Ervaringen met zadelmaker Karl Langeraap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Ervaringen met zadelmaker Karl Langeraap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 19:58

Woensdag was het dan zo ver, om half twee hadden we (ik en een stalgenootje) een afspraak met Karl. Toen hij er om half drie nog niet was maar even gebeld, hij zei Nee ik kom om 4 uur we hebben dan een afspraak. Ik weet dus zeker dat ik om half twee afgesproken heb, maargoed. Als hij er dan om 4 uur zou zijn was het nog licht. Dus alvast wat werk op stal gedaan en maar gewacht. Om half vijf maar weer gebeld waar hij bleef. Nu was er iets met zijn auto en was hij onderweg naar de garage. Hij had niet gebeld omdat hij zijn agenda niet bij had.. (Sinds wanneer bel je met je agenda en hoe weet je dan waar je moet zijn?) Hij kwam dus helemaal niet meer. Boos! Mn stalgenoot zou hem de volgende dag (is vandaag) voor de middag terugbellen. Heeft ze gedaan, voor de middag, na de middag, enkele keren geprobeerd, SMS gestuurd, geen reactie. Ben benieuwd of het morgen lukt... Ik baal er wel van!

Wie heeft deze ervaring ook of weet wat ik nu het beste kan doen?
Als je een andere goede zadelmaker weet die ook in Uden komt, laat het me weten!

Schangah

Re: Ervaringen met zadelmaker Karl Langeraap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:32

Ik heb van een stalgenoten ongeveer dezelfde ervaring gehoord. Heel vervelend als mensen zich niet aan afspraken houden.
Ik heb zelf een MSFC ingeschakeld omdat ik slechte ervaring had met een "commerciele" Ruitershop. Ik wilde weten welke type boom eigenlijk geschikt was voor mijn paard en vanuit daar kijken welk zadel erbij past. Bleek dat alle duitse merken helemaal niet bij mijn paard passen.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:38

Offtopic Apart dat alle Duitse merken hetzelfde type boom gebruiken.. Hoe zit dat?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:44

Tja, daar staat Langeraap wel bekend om. Aardige vent, veel te chaotisch. Houdt zich niet echt aan afspraken en als je dan belt dan neemt ie vaak niet op. Als ie er eenmaal is, doet ie goed werk en kan ie je vanwege alle ongemakken je ook niet te veel in rekening brengen.
Het is niet echt onwil geloof ik, maar al die 'leugentjes om bestwil' daar heeft iedereen een keer genoeg van. Hij heeft wel een heel groot assortiment 2e hands zadels, dus je kunt wel veel proberen en hij laat zo een paar zadels bij je achter om te proberen. Dus dat is wel een positief punt.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:23

laura1986 schreef:
Offtopic Apart dat alle Duitse merken hetzelfde type boom gebruiken.. Hoe zit dat?

Duitse zadels hebben een bijna allemaal een ronder boomtype (Duitse dressuurpaarden hebben dus ook dit type rug, rond). Mijn paard heeft een lange vlakke rug en heeft dus een vlakkere boom nodig en dan kom je uit in een close contact dressuurzadel zonder subframe, hoge lepel en zonder keilkussens. En ik wil zelf geen zadel meer met een gedwongen zit.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:26

Ik heb bij hem mijn zadel toen laten passen en gekocht. Dat ging allemaal zonder problemen. (hij zat toen nog bij die winkel van Langeraap)
Vriendin van mij heeft wel heel lang op haar zadel moeten wachten voordat ze het op maat gemaakt terug kreeg. Hij kwam toen ook zijn afspraken niet na enzovoort. En het zadel kwam ook hartstikke smerig terug.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:42

Ik heb ook ervaring met hem. Het is een heel aardige man en probeert alles goed te laten verlopen. Mijn ervaring is echter ook dat hij nogal chaotisch te werk gaat en ook bij mij is hij dus wel eens een paar uur later komen opdagen. Daarna was hij ook binnen 5 minuten weer weg. Dat viel wel echt tegen, had niet het idee dat hij goed de tijd had genomen om goed naar de zadels te kijken... Wat ik echter wel heel fijn vind is dat je bij hem altijd je zadel een paar dagen mag uitproberen. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:48

