Ervaringen met huppa.nl?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Ervaringen met huppa.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 23:18

Voor kerst krijg ik van de ouders van mijn vriend een zadeldekje. De moeder van mijn vriend had een heleboel dekjes op internet opgezocht waar ik er 1 van uit mocht kiezen. Had een hele leuke gevonden op huppa.nl. Het gaat om dit dekje:
Afbeelding
Nou werd ik maandag opgebeld of ik even langs wou komen of ik de kleur wel mooi vond. Dus ik ging die zelfde avond nog langs, blijkt het dekje niet chocolade bruin met zandbruin (zoals op internet staat) te zijn, maar een veel lichtere vorm van de chocoladebruin en in plaats van zandbruin was het olijfgroen/grijzig.
Op een bijgeleverd briefje stond dat als je het product wil ruilen dat je het terug moet sturen (op eigen kosten) en er nog eens €5,- bij moet doen zodat ze het andere product terug kunnen sturen. Maar omdat we gewoon het goede product willen hebben vinden wij het vreemd dat wij voor de kosten moeten opdraaien. Daarbij komt ook nog dat deze kleur zoals wij hem geleverd hebben gekregen niet eens te koop is op de site; alleen donkerblauw met lichtblauw, paars met lavendel en chocobruin met zandburuin.
De moeder van mijn vriend heeft naar huppa gebeld wat ze hier nou mee moest. De communicatie verliep niet zo goed, ze hadden problemen met de site en ook met de telefoon, dus praten ging niet gemakkelijk. Wat ik begreep waren ze (zacht gezegd) niet erg klantvriendelijk en hebben ze gezegd er niks aan te kunnen doen. Ze zouden contact op moeten nemen met de producent (in Zweden ofzo).
Nu heeft de moeder van mijn vriend foto's gemaakt op een witte ondergrond waar dus duidelijk te zien is dat de kleur niet klopt. Op een andere foto heeft ze er een beige kussentje bij gelegd zodat je het verschil bruin-groen goed kan zien. Deze foto's heeft ze via de mail verzonden.
Nou is mijn vraag: heeft iemand op deze manier ervaring met huppa.nl en wat is de kans dat wij (zonder het betalen van nog eens €10,- extra, het is immers niet onze fout) een goed dekje krijgen?
Welke stappen kunnen we nog ondernemen om het goede dekje (liefst voor kerst) te krijgen?
Ik zal kijken of ik morgen aan de foto's kan komen die de moeder van mijn vriend heeft gemaakt, dan kunnen jullie zelf oordelen over de kleur.

annastasia

Re: Ervaringen met huppa.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:15

volgens mij kun je het gewoon terugsturen hoor!!
Dat heet wet kopen op afstand, er is jou een product beloofd en je hebt het niet gekregen (tenminste, niet wat je beloofd is)

Ik heb even gezocht op de site, maar heb het dekje helaas niet kunnen vinden

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:43

Toevallig heb ik iets soortgelijks meegemaakt.
Binnen 7 dagen kun je ongeacht wat de reden is het product terug sturen verzendkosten zijn wel voor jou zelf. (indien je geld terug wilt gaan de verzendkosten van de heenweg daar vanaf die zijn ook voor jou zelf.)

Dat de kleur niet overeen komt kunnen hun weinig aan doen, de kleur is in het echt altijd anders als op een foto dat is het risico van kopen via internet.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:35

Bedankt voor jullie reacties Lachen

__Nathalie__ schreef:
Toevallig heb ik iets soortgelijks meegemaakt.
Binnen 7 dagen kun je ongeacht wat de reden is het product terug sturen verzendkosten zijn wel voor jou zelf. (indien je geld terug wilt gaan de verzendkosten van de heenweg daar vanaf die zijn ook voor jou zelf.)

Dat de kleur niet overeen komt kunnen hun weinig aan doen, de kleur is in het echt altijd anders als op een foto dat is het risico van kopen via internet.

Krijgen we het geld dan ook terug wat we voor het dekje betaald hebben?
En dat de kleur niet klopt: Ik vind bruin en groen wel een groot verschil. Als de kleur een beetje afwijkt van de foto is dat begrijpelijk, maar dit zijn echt 2 verschillende kleuren.

Ik heb nog even gevraagd naar de foto's, maar ze willen er nog even mee wachten, eerst maar kijken wat ze op de verzonden mail zeggen.

