Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aeolusnr1 schreef:Hallo ,
ik geef ook paardrijles, train paarden, doe aan gedragscorrectie, natural horsemanship, schriktraining, en ben zelf ook hoefsmid.
Ik denk zo te horen in je verhaal dat jouw paardje buiten de fisieke probleempjes die hij/zij heeft idd een beetje te hevig en of te moeilijk voor je is op dit moment, mssn ben je er een paar keer afgevallen en heb je er een beetje angst voor gekregen, daarom is het idd het meest verstandige om een beetje begeleiding te zoeken, en eerst heeeeeeellllll veel grondwerk te doen.
Het moment dat dit goed lukt en dit kan soms echt vrij vlug gaan hoor ( enkele dagen tot een week grondwerk doen soms wonderen )
Dan er voorzichtig onder begeleiding weer opkruipen, en een gerichte training ermee beginnen.
Het eerste trainingswerk kan je natuurlijk ook door de trainer laten doen maar dan is het beter hem even in opleiding te plaatsen bij de trainer thuis, en dan na een tijdje bij de trainer ook zelf les gaan nemen om een beetje op dezelfde manier het probleem aan te pakken.
Maar een paard dat zoals dit paard nog veel moet leren, en daarbij ook een gedragsprobleem heeft, daar moet je echt veel werk in steken, 1x eens gaan rijden is zeker niet genoeg.
Je mag me altijd contacteren indien je hulp nodig vind , maar ik zit wel niet dadelijk heel dich bij jou in de buurt, ik woon nabij Antwerpen - Belgie
Groetjes , veel succes.
suleilitha schreef:Britt, ook een goeie bijrijder vraagt geld, en dit geld kun je beter uitgeven aan lessen voor jezelf!
Je hoeft hier voor geen Z ruiter in te schakelen maar gewoon iemand die de kunst verstaat van het terug gaan naar de basis.
Ik adviseer je om de centen die je uit wilt geven om je paard goed los te maken, te investeren in goeie instructie!