Gezocht: pensionstalling omgeving drachten/de wilgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rockyy81

Gezocht: pensionstalling omgeving drachten/de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 17:17

Wij zijn op zoek naar een pensionstalling voor onze 2 haflingers in de buurt van Drachten/De Wilgen of Boornbergum. We willen graag een goede bak, weidegang, ook in de winter (24/7 kan ook) voor een redelijke prijs. We zouden graag van jullie horen als jullie iets weten!

Tanja

Re: Gezocht: pensionstalling omgeving drachten/de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:20

VSW-->EA-GZ Diensten

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:56

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:49

Op marktplaatst had ik stalling gezien bij Frieschepalen... mss ook een optie.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:55

Rockyy81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 13:31

Het moet niet boven de €160 per maand worden, maar het moet wel fietsafstand zijn vanaf de Wilgen Knipoog beetsterzwaag vinden we eigenlijk al te ver. We zoeken meer iets in de buurt, niet meer dan 5 km ong.

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:57

Liesbeth! toch maar ook weg? Clown
bij ons is een wachtlijst zoals je weet maar voor de rest weet ik ook niks... behalve het fpc, maar dat is erg duur! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:28

gaan jullie daar allemaal weg ofzo? Clown
in [naam] zitten er 2 maar die hebben volgens mij ook wachtlijsten, hoe de bakken daar met slecht weer zijn weet ik niet.
bij het FPC zou ik hem niet neerzetten, je hoort vaak dat daar ziektes e.d zijn..

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:14

Jij ook al opzoek?
er zijn steeds meer die bij hm weg gaan zeker :|:p
Het FPC heeft een advertentie op marktplaats staan, binnen bak stamolen enzo:p
Maar zal wel lekker duur zijn denk ik :|

xx

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:53

270 pm dacht ik! Knipoog

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:44

Wtf dat is veel :| Laat maar xD Hahaha

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:58

dees_daan schreef:
wat is je budget per maand? in beetsterzwaag zit een pensionstal van Udo de Haan; http://www.staloudbeets.nl/ in Ureterp zit Hennie Coremans, http://www.stalhenco.nl/pages/pagina.aspx?id=17&t=1
in Lippenhuizen zit de paardenboerderij: http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

hoe het met weidegang zit weet ik niet, maar er zijn iig wel binnenbakken.

Pensionstal voormalig FPC weidegang zo lang als mogelijk, afhankelijk van weer.

Stal Henco zomers weidegang, 's winters niet, komen geloof ik wel in de buitenbak

Stal Oud Beets zag ik de paarden van de week nog wel buiten lopen in wei en op de drafbaan, maar weet niet of ze daar de hele winter dagelijks buiten komen

De Paardenboerderij in Lippenhuizen ben ik geweest vorige week en gepraat met pensiongast. Paarden staan 's winters op stal en moet je zelf beweging geven. Mogen niet los in de buitenbak en in de binnenbak worden ook veel manegelessen gegeven. Wel mooie nieuwe stallen en poetsplaatsen.

Friesepaardenhoeven ook geen weidegang in de winter.

Alle stallen (met binnenbak) boven jullie budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:23

oke, ik wist niet dat het in Lippenhuizen zo werkte, dacht dat ze iig in paddocks/buitenbakken kwamen..
dan wordt het al moeilijk in de buurt denk ik.. misschien kan je een boer/particulier in de buurt vragen of ze daar mogen staan? misschien dat je dan een stukje moet rijden als je in de bak wil, maar de grotere pensionstallen willen vaak geen paarden in de wei in de winter..

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:50

joyce B schreef:
dees_daan schreef:
wat is je budget per maand? in beetsterzwaag zit een pensionstal van Udo de Haan; http://www.staloudbeets.nl/ in Ureterp zit Hennie Coremans, http://www.stalhenco.nl/pages/pagina.aspx?id=17&t=1
in Lippenhuizen zit de paardenboerderij: http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

hoe het met weidegang zit weet ik niet, maar er zijn iig wel binnenbakken.

Pensionstal voormalig FPC weidegang zo lang als mogelijk, afhankelijk van weer.

