Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijlaarsdam

Re: Gezocht: Stalling met weidegang omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:09

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:14

Ik kom ook uit Noord Holland (nog boven Alkmaar) en heb me flink achter de oren moeten krabben toen ik in Den Haag kwam wonen :+ maar bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Inderdaad een dure regio. Ik ben uiteindelijk bij een van de stallen van je lijstje terecht gekomen en ik heb het er enorm naar mijn zin. In de winter komt hij minder buiten dan ik idealiter zou willen maar hij staat wel buiten en ook relatief droog tot droog. Ik kan een dagje overslaan, geen probleem.
Er zijn uitrijmogelijkheden maar ook zat faciliteiten op het erf, heel erg fijn.
De doorslag was voor mij de 24/7 weidegang in de zomer. Ik heb daar een heel erg blij paard aan overgehouden. :) en er geldt dan ook een gereduceerd tarief.

Maggy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:13

Dank Tessebes en Kvika, Breedijk en Lelieveld lijken met het overwegen waard!

Ok dank voor je advies Leo! Als in de zomer een gereduceerd tarief geldt bij sommige stallen zijn die zeker nog de moeite waard om te bekijken. Het gaat om een wat ouder paard (22) die vroeger veel manege werk heeft verricht en toe is aan wat meer rust, vandaar dat weidegang echt een 'deal breaker' is voor mij +:)+

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:38

Ik sta bij Breedijk. Paarden worden binnen & buiten gezet. Alle dagen behalve zondag wordt er voor je uitgemest. Dus je hoeft de hele week alleen maar te rijden. Van maart/april tot oktober/november staan ze de hele dag in de wei en in de winter samen in paddock's. 250 per maand dus het valt ook binnen je budget. Mocht je meer willen weten, stuur maar een pb :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:03

Als je met ov richting Zoetermeer zou kunnen gaan wordt alles al veel goedkoper.
Als je je paard evt hele jaar buiten zou kunnen stallen en de bak op zou willen geven zou je ook kunnen denken aan omgeving lo laantjes Voorburg van daaruit heb je onwijs leuke uitrij mogelijkheden maar heb je wel veel werk eraan.
Ik heb een paard gehad die stond op manege de voortstede echter schieten die in weidegang te kort. Wij hebben ook eens op een privé stalletje gekeken wat toen voor ons toch te ver was in omgeving van bosjes van pex en Kijkduin was wel een onwijs leuke stal ik weet echt helaas de naam niet meer. Er was een binnenbrak die ook gebruikt werd door mensen van een andere stal die betaalden om daar te rijden maar vanuit stal zat je zo in de duinen.

Ik weet wel een hele leuke pension stal echt onwijs leuk in hazerswoude dorp bereikbaar met een bus vanaf cs in den haag maar gok dat dat toch te ver is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:20

Ik kreeg net per pb te zien dat in den haag- Voorburg niet meer bestaat.
Ik ben al een tijdje uit den haag weg dus dat is niet zo gek.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:36

waxmeltsenzo schreef:

Klopt dat is alweer bijna zo'n 4 jaar verdwenen.

Versace2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:24

Voor diegene die meer informatie willen ontvangen over stalling Arie Breedijk (!) aan de Stompwijkseweg in Leidschendam, pb me even.

Ik heb er een jaar gestaan en kan je alles vertellen over deze stal.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:43

Goh dat wil je wel graag kwijt hé versace?
Als je een paar jaar ergens hebt gestaan weet je nog niet alles over een stal. Ik heb begrepen dat andere mensen toch andere ervaringen hebben.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:44

dravergekkie schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Klopt dat is alweer bijna zo'n 4 jaar verdwenen.

Ik ben zo,n 7 jaar weg uit den haag en tot 10 jaar geleden ongeveer kwam ik dagelijks daar bij de stalletjes. Was best een leuke tijd daar jammer dat het weg is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:52

lovefi schreef:
Ik sta bij Breedijk. Paarden worden binnen & buiten gezet. Alle dagen behalve zondag wordt er voor je uitgemest. Dus je hoeft de hele week alleen maar te rijden. Van maart/april tot oktober/november staan ze de hele dag in de wei en in de winter samen in paddock's. 250 per maand dus het valt ook binnen je budget. Mocht je meer willen weten, stuur maar een pb :)

Ben daar een paar keer geweest maar schrok me rot over de hoeveelheid stro die op de grond lag!!!
Echt bizar weinig.

Versace2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:36

easygoing schreef:
lovefi schreef:

Ben daar een paar keer geweest maar schrok me rot over de hoeveelheid stro die op de grond lag!!!
Echt bizar weinig.

Inderdaad dat is waar. Mocht je aan de zijde staan waar het vochtig is dan heeft je paard een natte stal!
Ik sta nu in Beesd, Gelderland. 24/7 hooi, schone stal, buitenbak, roundpen....en 's winters op de wei. Wat wil je nog meer? Beetje ver maar het paard heeft het naar zijn zin.