gezocht trainster voor mijn paardje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt19

gezocht trainster voor mijn paardje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 23:20

Hallo.
ik had een tijd geleden een advertentie staan dat ik een bijrijdster zocht.
natuurlijk een hoop reactie's.
maar daarvan bijna geen 1 die echt kon rijden!!!!!
tot mijn grote spijt!
Mijn paard is 1 week geleden gekraakt omdat ze erg stijf was.
kan namelijk haar rug niet goed ontspanne bij het rijden en haar achterhand moet ook nog beter ontwikkelt worden,wat ik gewoon nu echt nog niet voor elkaar krijg.
paard is namelijk erg verpest door de vorige eigenaar,moeilijk karakter.

dus bij deze zoek ik iemand die echt verstand heeft van rijden.
dus die romana goed door haar rug heen kan rijden.
haar leert te ontspanne (op de manier hoe het echt moet!)
en ook haar achterhand sterker maakt.
ik betaal ervoor.
maar ik wel wel iemand die kan bewijzen,dat het ook echt geld waard is.
liefst een ruiter die ook zowel springen als dressuur Z is geweest/is.
ben je geintreseert mail mij dan eventjes!
Brittezz@hotmail.com

Britt19

Re: gezocht trainster voor mijn paardje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 23:23

staat trouwens in Houten
Omgeving Utrecht

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:27

Misschien kun je zelf ook een boel doen Ja
Longeer met pessoa, dan moet ze haar rug gebruiken en krijg je haar een stuk soepeler!
Zoek een goede instructeur en ga aan de slag!! Je zal toch niet voor altijd een ander erop kunnen zetten maar ook zelf moete leren hoe je je paardje op een fijne manier kunt trainen!!

Ik zou pers. liever geld uitgeven aan goede instructie dan aan iemand die mijn paard voor me rijd Bloos
Je hebt je paardje voor jezelf, en niet voor een ander toch? Knipoog
Bovendien is het leuk om naar een doel te werken!!!

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 00:14

ja maar ze is zo lastig en verveelend of ik nou les krijg of niet gaat gewoon nu even niet.
ze moet gewoon echt even goed los gereden worden.
dat scheelt al een heele hoop denk ik!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 00:26

Eigen keuze Ja
Misschien is er iemand in de buurt (weet niet of je op een stal staat met meerdere mensen) die je gewoon een paar keer kan helpen, of je instructie misschien?
Zomaar een 'vreemde' op je pony lijkt me ook niet helemaal de juiste oplossing Knipoog

Ik hoop dat je er snel uitkomt en weer fijn met je pony kan gaan trainen Lachen

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 01:22

Les nemen niet een ideetje? (weet niet of je dat al doet).

Maar het klinkt mij als dat je met goede les zelf een heel groot deel kan oplossen en dan niet apart iemand nodig hebt om je paard door te rijden. Zou het zelf ook veel prettiger vinden zelf te leren waar het probleem zit en hoe het zelf op te lossen, maar als je het qua tijd niet redt gewoon een leuke bijrijder zoekt die lekker met je paard kan omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 01:27

Britt, ook een goeie bijrijder vraagt geld, en dit geld kun je beter uitgeven aan lessen voor jezelf!
Je hoeft hier voor geen Z ruiter in te schakelen maar gewoon iemand die de kunst verstaat van het terug gaan naar de basis.
Ik adviseer je om de centen die je uit wilt geven om je paard goed los te maken, te investeren in goeie instructie!

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:59

Hallo ,
ik geef ook paardrijles, train paarden, doe aan gedragscorrectie, natural horsemanship, schriktraining, en ben zelf ook hoefsmid.

Ik denk zo te horen in je verhaal dat jouw paardje buiten de fisieke probleempjes die hij/zij heeft idd een beetje te hevig en of te moeilijk voor je is op dit moment, mssn ben je er een paar keer afgevallen en heb je er een beetje angst voor gekregen, daarom is het idd het meest verstandige om een beetje begeleiding te zoeken, en eerst heeeeeeellllll veel grondwerk te doen.
Het moment dat dit goed lukt en dit kan soms echt vrij vlug gaan hoor ( enkele dagen tot een week grondwerk doen soms wonderen )
Dan er voorzichtig onder begeleiding weer opkruipen, en een gerichte training ermee beginnen.
Het eerste trainingswerk kan je natuurlijk ook door de trainer laten doen maar dan is het beter hem even in opleiding te plaatsen bij de trainer thuis, en dan na een tijdje bij de trainer ook zelf les gaan nemen om een beetje op dezelfde manier het probleem aan te pakken.
Maar een paard dat zoals dit paard nog veel moet leren, en daarbij ook een gedragsprobleem heeft, daar moet je echt veel werk in steken, 1x eens gaan rijden is zeker niet genoeg.

