Stalling omgeving Emmen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindicc22
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-03-14
Woonplaats: Emmen

Stalling omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 15:54

Hallo Bokkers,

Ik weet dat er al een aantal topics zijn met deze vraag. Alleen zijn dit vaak oudere topics en worden hier stallen vermeld die ik al ken. En constant dezelfde.

Ik zoek dus stalling in de omgeving van Emmen met de volgende eisen:
* binnenbak
* buiten en binnen zetten wordt gedaan door de staleigenaar
* GOEDE kwaliteit hooi.
* budget 225
* het liefst fietsbaar, ong 30 minuten NIET langer.

Stallen die ik kal ken:
* Eekwal ( sta ik nu)
* Paardensportcentrum Sleen (kom ik vandaan, wil niet terug)
* de Hullen in noordsleen (ooit begonnen als manege ruiter, wil ik ook niet heen)
* HCE
* Stable M
* Stal K
* Heineke
* hce Exloo
* de oude meerdijk
Ik hoef hier geen info of tips over, ik zoek echt nu even naar stallen die ik nog niet ken.

Dit zijn dus vrij grote accomodaties en met deze ben ik dus bekend en ga er een aantal bezichtigen. Maar er zijn vast nog wel wat kleinere pensionstallen met een binnenbak erbij OF een binnenbak op 5 a 10 minuten afstand die ik dan mag gebruiken. Deze pensionstallen maken over het algemeen weinig reclame en hebben vaak geen website vandaar dat ik benieuwd ben naar tips en ervaringen van anderen.

Het allerbelangrijkste is goede kwaliteit hooi, geen schimmel en andere rommeltjes erin. Mijn paardje is zeer kieskeurig en eet het dan niet. Dit is dus het geval waar ik nu sta. Eet heeel slecht haar hooi, daarvoor in de plaats eet ze de gehele stro bodem op. En das ook niet gezond. Inmiddels problemen met haar hoeven daardoor ( smerige stal ), kort geleden koliek gehad en valt enorm af.

Het binnen en buiten zetten moet gedaan worden, dit i.v.m met werk. Ik heb daar gewoon niet altijd tijd voor om zelf te doen. Maar buiten op het land staan vind ik wel heel belangrijk. Frisse lucht opdoen en lekker grazen.

Nou dat was het zo beetje, binnenbak is dus niet echt een must, maar dan wel 1 op korte afstand die ik kan afhuren. Alleen een buitenbak en verder in de wijde omtrek geen binnenbak is niks voor mij, ik ben absoluut geen buitenruiter, vooral niet in de winter.

Ik hoor graag van jullie tips en ervaringen over stallen.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Stalling omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:10

Rijmaaran in Schoonoord (vlakbij de hullen), verhuren ook boxen en er is een binnenbak en een buitenpak. Plus fantastische buitenrijmogelijkheden. Ze hebben gras en zandpaddocks dacht ik (en een mega wei maar daar lopen de fjorden in)

FlashWolves

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-12-13
Woonplaats: Coevorden

Re: Stalling omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:19

Horperhoeve (Het adres van de Horperhoeve is in Zweeloo, maar de stal is 5 minuten lopen van Schoonoord) Binnenbak, buitenbak en goede uitrijmogelijkheden (Slenerzand). In de winter staan de paarden overdag in de paddock. Rest van het jaar op het weiland. Ruime stallen en alles wordt voor je gedaan. Zeer vriendelijke eigenaren. http://www.horperhoeve.nl/

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Stalling omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:27

Beide stallen zijn alleen wel ruim 45 minuten fietsen voor TS... En ze gaf aan dat 30 min de max is.

Lindicc22
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-03-14
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 16:31

Yvank_ schreef:
Beide stallen zijn alleen wel ruim 45 minuten fietsen voor TS... En ze gaf aan dat 30 min de max is.




Klopt. Je hebt wel gelijk hoor. Het liefst wil ik fietsen. Brandstof kosten laag houden. Maar welzijn van me paard staat voorop. Als dat betekent dat ik ergens een goede stalling kan vinden maar verder moet reizen dan doe ik dat. Ik beschik wel over een auto namelijk.

Lindicc22
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-03-14
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 16:38

miccamaaike schreef:
Rijmaaran in Schoonoord (vlakbij de hullen), verhuren ook boxen en er is een binnenbak en een buitenpak. Plus fantastische buitenrijmogelijkheden. Ze hebben gras en zandpaddocks dacht ik (en een mega wei maar daar lopen de fjorden in)



Deze kende ik nog niet. Die ga ik even opzoeken. Bedankt

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:42

Grenslandstallen in Zwartemeer? In Bargercompascuum schijnt ook nog een pensionstal te zitten. Heb de website gezien (kwam nl op zon zelfde vraag voorbij op FB) en zag er mooi uit. Maar die hadden geen binnenbak.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70671
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stalling omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:50


Lindicc22
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-03-14
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 11:02

rina schreef:
Grenslandstallen in Zwartemeer? In Bargercompascuum schijnt ook nog een pensionstal te zitten. Heb de website gezien (kwam nl op zon zelfde vraag voorbij op FB) en zag er mooi uit. Maar die hadden geen binnenbak.


Die uit bargercompas kan ik niks van vinden. Heb je daar een naam van? Of de site?

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:54

Het is al een oud topic maar zijn er nog mensen die een stal rondom Emmen weten? En waar plek is? Mag bij iemand aan huis zijn.