Op zoek naar een stal in Utrecht Stad en omstreken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annet12

Op zoek naar een stal in Utrecht Stad en omstreken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 15:45

Hoi,

Ik ben op zoek naar een stal in Utrecht stad of omstreken. Voor een pony. Uiterlijke prijs van 200 euro. Bereid om werkzaamheden te verrichten om de prijs te drukken.

Heeft er iemand tips? Een leuke boerderij?
Op internet zijn er wel plekken te vinden maar deze zijn vaak erg prijzig.

Alvast bedankt!
Groet

Calanddra

Re: Op zoek naar een stal in Utrecht Stad en omstreken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:51

Stal van Bentum in Bunnik? Weet niet precies wat de prijs nu voor n pony is maar zit dacht ik wel rond de €200. Paarden staan in de zomer 24/7 buiten, in de winter worden ze doordeweeks elke dag buiten gezet een paar uur in de vaste kuddes. In het weekend is het dacht ik onderling buitenzetten maar ook dan wordt het vaak gedaan.

Met een 20x40 bak met goede bodem, longeerbak, 2 grote paddocks, kleine kantine, zadelkasten, wel zelf mesten maar incl een halve plak stro (grote balen) per dag.

Volgens mij hebben ze nu nog wel een wachtlijst.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:39

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:54

Stal verkerk in werkhoven? Paarden staan in de zomer 24/7 buiten, in de winter in de paddocks met hooi hoe lang hangt af van het weer. Als het echt prut weer is gaan ze eerder naar binnen, als het mooi weer is blijven ze wat langer buiten.
Rijbak aanwezig met spring materiaal, voor echt grote lange paarden is die wat aan de kleine kant (wij hadden altijd wat moeite met de krappe bochten in de galop) maar voor een pony prima te doen. Longeren kan in de paddock, paarden staan op vlas incl 4 pakken per maand de rest bij kopen wanneer nodig, ruimte voor kasten, ruimte om je zadel apart op te hangen, deken rekken aanwezig, eigenaresse voert dus een ton neerzetten in de voerstal is handig. Poetsplaats is buiten met verlichting en koud water.

Er zijn wel leuke uitrijmogelijkheden (wel beperkt) rijvereniging met 20x80 agterberg op 15 min stappen ohz bos (driebergen) op 15 min met de trailer, kon altijd tegen een vergoeding geleend worden.

Ik heb er drie jaar met veel plezier gestaan.
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 06-06-17 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:56

Lillian__ schreef:
Stal verkerk in werkhoven? Paarden staan in de zomer 24/7 buiten, in de winter in de paddocks met hooi hoe lang hangt af van het weer. Als het echt prut weer is gaan ze eerder naar binnen, als het mooi weer is blijven ze wat langer buiten.
Rijbak aanwezig met spring materiaal, voor echt grote lange paarden is die wat aan de kleine kant (wij hadden altijd wat moeite met de krappe bochten in de galop) maar voor een pony prima te doen. Longeren kan in de paddock, paarden staan op vlas incl 4 pakken per maand de rest bij kopen wanneer nodig, ruimte voor kasten, ruimte om je zadel apart op te hangen, deken rekken aanwezig, eigenaresse voert dus een ton neerzetten in de voerstal is handig. Poetsplaats is buiten met verlichting en koud water.

Die stal bestaat al meer dan 5 jaar niet meer. Helaas.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:02

SavannahNx schreef:
Lillian__ schreef:

Die stal bestaat al meer dan 5 jaar niet meer. Helaas.

Dat is de verkerk op het oostromsdijkje, deze stal verkerk zit op de leemkolkweg, is geen oficiele stal, paarden staan particulier

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:35

Oh oke sorry!

Annet12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 14:28

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Annet12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 14:33

Verder mensen nog tips? Leuke boerderij? Iets kleinschaligs wat je niet op internet kan vinden?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:57

Wij staan vol (prijs is ook iets hoger dan jouw budget), maar ik heb je een pb gestuurd met eventuele tips

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 05:52

Ik zie dat je mijn pb hebt gelezen.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik heb er zelf paar jaar gestaan.

Annet12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 13:25

minouesmee schreef:
Ik zie dat je mijn pb hebt gelezen.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik heb er zelf paar jaar gestaan.

Bedankt!

Annet12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 13:25

rhijnauwen schreef:
Wij staan vol (prijs is ook iets hoger dan jouw budget), maar ik heb je een pb gestuurd met eventuele tips

Heel fijn, dankje!