Ik ken karl wel, kwam vaak in zijn winkel, ook heeft hij mij veel tijd gegeven aan het vinden van een goed 2e hands zadel. Ik vind het een toffe vent, echt een aardige kerel. Idd is hij niet makkelijk bereikbaar en dat weet hij ook wel, hij is gewoon niet goed in die dingen, heel jammer.

Hij besteed veel tijd aan zijn klanten, hij is ook heel druk. Een goede zadelmaker, niet commercieel genoeg om zakelijk te kunnen zijn. Nu hij in zijn eentje zijn tent moet runnen, verwacht ik dit ook wel.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:12

HAR-->EA-GZ Diensten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:15

Ja hier ook erg herkenbaar!

Bij mij is alles goedgegaan, bij een vriendin niet zo Nagelbijten / Gniffelen
2 keer niet op komen dagen Bloos

Die heeft uiteindelijk een ander gezocht!

Nu moet mijn bij hem aangeschafte zadel aangepast worden, en moet ik hem eigenlijk hebben, maar ik ben heel zwaar in dubio!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 07:15

Herkenbaar.

Hij verstaat zijn vak, is niet duur en heeft veel tweedehandszadels, maar afspraken maken met hem is waardeloos .

TS in Megen zit ook een goed zadelmaker, Gijs Weck.
Wellicht net zo moeilijk bereikbaar, maar komt wel zijn afspraken na Knipoog
www.harnachementcheck.com

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 07:29

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 08:18

Ik had een zadel bij hem meegenomen. Omdat hij hem wilde aanpassen afgesproken dat ik met paard & trailer naar zijn winkel kwam. Dik een uur rijden met de trailer. Toen ik daar aankwam, geen zadelmeneer. Zijn vrouw naar hem gebeld, zei hij 'ohja, vergeten, maar ik kom vandaag niet meer, laat ze maar een andere keer terugkomen'. Ik was behoorlijk pissig, en heb meteen het zadel daar achtergelaten en ben doorgereden naar Sterksel waar ze me wel hebben kunnen helpen.

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 08:33

De verhalen over langeraap zijn erg wisselend. Wat ik kan vertellen uit mijn eigen ervaringen is dat ik het een kundige zadelmaker vind. Zowel Weck als Langeraap zijn drama´s wat betreft bereikbaarheid middels de telefoon, dat neem ik tegenwoordig maar voor lief. Afspraken zijn bij mij door beide heren nagekomen en bovendien leveren ze goed werk, daar gaat het mij om.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 08:43

Ik heb hem ook..........................en hij is wederom voor de tweede maal onbereikbaar! Ik heb hier een zadel van hem liggen (2e hands) die ik graag van hem over wil nemen, maar niet tegen het bedrag wat hij er voor vroeg. Helaas (voor hem) heb ik dat zadel nu al wat weken en nog steeds niet afgerekend. Voicemail inspreken, mailen..............we doen het al weken, maar zonder resultaat. Je zou toch zeggen dat hij een beetje achter zijn eigen geld zou aanlopen, maar niets is minder waar.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:59

Maxxie, hij zal wellicht een kundige zadelmaker zijn, maar dan is het wel fijn om ook op je afspraak te verschijnen anders kunnen we daar niet over oordelen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:31

Hij is zeker kundig!

