pensionstalling stal paula de jong(de posthoorn)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

pensionstalling stal paula de jong(de posthoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 20:19

Wie kent deze nieuwe stalling en wat zijn de ervaringen met deze stal?

ik wil er graag gaan staan en heb deze week afspraak voor eventuele wachtlijst

is er iemand die hier op bokt zit die er staat?

is het vrij wel wedstrijdgericht of ook recreatief

ben hier erg nieuwschierig naar
weet iemand iets van deze stal brand maar los!! :D
wil alle dingen weten wil tenslotte het allerbeste voor mijn lieve Zoë

Nadonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:26

De stal ken ik niet maar weet wel waar ze vandaan komen.
Ken je de woestehoeve de nachtclub langs de snelweg naar groningen.

Martinedd

Re: pensionstalling stal paula de jong(de posthoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:54

woestehoeve is wel bekend :D
komt ze daar vandaan dan :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:00

Wat een onzin...

Stal Paula de Jong ( http://www.pauladejong.nl/ ) zat eerst bij Dokkum. De Osseweide geloof ik
http://www.deosseweide.nl

Haar zus runde de ruitersportzaak en zij trainde paarden en ze gaven paardrijlessen. Paula de Jong zit nu in Buitenpost in de oude manege van de familie Botma. Hoe het daar nu is weet ik niet, ik ken die manege alleen van een jaar of 20 geleden. Zal vast goed zijn en verder moet je gewoon gaan kijken en met mensen praten om te kijken of de sfeer je bevalt.
Volgens mij is er bijna geen weidegang bij en qua uitrijmogelijkheden dacht ik ook niet dat er veel was.
Paula rijdt zelf dressuurwedstrijden.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:06

Verplaatst: VSW --> EA-GZ

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 06:37

ik ga donderdag kijken als het goed is
moet wel wat weiland bij zitten
en moet wel naar buiten kunnen
ik zie het donderdag wel
bedankt
andere reacties zijn nog altijd welkom

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:42

Ik ben er met de opening geweest. Er is heel weinig land bij. Of helemaal niets. Het ligt tussen de weg en het spoor, dus het terrein is best wel klein.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:51

zijn er nog meer mensen die wat weten over stal huisman?

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:57

Ik weet niet waar je iets zoekt en of je wedstrijden rijdt? Of alleen graag buitenritten. Maar ik vind de manege in Warga heeel erg mooi. Daar hebben ze bijna alles wat je maar kunt bedenken (behalve ruiterpaden denk ik..).

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:58

Moorke schreef:
Ik weet niet waar je iets zoekt en of je wedstrijden rijdt? Of alleen graag buitenritten. Maar ik vind de manege in Warga heeel erg mooi. Daar hebben ze bijna alles wat je maar kunt bedenken (behalve ruiterpaden denk ik..).

het punt is ben juist buiterijder
geen wedstrijdruiter maar zoek gewoon ook met slecht weer goede bak of af en toe te trainen
wel dus met uitrijmogelijkheden
binnenbak hoeft niet maar moet de buitebak wel super goed wezen

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:01

Dan zou ik niet echt iets weten. Weet niet echt veel ruiterpaden hier in de buurt. In Lauwersoog kun je wel wat buiten rijden (al is dat ook alleen 1 route en op bepaalde tijden). Bij appelscha zijn wel veel ruiterpaden, en daar kun je heel mooi buiten rijden. Misschien kun je daar iets vinden? Alleen moet je dan wel ver reizen lijkt me. Ook zijn er wel een paar paden in Oenkerk en ik heb ook wel eens gehoord dat er in Burgum of daar in de buurt paden waren.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:02

Moorke schreef:
Dan zou ik niet echt iets weten. Weet niet echt veel ruiterpaden hier in de buurt. In Lauwersoog kun je wel wat buiten rijden (al is dat ook alleen 1 route en op bepaalde tijden). Bij appelscha zijn wel veel ruiterpaden, en daar kun je heel mooi buiten rijden. Misschien kun je daar iets vinden? Alleen moet je dan wel ver reizen lijkt me. Ook zijn er wel een paar paden in Oenkerk en ik heb ook wel eens gehoord dat er in Burgum of daar in de buurt paden waren.

oke dankje wel hoop dat een ander wat weet

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:04

In (volgensmij) Giekerk is een pensioenstal. Ik weet er niet veel over, maar ik ken iemand die haar paard daar heeft. Ze hebben een buitenbak en land enzo. Daar naast is een ruiterpad. Langs dat ruiterpad en een stukje weg kom je in een bos. Het is niet super groot, maar je kunt er wel heel erg mooi rijden. Er is in de buut ook een manege met binnenbak, daar zou je op je paard naar toe kunnen rijden al is het wel een stukje rijden.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:06

