep op iemand hier, met ruimte voor mijn Elvis. Ze is 3 jaar, een enorme schootkat als ze je een tijdje kent, wilt niet met andere poezen want daar wordt ze schuw van. Ze is zwart met een wit neusje en een witte bikini. Foto's komen gauw.

Het kan zijn dat ik volgend jaar terugkom uit Engeland en zelf ruimte heb voor haar, het kan ook anders lopen en dat het permanent is. Ik weet dat ik veel vraag maar ik wil gewoon niet dat mijn ex haar in het asiel stopt.

Groetjes, Li

Meraki

Re: Wie wilt voor mijn lieve poes zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:43

Kan ze niet eventueel naar je ouders? ..
Als ik op mezelf had gewoont had je dr bij mij mogen brengen :) maar helaas woon ik daar voorlopig nog niet ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 22:44

Nee alle vrienden en ouders en kennissen hebben zelf al katten. :(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:06

Helaas heb ik net zelf een kitten erbij en 3 is in mijn huis echt de max, anders had ze mogen komen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:09

Vervelend zeg, sterkte met de break up.
Genoeg lieve bokkers hier je poes vind zeker wel een huisje.
Ik ga sowieso mijn moeder voor je vragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 23:31

Dat zou ik echt heel super vinden, hartstikke lief, dankjewel.

Ik baal er echt van hoe het nu gaat, ik dacht dat we goed uit elkaar zijn gegaan maar blijkbaar is het voor hem moeilijk te behappen dat ik naar London vertrek. En dan te bedenken dat we het hebben over een man van 28. Kinderachtig

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:33

Kun je niet bij het asiel vragen? of ze misschien wel van die jah foster-care-parents hebben.. ik weet de nederlandse benaming weer niet :\
Dat ze haar zo lang voor je opvangen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:43

Misschien een puntje; maak de "deal" duidelijker. Óf zoek een nieuwe permanente baas, óf zoek tijdelijke oppas. Ik zou nooit een dier overnemen (niet een héél jaar) met de mogelijkheid dat de vorige eigenaar misschien weer opduikt en hem weer terug wil hebben. Goede afspraken vooraf voorkomt vervelende problemen later.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 00:23

Ja ik snap je punt, maar ik hoop dat je ook snapt dat ik niet weet waar ik volgend jaar ben.

MarcoBorsato schreef:
Ik weet dat ik veel vraag

Vandaar dat.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:28

Helaas ga je al op korte termijn weg, anders had ik wel interesse gehad, maar dat gaat nu niet met de hond, die zou 'm afmaken :=

Succes in elk geval met het vinden van een baasje :)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:37

ik mag hieruit opmaken dat er ook geen ruimte is om haar mee te nemen naar london? ik denk dat het moeilijk is iemand te vinden die jou kat wil nemen met de kans haar weer kwijt te raken of misschien wel niet.... ik zou daar toch een beslissing over nemen....

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:45

indd mijn hond zou hem ook af maken erg jammer want ik woon wel bij je in de buurt. Misschien kan je kijken op marktplaats? ik heb vandaag nog gekeken en er zijn er toch best veel te vinden! :j

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:57

Kuggur schreef:
Misschien een puntje; maak de "deal" duidelijker. Óf zoek een nieuwe permanente baas, óf zoek tijdelijke oppas. Ik zou nooit een dier overnemen (niet een héél jaar) met de mogelijkheid dat de vorige eigenaar misschien weer opduikt en hem weer terug wil hebben. Goede afspraken vooraf voorkomt vervelende problemen later.

ik sluit me hierbij aan. Ik had ook eens precies zo'n aanbieding. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was eraan te hechten en dat ie dan weer terug moest.... |(

Ik heb nu al een zeer autistische kat rondlopen dus een tweede gaat niet lukken.

succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 01:02

Kan ze met honden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 01:50

Ik denk het niet. Elvis deelt niet graag haar aandacht.

Ze kan niet mee naar London omdat ik bij een gezin in ga wonen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:00

BB > GZ-EA

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:19

Ik snap dat jij misschien volgend jaar haar weer terug wil.
Maar als ik jou was, zou ik kijken naar wat NU het beste is voor beide partijen. En dat is imo geheel afstand doen van je kat. Je ziet haar straks een jaar niet, hebt er straks waarschijnlijk een goed plekje voor gevonden; waarom alles over een jaar wellicht weer 'oprakelen'. Waarom haar dan uit haar dan zo vertrouwde omgeving halen? Ik ga er vanuit dat wanneer je haar nu een jaar kunt missen, je haar straks ook wel kunt missen als je weer terugbent, in de wetenschap dat het goed met haar gaat en je vindt er hier vast wel iemand voor die je op de hoogte wil houden hoe het met haar gaat en wellicht kun je een keertje langskomen?
Ik snap dat het voor jou heel moeilijk is om afstand te doen en dat jij dit zo ook niet gewild hebt. Maar als ik in jouw schoenen stond zou ik OF de kat meenemen, OF een permanent nieuw plekje voor haar zoeken in NL.
Succes met je beslissing!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:26

lelievie........... ook asielkatten kunnen goed terecht komen.......

Ik snap dat je dit niet wil...... maar het is een direct gevolg van een keuze die je maakt/ gemaakt hebt (het gaan naar Engeland, niet het weggaan bij je vriend :D )

Je kat is hier meer dan welkom, en ik vind het ook niet erg als hij eventueel weer opgehaald word.... maar ik heb hier wel twee grote honden en nog twee katten....... en alles leeft eigenlijk buiten........

nancytw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:24

Ik denk zelf dat een asiel het beste voor de kat is..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 22:58

Bedankt voor de tips. Ik denk er nog even over na.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:16

Asiel zou ik niet doen, zou er gewoon een permanent plekje voor probere te zoeken via bokt. Moet vast lukken!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:47

Ja asiels... In het zondagsblaadje staat hier dan elke week zo'n soort advertentie met elke week een andere poes

Roosje zit al 4 jaar bij ons en verdient écht een eigen plekje

dat schrikt af. Liever via bokt

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:43

Oké, nog even voor de duidelijkheid, gaat het om een permantent nieuw baasje, of om een jaar oppassen? In het eerste geval kan je haar hier brengen, wij hebben nog 1 kat, maar die is nooit binnen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:05

Meis, weet je wat je even moet doen...een leuke oproep maken en die even bij de dierenartsenpraktijken ophangen. Binnen no time een goed tehuisje!

Als ik hier nog iemand hoor die een leuke poes zoekt, dan laat ik het je weten!

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:12

M'n zusje zat in een soort gelijke situatie. Zij vertrekt hoogstwaarschijnlijk voor 2 jaar naar Turkije. Ik heb haar aangeboden dat ik de kat in huis neem maar dat betekend wel dat ze hem nooit meer terug krijgt ook als het niet door mocht gaan in Turkije. De kat is namelijk al veel heen en weer gesleept. Ik raak gehecht aan de kat en zou hem echt niet meer kunnen missen naar 2 jaar. Mn zusje is hier mee akkoord gegaan omdat ze weet dat hij het hier goed heeft. Natuurlijk is het moeilijk maar ze kan hem altijd nog opzoeken.
Ik zou dan ook aanraden om voor vast een nieuw adres te zoeken dat is ook beter voor de kat. Voor een kat is het ook niet niks om misschien naar een jaar weer te moeten wennen aan een ander baasje en een ander huis.
In ieder geval succes.