Ik heb trouwens mijn zadel gekocht op mijn oude verzorgpaard, en 2 maanden daarna mijn eigen paard gekocht. Nu moet mijn zadel daar dus op aangepast worden... Alleen valt dit dus eigenlijk onder de garantie, maar nu niet meer omdat het een ander paard is? Maar zou ie op dat andere paard ook nog een beetje aangepast moeten worden, dus eigenlijk vindt ik dat een beetje onzin Bloos

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 12:57

Nou als ik het zo hoor is het verhaal van woensdag geen uitzondering.. Fijn dat hij blijkbaar wel kundig is, maar ik zou dan wel graag hebben dat hij er dan ook is.. Anders heb je er nog niks aan.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:33

Ik kan niet te hard oordelen na 10x (en geen keer minder) nagebelt te hebben en 4x niet op komen dagen heb ik het daar maar bij gelaten.

Echter ben ik weer op zoek naar zadels (1 voor mijn vader en 1 voor mij) en ik zal er dus binnenkort toch weer heen bellen aangezien hij mooi geprijsde 2de rans zadels had (ik laat ze dan wel door mijn eigen zadelmaker aanmeten). Ik heb ook al vaker gehoord dat het een heel kundig man is helaas dat hij dan zo omgaat met zijn klanten, maar goed ik sluit me wel aan bij de mening dat een goedezadelmaker wel een keer een afspraak mag vergeten maar na 10x nabellen vond ik het wat te bond.

Edit : ik zie dat je in Uden woont, mijn zadelmaker komt uit Uden, maar die verkoopt geen zadels (of ja misschien alleen dressuurzadels) maar kan wel vermaken kan evt. voor je het telefoonnummer opzoeken PM maar Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:42

Dit heb ik echt nog nooit gehad... heb meerdere zadels bij hem gekocht en bij ons was hij altijd gewoon op tijd etc. Altijd als hij een afspraak bij ons op stal heeft is hij er gewoon. Hij spreekt wel altijd een marge af, zo van tussen ... en ... ben ik er.

Geen klachten, hij is ook erg gunstig als je in wilt ruilen. Daar doet hij nooit moeilijk over. Hij is ook al een aantal keer geweest, alleen om te kijken of alles nog goed lag.

Bij ons op stal komt hij dan ook vaak, denk dat de meeste bij ons een zadel van hem hebben.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 09:48

PriscaZ schreef:
Dit heb ik echt nog nooit gehad... heb meerdere zadels bij hem gekocht en bij ons was hij altijd gewoon op tijd etc. Altijd als hij een afspraak bij ons op stal heeft is hij er gewoon. Hij spreekt wel altijd een marge af, zo van tussen ... en ... ben ik er.

Geen klachten, hij is ook erg gunstig als je in wilt ruilen. Daar doet hij nooit moeilijk over. Hij is ook al een aantal keer geweest, alleen om te kijken of alles nog goed lag.

Bij ons op stal komt hij dan ook vaak, denk dat de meeste bij ons een zadel van hem hebben.

Dat is ook wat zeg.. hebben jullie een stiekume magneet voor m ofzo?

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:01

Woensdag zou hij dus om 4 uur bij ons zijn, maar is dus ook niet op komen dagen. Hij had ons ook niet eens opgebeld, had inderdaad gezegd dat hij z'n agenda niet bij had.
Wat betreft afspraken maken en nakomen is hij echt een ramp eigenlijk. Of je kunt 'm niet bereiken, vergeet het of iets.
Hij is al een keer hier geweest, toen was ik wel tevreden over hem. Nu komt ie woensdag (als 't goed is) hier. Maar als ie weer niet op komt dagen dan zoek ik ook een andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:04

Ja, jullie kunnen dat. Ik heb mijn zadel bij hem gekocht...

Als ik het nu bij iemand anders ga laten aanpassen, betaal ik daar onnodig veel geld voor, en vervalt mijn garantie...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:32

Pffff dat is balen Robijntjah. Jaar geleden had ik hem wel in the picture voor nieuw zadel, maar ben blij dat ik dus voor die ander ben gegaan die zijn afspraken WEL nakomt. Want als ik ERGENS niet tegen kan Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:45

Als je Ruiterstad belt, kunnen ze dan niet zorgen dat hij bereikbaar is? Hij werkt toch samen met ze?