Hartslagmeter Hippogriff Atriumfibrilleren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NannekeHaan
Berichten: 14
Geregistreerd: 05-11-18

Re: Hartslagmeter Hippogriff Atriumfibrilleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 16:06

In de wei galoperen doet ze soms wel. Kan ook mis gaan. Maar het gaat om het gevaar voor de ruiter als het paard bijvoorbeeld dood neervalt door overbelasting van het hart. Is reactie op vraag scooby09

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Hartslagmeter Hippogriff Atriumfibrilleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:29

Ik zou me persoonlijk niet zoveel zorgen maken dat je paard dood neervalt door overbelasting, maar meer door de bloedklontjes die in het hart kunnen ontstaan door het fibrilleren. Krijgt je paard bloedverdunners om dat te voorkomen? Anders zou ik er sowieso niet op durven stappen denk ik, als zo'n klontje de longen of hersenen in schiet dan klap je met paard en al tegen de vlakte..

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Hartslagmeter Hippogriff Atriumfibrilleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:13

Klinkt heftig...
Ik heb geen enkele ervaring met dat gene.

Maar als er zo`n groot risico is moet je jezelf misschien afvragen of je er idd nog op wilt stappen voor je eigen veiligheid.

NannekeHaan
Berichten: 14
Geregistreerd: 05-11-18

Re: Hartslagmeter Hippogriff Atriumfibrilleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 18:34

Ik kan me niet voorstellen dat een dierenarts uit een paardenkliniek me dit advies zou geven als er dit risico er is. Zo vertrouw ik nu toch wel op haar deskundigheid.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:17

Het is niet voor je in de buurt als je bij Wilvega geweest bent, maar misschien is dit toch iets om te overwegen: https://www.ugent.be/di/laim/nl/dierenk ... logiepaard . Als ik het zo lees kunnen ze iets doen met een slagingskans van 95% om het paard ( weer) in de sport te krijgen. Ik heb natuurlijk geen idee van de kosten, maar je kan ze misschien toch eens bellen voor meer informatie.

Sowieso heel veel sterkte, je hebt het paard nog maar zo kort en dan al zulke problemen, dat is niet niks!

NannekeHaan
Berichten: 14
Geregistreerd: 05-11-18

Re: Hartslagmeter Hippogriff Atriumfibrilleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 20:08

Ja die opties zijn me ook voorgelegd. Zo`n electro shock moet onder narcose. Is 1800 euro. Geheel herstel is mogelijk, maar het kan over een week weer terugkomen. Daar deze atriumfibrilleren per toeval is ontdekt en het dus al langer bestaat. Is de kans dat het terugkomt best groot. Durf het niet te wagen.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Hartslagmeter Hippogriff Atriumfibrilleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:44

Nou dat snap ik voor de geld ja..

Wat deed je met haar voor je dit wist en merkte je toen al problemen of is het per toeval ontdekt?

NannekeHaan
Berichten: 14
Geregistreerd: 05-11-18

Re: Hartslagmeter Hippogriff Atriumfibrilleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 21:56

Toen ik haar kreeg was ze aan de trage kant. Maar heel braaf alleen buiten. En naar zo`n paard zocht ik. In de bak was ze niet vooruit te krijgen, maar buiten geen probleem. In het begin van draf wat hoesten, maar na de tweede draf niet meer. Ik weet het aan een slechte conditie. En met het rustig gaan opbouwen met wandelen, longeren en buitenritten. Daarnaast osteopaat erbij, vitaminen en glucosemine en een heel een goed zadel aan laten passen. En ja hoor de laatste maanden loopt ze veel makkelijker en kan ik zo ruim twee lekker doorrijden buiten en in de bak kan ik ook veel meer. Een maand geleden naar de paardentandarts. Deze luisterde naar het hart en hoorde de onregelmatige hartslag en wilde het paard niet verdoven. VAn het een kwam het ander. Dingen vallen voor mij wel op zijn plaats, maar toch verast het mij ook omdat zij de laatste maanden zo opgeknapt is en ook is zo veel fleuriger.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:27

Oei, dat is inderdaad ene heel bedrag. En als ze het al langer heeft waarschijnlijk, is de kans natuurlijk aanwezig dat het minder goed gaat aanslaan. Logisch dat je dat nu niet gaat doen. Ik kwam het tegen en wist natuurlijk niet dat je het zelf ook al gezien had, maar ik snap inderdaad dat dat een grote, dure gok is.

Ik hoop voor je dat je toch nog weer wat stap-draf ritten kunt gaan maken. OP zich kan je met lange tijden stappen ook al wel conditie opbouwen, de kans is groot ( geleerd vanuit de endurance) dat je dan ook met lagere hartslagen kunt draven. Als de conditie nog beter gaat worden en je merkt dat ze er eigenlijk geen moeite mee heeft, kan je misschien nog wel weer naar een iets hogere hartslag en toch nog een galopje doen. Ik hoop voor je dat het zo gaat verlopen!
Zou je het nog met voeding of homeopathisch kunnen ondersteunen?