pensionstal Rotterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rietje88

Berichten: 25
Geregistreerd: 13-08-13
Woonplaats: Rotterdam

pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:57

Mijn vriend woont in Rotterdam Overschie en en omdat ik op termijn bij hem zal gaan wonen, ben ik op zoek naar stalling voor mijn pony in die omgeving. Kunnen jullie me helpen? Wie weet pensionstalling in de regio rotterdam/schiedam? Heb wel wat op google gekeken maar kom dan alleen maar op die mega stallen uit.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:12

Op marktplaats staan wel een aantal stallen in die regio.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:47

Je topic heb je geopend op VSW (verzorging, stalling en weide), maar omdat je vraagt naar een paard gerelateerde dienst, hoort dit op ED (Ervaring en diensten thuis). Daarom ga ik je topic verplaatsen.

VSW → ED

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:49

Wat zijn je eisen voor een stal en wat wil je / kun je aan stalgeld uitgeven?

rietje88

Berichten: 25
Geregistreerd: 13-08-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 19:43

Ineke2 schreef:
Wat zijn je eisen voor een stal en wat wil je / kun je aan stalgeld uitgeven?

Ik vind het belangrijk dat mijn paardje s zomers op de wei kan overdag en in de winter ook een paar uur per dag een luchtje kan scheppen. Het is fijn als je paard ook binnen en buiten wordt gezet. Verder niet veeleisend, binnen bak hoeft niet per se en mesten wil ik ook wel zelf doen. Budget is niet belangrijk, een fijn huisje voor mijn pony wel..

rietje88

Berichten: 25
Geregistreerd: 13-08-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 19:44

pien_2010 schreef:
Je topic heb je geopend op VSW (verzorging, stalling en weide), maar omdat je vraagt naar een paard gerelateerde dienst, hoort dit op ED (Ervaring en diensten thuis). Daarom ga ik je topic verplaatsen.

VSW → ED

Bedankt, dat wist ik niet

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:03

Mes kijken bij manege prinsenland....

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:04

Stal hoogerbrugge in Overschie zou ik dan zeker eens gaan kijken.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:15

Stal hoogerbrugge idd. wat is je budget?

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:21

Ik sta zelf op de Spaland ruiters in Schiedam. Wel een vereniging dus wordt een en ander van je verwacht qua inzet(bardienst, corvee, voerdienst) daarnaast is alles doe het zelf. Wel een erg gezellige vereniging. Weiland in de zomer en aantal paddocks voor de winter. We hebben geen binnen/buiten zet service maar onderling is veel te regelen. De prijs is er wel naar dat je veel zelf doet, ik betaal per maand nog geen 200€ incl alles(goede lessen, hooi/stro voer en gebruik faciliteiten, binnen en buitenbaan, paddock, longeerbak, spuitplaats, solarium)

Als je geen zin hebt aan de extra tijd die een vereniging kost, dan zou je ook kunnen kijken naar Ammerlaan, Verboon, Hoogerbrugge maar hou er rekening mee dat vooral de 1e 2 ivm hebben van een binnenbaan meer dan 350€ in de maand kosten. Palaxini zit er ook nog maar dan betaal je bijna €500.
De andere kant richting bergschenhoek op heb je ook nog vd Tas, geen binnenbaan prijs was 265€ geen idee of dat nog steeds zo is.
Bij de Antiek of er tegenover betaal je minder maar qua faciliteiten zit je dan ook gelijk lager(de antiek was geloof ik 130 voor een hele kale box, komt alles er nog bij, wat je bij de over buurman betaald weet ik niet maar zal rond het zelfde zitten)

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:32

Stal Palexini is er ook nog.
Prinsenstad
Spaland in Schiedam
Stal verboon

rietje88

Berichten: 25
Geregistreerd: 13-08-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:27

ukkiepuk schreef:
Stal hoogerbrugge idd. wat is je budget?

