Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 07:59

Elco schreef:
https://link.marktplaats.nl/m1223262910

Alleen geen weidegang, maar wel dicht bij het strand.



Dank je, maar zoals in opening al beschreven wil ik maximaal zo'n 20 minuten autorijden en geen filegevoelige route. Vanuit Zoetermeer is dit zonder drukte al ruim 40 minuten.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 15:58

Niemand de gouden tip hier? Nu toch wel beetje zoekende nu het weidesseizoen op z'n einde loopt.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:30

Miss toch iets verder weg zoeken voor de ideale stal, anders concessies doen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 07:34

Elco schreef:
Miss toch iets verder weg zoeken voor de ideale stal, anders concessies doen.


Ja klopt hoor. Iedere dag in de file staan om op stal of thuis te komen gaat op de duur echt tegenstaan vrees ik. Dus waarschijnlijk zal de consessie de binnenbak opgeven worden. Aan dat idee moet mijn verwende ik nog even wennen. Ik lever liever zelf in, dan op het welzijn van mijn paard.

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 07:42

Ik ben even kwijt, maar had je al naar de Groene meer gekeken? Geen wedstrijdformaat binnenbak maar wel een goede buitenbaan.
Verder ook veel uit je rijtje, inclusief uitrijmogelijkheden. Daar hoef je niet eens het erf voor af (rondje in of uitstappen over de drafbaan, ideaal).
Ze staan een dagdeel in de paddock en verder volpension. Heb er prima naar mijn zin gestaan. Inmiddels sta ik op een plekje waar mijn paard 24/7/365 in een kleine kudde kan staan, maar anders had ik waarschijnlijk terug gegaan naar de Groene meer.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:58

Misschien Hogendoorn in Waddinxveen? Die hebben tegenwoordig ook een binnenbak.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:26

Ik volg even mee...Vind een uurtje per dag in de winter ook te kort..

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:46

Ik zou toch nog eens naar de Vrijhoeve kijken, al bieden ze daar geen volpension. Het enige wat je zelf hoeft te doen is de stal mesten. Verder kan er van alles geregeld worden qua voer, ze hebben onbeperkt hooi in een ruif. Ze hebben een grote binnenbak, 2 buitenbakken, waarvan ze er binnenkort één gaan overkappen, dan rijd je dus ook 's winters droog buiten. Er zijn drie grote overdekte longeercirkels, 16 paddocks. Ze leveren buitenzetservice in de winter (uurtje paddock, maar je kan ze daarnaast zelf ook nog buiten zetten), 's zomers in de wei en je kan ze daar zelfs 24/7 laten staan als je met minstens één ander paard bent. Ik vind het een ideale stal en ze hebben goede instructeurs lopen, al kan je altijd je eigen laten komen.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:37

Zou eens moeten checken of ze me niet vergeten zijn, maar ik sta al 2,5 jaar op de wachtlijst van de Vrijhoeve en ben nog niet gebeld dat ze plek hebben...

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 08:20

Iepoetjuh schreef:
Ik zou toch nog eens naar de Vrijhoeve kijken, al bieden ze daar geen volpension. Het enige wat je zelf hoeft te doen is de stal mesten. Verder kan er van alles geregeld worden qua voer, ze hebben onbeperkt hooi in een ruif. Ze hebben een grote binnenbak, 2 buitenbakken, waarvan ze er binnenkort één gaan overkappen, dan rijd je dus ook 's winters droog buiten. Er zijn drie grote overdekte longeercirkels, 16 paddocks. Ze leveren buitenzetservice in de winter (uurtje paddock, maar je kan ze daarnaast zelf ook nog buiten zetten), 's zomers in de wei en je kan ze daar zelfs 24/7 laten staan als je met minstens één ander paard bent. Ik vind het een ideale stal en ze hebben goede instructeurs lopen, al kan je altijd je eigen laten komen.


