Ervaringen Den Hoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ervaringen Den Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:08

En dan ben ik met name benieuwd of bokkers het voeradvies hebben opgevolgd :D.

Ik ben vorige week naar Den Hoek geweest en daar is het voer
doorgemeten. Hetgeen wat ik nu voer (Vitalbix) blijkt niet het juiste voer voor hem.
Cavalor strucomix sensitive kwam als beste uit de 'test'.

Pony heeft last van de darmen (geïrriteerde darmwand) en milt.
Advies was dus overstappen op Cavalor strucomix sensitive in combinatie met kruiden en Phytonics Spleen comp.

Nu vind ik Cavalor of Vitalbix nogal een verschil dus ik ben aan het twijfelen of ik hem over moet zetten op Cavalor. Ik wil niet de aanvullende kruiden/druppels teniet doen.

Ik ga maandag nog bellen naar Den Hoek maar ik ben heel benieuwd of jullie je paarden direct op ander voer hebben gezet?

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Ervaringen Den Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:13

Hier alleen maar positieve verhalen over Den hoek zowel voor mens als dier. Ik zou de adviezen dus gewoon opvolgen.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ervaringen Den Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:27

Ik ben benieuwd van waar deze vraag.
Je laadt je paard in en brengt hem naar Den Hoek voor hulp.
Je krijgt daar voeradvies wat volgens hen beter bij jouw paard zijn kwalen past in combinatie met de medicijnen.
En dan nu twijfel je over het voeradvies.
Waarom?

Natuurlijk is het altijd goed om zelf te blijven nadenken en goed naar je paard te kijken. Maar ik denk als je voor een bepaalde behandeling kiest, dat je dan ook het geheel moet volgen in combinatie en niet sommige dingen wel en sommige dingen niet. En als je afwijkt op onderdelen zou ik dat wel in overleg doen met de behandelaar. Want de behandeling is een geheel afgestemd op jouw paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:44

Je hebt helemaal gelijk Janouk! Ik heb alleen vanochtend pas tijd gehad om Cavalor met de Vitalbix te vergelijken en kwam tot de conclusie dat het een heel ander voer is.
Uiteraard doe ik dit op zaterdagochtend wanneer Den Hoek gesloten is :+

Daarnaast ben ik gewoon benieuwd of mensen direct overstappen of eerst het oude voer nog mengen of überhaupt niet overstappen op ander voer. Ik kan me voorstellen dat wanneer je zo natuurlijk mogelijk probeert te voeren zonder veel suiker/zetmeel, Cavalor dan niet in het rijtje past.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:53

Maar waarom ga je uit van zo natuurlijk mogelijk voeren? "Zo natuurlijk mogelijk" is niet het zelfde als holistisch.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 01:36

Misschien heeft jouw paard andere voerbehoeften dan zo natuurlijk mogelijk. Klinkt gek misschien, maar het komt heus voor. Doordat zijn darmen en milt niet goed werken neemt hij voer anders op, daarom waarschijnlijk het advies van de Cavalor. Ik zou het echt wel opvolgen, zie je na een maand geen verandering, zou ik weer contact met ze opnemen.

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Ervaringen Den Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:27

Ik zou ook het advies opvolgen.
De eigenaresse van ons verzorgpaard heeft niet gemengd met het voer maar direct over gezet.
Dat in combinatie met de medicatie knapte paardlief erg van op.
Dit paard heeft ook maag darm problemem

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ervaringen Den Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:14

Een tijd een paard verzorgd die ook bij den hoek is geweest. Ervaring met Den hoek is super. Ook met hun voer voorschriften. Ik zou dus advies opvolgen.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Ervaringen Den Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:31

Hier ook alleen maar positieve ervaringen met Den Hoek.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen Den Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:43

Ik ben positief over den Hoek. Er is werkelijk nog geen 1 voer die 100% natuurlijk en optimaal is. Het is vaak of het 1 of het ander. Als zij je deze cavalor adviseren is dat omdat dit het dichtste bij wat je paard nodig heeft, in de buurt komt. Alles los gaan geven is echt heel moeilijk en dan gaan de verhoudingen vaker uiteen, dan bij zo een dergelijk product.

Geef het een paar maanden een kans. Vitalbix is mooi en je leest al die goeie verhalen, maar dat is slechts een deel.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Ervaringen Den Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:45

Ik heb geen ervaring met hem, maar wel met strucomix, daar doen veel paarden het erg goed op.