AFGEDANKTE PAARDEN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotteenzoo

AFGEDANKTE PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:49

heey:)

heeft er iemand een site waar je afgedankte paarden kan kopen? of oude pensioen paarden...

mvg

Mi_Amore

Re: AFGEDANKTE PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:50

euhm, kijk even op marktplaats rond? Zielige paarden zat...

Wat wil je met het paard gaan doen ;) Hier op bokt zoeken ook dikwijls mensen een nieuwe thuis voor hun ouder paardje.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:51

Hier is ook al eens een topic over geweest, zou kijken of ik hem voor je vinden kan.

Op de markt kan je ook zat paarden kopen...

Lotteenzoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:51

chipieke schreef:
euhm, kijk even op marktplaats rond? Zielige paarden zat...

Wat wil je met het paard gaan doen ;) Hier op bokt zoeken ook dikwijls mensen een nieuwe thuis voor hun ouder paardje.

wij zoeken gewoon een rustig paardje waar rustig op gereden kan worden enzo... gewoon puur voor recreatie.. alleen vind ik er geen in redelijke prijsklassen...

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:53

Dan moet je niet zoeken naar een afgedankt dier, die zijn meestal niet gezond, of te oud of onbetrouwbaar. En dan heb je nog niks.
Wat versta je verder onder een redelijke prijsklasse? Ik kan je wel vertellen dat door de recessie de prijzen al aardig zijn gezakt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:54

gewoon goed zoeken hoor :j wat is jouw prijsklasse?

Mijn engels volbloed stond ergens op een achterste weide gepropt, heb ik maar €600 voor betaald, mijn trakehnermerrie stond ergens in een stal op een handelsstal zonder dat ze wisten wat voor een (super) merrie het was (met superpapieren) en die kocht ik voor €1450. Mijn haflinger is de trotse dochter van superhengst Naro en dat schaapje heb ik ook maar €900 betaald wegens eczeem.

Het hangt echt af van waar je zoekt! Een afgedankt paard kun je in mijn ogen enkel nog gebruiken als weidegenootje voor een ander paard. Deze zijn meestel paarden met een aandoening of te gek om nog maar bij in de buurt te komen...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:55

Bedenk je wel even dat een afgedankt paard vaak niet voor niets is afgedankt. Kijk uit met wat ja aanschaft dus. Dit kan je heel veel geld of misschien zelfs problemen gaan kosten/bezorgen.

capopjekop
Amazone

Afgedankte paarden daar mankeert vaak wat aan, dus dat kost ook geld (dierenarts enz), dan kun je beter door sparen voor een gezond paard. En als je nu al geen paard kunt aanschaffen, kun je het dan wel onderhouden?

Oliebollie

Nou, ik vind de prijzen echt belachelijk!!

Maar kijk eens op een manege ofzo, daar zijn ze meestal wel braaf, en nog te rijden..
Hier op bokt zie ik het ook wel eens..
maar over een half jaar zullen de prijzen ( als het goed is ) nog wel ( verder ) zakken.. misschien is het dan in je prijsklasse

AaronYve

Oh ik snapte hem al niet, je zoekt gewoon een goedkoop paardje

Dit is iig de link van tips die iemand vroeg om aan paarden te komen die het niet goed hebben gehad:
[PP] waar mishandelde paarden vandaan halen?

Edit: misschien kan je een gezocht advertentie zetten met jou prijsklasse erbij...
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 31-03-09 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:56

dan vind ik 'afgedankt' paardje wel een beetje een foute term :P
Zoek een ouder paardje ofzo, die stilaan op pensioen komt, maar zijn beweging nog kan gebruiken en bosritten leuk vind. Ik denk dat je zo'n paarden voor erg lage prijzen kan krijgen! heb er in ieder geval toch al een hoop tegengekomen.

capopjekop
Amazone

Of een paard zonder papieren, die zijn vaak ook al een stuk goedkoper

Tallie1979

Ik vermoed dat dit weer iemand is die voor een duppie op de eerste rang wil zitten en dan later komt klagen dat het paard niet in orde is..