Moorke schreef:
In (volgensmij) Giekerk is een pensioenstal. Ik weet er niet veel over, maar ik ken iemand die haar paard daar heeft. Ze hebben een buitenbak en land enzo. Daar naast is een ruiterpad. Langs dat ruiterpad en een stukje weg kom je in een bos. Het is niet super groot, maar je kunt er wel heel erg mooi rijden. Er is in de buut ook een manege met binnenbak, daar zou je op je paard naar toe kunnen rijden al is het wel een stukje rijden.

stal van fenna ben ik vorige week geweest
is niet groot maar wel goede optie
ik ben bang dat ik me verveel daar maar paard heeft het goed daar

ben misschien een zeur
maar wil gewoon een grote pensionstal met goede uitrijmogelijkheden

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:39

Ja, ik begrijp je wel een beetje. Maar om een echte grote mooie stal met goede uitrijmogelijkheden te vinden zul je denk ik wel richting appelscha of nog verder. Misschien weet iemand daar iets ja.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:00

Stal Huisma bij Drogeham zou je kunnen proberen, daar kun je redelijk mooi buitenrijden aan de andere kant van de grote weg/het water.

Verder bij Oenkerk heb je ook ruiterpaden heb ik begrepen. Naast het PTC zit een zorgboerberij met pensionstalling.

Hoever wil je reizen?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:43

In Britsum is ook een pensionstal. http://www.hitmanhoeve.nl
uitrijmogelijkheden zijn er wel, maar geen bos of heide of ruiterpaden in de buurt...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 12:55

joyce B schreef:
Stal Huisma bij Drogeham zou je kunnen proberen, daar kun je redelijk mooi buitenrijden aan de andere kant van de grote weg/het water.

Verder bij Oenkerk heb je ook ruiterpaden heb ik begrepen. Naast het PTC zit een zorgboerberij met pensionstalling.

Hoever wil je reizen?

ik wil echt goede uitrijmogelijheden en ben bereid tot 25 km te reizen vaanf cammingaburen (leeuwarden)

britsum ligt me niet echt
vindt eht daar ook niet echt mooi rijden buiten
huisma heb een afspraak staan
maar weet je nog meer stallen hoor ik het graag

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:23

Leeuwarden omgeving staat niet echt bekend om mooie uitrijdmogelijkheden, veel kale vlakte. Rond Oenkerk schijnt het beter te zijn. Zal eens verder om me heen vragen, misschien weet iemand nog iets.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:03

joyce B schreef:
Leeuwarden omgeving staat niet echt bekend om mooie uitrijdmogelijkheden, veel kale vlakte. Rond Oenkerk schijnt het beter te zijn. Zal eens verder om me heen vragen, misschien weet iemand nog iets.

hier is niet veel inderdaad kwa rijden daarom het ik er nu ook 25 km van gemaakt

huisma klinkt er leuk en goed en gezellig
maar meer opties zijn zeker welkom

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:17

De enige privestal die ik in Friesland ken is van een vriendin. Zij heeft een haflingerfokkerij in Noardburgum. Er staan daar ook privepaarden in pension. Buitenbak, overdekte longeerkraal, loopstal of box, weidegang e.d. Misschien kun je haar eens googlen op de-tschogglberg. Succes met 't vinden van een leuke stal voor je paardje! Groetjes, Tessa.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:19

tessacheyenne schreef:
De enige privestal die ik in Friesland ken is van een vriendin. Zij heeft een haflingerfokkerij in Noardburgum. Er staan daar ook privepaarden in pension. Buitenbak, overdekte longeerkraal, loopstal of box, weidegang e.d. Misschien kun je haar eens googlen op de-tschogglberg. Succes met 't vinden van een leuke stal voor je paardje! Groetjes, Tessa.

ik hoef geen privestal maar pensionstalling
zijn hun niet een binnenbak aan het bouwen?

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:42

Dribbelkont schreef:
tessacheyenne schreef:

ik hoef geen privestal maar pensionstalling
zijn hun niet een binnenbak aan het bouwen?

Ja, dat geloof ik wel. Ik ken iemand die haar pony daar heeft. Zei rijd met die pony ook recreatief daar. En maakte vaak buitenritten met haar. Ik weet niet of ze dat daar ook nog doet en of het daar goed kan.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:37

de tschoggelberg is inderdaad een binnenbak aan het bouwen...
en de uitrijmogelijkheden zijn op zich wel redelijk.
Maar bergum is niet zo groot he...dan moet je al gauw met je paard over het spoor richting de westerein enzo...

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:41

Ik had het een beetje verkeerd gelezen. Ik bedoelde in Drogeham. Daar bouwen ze ook een binnenbak. Ik weet niet of je in zwaagwesteinde een beetje kunt rijden. Maar daar zou je je paard misschien bij mensen thuis kunnen stallen vlak bij de manege, dan kun je ook binnen rijden.