Dank je. Budget is niet zo bepalend voor mij...;)

rietje88

Berichten: 25
Geregistreerd: 13-08-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:29

dieseltje09 schreef:
Ik sta zelf op de Spaland ruiters in Schiedam. Wel een vereniging dus wordt een en ander van je verwacht qua inzet(bardienst, corvee, voerdienst) daarnaast is alles doe het zelf. Wel een erg gezellige vereniging. Weiland in de zomer en aantal paddocks voor de winter. We hebben geen binnen/buiten zet service maar onderling is veel te regelen. De prijs is er wel naar dat je veel zelf doet, ik betaal per maand nog geen 200€ incl alles(goede lessen, hooi/stro voer en gebruik faciliteiten, binnen en buitenbaan, paddock, longeerbak, spuitplaats, solarium)

Als je geen zin hebt aan de extra tijd die een vereniging kost, dan zou je ook kunnen kijken naar Ammerlaan, Verboon, Hoogerbrugge maar hou er rekening mee dat vooral de 1e 2 ivm hebben van een binnenbaan meer dan 350€ in de maand kosten. Palaxini zit er ook nog maar dan betaal je bijna €500.
De andere kant richting bergschenhoek op heb je ook nog vd Tas, geen binnenbaan prijs was 265€ geen idee of dat nog steeds zo is.
Bij de Antiek of er tegenover betaal je minder maar qua faciliteiten zit je dan ook gelijk lager(de antiek was geloof ik 130 voor een hele kale box, komt alles er nog bij, wat je bij de over buurman betaald weet ik niet maar zal rond het zelfde zitten)


Ontzettend bedankt! Ik heb alles eens genoteerd. Over een paar weekjes vakantie en dan eens op bezoek en contact maken..

rietje88

Berichten: 25
Geregistreerd: 13-08-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:30

Ontzettend bedankt voor de reacties. Ik wist van sommige opties echt het bestaan nog niet, dus ben er zeker wijzer van geworden.

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:44

In regio midden delftland heb je olsthoorn stables (sta ik zelf), langelaan, verboon, palexini, zeeuw, het einde, spaland, hooipolder, prinsenstad en neveille wat ik weet. En ik denk dat er nog enkele zijn!
Sommige hebben binnenbak, sommige komen ze meer buiten in de winter dan andere en soms zijn het wat meer doe het zelf stallen.
Wat ik heb gedaan is bij een paar stallen die mij aanspraken op basis van faciliteiten en wat ik belangrijk vind voor mijn paard een afspraak gemaakt, dat werkt toch het fijnste. Wat ik belangrijk vind vind een ander weer helemaal niet, en ervaringen van een paar zeggen minder dan je eigen gevoel vaak.

Succes met de zoektocht! :)

rietje88

Berichten: 25
Geregistreerd: 13-08-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:50

Horse_Driver schreef:
In regio midden delftland heb je olsthoorn stables (sta ik zelf), langelaan, verboon, palexini, zeeuw, het einde, spaland, hooipolder, prinsenstad en neveille wat ik weet. En ik denk dat er nog enkele zijn!
Sommige hebben binnenbak, sommige komen ze meer buiten in de winter dan andere en soms zijn het wat meer doe het zelf stallen.
Wat ik heb gedaan is bij een paar stallen die mij aanspraken op basis van faciliteiten en wat ik belangrijk vind voor mijn paard een afspraak gemaakt, dat werkt toch het fijnste. Wat ik belangrijk vind vind een ander weer helemaal niet, en ervaringen van een paar zeggen minder dan je eigen gevoel vaak.

Succes met de zoektocht! :)


Ja, ik wilde inderdaad gewoon eens gaan kijken bij diverse stallen. Zodat ik, voordat ik ga verhuizen en die stress heb, al weet waar mijn merrie naartoe gaat..;) dank je wel!

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: pensionstal Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 07:48

Is 24/7 buiten een optie of wil je je pony liever op stal hebben? Ik sta midden in Rotterdam op een pensionstal. Paarden staan in kuddeverband 24/7 buiten in de paddock met onbeperkt hooi (en 's zomers 3/4 uur weidegang). Ze gaan alleen op stal als het echt slecht weer is, of bijv. de nacht voor een wedstrijd.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:23

Horse_Driver schreef:
In regio midden delftland heb je olsthoorn stables (sta ik zelf),


Joh! Jij ook :D :D :D

aan de ts: Sta Olsthoorn is aanrader!