Spoedcursus of sneller lessen ivm werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HHorseman

Spoedcursus of sneller lessen ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 19:24

Hallo,

Omdat ik voor mijn werk snel paard moet kunnen rijden ben ik op zoek naar een manier om dit te doen. Bij de meeste maneges is het echter alleen mogelijk om 1 a 2x per week een half uurtje prive les te krijgen of 2x per week mee te draaien in een groepsles.

Voor mij persoonlijk werkt het gewoon veel beter als ik in een korte tijd veel tijd kan investeren in een sport. Buiten dat is het voor mij noodzakelijk om in maximaal 6 maanden op het niveau te zitten van het ruiterbewijs.

Weet iemand misschien waar en hoe ik dit wel kan realiseren? Ik heb er tijd voor en zou graag in de gelegenheid zijn om er zo veel mogelijk tijd in te stoppen als maar kan. Tevens ben ik erg gemotiveerd om dit op deze manier te doen, ik hoop dat er meerdere zijn die ervaring hebben met het op deze wijze behalen van een goed niveau paardrijden.

Dank alvast,
Michel

_Inga

Re: Spoedcursus of sneller lessen ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:26

Ik heb geen oplossing voor je helaas, maar ik vraag me nu toch wel sterk af welk beroep je uitvoerd, Sinterklaas zal het niet zijn toch? Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:26

Misschien even makkelijk om te vermelden waar je woont.
En ook wat je ervoor over hebt.

Ik denk dat er zat instructrie's zijn met eigen paarden waar je dit zou kunnen doen, maar dan moeten we wel weten waar je woont.

Als jij dagelijks of iets minder vaak Tong uitsteken priveles krijgt van een goede prive-instructie, leer je wss sneller en meer dan op een manege Knipoog

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:33

Er zullen inderdaad wel goede instructeurs zijn met eigen paard die je les willen geven. Maar dan moet je wel een goede hebben, met de juiste diploma's als je het snel wil leren.

En ik ben ook wel erg benieuwd naar jou baan haha. Politie te paard? Bloos

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:37

@ Melissa; volgens mij krijg je bij de politie een interne opleiding!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:38

Ik gok op een huwelijksaanzoek te paard Haha! Tong uitsteken

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:40

crossmonster schreef:
Ik gok op een huwelijksaanzoek te paard Haha! Tong uitsteken

Haha, dat zou wel heel lief zijn Lachen
Kan je niet hier op bokt een topic openen met de vraag naar een juiste instucteur met eigen paard bij jou in de buurt?

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:40

Maar dat is dan toch geen werk ?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:41

Paardrijden is niet zo iets als auto rijden, wat je wel leert als je het maar vaak doet. Je moet er in groeien en er gevoel voor krijgen, ik geloof dat de ts dat een beetje vergeet of zelfs niet weet?
Denk er niet te makkelijk over hoor!

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:46

Ja maar je moet er ook niet te moeilijk over denken. Ik denk dat de TS wel een reeël beeld heeft van paardrijden hoor. Ik bedoel autorijden heb je niet geleerd in 6 maanden met meer dan 1 à 2 keer per week rijles.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:55

Ruiterbewijs niveau stelt niks voor lieve mensen Knipoog

Ik heb meermaals zo mensen opgeleid dat ze binnen een maand fatsoenlijk rond konden sturen. Zo moeilijk is dat niet hoor...
Wil je iemand het gevoel aanleren dan ben je wel langer bezig. Maar ruiterbewijsniveau is een eitje voor een ambitieuze instructie Knipoog

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:36

Clown Nu voel ik me heel minderwaardig Tong uitsteken Ik heb dus 3 keer gedaan over mijn ruiterbewijs (Nee geintje, dit had hele andere redenen).

maar ben benieuwd naar een reactie van de TS?

HHorseman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 01:53

Haha.... nou allemaal, dank voor de spontane reacties Lachen

Ik ben geen sinterklaas, het is ook geen huwelijksaanzoek. Ik ben acteur en moet voor een rol paardrijden.
Woonplaats Hilversum

Ik begrijp dat het een groot verschil is met autorijden. In dit geval heb je toch met een dier te maken en dat is natuurlijk wat wispelturiger dan een auto.