Vanwege ernstige longproblemen van mijn dochter, is zelf uitmesten in combinatie met de grote overdekte stalschuur niet echt een optie helaas. Er is dan altijd wel iemand aan het opstrooien en/of uitmesten waardoor er veel stof dwarrelt en weinig ventilatie. Is ook een wachtlijst toch??

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 08:21

Charmaine schreef:
Zou eens moeten checken of ze me niet vergeten zijn, maar ik sta al 2,5 jaar op de wachtlijst van de Vrijhoeve en ben nog niet gebeld dat ze plek hebben...


Dat heb ik bij vd Helm haha..Sinds 2014 op de wachtlijst maar nooit wat gehoord, ben er maar eens langsgereden vorige week.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 08:21

Christadk schreef:
Misschien Hogendoorn in Waddinxveen? Die hebben tegenwoordig ook een binnenbak.



Die staan vol....

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:58

DatBenIkNou schreef:
Iepoetjuh schreef:
Ik zou toch nog eens naar de Vrijhoeve kijken, al bieden ze daar geen volpension. Het enige wat je zelf hoeft te doen is de stal mesten. Verder kan er van alles geregeld worden qua voer, ze hebben onbeperkt hooi in een ruif. Ze hebben een grote binnenbak, 2 buitenbakken, waarvan ze er binnenkort één gaan overkappen, dan rijd je dus ook 's winters droog buiten. Er zijn drie grote overdekte longeercirkels, 16 paddocks. Ze leveren buitenzetservice in de winter (uurtje paddock, maar je kan ze daarnaast zelf ook nog buiten zetten), 's zomers in de wei en je kan ze daar zelfs 24/7 laten staan als je met minstens één ander paard bent. Ik vind het een ideale stal en ze hebben goede instructeurs lopen, al kan je altijd je eigen laten komen.


Vanwege ernstige longproblemen van mijn dochter, is zelf uitmesten in combinatie met de grote overdekte stalschuur niet echt een optie helaas. Er is dan altijd wel iemand aan het opstrooien en/of uitmesten waardoor er veel stof dwarrelt en weinig ventilatie. Is ook een wachtlijst toch??


Oké nee dan is dat inderdaad geen optie. Er is volgens mij wel een wachtlijst, ik weet niet precies hoe dat werkt. Het helpt als je mensen op stal kent, de eigenaren vinden het prettig als je al wat bekenden op stal hebt. Zo zijn wij 3 jaar geleden daar gekomen, hebben nooit op een wachtlijst gestaan.

merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:59

Verhuizen? :+
Nee grapje, succes met je zoektocht.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 07:56

Leo schreef:
Ik ben even kwijt, maar had je al naar de Groene meer gekeken? Geen wedstrijdformaat binnenbak maar wel een goede buitenbaan.
Verder ook veel uit je rijtje, inclusief uitrijmogelijkheden. Daar hoef je niet eens het erf voor af (rondje in of uitstappen over de drafbaan, ideaal).
Ze staan een dagdeel in de paddock en verder volpension. Heb er prima naar mijn zin gestaan. Inmiddels sta ik op een plekje waar mijn paard 24/7/365 in een kleine kudde kan staan, maar anders had ik waarschijnlijk terug gegaan naar de Groene meer.



Bedankt voor de tip! Ondanks dat ik De Groene Meer al kende (lees je stiekem mee Ruitje? :+ ) had ik hier eigenlijk niet eerder aan gedacht. Waarschijnlijk ook omdat ik de binnenbak kleiner in mijn hoofd had, dan dat hij in werkelijkheid blijkt te zijn. Het is weliswaar geen wedstrijdformaat, maar zeker wel een goede vlucht-optie bij echt slecht weer. We werden er hartelijk ontvangen en er werd zo fijn meegedacht wat betreft de longproblemen van mijn dochter, echt ontzettend sympathiek en meelevend.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:30

Natuurlijk lees ik mee :+ , dat doet elke pensionstalhouder om te lezen wat de wensen uit de omgeving zijn :') .