Je mag me altijd contacteren indien je hulp nodig vind , maar ik zit wel niet dadelijk heel dich bij jou in de buurt, ik woon nabij Antwerpen - Belgie

Groetjes , veel succes.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:06

Je kunt zelf inderdaad al heel veel doen.
Met longeren kun je al heel veel. Als je paard daar al leert te ontspannen gaat dat met rijden ook steeds makkelijker.
Ik heb zelf sinds een paar maanden een haflinger die ook dit probleem had. Hij kon en durfde niet te ontspannen. Door verkeerd rijden, maar ook door het vertrouwen in mij wat hij nog miste. Ik ben begonnen met rustig longeren met touwtjes. Hiermee werd hij uitgenodigd te ontspannen.

Rijden doe ik maar 3x per week, met 1x in de 2 weken les.
Voor ik ga rijden longeer ik hem eventjes (gewoon met hoofdstel en zadel) zodat hij al wat losser komt en zijn spieren wat opgewarmd zijn. Hij durft nu veel meer te ontspannen.

Ik heb best wel ervaring in het basis rijden met ervaren paarden, maar dit is toch wat anders. Maar als jij andere paarden ook naar de ontspanning kunt rijden, kun je dat met dit paard ook.
Zolang je maar de tijd neemt, je paard kleine stapjes laat nemen en neem goed les.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:09

ik begrijp wat je bedoeld. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een betere ruiter dan ikzelf ben om eens mijn paardje wat meer door te rijden. Zelf loop ik tegen een aantal puntjes aan waar ik niet verder mee kom, en ook met een instructrice langs de kant kom ik op dit moment niet verder.
het valt niet mee om iemand te vinden die dat kan en wil doen. succes!!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:14

Ik snap wel wat TS bedoeld.
Mijn bijrijders hadden dezelfde taak, omdat de pony erg scheef was geworden (rijd er zelf niet op, is hij te klein voor). Paar keer behandeld door de osteopaat en toen kwam het ook aan op rijtechnisch verder in orde maken. We hadden de keuze dit te laten doen of zelf te proberen. Wij hebben gekozen voor de laatste optie. Zijn beide bijrijders hebben toen priveles genomen maar omdat zij zelf ook nog niet alles beheersten (zijn nog maar 12) gaat er ook een groot deel van de aandacht daar in zitten, waardoor het probleem van de pony niet zo snel opgelost kan worden; de ruiter moet daar ook klaar voor zijn. Heb er daarom een wat meer ervaren ruiter bijgezocht. Een van die jonge meiden is pas gestopt en daarvoor in de plaats is nogmaals een meer ervaren ruiter gekomen. Nu gaat het wel heel erg goed; iedereen heeft priveles bij dezelfde -hele goede- instructeur, de jonge ruiter trekt mooi mee en kan nu zelf gericht bezig met het probleem en de anderen werken er ook aan. Met als gevolg dat de pony nu stukken beter loopt plus de jonge ruiter heel erg vooruit is gegaan!

Als ik jou was zou ik even goed op een rijtje zetten wat er met de pony moet gebeuren. Heb je momenteel zelf les? zoja, kun je misschien ook af en toe je instructeur erop laten, om aan te voelen hoe de pony loopt en waar precies de knelpunten zitten.
Als je weet wat jouzelf bij dit probleem niet zal lukken en waarom (kom je met instructie wel achter) zou je altijd nog kunnen kijken naar iemand die jouw zwakke punten kan aanvullen. Ik zou dit niet perse zoeken bij een professional maar ook een goede bijrijder -die ook verplicht les neemt bij jouw instructeur- kan een goede optie zijn.
Ik had in mijn advertentie een heel eisenlijstje staan en ben daarmee nu dus al twee goede bijrijders tegengekomen, dus het kan echt! Maar een "normale" advertentie plaatsen heeft in jouw geval ook geen zin, omdat jij gericht zoekt. Vertel dus duidelijk welke problemen je paard heeft en welke eisen je daardoor stelt aan een bijrijder. En laat ze dan vrij in het begin al eens een lesje nemen om te kijken hoe dat gaat. Je kunt ook je instructeur vragen om eens een les longeren te geven als zij daar verstand van heeft. Handig inderdaad om met de pessoa te longeren maar hulp is denk ik wel handig. Of een bokker bij jou in de buurt die hiermee bekend is? Mochten de problemen erg zijn kun je hem ook nog op een africhtingsstal zetten en daar weer goed laten trainen, vandaaruit zelf met instructie weer verder gaan thuis.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:20

