www.happy-athlete.nl?? Wie wil zijn ervaringen delen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DinaxUllie

www.happy-athlete.nl?? Wie wil zijn ervaringen delen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 23:40

Hallo

ik heb vandaag en gister een beetje op de site van HA zitten kijken en mijn paard geeft veel van de signalen af die op de site staan beschreven. Nu wil ik dus een behandeling bij hun nemen.
Wie heeft ervaring met hun en heeft duidelijk verschil gemerkt nadat hun jou paard hadden gemasseerd.
misschien zijn er nog meer mensen die ook twijfelen over een behandeling? Ik hoor het graag! Knipoog

debje18

Re: www.happy-athlete.nl?? Wie wil zijn ervaringen delen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:32

Ik zet hier eventjes een stipje, ben namelijk ook best benieuwd naar ervaringen. Helaas heb ik zelf nog geen ervaring , dus kan je er niet veel over vertellen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:19

Ik heb mijn paard meerdere keren laten masseren door iemand van Happy Athlete en was daar enorm over te spreken.
Oorspronkelijk heb ik haar laten komen omdat mijn paard na aankoop van een nieuw zadel begon te steigeren. Zadel door verschillende zadelmakers na laten kijken maar mijn paard gaf duidelijk aan dat het niet paste. De kamer bleek niet breed genoeg voor de ruggewervels in de wendingen en dat leverde dus verzet op. Enfin, ze kwam dus voor die rug. Voor de rest dacht ik dus een zeer elastisch, soepel en ruim en gemakkelijk lopend paard te hebben.
Mijn paard bleek over zijn hele lichaam vaste spieren te hebben, hij blijkt stress op te slaan in zijn spieren (zoals mensen een stijve nek en schouders hebben zeg maar). Ook zat hij vast in de lendenwervels door ooit uitgegleden te zijn (verm. als veulen, want hij heeft nooit anders gelopen dan hij deed sinds hij als paard van 2,5 bij mij kwam). Hij gaf geen pijnreacties omdat hij zo verschrikkelijk vast zat. Na twee keer masseren bleek mijn paard nog veel spectaculairder te kunnen lopen dan hij voordien deed, en kon hij met zijn losgemaakte schouders ineens ver overscharen in het wijken. Hij had altijd veel moeite met het strekken omdat hij vanuit zichzelf al ruim beweegt en ik dacht dat hij relatief weinig schoudervrijheid had (paard leek qua basisbeweging meer te beloven dan hij met strekken waarmaakte) maar toen hij vooraan mooi los was, bleek hij ineens ook te kunnen strekken. Voor de wervels is nog een osteopaat gekomen. Spiertechnisch blijft mijn paard een moeilijk geval omdat het zo'n stresskikkertje is maar ik heb echt grote meerwaarde gezien in de massages. Mijn paard kon dus echt dingen waarvan ik niet wist dat hij dat kon.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 00:47

Okee gaaf!! ja die van mij heeft dus veel symptomen/ signalen die op de site beschreven staan! Ik hoor veel mensen over positieve reacties. Hij loopt sowieso al bij de osteopaat. Deze zegt ook dat hij een hele harde spierspanning heeft.. (betekent dit dus spierpijn??)
Ik heb m al vanaf 3.5 jaar oud.. en heeft eigenlijk altijd zo gelopen.. ja wel wat beter als toen. maar ik denk dus dat het best wel zo zou kunnen zijn dat hij last heeft van spierpijn.
Hij heeft nu 2 weekjes lekker vakantie gehad, maar wel ook nog ff om de dag beetje draven in de molen.. niet lang, maar toch even wat conditiee bijhoude Tong uitsteken nu heb ik hem dus van dee week gelongeerd met dubbele lijnen Gaaaap hij liep geweldig!! zou er al wat van de spierpijn verdwenen zijn? Of zie ik nu spoken..
HoOr het graag

