Ervaringen en regels ranch Canada

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grullo
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-02-10

Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 12:28

Mijn dochter is een half jaar naar Canada geweest om daar op een ranch te werken.
Ze is daar verschrikkelijk slecht van terug gekomen, zowel fysiek als mentaal, en heeft daar nog steeds de gevolgen van.
Achteraf hebben wij begrepen dat de eigenaar van deze ranch zich bovendien niet aan de regels hield!
Graag zou ik ervaringen willen delen en horen wat anderen er mee hebben kunnen doen?!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:31

Hoezo hield hij zich niet aan de regels?
Ze had toch ergens anders heen kunnen gaan? Dat ligt toch niet bij de eigenaar maar bij haar zelf... weet natuurlijk nier wat er gebeurd is en wat je van plan bent nu te doen.. Maar het is nogal zuur als je iets tegen hem wil doen als je dochter zelf de keuze heeft gemaakt om daar voor een half jaar te blijven. Ze had een andere ranch kunnen zoeken. Heb zelf ook verschillende mensen kunnen helpen door een andere ranch te vinden.
Maargoed, ik weet best wat over de regels maar heb niet genoeg informatie over de situatie en wat je wilt weten.
Wat voorn ranch? Hoeveel uren werk? Met wat voor een visum was je dochter? Etc
En waarom denk je dat hij zich niet aan de regels hield?
T mag ook via pb als je deze informatie niet hier wil delen.

Goof

Berichten: 28876
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:33

Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal?
Ik ga er vanuit dat hij geen slot op het verblijf van je dochter had geplaatst, in dat geval is het haar eigen keuze geweest om te blijven.

grullo
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-02-10

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 19:34

Als dit het niveau is van Bokt lezers (gezien de ongenuanceerde reactie(s) is het waarschijnlijk beter om het hierbij te laten!
Helaas, want ik denk dat er veel meer jongeren gedupeerd zijn in soortgelijke situaties!

Rennie89
Berichten: 37273
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:52

beetje jammer als er 1 reactie is die niet goed valt, je meteen maar alles laat vallen... Ik ben oprecht benieuwd naar wat voor situatie het was gezien ik mijn tijd op een ranch in USA heel anders heb ervaren.

Goof

Berichten: 28876
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:33

grullo schreef:
Als dit het niveau is van Bokt lezers (gezien de ongenuanceerde reactie(s) is het waarschijnlijk beter om het hierbij te laten!
Helaas, want ik denk dat er veel meer jongeren gedupeerd zijn in soortgelijke situaties!


Je geeft 0,0 informatie, daar reageer ik heel simpel op ja.
Als je de situatie zou voorleggen is het hele verhaal veel meer duidelijk en krijg je vanzelf reacties waar je meer aan hebt.

rien10
Berichten: 14747
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:35

Niet boos worden als je niet het antwoord krijgt wat je wilt horen TS.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 01:43

Uhhh.. excuse me? :') je geeft geen informatie over de situatie én over wat je wilt weten. Dus daar vraag ik (natuurlijk) naar. Wat verwacht je dan?
Wat een reactie zeg :')
Ik zit zelf in Canada en weet redelijk wat over alles, ik had je dus kunnen helpen..

Elisa2

Berichten: 37445
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:42

Ik denk dat 9vd 10 meiden die in nederland op een stal gaan werken daar ook fysiek en mentaal niet beter van worden. Feit is gewoon dat jonge meiden die graag wat met paarden willen doen snel uitgebuit worden en er geen cao is in de paardenwereld.

rien10
Berichten: 14747
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:47

En sommige "bazen" gewoon niet fijn zijn. En dan is het niet makkelijk als jonge griet in het buitenland. Als dat is wat TS bedoelt, dan snap ik haar wel. Aannde andere kant; welkom in de grote boze buitenwereld. Dit gebeurt niet alleen in canada.

Wildgirl

Berichten: 11676
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:57

Geen ervaring in Canada TS, wel in Spanje.
Ik heb besloten na mijn terugkomst het erbij te laten, na overleg met de politie in NL zou het namelijk een slepende zaak worden en daar had ik geen zin in.
Veel sterkte voor jou en je dochter!

grullo
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-02-10

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 12:46

Kijk dat bedoel ik, er zijn dus allerlei ervaringen...... positieve en negatieve!
Het is ter plaatse niet altijd mogelijk om er iets aan te doen, en vanuit Nederland is het heel erg lastig om wantoestanden aan te pakken.
Zonder meteen alle details te vermelden.... maar het gaat hier om mensen die er illegale praktijken op na houden!!
En die zijn er natuurlijk overal, maar de gevolgen zijn soms ernstig en blijvend.
Ik heb zelf ook een bedrijf en stagiaires in dienst en moet me ook aan regels houden.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:37

Allereerst: wat naar voor je dochter dat ze zo'n nare ervaring heeft gehad. Dat had ze zich natuurlijk anders voorgesteld bij een half jaar Canada! Zonde.
Verder: ik snap dat het een gevoelig onderwerp is (je kunt er online misschien niet teveel over zeggen, wie weet wie er meeleest), maar je geeft nu zó weinig info, dat het bijna onmogelijk is om er een zinnige reactie op te geven. Als het met illegale dingen te maken heeft, dan lijkt me dat je bij de politie moet zijn. Ik begrijp dat ze al terug in NL is, dus dan zou ik hier een afspraak maken op een bureau in je buurt en je verhaal daar doen. Dan hoor je vanzelf of zij daar wat mee kunnen (en gaan?) doen. Sterkte!!!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:58

Super vervelend en jammer dat het geen positieve ervaring was. Ook jammer dat ze daar is gebleven ipv nieuwe plek te zoeken, ergens waar het beter bevalt. Iedere provincie heeft zijn eigen regels mbt employment standards in de agrarische sector. Had jouw dochter een work permit?

troi
Berichten: 17022
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:32

Wat verwacht je van de mensen die reageren? De term illegaal kan alles inhouden van teveel uren laten werken (das vrij normaal) tot fysieke mishandeling en het runnen van een bordeel. Daar kunnen mensen dus helemaal niks mee.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Ervaringen en regels ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:34

Zonder details te weten, is het misschien in jouw situatie de moeite om een klacht in te dienen bij de desbetreffende provincie waar ze gewerkt heeft (google bijv. file complaint employment standards *naam provincie*). Uiteraard moet het dan wel om om een plek zijn waar ze legaal gewerkt heeft, work permit en papierwerk in orde.