Pensionstal Hardenberg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 01:07

Tijden veranderen, ik werk nu 1,5 jaar in Hardenberg en het lijkt er dik op dat ik daar nog wel een tijd ga blijven.

Dus maar eens even gaan nadenken hoe ik dat met mijn paarden ga doen. Verhuizen en ze dan aan huis? Of daar een goede pensionstal zoeken?

Ik ben nog nagenoeg onbekend in het pensionstallenwereldje rondom Hardenberg dus wie weet zijn er nog een paar goede stallen die ik nog niet heb gevonden.

Ik zoek:
- stallen met luik, maakt niet uit of ze naar binnen of naar buiten kijken maar 1 van mijn paarden word heel ongelukkig als ik haar achter de tralies zet.
- goed en veel hooi. In mijn ogen zou een paard volledig op hooi moeten kunnen presteren en flink wat uren hooi eten op een dag.
- elke dag naar buiten. Het liefst met vast ritme waarbij de paarden standaard naar buiten gaan.
- met binnenbak of binnenbak om de hoek, met een goede bodem.
- evt ook mogelijk om merrie met veulen te stallen, zou wel handig zijn.

Heeft iemand de gouden tip?

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 20:25

Geen goede pensionstallen daar? -O-

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:46

Phoe eh je zou manege hoogenweg kunnen proberen, ze hebben de afgelopen jaren veel verbouwd en kan dus niet met zekerheid zeggen of ze luiken hebben, vroeger niet in ieder geval. Maar ze voerden wel hooi, ze hebben veel land en hadden vroeger ook merries met veulens staan en ze hebben een grote binnenbaan (ook buiten)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:11

ik ga komend weekend op vakantie nabij Hardenberg. En onze paarden zullen gestald worden bij Horstellerie. Ben er wezen kijken en heb een zeer goede indruk van het bedrijf en locatie.

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 15:31

Goh, manege hoogenweg, ik wist niet dat ze daar ook pension hadden, is het dan niet heel druk met al die kinderen? Ik zal eens even bellen om te gaan kijken :)

Horsetellerie ben ik benieuwd naar jouw ervaring volgende week :D is heel dicht bij mn werk dus kan ik sowieso wel even gaan kijken.

Bedankt! Mochten er nog meer suggesties zijn dan hoor ik dat graag :D mag ook wel een stal zijn waar een goede buitenbak is.

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:48

Nee vond het zelf altijd wel meevallen Qua drukte. maar nog maals dat was 8 jaar terug. Ze hebben ook een leuke rijvereniging en ook aardig wat wedstrijden dus altijd fijn om thuis te kunnen starten.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:59

Hoogenweg heeft geen luiken en het ruwvoer is daar beperkt. Wel super mooie binnen- en buitenrijbanen en ze zijn er super goed voor je paard. Helaas de winter periode niet tot nauwelijks naar buiten, maar wel dagelijks met het uitmesten van de stallen in groepjes los in de binnenbak.

Het is moeilijk om een stal te vinden die voldoet aan al je eisen, zeker het ruwvoer is een probleem. Heel vaak veel te weinig, waardoor de paarden hun bodembedekking op gaan eten. Ik weet nog een stal in Rheeze, waar ze voerhekken hebben waar ze met hun hoofd buiten de stal kunnen en daar wordt onbeperkt ruwvoer gevoerd en gaan ze dagelijks naar buiten, met uitzondering met oud en nieuw, dan blijven ze een dagje op stal. Ze hebben geen binnenbak, maar je zou van daaruit naar de Gulden Spoor kunnen (sportpark de Boshoek), dat is een kleine 20 minuten stappen.

De Horsetellerie heeft wel stallen met luiken en daar gaan de paarden naar buiten wanneer het weer het toelaat en het ruwvoer is daar niet onbeperkt, durf niet te zeggen of ze daar al dan niet genoeg voeren.

Zelf sta ik in Arrien op pension, waar de paarden 24/7 buiten staan met 24/7 ruwvoer en een schuilstal, inclusief een kleine binnenbak.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:15

Wat leuk dat je je paard in Hardenberg gaat zetten. Is in de buurt, haha!

