Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, lijntje87.

Sappos schreef:Oow help peesproblemen, het is gelukkig niet alsof 9 op de 10 paarden ermee gereden worden
Peesbeschermers beschermen de pees tegen klappen van buitenaf. Dus de hoeven bij de landing. Daarnaast heb ik ook 3 in 1 beschermers die wél aan de voorkant beschermen
lijntje87 schreef:maar goed teveel offtopic, ik wilde je er alleen op wijzen, dat er bij mini's over het algemeen geen peesjes nodig zijn, en dat ze meer schade aan richten dan goed doen. zou jammer zijn als je goed wilt doen en uiteindelijk stil staat
lijntje87 schreef:omdat kwpners over het algemeen zwakkere benen hebben. ivm de hoogte, paarden zijn nooit 170 hoog geboren, maar door ons gefokt.
been gestel is een stuk zwakker, en pony's zijn gewoon veeeul en veeul sterker.

Maar ik denk dat je met die leren mini peesjes de meeste kans hebt op succes. De plastic met neopreen peesbeschermers zijn allemaal 13 cm of hoger. 3 in 1 beschermers zijn zo'n beetje 15-16 cm. Springschoenen weet ik niet of hij die zou passen, de kleintjes misschien wel (ik had ze ooit uit Amerika en die had ie wel gepast denk ik, voor mijn pony van 90 cm waren ze te klein) . Qua strijklappen of pijpkousen zul je denk ik ook eventjes bij moonlightfarm moeten kijken maar dan kom je bij de zachte neopreenbeschermers uit.