Goeie hoefsmid voor probleem paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reni92

Goeie hoefsmid voor probleem paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:16

Wie o wie kan mij helpen? Ik heb een paard wat vreselijk lastig en angstig is bij de smid, heb al 2 smeden gehad waarvan 1tje haar niet meer wilt doen en de ander zo tekeer is gegaan dat ze nu nog banger is! Boos! Ik vind het ook niets om haar elke keer te verdoven want dat kost nogal veel geld en het probleem word niet opgelost. (heb er ookal een gedragstehrapeut en ostheophaat bij gehad) Ik ben dus nu echt opzoek naar een lieve, betrouwbare en geduldige smid wie kan mij helpen?

Marije_jiplover

Re: Goeie hoefsmid voor probleem paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:18

BEH-->EA GZ diensten

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:18

misschien even aangeven in welke buurt je woont, waarschijnlijk krijg je dan meer tips.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:35

Probeer eens of je bij de broertjes Zijp terecht kan Lachen

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:52

Mocht je geen ijzers willen en alleen bekappen, dan is ongetwijfeld Marco Krul een aanrader! Mijn bange paard is nu na een keer of vier bekappen helemaal niet meer bang als hij komt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:55

dunja74 schreef:
misschien even aangeven in welke buurt je woont, waarschijnlijk krijg je dan meer tips.

In dr hyves staat: Uitgeest..
Maar idd wel handig om even te vermelden Haha!

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 23:21

woon idd in uitgeest (vlakbij alkmaar, beverwijk) Beeezel heb jij misschien een email adres, site of telefoon nummer van marco krul?

Edit: heb al gevonden Bloos

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:35

Doordat mijn vorige smid niet met mijn paard overweg kon is mijn paard ook vervelend/bang geworden (daarvoor was ze altijd braaf). Ik heb nu Zefanja en die is echt heel geduldig waardoor mijn paard ook rustiger wordt. Ik weet alleen niet of hij nog nieuwe klanten aan neemt.
Voor het nummer kan je me PB-en

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 00:02

Zefanja heb ik al gehad, maar die wilt haar dus niet meer doen Vork

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:37

probeer ben rentink eens, die doet mijn pony's, ik vind hem erg netjes en rustig.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:27

ik kan je robert van raadshoven van www.hoefengebit.nl aanraden. hij is super rustig met paarden. bij ons op stal hadden we ook een paard staan die dus bang was voor de hoefsmid. robert was er eerst 's middags om een aantal paarden te doen en dus ook dat bange paard. dat lukte niet helemaal goed in 1 keer en toen is hij speciaal 's avonds nog terug gekomen om alle tijd voor dat paard te nemen. voor de rest neemt hij sowieso de tijd voor een paard. lessy is ook af en toe door het lint gegaan en hij bleef rustig, heeft hem niet geslagen of wat dan ook, maar ging iedere keer rustig door en nam ook tussen door even pauze, ook voor het paard.
dus ik kan hem zeker aanraden.

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:13

Dat klinkt idd wel goed, zeker als ie pauze neemt want dat heeft ze wel nodig Bloos ga even contact opnemen Knipoog

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:08

Eigenlijk is het niet het werk van de smid om een paard rustig en behandelbaar te maken, de eigenaar zou er al zijn tijd moeten insteken dit voor elkaar te krijgen voor de smid komt, indien de eigenaar dit niet kan zou hij het paard moeten wegbrengen naar een soort trainingsstal om het daar dan door anderen te laten aanleren.
Ik hoorde je zeggen ik kan ze toch niet iedere keer laten verdoven door een dierenarts want dat kost geld, in dit geval moet je zeker niet kijken naar hoeveel het gaat kosten maar naar de veiligheid om met dit dier te kunnen werken.
Een hoefsmid loopt zo al risico genoeg hoor.