Overigens: ik wil huppa niet zozeer zwart maken (voordat mensen dat idee krijgen), maar wil gewoon over ervaringen weten en wat we in dit geval kunnen doen (in het algemeen) en wat we kunnen verwachten.
Alvast bedankt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:38

Ik heb er toevallig een paar dagen terug een singel besteld, maar die is nog niet binnen...
Hoop dat ik er geen problemen mee krijg...
Even een stipje zodat ik dit kan volgen...

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:39

ik heb slechte ervaringen met Huppa
helemaal als het op geld terug storten aankomt
Ze hebben altijd wel ergens storing Scheve mond
Ik heb twee maanden op mijn geld moeten wachten
van een zadel Scheve mond

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:10

Ik heb goede ervaringen met Huppa.
Snelle levering en snelle reactie´s via mail.
Heb dan nog wel geen ervaring met geld terug.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:12

Ik heb er goede ervaringen mee .
Fijne mensen,

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:13

Der zit toch ook iemand van huppa op bokt?
Ik kom der altijd langs als ik in Fryslan ben om paardje te kijken die bij hun naast staat.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:16

Ik vind dit normaal hoor, als het niet goed is en het moet opnieuw gestuurd worden moet je voor de verzendkosten opdraaien.
Ik had bijvoorbeeld chaps besteld in de maat die ik ruim zou moeten passen maar ik kreeg ze met geen mogelijkheid dicht, dus weer terug gestuurd (dat was al ong 6,-) en nog eens 6,- over gemaakt zodat zij de goede maat kunnen sturen..
En dit was niet bij Huppa maar bij een andere webshop.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:16

Ik vond het niks daar, had een 2 dekens en nog iets besteld, maar moest eerst al weken wachten op terugkoppeling (na betaling) en daarna moest ik blijven bellen om te horen dat de deken niet op voorraad was en later moest ik zelf nog eens bellen hoe het er nu eigenlijk voor stond (na zo'n 4 -6 weken ofzo) en hun hebben mij op geen enkel moment zélf op de hoogte gesteld. Nee, ik bestel er niks meer.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:24

Je mag binnen 7 dagen je artikel terug sturen. Hun krijgen dan uiterlijk 30 dagen de tijd om je geld (dus alleen van het dekje niet de verzendkosten) terug te storen. Duurt het langer blijven hun in gebreken.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:49

Je mag inderdaad binnen 7 dagen iets terugsturen. Je betaalt dan wel altijd de retourkosten..(dus je hoeft niet de heenweg te betalen)..Kijk eens op deze link, daar staat ook een tel.nr van de overheid kun je eens navragen of je ook moet betalen als zij een verkeerd product leveren :

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... tournering

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:50

blauwdruivje de heenweg verzendkosten moet je ook gewoon betalen tenzij het bedrijf aan heeft gegeven dat het verzenden gratis is.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:52

superlise schreef:
Ik vind dit normaal hoor, als het niet goed is en het moet opnieuw gestuurd worden moet je voor de verzendkosten opdraaien.
Ik had bijvoorbeeld chaps besteld in de maat die ik ruim zou moeten passen maar ik kreeg ze met geen mogelijkheid dicht, dus weer terug gestuurd (dat was al ong 6,-) en nog eens 6,- over gemaakt zodat zij de goede maat kunnen sturen..
En dit was niet bij Huppa maar bij een andere webshop.

Jep,dat is inderdaad mijn ervaring ook!

Ik heb enkele weken terug een fleecedeken besteld daar, had hem binnen enkele dagen binnen, goede ervaring dus. Lachen

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:55

Ik heb bij huppa friesland een keer een waterdicht dek gekocht voor mijn toenmalige C pony.
De dag erna in het land gezet met het dek en wat bleek, de hele pony zeiknat!
We zijn terug gegaan en hebben een nieuwe terug gekregen.
Die was wel waterdicht Lachen

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:56

Ik vind dat ze je gewoon zonder bijbetaling het goede dekje moeten sturen of volledig geld terug.
hallo hún hebben een fout gemaakt. ze kunnen toch niet zomaar een ander artikel verkopen dan wat jij besteld heb?
Heb er nooit besteld en dat ga ik ook niet doen nu ik dit topic gelezen heb. Ze leveren overigens toch bijna hetzelfde spul als een andere winkel hier een half uurtje vandaan. alleen dan nog duurder.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:58

Blondie_ schreef:
Ik vind dat ze je gewoon zonder bijbetaling het goede dekje moeten sturen of volledig geld terug.
hallo hún hebben een fout gemaakt. ze kunnen toch niet zomaar een ander artikel verkopen dan wat jij besteld heb?
Heb er nooit besteld en dat ga ik ook niet doen nu ik dit topic gelezen heb. Ze leveren overigens toch bijna hetzelfde spul als een andere winkel hier een half uurtje vandaan. alleen dan nog duurder.