Stal Henco zomers weidegang, 's winters niet, komen geloof ik wel in de buitenbak

Stal Oud Beets zag ik de paarden van de week nog wel buiten lopen in wei en op de drafbaan, maar weet niet of ze daar de hele winter dagelijks buiten komen

De Paardenboerderij in Lippenhuizen ben ik geweest vorige week en gepraat met pensiongast. Paarden staan 's winters op stal en moet je zelf beweging geven. Mogen niet los in de buitenbak en in de binnenbak worden ook veel manegelessen gegeven. Wel mooie nieuwe stallen en poetsplaatsen.

Friesepaardenhoeven ook geen weidegang in de winter.

Alle stallen (met binnenbak) boven jullie budget.

Stal oudbeet moeten ze volgens mkij s'nachts binnen ofzo ik ahd gevraagt hoe duur het was als je ze dag en nacht buiten zetten, maar dat kon ofzo niet en dan kreeg je een box die elke dag uitgemest werd en ze worden gevoerd enzo dat kost € 200 :p Dan heb je Binnenbak buitenbak longeerbak renbaan 2wasplaatsen:p

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:21

Die 200 euro valt nog mee hoor Knipoog
Voormalig FPC: 270 euro
Friesepaardenhoeven: 275 euro exclusief uitmesten
De Paardenboerderij, voor een paard 42,50 euro per week (ongeveer 190 euro per maand) exclusief uitmesten, binnenbak wordt veel gebruikt voor lessen. Buitenbak niet droog.

Henny Coremans weet ik niet qua prijs, maar zal vast ook niet beneden de 200 euro zitten.

Pensionstal van Jelle Mulder in Frieschepalen zit ook rond de 200 euro, met 20 bij 60 binnenbak en 's winters worden de paarden wel even los gelaten, maar komen niet in het land.

Bosmanege Bakkeveen zit de pensionprijs voor een pony rond de 175 en E-pony 195 euro per maand.

Bij Siegerswoude, net na Frieschepalen, in de bocht, naast Fietspad langs water naar Bakkeveen is nog een pensionstal waar de paarden zomers dag en nacht buiten staan op het land en 's winters 's nachts op stal en overdag buiten in bak of paddock, die vragen rond de 120 euro inclusief ook wormenkuur geloof ik. Dat is dichterbij dan de manege in S.woude en die in Bakkeveen. Goede buitenbak, voor zover ik het toen kon beoordelen.

In Tijnje heb je nog een pensionstal met buitenbak die rond de 150 euro per maand zit, waar ze elke dag in een paddock komen 's winters, en nog bij particulieren (houdt marktplaats in de gaten!).

Er zijn wel goedkopere stallen, maar die liggen meer rond de kleinere dorpen. En niet echt op korte fietsafstand van Drachten.
Augustinusga een nieuwe stal met binnenbak, Drogeham meerdere stallen waaronder ook 1 met binnenbak, Oudega, Rottevalle, Drachtstercompagnie (al is stal Boeken afgevallen geloof ik), De Wilp, Hoornsterzwaag (dat is richting Wijnjewoude/Donkerbroek)

Dag en nacht buiten wordt al een stuk moeilijker in de winter en dag en nacht in de wei is al helemaal een zeldzaamheid.
Sipke Paulusma heeft de paarden 's winters in elk geval overdag buiten staan en groot deel van het jaar ook wel dag en nacht geloof ik. En heeft veel, vrij droog, land voor de paarden.
Bij Huisman staan de paarden ook buiten in de winter en is de prijs ook niet hoog.

Ik heb hier thuis ook de paarden zoveel mogelijk dag en nacht buiten, maar in de wei lukt echt niet jammer genoeg. En zo goedkoop als Dhr. Huisman het aanbiedt... Daar doen wij het niet voor... Sipke Paulusma is met weidegang of weide en stalling ook niet duur, maar heeft ook niet altijd plek.

Yvonne Bosma in de Wilgen heeft ook stalling met buitenbak, maar zit ook redelijk vol dacht ik.