Het is natuurlijk heel goed om te longeren, maar dan moet je ook dat wel zelf goed kunnen. Ook met longeren kan er heel veel fout gaan, al denken de meeste mensen van niet.
Een paard een beetje om je heen rondjes laten rennen heeft niets met longeren te maken, maar zo zie je het wel heel veel gebeuren.
En een paard dat echt vast zit, rij je niet "eventjes" weer los, daar gaat best wel tijd in zitten.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:25

ja daarom zei ik ook al, vraag iemand om te helpen met longeren.
Dat is net zo moeilijk als goed kunnen rijden!
Zelf hebben we het met mijn pony ok niet met longeren opgelost omdat ik echt niet zou weten wat juist wel of niet goed voor hem is met zijn problemen. Ik vond hem aan de longe slechter lopen dan onder het zadel, omdat we dan zelf beter wisten hoe wij dingen aan moesten pakken. Het longeren heb ik daarom bij hem laten zitten en later mbv de instructeur weer wat opgepakt.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:45

geloof me.
ik zelf kan het nu echt niet!!
mijn paard is zo verdomde moeilijk....
en ik kom er gewoon echt NIET doorheen.
dus iemand die er meer verstand van heeft kan haar er misschien door heen rijden,en word het al 100X makkelijker voor mij.
en ik wil er ook liever niet over Discusieeren want mijn besluit staat vast!

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:55

en nog iets wat ik was vergeten erbij tezeggen.
ik wil niet dat mijn paard bij iemand anders komt testaan!
dus iemand die gewoon bij mij kan komen!

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:34

hoi,

ik las je verhaal en begrijp je probleem.
het is mogelijk om je paard bij mij neer te zetten om hem op te trainen en jou verder te begeleiden in het proces zodat jezelf ook verder kunt in de training met je paard.
het is een stukje therapie, longeerwerk, rijden en lesgeven wat ik je kan bieden (eigenlijk een totaal pakket)

ben je eventueel bereid je paard tijdelijk elders te stallen voor de training?

mocht je meer informatie willen kun je mij altijd een berichtje sturen.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:04

aeolusnr1 schreef:
Hallo ,
ik geef ook paardrijles, train paarden, doe aan gedragscorrectie, natural horsemanship, schriktraining, en ben zelf ook hoefsmid.

Ik denk zo te horen in je verhaal dat jouw paardje buiten de fisieke probleempjes die hij/zij heeft idd een beetje te hevig en of te moeilijk voor je is op dit moment, mssn ben je er een paar keer afgevallen en heb je er een beetje angst voor gekregen, daarom is het idd het meest verstandige om een beetje begeleiding te zoeken, en eerst heeeeeeellllll veel grondwerk te doen.
Het moment dat dit goed lukt en dit kan soms echt vrij vlug gaan hoor ( enkele dagen tot een week grondwerk doen soms wonderen )
Dan er voorzichtig onder begeleiding weer opkruipen, en een gerichte training ermee beginnen.
Het eerste trainingswerk kan je natuurlijk ook door de trainer laten doen maar dan is het beter hem even in opleiding te plaatsen bij de trainer thuis, en dan na een tijdje bij de trainer ook zelf les gaan nemen om een beetje op dezelfde manier het probleem aan te pakken.
Maar een paard dat zoals dit paard nog veel moet leren, en daarbij ook een gedragsprobleem heeft, daar moet je echt veel werk in steken, 1x eens gaan rijden is zeker niet genoeg.

Je mag me altijd contacteren indien je hulp nodig vind , maar ik zit wel niet dadelijk heel dich bij jou in de buurt, ik woon nabij Antwerpen - Belgie

Groetjes , veel succes.

zijn goede ideeën maar Belgie en Houten is niet echt dicht bij elkaar voor hulp.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:10

suleilitha schreef:
Britt, ook een goeie bijrijder vraagt geld, en dit geld kun je beter uitgeven aan lessen voor jezelf!
Je hoeft hier voor geen Z ruiter in te schakelen maar gewoon iemand die de kunst verstaat van het terug gaan naar de basis.
Ik adviseer je om de centen die je uit wilt geven om je paard goed los te maken, te investeren in goeie instructie!

Voor mij heb je gelijk, misschien wel opnieuw beleren, samen opnieuw beginnen en naar elkaar toe groeien.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 00:05

ja dat opnieuw beginne gaat echt niet.
heb alles al geprobeert.
ze moet gewoon goed aangepakt worden,door iemand met meer ervaring als mij!
en NEE mijn paard bij iemand anders plaatsen is geen optie!
Dus iemand die naar mij toe kan komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 07:56

kan je instructeur niet ??????

Als een van mijn lesklanten op een dood spoor zat of ergens niet doorheen kwam ging ik erop. Op die manier kon ik ook gelijk duidelijk visueel uitleggen waarom iets niet ging EN wat ik eraan doe om het te voorkomen c/q corrigeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:54

hoe kun je een paard opnieuw beleren? Beleerd is beleerd, lijkt me.
Corrigeren lijkt me in deze een betere aanduiding, MontyJanssen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:55

Cntr-alt-delete Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:57

Ik dacht meer aan de stand van de kilometerteller terugdraaien, Kiwiko Haha!

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 22:54

nee die kan het niet doen.
heeft teveel eigen paarden etc.
maar zoals ik al zij ik vraag hier om een trainster niet om comentaar van iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:39

Ik denk dat je beter even een oproep op marktplaats kunt zetten dan?