Moet je eerst maar in de winkel gaan om te kijken.
Een foto is nou eenmaal anders dan in het echt. Knipoog

Een paard koop je ook niet vanaf een 'plaatje'

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:01

@nathalie: dat is niet wat op consuwijzer staat...en ik neem aan dat de overheid wel een goede uitleg over de wet op hun site zet!! Maar in feite gaat het hier om 2 dingen:

1) een verkeerd dekje wordt geleverd. TS moet 5 euro betalen om het terug te sturen. Volgens de wet moet ze die betalen, want dat zijn de retourkosten (weet alleen niet of dat ook zo is als ze een verkeerd dekje leveren..dat zou ze na moeten vragen). Ze hoeft niet de verzendkosten te betalen die huppa heeft gemaakt om het naar haar toe te sturen.

2) Als ze nu weer een nieuw dekje bestelt, dan moet ze daar gewoon de verzendkosten van 5 euro voor betalen. lijkt me..

Kijk ff op de link die ik er bij gezet heb.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:01

Vind dit een een wel'n erge afwijking,een kleine kleurverschil okay,maar dit is wel erg veel!
btw heb geen fijne ervaring met huppa mbt een zadel en geld terug storten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:28

blauwdruivje het is toch echt zo.
Ik heb 2 weken terug nog een kwartier aan de telefoon gehangen met de mensen van de consumentenbond tevens een 10 minuten met mensen van 1 of andere winkeliersbond.

Verzendkosten betaal je altijd zelf tenzij die bij het product inzitten.

Dus als iemand aanbied een dekje voor 50 euro waar geen verzendkosten bij komen (die er dus al bij in zitten) dan krijg je gewoon 50 euro terug dus ook de verzendkosten.

Als iemand een dekje aanbied voor 45 euro waar je verzendkosten voor moet betalen. (dus dekje ex verzendkosten) dan zijn de verzendkosten voor rekening koper en krijg je alleen het geld van het dekje terug.

Denk aan de whekamp bijvoorbeeld. Dan betaal je ook gewoon de verzendkosten ook al stuur je alles terug.

Bijvoorbeeld omoda.nl (schoenen site) daar staan gratis verzendingen heen en terug daar hoef je dus niks te betalen omdat dat in hun voorwaarden staat.

Geloof me ik heb dit tot in de puntjes uitgezocht omdat ik in de zelfde situatie zat alleen was ik toen zelf de verkoper.

Een kleur kan altijd anders zijn, hoeft dus niet een verkeerd dekje te zijn.
Ik had een tas verkocht, een grijze. Klant vond hem bruin en wilde hem terug sturen vandaar dat ik alles uitgezocht had.
Klant heeft bij mij ook alleen geld van de tas terug gehad zonder de verzendkosten.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:37

Heb persoonlijk wel goede ervaringen met Huppa. Als je even belt kun je eigenlijk altijd wel langskomen. Wat ruilen/terugsturen betreft, daar heb ik bij hun geen ervaring mee. Klein minpuntje.... op hun site lijkt het net of ze heel veel hebben, terwijl ze veel dingen toch niet op voorraad blijken te hebben als je langskomt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:43

Ik heb er zeer goede ervaringen mee. Heb een HAF pad voor 20 euro minder kunnen kopen dan dat ik had kunnen bestellen.
Pinautomaat had wel kuren helaas, maar goed, of dat nu zo'n ramp is.

Maar mag ik even vragen hoe het nu zit? Want kon je deze kleur uberhaupt wel bestellen bij hun of was dit alleen een voorbeeldfoto?

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:38

@nathalie: Mm...toch vreemd...want in wettekst staat duidelijk:

In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen...

keek nog even bij Wehkamp..en daar hoef je als je alles terugstuurt, geen verzendkosten te betalen. Alleen als je een deel terug stuurt wel..maar dat is logisch omdat je dan een deel wel zelf houdt...

Maar goed...waarschijnlijk bevestigt de uitzondering de regel..en zullen verkopers natuurlijk er alles aan doen om de verzendkosten in rekening te brengen...Maar ben wel benieuwd wat een rechter hierover zal zeggen als het voorkomt..

Maar goed..deze discussie is waarschijnlijk een beetje off topic...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:45

Ik heb het als verkoper uitgezocht en als koper gebeld naar de consumenten bond.