Horsetellerie klinkt wel goed. Ook als je op hun site kijkt! Als je van buitenrijden houdt, zit je daar ook wel op je plek. Je rijdt daar zo het bos in!

Je hebt ook camping de Fjordenhof, in de buurt. Maar die zit wel in Heemserveen. Maar hoe dat verder gaat, weet ik niet zeker. Weet alleen dat die er ook zit :').
http://www.fjordenhof.nl/index.html

Deze stal heb je ook nog, volgensmij heeft die nog een 1 stal vrij. Alleen dit zit ook net buiten Hardenberg. Zit ook direct naast het bos;
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=64

http://linquendahoeve.jouwweb.nl
Dat is ook een pensionstal, aan dezelfde weg als de Horsetellerie.

Hoe alles precies gaat op die stallen, weet ik niet. Weet alleen dat deze er zitten, haha :')

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 21:34

Het ruwvoer is idd vaker een probleem, maar dat wil ik proberen te voorkomen op mijn volgende stekje :)
Hoogenweg valt dus al af door de luiken.. :(

Heb je misschien een naam van de stal in Rheeze? Naar de binnenbak doe ik dan wel met de trailer, anders moet je te paard de drukke weg over? Als ze voor de vorstvrije periode dan maar een goede buitenbak hebben?

Net buiten hardenberg is geen probleem! Ik moet nog bedenken hoe ik het allemaal ga doen, maar eerst eens kijken wat er mogelijk is. Ik zie dat jij uit Drogteropslagen komt xPearl? Die kant op mag ook :D daar zag ik ook nog een leuk huisje te koop staan :P

Bedankt voor de marktplaatslink, die had ik nog niet gezien!! Goede tip!

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:42

Misschien is Duitsland een optie? In Getelo zijn ze een heel nieuw complex aan het bouwen :)

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 23:20

Getelo lijkt wel een eindje weg, weet er misschien meer van? Hoe ver zijn ze en is er een website? :D

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:53

MelanievS hier op bokt kan je er wel meer over vertellen. Verder weet ik zelf niet hoever ze ermee zijn...

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:41

Heb je inmiddels een stal gevonden? Ik ben ook op zoek naar een stal in omgeving Hardenberg :)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:07

Casca schreef:
Goh, manege hoogenweg, ik wist niet dat ze daar ook pension hadden, is het dan niet heel druk met al die kinderen? Ik zal eens even bellen om te gaan kijken :)

Horsetellerie ben ik benieuwd naar jouw ervaring volgende week :D is heel dicht bij mn werk dus kan ik sowieso wel even gaan kijken.

Bedankt! Mochten er nog meer suggesties zijn dan hoor ik dat graag :D mag ook wel een stal zijn waar een goede buitenbak is.


Onze paarden hebben het goed gehad bij Horstelerie. Aardige mensen (ook degene die op stal rondliepen). Iedereen was aardig en vriendelijk. Daarbij een hele mooie en nette stal. voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

jodovi
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:56

Als je er nog wat aan hebt;
Ik heb lange tijd bij de fjordenhof gereden, nu hebben ze alleen nog maar pension.
Het is een erg leuke plek en aardige mensen. En het is geloofik wel goedkoper dan de horsetellerie
Nu rijd ik bij de horsetellerie
En het is daar heel leuk en er zijn aardige mensen. En je kan er heel leuk buitenrijden.
Je kan zo het bos in, en als je een weg oversteekt kan je via ruiterpaden zelfs helemaal naar zwolle rijden!
Ook is het helemaal niet zo druk als bij de hoogenweg.
Horsetellerie is zeker een aanrader!!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:58

Is Coevorden te ver weg?

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pensionstal Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:03

Volgens mij zit bokker agerrits met zijn stal aan dezelfde weg als de Horsetellerie (althans meen dat ik dat altijd zie als we die kant op gaan). Misschien hem even een PB-tje doen?