Weet iemand nog meer?
Wat valt af en waarom?
Laatst bijgewerkt door joyce B op 24-12-08 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:29

Ik ben ook op zoek naar een pensionstalling, voor mijn toekomstige paardje weer. Ik zat te denken aan Huisman, alleen heeft die nog wel wat ruimte?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:33

Gewoon langsgaan en vragen! Of even bellen. Hij vreet je niet op Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:35

Ik weet het, heb er al eerder gestaan. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 09:35

Er komt ook nieuwe pensionstal in Ureterp (gericht op mennen: water partij, trainingsheuvel, stapmolen en buitenbak)
Ik weet nog niet hoeveel ze gaan vragen aan stalgeld.
Misschien dat Allejandro van bokt dat weet die heeft met hen contact gehad over eventueel pensionplek.
Ze starten pas volgend jaar.

Vroeger stond ik bij de familie Geertsma in de Wilgen, zij wonen tegen over de stal van Yvonne Bosma.
Daar kon je toen nog wel 24/7 je paard buiten hebben in de winter.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik daar stond maar ik moet zeggen, ik vond het daar wel altijd gezellig.
Ik weet niet of ze nog aan pensionstalling doen, dus dat zou je even moeten vragen.
Verder heb je geloof ik op het sud ook een nieuwe pensionstal maar ik ben bang dat die ook al vol is.
Ze hebben 1x geadverteerd en daarna niet meer.

Vroeger keek ik enorm op tegen de stal van Huisman, daar had je de elite staan zegmaar.
Maar sinds ze 24/7 weidegang zijn gaan aanbieden is het drastisch veranderd.
Daar staan gewoon teveel paarden op die stal.
Ik ben er nu een paar keer geweest maar ik zou mijn paard daar nooit neer durfen zetten.
Sorrie misschien dat ik nu iemand gigagantisch voor de neus stoot maar ik kan er niets aan doen dat wat ik daar zie mij niet bevalt.
Maar zo ieder zijn eigen mening.

(Het is niet voor niets dat er daar zoveel ruiters weg gaan)

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:26

Ik vond vroeger huisman ook altijd voor de élite' maar volgens mij is het in vergelijking met vroeger wel een stuk achteruit gegaan (ben er vroeger nooit geweest) de stal naast mij is ook nog steeds leeg dus er zijn ook geen wachtlijsten meer denk ik (dat was eerst wel altijd zo).
Ik hou dit topic in de gaten voor eventuele tips!

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:40

Is sissy's stal nog steeds vrij? Bloos!
Meestal worden ze direct weer opgevuld maar nee dus,
Tegenover Yvonne staan idd ook paarden maar ik weet niet of daar pensionstalling is! Knipoog

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:10

Ja!Dat vond ik dus ook best vreemd.
Ik ben al een tijdje aan het rond kijken maar heb nog niks gevonden het beste vind ik dan nog ald beets, daar kom ik ook vandaan voor Huisman die buitenbak is helemaal geweldig Lovers alleen beetje ver en aan de dure kant ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:06

die stal in Siegerswoude vraagt volgens mij 150 euro, als je dezelfde bedoeld iig, daar hebben ze 2 binnenbakken en een ruime poets/spuitplaats. ik weet zo even niet hoe het daar heet, maar ben er met school geweest, ze hebben ook een huifkarverhuur.
200 euro in de maand bij stal oudbeets vind ik niet duur als je kijkt naar de faciliteiten die ze hebben!
mij bevalt het nog het beste bij een 'boer' lekker 24/7 buiten, en hij wordt echt een beetje verwend Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:46

Daan heeft het wat dat betreft echt getroffen bij Jelle (zo heet die man toch?)

Probeer het eens bij fam. Geertsma (tegen over Yvonne Bosma), ze hebben idd zelf ook paarden.
Vragen kan nooit kwaad, Nee heb je en ja kun je krijgen.
Zijn hele aardige mensen.

Die stal bij Siegerswoude is manege de Waldrane http://www.de-waldrane.nl/

Ald beets is van Udo de Haan, die heeft ook veel menfaciliteiten.

In wijnjewoude is ook een paardenpension, zij hebben veel geadverteerd de laatste tijd.

maar het is idd allemaal best ver van Drachten maar als je een brommer hebt dan is dat best te doen.
Ik ga ook met mijn brommer naar de paarden in Ureterp.
Ik denk dat je bijzelf moet gaan nagaan wat je belangrijker vind: je paard een goede stal en wat verder reizen of dichtbij en je paard moet het doen met minder.
Wat dat betreft heeft Rianne een goed besluit genomen door voor haar paard te kiezen.