Toch zou ik graag op een snelle manier het mij eigen maken. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

Dank
Michel

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:05

Misschien ook een advertentie op marktplaats zetten, of daar even kijken. Daar wordt ook vaak instructie aangeboden.

Wat is de bedoeling van je rol? Moet je een paar minuten op een paard voorbij hobbelen of moet je gedurende de hele film regelmatig op paard zitten?

Je leeftijd is misschien ook wel belangrijk, als je wat jonger bent dan pik je het waarschijnlijk sneller op.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:07

Je hebt een pm Lachen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:08

Als je straks instructie hebt gevonden, dan krijgen wel toch zeker wel regelmatig een verslag over je vorderingen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 08:45

_Inga schreef:
Clown Nu voel ik me heel minderwaardig Tong uitsteken Ik heb dus 3 keer gedaan over mijn ruiterbewijs (Nee geintje, dit had hele andere redenen).

maar ben benieuwd naar een reactie van de TS?

Ik bedoel het rijgedeelte, ik weet dat het leergedeelte voor veel mensen als pittig ervaren word.

Maar ik doelde dus op het rijden Knipoog

Hilversum is niet om de hoek voor mij, anders had je wel op die van mij mogen lessen.( en ik heb geen moeite met BN-ers, heb zelf een BNK ( Bekende nederlandse kat Huilen van het lachen ) Die overigens ook van mij heeft leren rijden Haha!

Ik zou er vanuit gaan dat het makkelijk gaat lukken, erg verstandig van je om het in de privelessen te zoeken, hoewel er absoluut wel goede maneges zijn, het grootste gros is niet gericht op het snel leren van paardrijden( eerder op snel winst draaien)

Ik wens je heel erg veel succes, zet idd ook een oproep op MP.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:37

(Ik ben echt 2 keer gezakt op rijden Clown Leergedeelte was een eitje)

Ja inderdaad een oproep op marktplaats, en natuurlijk op EA hier op bokt!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:44

Ik woon vlakbij hilversum, denk alleen niet dat mijn paard erg geschikt is voor beginners.. ze wil nog wel eens vaak schrikken van dingen Huilen van het lachen
Denk dat marktplaats idd wel kan helpen. Of op meerdere manege's gaan lessen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:49

Hoe ver ben je nu wat betreft rijden? Denk dat ik je misschien wel kan helpen als je voorbij het niveau van rondjes aan de longeerlijn bent.

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:51

Er is vast wel iemand die jou kan helpen. Iemand die instructeur is en wel elke dag tijd heeft. Ik zou een idd een oproep doen op andere site bij voorkeur een site met paarden. Ik zelf heb wel een paard dat er geschikt voor zou zijn. MIjn vriendin is instructrice dus we zouden je wel een heel eing op weg kunnen helpen. Alleen ik woon(friesland) te ver bij je vandaan denk ik.
Zou je niet eens contact op kunnen nemen met hippisch centrum deurne. Dit is het paardencentrum van Nederland. Misschien kan een student die daar een opleiding volgt je wel helpen. Of weten zij een plaats waar het mogelijk is. http://www.helicon.nl/mbo/content.jsp?objectid=19229

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:54

Een student lijkt me verzekeringstechnisch niet verstandig.

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:26

Katja schreef:
Een student lijkt me verzekeringstechnisch niet verstandig.

Daar heb je gelijk in, maar misschien in het kader van een studieopdracht ofzo. Ik weet ook niet precies hoe het onderwijs wordt aangeboden. Maar bij mijn opleiding kunnen studenten studiepunten halen door een"vrije keuze" invulling te doen. Misschien kennen ze dat daar ook wel. Dan valt het onder verantwoording van de opleiding.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:06

Naffie, ik zou daar hedendaags geen goede instructeur zoeken.. sterker nog, die vind je daar echt niet Haha!

Ik zou gewoon gaan voor een goede priveinstructie in de buurt.
Ik neem aan dat je werk de lessen betaald, dus dan mag het ook wat kosten Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:03

Verplaatst: RUI --> EA-GZ