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:37

aeolusnr1 schreef:
Eigenlijk is het niet het werk van de smid om een paard rustig en behandelbaar te maken, de eigenaar zou er al zijn tijd moeten insteken dit voor elkaar te krijgen voor de smid komt, indien de eigenaar dit niet kan zou hij het paard moeten wegbrengen naar een soort trainingsstal om het daar dan door anderen te laten aanleren.
Ik hoorde je zeggen ik kan ze toch niet iedere keer laten verdoven door een dierenarts want dat kost geld, in dit geval moet je zeker niet kijken naar hoeveel het gaat kosten maar naar de veiligheid om met dit dier te kunnen werken.
Een hoefsmid loopt zo al risico genoeg hoor.

Ik ben het met je eens dat het niet het werk van de smid is om een (angstig) paard rustig te houden en dat ze al genoeg risico lopen. Maar ze kunnen er zeker rekening mee houden.
Als ik naar mijn eigen situatie kijk dan valt het probleem dat mijn paard heeft met de hoefsmid (de persoon) niet op te lossen buiten de hoefsmid om. In het dagelijks leven is ze helemaal niet moeilijk met hoeven uitkrabben enz. dus dan zijn er geen problemen. Pas op het moment dat zij de hoefsmid hoort/ziet raakt ze in de stress. Mijn vorige smid kon niet goed tegen dat onrustige en heeft haar totaal verkeerd benaderd waardoor ze nog moeilijker is geworden. Ik ben toen op zoek gegaan naar een smid die wel de rust kon bewaren (en van te voren gewaarschuwd dat ze geen makkelijke was), nu gaat het elke keer ietsje beter. Het enige wat bij mijn paard helpt is zo vaak mogelijk de smid laten komen zodat ze het vertrouwen weer terug krijgt. Als hij er is dan doe ik er uiteraard alles aan om mijn paard rustig te houden en te zorgen dat het niet serieus gevaarlijk wordt.
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met het paard van de TS, maar soms kun je problemen niet oplossen buiten de smid om en moet je het toch hebben van een geduldig persoon die je paard goed aanvoelt.

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 11:49

Ik heb dus zelf geen problemen, kan al haar hoeven pakken en dan doet ze niets maar als de smid haar hoeven pakt spant ze zich helemaal aan en probeerd ze zich los te trekken. Heb er een gedragstherapeut bij gehaald en toen heeft zij gekeken hoe het ging bij de smid. Ze zij toen tegen de smid dat hij rustiger aan moest doen en haar pauze moest geven, hij heeft toen haar achterbenen kunnen bekappen maar helaas wou hij daarna niet meer meewerken.

image_whisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:10

mischien is het iets als je hoefsmid jou leert bekappen...
dat je paard gedaan wordt door iemand die hij vertrouwt
teminste als hij niet op ijzers staat, niet natuurlijk bekappen ofzo, gewoon t normale zelf leren
ik heb geen probleempaarden bij de hoefsmid qua gedrag
en 3 ponys zonders ijzers deed ik altijd zelf, nu hebben 2 ervan wel ijzers, dus doe er nog 1 zelf.
is niet moeilijk als je hoefsmid het je leert, en je paard geen moeilijke voeten heeft..

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:36

Ik heb ook dit probleem met mijn pony, heb je een goede hoefsmid in de buurt gevonden?
Ik zoek er nl ook nog een. (1tje die ook voor 1 paardje wil komen)
Ik hoor het graag!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:40

zie mijn vorige post. die komt ook voor maar 1 paard.

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:44

ja, ik las het. net even een mailtje gestuurd!

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:01

ik heb nu een afspraak bij robert van raadshoven gemaakt, hij komt volgende week! Zelf doen zit er niet in want ze staat op ijzers

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:45

laat je even weten hoe het gegaan is?

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:47

doe ik! Heb ook een afspraak gemaakt met marco krul nu op 7februari.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:53

Ben Renting hoor ik wisselende verhalen over.
Robert van Raadshooven enkel goede verhalen (heb er zelf ook goede ervaringen mee als gebitsverzorger).
Je hebt al afspraken met andere smeden, anders had ik ook wel willen komen.

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:56

weet een goed geduldige hoefsmid woont alleen in duitsland
Misschien als hij in de buurt is???
succes met het vinden

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:56

@dennis mocht het met deze 2 smeden niets worden dan stuur ik je een pm!