stal waar je hond ook welkom is.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wachter
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-05-10

stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:23

Hallo . Ik vroeg me af of er stalling in de buurt van leiden is waar je hond ook welkom is ?
Het lijkt wel of het steeds moeilijker is om je hond los mee te mogen nemen naar stal. Terwijl bijna iedere paardenliefhebber toch wel een hond heeft .

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: stal waar je hond ook welkom is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:26

Het is een openbaar terrein dus het is toch logisch dat de hond niet los mag? Er zijn nog andere mensen die misschien bang zijn voor honden, andere paarden die bang zijn voor honden..

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:28

Goldenway stables mag je hond mee.. (woubrugge)
Happy horses stables in ter aar mag hond ook mee..

Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:31

Van mij zouden alle honden op het terrein mogen loslopen waar mijn pown staat, als ze maar niet komen zeuren dat hond twee hoeven in zijn gezicht heeft gehad(pown is echt heavy naar honden) daarnaast stront opruimen.
Denk dat om deze redenen het ook vaak niet gewenst is

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:33

Bij onze buren mag dat, is wel in friesland. ze hebben zelf ook altijd hun honden los. Eigen risico.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:35

Stal waar ik sta mag het ook, geen problemen mee en het spreekt vanzelf dat het loslopen tussen de paarden voor eigen risico is net als dat het eigen risico is dat je paard daar staat.
Snap de keuze wel van stalhouders maar vind het toch "errug" fijn dat ik op een plekje sta waar mijn lieve stabij welkom is :D

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:37

Bij ons ook honden aan de lijn. Vind dat wel zo logisch hoor. Zit echt niet te wachten op een paar tanden op 4 poten achter de pony van dochter aan als ze aan het rijden is bijv.

En de stalkatten zien ze liever ook aan de lijn. Kunnen ze lekker 5 cm voor hun neus gaan staan met een dikke staart (ok, beetje gemeen maar onze stalkater doet dat dus... Kom dan hond kom dan.... Oh nee. Kan niet hè.... }> want je zit vast :Y) )

wachter
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-05-10

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:53

Oké dus de goldenway mogen ze los ? Of vast ? En die stal in ter aar heeft die een site? Vind gewoon fijn als ze los mee mogen ze zien al binnen als ik de hele dag werk vind fijn als ze dan hun ding kunnen doen op stal . Zijn super brave honden reageren nergens raar op gaan ook altijd mee met strand ritten.:)

GevlektBont

Berichten: 822
Geregistreerd: 04-09-09

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:04

Stal Kroes/Iressa Stables mag je hond ook mee. Weliswaar aangelijnd maar je kan m prima loslaten als je op een rustige tijd op stal bent. Ligt ook in Woubrugge!

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:05

Www.staldegroenemeer.nl in Stompwijk

Onze regel: kinderen en honden onder appel of aan de lijn ;) ... Bij beiden geld dat een ander er geen last van moet hebben, dus hangt er wel vanaf wat jij onder ' hun ding doen' verstaat natuurlijk :) .

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:12

VSW --> ED

wachter
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-05-10

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 07:03

Oké super bedankt Ik ga eens kijken !!

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:34

wachter schreef:
Oké dus de goldenway mogen ze los ? Of vast ? En die stal in ter aar heeft die een site? Vind gewoon fijn als ze los mee mogen ze zien al binnen als ik de hele dag werk vind fijn als ze dan hun ding kunnen doen op stal . Zijn super brave honden reageren nergens raar op gaan ook altijd mee met strand ritten.:)


Bij goldenway als t druk is vast.. Maar soms lopen ze ook los als het heel rustig is..
Bij happy horses weet ik t niet, omdat ik nog niemand heb gezien die zn hond meeneeemt.. Maar weet wel dat t mag.. Als je happy horses stables opzoekt op FB, dan kom je m vanzelf tegen :D

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:30

Bij ons mogen ze ook los mits je ze in de gaten kan houden anders vast.

wachter
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-05-10

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 20:51

stal de windhoek ik heb even gekeken op je site en het ziet er prachtig uit mag ik vragen wat de kosten zijn . en gaan ze daar ook voor naar buiten?

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:51

wachter schreef:
stal de windhoek ik heb even gekeken op je site en het ziet er prachtig uit mag ik vragen wat de kosten zijn . en gaan ze daar ook voor naar buiten?


Je hebt pb

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:36

Bij ons mogen alleen de honden van de staleigenaar los maar die van de pensionklanten moeten vast }:0

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:42

De meeste stallen hebben een paardenpension geen hondenpension dus niet zo vreemd dat de honden niet mee mogen/vast moeten. Tis geen hondenspeeltuin. Als ik op een pensionstal sta heb ik ook geen zin in allemaal loslopende honden hoor. Als mensen naar mij komen en de hond is vriendelijk mag ie los maar dan moeten ze hem wel in de gate houden. (en het moet accorderen met mijn hond want die is er vrijwel altijd bij en gezien het mijn terrein is loopt die ook altijd los. Ik heb geen zin in een gewonde hond.)

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:25

Ja klopt maar dan vind ik het wel raar dat de regels betreft honden niet voor hun geldt. Mijn paard stond zelfs op hun nieuwe omdat die gewoon zo druk is.. Ook loopt de hond in de bak tijdens de lessen en heb hem tijdens die les achter dat paard aan zien rennen etc. vind dat dan wel vreemd. Op andere stallen waar ik stond werden toen ook regels ingesteld dat de honden voortaan vast moesten en dus ook de honden van de eigenaar.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:04

Het is toch hun terrein?

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:13

Ja lekker makkelijk, als ik aan het longeren ben kunnen zij mij dan ook de bak uit sturen omdat het hun bak is :+ ?.. Daarnaast zou ik het niet heel fijn vinden als dat beestje echt een x een ernstige breuk krijgt doordat mijn paard er dalijk weer op gaat staan

Edit: Staat trouwens ook in het contract: Honden moeten aangelijnd op het erf

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:13

Kimbers schreef:
Het is een openbaar terrein dus het is toch logisch dat de hond niet los mag? Er zijn nog andere mensen die misschien bang zijn voor honden, andere paarden die bang zijn voor honden..

Is een pensionstal openbaar terrein?? lijkt mij niet!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:34

gemma92 schreef:
Ja lekker makkelijk, als ik aan het longeren ben kunnen zij mij dan ook de bak uit sturen omdat het hun bak is :+ ?.. Daarnaast zou ik het niet heel fijn vinden als dat beestje echt een x een ernstige breuk krijgt doordat mijn paard er dalijk weer op gaat staan

Edit: Staat trouwens ook in het contract: Honden moeten aangelijnd op het erf

Nee je betaald om daar met je paard te staan en gebruik te maken van het contract maar voor die hond is het zijn huis en voor die mensen ook. Hoe dan ook hebben eigenaren van de accomedatie meer rechten dan klanten; het is HUN accomedatie. :) Net zoals eigenaren ook klanten eruit mogen zetten maar klanten dat niet met andere klanten mogen.. :+

Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:24

Mag dat niet overal dan?

Ik ben gewend dat honden zeker op de stallen en wedstrijdterreinen welkom zijn, op de terreinen waar ik kom dan.. Succes met een stal zoeken!

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: stal waar je hond ook welkom is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:00

Ik snap wel dat veel pension houders daar niet op zitten te wachten. Op zich is 1 niet zo'n punt maar als meerdere mensen hun honden meenemen wordt het vaak ellendig, poep wordt vaak niet opgeruimd (ja, van welke hond is die hoop dan?) en dieren krijgen ruzie terwijl de eigenaren te paard zitten..