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:47

Ik heb ook hele goede ervaringen met HA. Ik was begonnen met een fysio omdat mn paard niet lekker liep (vast in nek en schouders). De fysio zei niks aan de hand hoor. Maar mn paard bleef niet lekker lopen en mijn gevoel zei er is wel wat. Internet afgezocht en zo hier terecht gekomen. Wereld van verschil! Nu 1x in de 3 mnd als onderhoud en ik blijf verschil merken. Dus ik ben heel positief. Voor mij was het na tijden aanrommelen een hele opluchting om HA aan mn paard te laten zitten. Spijt dat ik het niet eerder heb laten doen.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 12:11

okee en is het ook een redelijk goede prijsverhouding? ik wil ze echt heel graag laten komen, maar ligt eraan hoe duur het is anders moet ik wachten tot volgende maand..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:20

ik ben ook wel benieuwd naar de kosten. Mijn merrie heeft op het moment een hekel aan het werk in de bak, een hekel aan opzadelen en ze heeft nooit goed naar links in kunnen buigen. Als de prijs nog meevalt dan wil ik het wel eens overwegen.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:43

super ervaring !! Echt toppie !! Gewoon doen Knipoog is goed voor elk paard !!

paard is er zo veel beter van gaan lopen !! echt waar, heb ze verschillende malen aan het werk gezien,
echt top Pling

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:46

Helaas heb ik een mindere ervaring. Mijn paard heeft na de behandeling een tying up gekregen. Ik zou zeggen: wees er heel voorzichtig mee!

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:56

Ik herken ook een aantal symptomen. Dus ik ben ook benieuw naar de prijs van een behandeling. Ik kan het niet zo snel op de site terug vinden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:46

@ Petra, hoe is het gekomen dat je paard tying up door de behandeling heeft gekregen? Weet je zeker dat het door de massage gekomen is en niet door omstandigheden?

Het kost 65- voor een uur. Dus wel veel geld.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:57

Ook ik heb hele goede ervaringen met HA.Mijn paard heeft toen hij wat jonger was een paar keer gehangen en daardoor wat last van z'n rug gekregen,ook liep hij in de draf stuwend.
Na een paar behandelingen van Ellen Immink loopt hij zeer soepel,en lekker los door het lijf.
Mijn paard had maar 3 behandelingen nodig en ik doe nu gewoon 1 keer per jaar een "onderhouds behandeling".
Een aantal vriendinnen laten Ellen ook hun paarden behandelen en die zijn ook erg tevreden.
Zelfs 1 vriendin die er in begin niks van wilde weten is overstag gegaan nadat ze m'n paard zag lopen na de behandelingen:D

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:03

ik heb ook hele goede ervaringen. merel wordt al bijna 2 jaar behandeld. willem had ik ook altijd onder behandeling staan ivm zijn atrofie en bij hem heeft het heel erg in positieve zin geholpen.

stiek heb ik ook laten behandelen. die is er erger aan toe, maar die heeft ws kissing spines en halswervels met artrose. dus die wordt eerst aan de foto gezet en in de kliniek behandeld voor we weer wat met de spieren kunnen gaan doen.

ik betaal 50 voor de behandeling excl reiskosten. hoe meer paarden hoe minder reiskosten.. ongeacht hoe lang ze er mee bezig is. ene paard is ze langer dan 2 uur bezig, andere paard is ze met een uurtje klaar.. hangt er maar vanaf.

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:26

@ sleeper. De dag nadat ze een tying up heeft gehad heb ik haar nog gebeld om het te vertellen. Ik kon mij ook niet voorstellen dat het ermee te maken kon hebben. Zij vertelde echter dat zij wel degelijk een verband zag en dat het 1 van de risico's is....

Zeer voorzichtig zijn dus

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:31

mijn paard heeft al last van tying up.. dus dat maakt niet veel meer uit dan Knipoog krijgt hij ook al neutradex voor..
okee 65 euro vind ik nog mee vallen.. er zijn fysio's en die vragen 125 euro per uur.. dat is pas veel geld Knipoog haha
alvast super bedankt voor jullie ervaringen.. Ik ga het gewoon doen en hoop dat hij er beter van word.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:41