Dat is ook de reden waarom we nu gaan verbouwen en een nieuw concept gaan opstarten, er is blijkbaar veel vraag naar meer buiten in de winter :) . Wilden we al een tijd maar de bouwvergunning is eindelijk rond :D

Ik denk dat de perfecte stal niet bestaat, ook bij ons zijn er dingen die mensen anders zouden willen zien. Volgens mij zijn alle genoemde stallen gewoon goede stallen waarvan elke net een ander plus en of minpunt heeft :) .

Maar stiekem vind ik het natuurlijk wel leuk dat je dan toch bij ons uitkomt :D

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:40

Nee de perfecte stal bestaat inderdaad niet. Maar gelukkig komen er steeds meer goede stallen die paardenwelzijn hoog hebben staan en daar valt de groene meer zeker onder. :j

Wat gaaf dat jullie weer aan het verbouwen zijn Ruitje, ik zag al iets op Facebook... wat voor nieuwe faciliteiten gaan jullie bieden?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 08:49

ruitje schreef:
Natuurlijk lees ik mee :+ , dat doet elke pensionstalhouder om te lezen wat de wensen uit de omgeving zijn :') .

Dat is ook de reden waarom we nu gaan verbouwen en een nieuw concept gaan opstarten, er is blijkbaar veel vraag naar meer buiten in de winter :) . Wilden we al een tijd maar de bouwvergunning is eindelijk rond :D

Ik denk dat de perfecte stal niet bestaat, ook bij ons zijn er dingen die mensen anders zouden willen zien. Volgens mij zijn alle genoemde stallen gewoon goede stallen waarvan elke net een ander plus en of minpunt heeft :) .

Maar stiekem vind ik het natuurlijk wel leuk dat je dan toch bij ons uitkomt :D


Dat is helemaal waar! Ook mijn huidige stal is een prima stal, zoals ik al in mijn openingspost schreef. Iedereen maakt zijn eigen afwegingen wbt 'het meest ideale' want voor iedere paarden-eigenaar is dat ideaal anders.

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:52

DatBenIkNou schreef:
Charmaine schreef:
Zou eens moeten checken of ze me niet vergeten zijn, maar ik sta al 2,5 jaar op de wachtlijst van de Vrijhoeve en ben nog niet gebeld dat ze plek hebben...


Dat heb ik bij vd Helm haha..Sinds 2014 op de wachtlijst maar nooit wat gehoord, ben er maar eens langsgereden vorige week.


Ik lees dit toevallig, haha, ik sta inmiddels denk nu 10 jaar op de wachtlijst bij vd Helm ?? Vervolgens hoor je de één na de ander die daar komt te staan. Hun goed recht hoor om aan vriendjes politiek te doen maar zeg van meets af aan dat je iemand niet wil of mail dat het er niet meer van gaat komen. Ik heb serieus 2 jaar zonder verder te zoeken op een tussen oplossing gestaan daardoor, niet echt fijn op deze manier, en ja tussendoor gemailt, gebeld en zelfs nog een keer tegen gekomen en gevraagd en nog steeds nergens over reppen en mij in de waan laten. Ik weet genoeg ;) beter laat dan nooit zal maar zeggen. Na die 2 wacht jaar toch maar verder gezocht en een fijne plek voor mijn paard gevonden, blij toe achteraf maar had hoop gescheeld aan verhuizen voor mijn paard als ze gelijk eerlijk zijn.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bestaat de ideale pensionstal in mijn regio? (079)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:09

Zelfde op de Vrijhoeve hoor. Als je je niet aan de wachtlijst houdt, prima, maar werk er dan ook niet mee als je je stallen via via vult...Ik moet eerlijk zeggen dat ik er verder ook niet meer achteraan gegaan ben omdat de noodzaak er even niet was. Wellicht als ik er moeite voor doe dat ik er tussen gelaten wordt. Ken daar nu zoveel mensen...
Maar gelukkig wèl plek gekomen op de Jacobshoeve waar ik graag naar toe wil. Woensdag gaat paard over ;-)