Mijn advies: Spaar door en koop een fatsoenlijk paard, of begin er niet aan. :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:57

Ik heb een klein paard, kruising fries van zes jaar, is zadelmak, hoeft niet zoveel te kosten, gewoon gezond maar je kunt erop zitten momenteel en meer nog niet, dus geen draf en galop, hooguit stap als er iemand langs loopt

Lotteenzoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:00

Tallie_Ho schreef:
Ik vermoed dat dit weer iemand is die voor een duppie op de eerste rang wil zitten en dan later komt klagen dat het paard niet in orde is..

ehmm ik wil gewoon een normaal recreatie paard;) geen westrijden etc etc .... dus foute vermoedens:)
xx

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:02

Ik zal zoals gezegd ook goed uitkijken bij het kopen van een 'afgedankt' of spotgoedkoop paard. Grote kans dat je wel torenhoge dierenartskosten er bijkrijgt en het uiteindelijk op jaarbasis een berg meer kost dan een gewoon gezond paard.

Verder verschillen de prijsklassen ook naar wat je zin is. Een paard van 10+, recreatief, klein, geen papieren,...zijn allemaal factoren die de prijs kunnen beïnvloeden.

Maar het is misschien handig om te weten welke prijs jij in gedachten had, dan kunnen wij ook zien als het wel realistisch is wat jij wilt hebben :) .

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:03

Lotteenzoo schreef:
Tallie_Ho schreef:

ehmm ik wil gewoon een normaal recreatie paard;) geen westrijden etc etc .... dus foute vermoedens:)
xx

Een beetje recreatiepaard kost ook geld.. Ik weet niet wat je er aan uit wilt geven?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:05

Heb je wel geld voor het onderhoud en zo?

Lotteenzoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:07

marleen_usar schreef:
Heb je wel geld voor het onderhoud en zo?

Ja, anders begin ik hier niet aan.. wij hebben zelf een heel groot weiland waar nog 2 paarden op staan + stallen maar de paarden zijn niet van ons dus daarom dat we er 1 zoeken

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:09

TS zoekt een website/verkoop adressen dus dit topic wordt verplaatst naar het juiste forum.
TAO-->EA-GZ Diensten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:09

Misschien toch flink verder zoeken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:18

Als ik op marktplaats tussen de recreatiepaarden kijk zie ik er verschillende staan tussen de prijsklasse van 1000 en 3000 euro, op kapaza.be onder het trefwoord recreatiepaard ook al enkelen tussen de 1000 en 2000 euro. ( http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... o=&x=0&y=0 )

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:20

lotteenzo, ga een poos op een manege rijden , bij het hebben van een paard komt veel meer kijken dan een lap grond waar hij kan lopen.
in een ander topic schrijf je poten i.p.v. benen en vraag je wat een 4jarige mag kosten die al 2 jaar niet bereden is, dus twijfel ik aan jouw paardenverstand want het houd echt meer in dan 1 keer in de week uit het weiland trekken om er op rond te hobbelen.
wat dacht je van hoefsmid,dierenarts,zadel hoofdstel,halster met touw ,inentingen inloopstal en bijvoeding in de winter en dan heb je hopenlijk een gezond dier want alleen de voorrijkosten van een dierenarts zijn zo 30 euro.

Lotteenzoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:22

*puck* schreef:
lotteenzo, ga een poos op een manege rijden , bij het hebben van een paard komt veel meer kijken dan een lap grond waar hij kan lopen.
in een ander topic schrijf je poten i.p.v. benen en vraag je wat een 4jarige mag kosten die al 2 jaar niet bereden is, dus twijfel ik aan jouw paardenverstand want het houd echt meer in dan 1 keer in de week uit het weiland trekken om er op rond te hobbelen.
wat dacht je van hoefsmid,dierenarts,zadel hoofdstel,halster met touw ,inentingen inloopstal en bijvoeding in de winter en dan heb je hopenlijk een gezond dier want alleen de voorrijkosten van een dierenarts zijn zo 30 euro.

ehmm ik heb al 4 jaar op manege gereden;) en heel mijn familie heeft heel veel verstand van paarden..
en sorry dat ik niet altijd alles aan hun ga vragen over wat je voor die 4 jarige kan vragen.. en sorry dat ik poten schrijf:)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:25

*puck* schreef:

ik zou ook niet weten wat een 4 jarig paard zou moeten mogen kosten (alleen als die al 2 jaar niet is bereden zou hij op 2 a 2,5 zadelmak moeten zijn gemaakt???), en waag het om aan mij te twijfelen of ik n goed paardenbezitster ben. en ook ik noem niet altijd alles bij zijn edele naam. maakt dat gelijk dat je er geen verstand van hebt? daarbij gaat dit topic niet om of iemand wel of geen paard zou moeten kopen. ts vraagt naar sites.