Ik was best nieuwsgierig, dus ik dacht ik bekijk de site even..
Echter als ik dan berichten lees als 'niemand schuwde grof geweld' en nog meer van dat soort respectloze opmerkingen tegenover serieuze beroepsruiters (LT,MT,ZT in Zevenaar), BEHALVE Kigali (??!!) dan zet ik toch behoorlijk wat vraagtekens.. En Daniëlle Keur is een van de ruiters waar ze hun naam aan verbonden hebben? LPP wil niet eens piafferen in de ring..
Ook ik doe nu een aantal gewaagde uitspraken, maar ik snap niet dat er op deze manier gepraat moet worden, dwz eerst iedereen afkraken om zo je methode aan de man te krijgen..
Ik geloof echt dat de methode werkt, sterker nog ik twijfel er niet aan, maar ik vind dit gewoon zo jammer...
Maar goed, het draagt niet echt iets bij aan dit topic.

Roos__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:42

Stipje Bloos

Roos__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:42

Stipje Bloos

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:28

@ Sjaantje, dat ben ik met je eens hoor. Er wordt niet erg vriendelijk over andere gesproken. Niet zo netjes inderdaad.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:44

Ik -en vooral mijn paard Haha! - zijn erg te spreken over deze massagetechniek.
In het begin is het best kostbaar, dan komt ze om de 2 à 3 weken. Maar als je paard losser in zijn lijf wordt en jij hem in het werk goed kan houden dan is uiteindelijk 3 à 4x per jaar genoeg.
Hou er wel rekening mee dat de eerste keren pijnlijk kunnen zijn.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:48

Petra83 schreef:
@ sleeper. De dag nadat ze een tying up heeft gehad heb ik haar nog gebeld om het te vertellen. Ik kon mij ook niet voorstellen dat het ermee te maken kon hebben. Zij vertelde echter dat zij wel degelijk een verband zag en dat het 1 van de risico's is....

Zeer voorzichtig zijn dus

Mag ik vragen wat een tying-up is??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:38

sjaantje schreef:
Ik was best nieuwsgierig, dus ik dacht ik bekijk de site even..
Echter als ik dan berichten lees als 'niemand schuwde grof geweld' en nog meer van dat soort respectloze opmerkingen tegenover serieuze beroepsruiters (LT,MT,ZT in Zevenaar), BEHALVE Kigali (??!!) dan zet ik toch behoorlijk wat vraagtekens.. En Daniëlle Keur is een van de ruiters waar ze hun naam aan verbonden hebben? LPP wil niet eens piafferen in de ring..
Ook ik doe nu een aantal gewaagde uitspraken, maar ik snap niet dat er op deze manier gepraat moet worden, dwz eerst iedereen afkraken om zo je methode aan de man te krijgen..
Ik geloof echt dat de methode werkt, sterker nog ik twijfel er niet aan, maar ik vind dit gewoon zo jammer...
Maar goed, het draagt niet echt iets bij aan dit topic.

Dat ben ik geheel met je eens en ik moet eerlijk zeggen: als zoiets op de website had gestaan destijds had dat me zeker weerhouden om contact op te nemen met de masseuze in mijn buurt.
Zeker omdat ik juist helemaal geen fan ben van het rijden van Marlies van Baalen want ik vind dat juist altijd erg strak overkomen, maar goed dat doet er niet toe
Maar... het gaat om je paard en ik ben er WEL van overtuigd dat het je paard veel goed doet. Dus voor de mensen die net als ik zouden reageren: gewoon eens bellen of mailen en wat er verder op de website gezegd wordt: ene oor in en het andere uit Knipoog

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:50

Ik heb goede ervaringen met de happy athlete methode. Nog sterker ik haal bij mijn paard eerder een HA masseuze dan een fysio want daar heb ik tot dusver nog nooit goede resultaten van gezien. Massage met osteopathie gecombineerd is de ideale combi, maar als het goed is verwijzen ze ook door naar een osteopaath/chiropractor als de massage niet alles oplost.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:14

--> MD

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:53

pasdedeux schreef:
Ik heb goede ervaringen met de happy athlete methode. Massage met osteopathie gecombineerd is de ideale combi, maar als het goed is verwijzen ze ook door naar een osteopaath/chiropractor als de massage niet alles oplost.

Zo doe ik het nu ook; 1x per jaar de ostheopaat en 3x Happy Athlete, bevalt super! Pling