Paardentandarts (Friesland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPiaa
Berichten: 39
Geregistreerd: 21-03-12

Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 20:04

Hee Bokkers,

Ik heb sinds 2 jaar een pony van rond de 15 jaar en nu is ze de laatste tijd anders met eten. Voorheen was ze altijd erg vel op eten en was het binnen een uurtje op. Nu is ze erg afgevallen, eigenlijk té erg, en het is erg moeilijk haar weer aan te laten komen, omdat ze veel minder geïnteresseerd is in eten. Op het land begint ze wel meteen met eten, maar op stal kan ze eerst nog rustig wat 'andere dingetjes' doen voordat ze aan haar hooi begint, waar ze dan ook veel langer over doet voordat het op is.
Vandaag keek ik even in haar mond, niet dat ik er veel verstand van heb, om te kijken of ik iets heel erg afwijkends kon vinden en er viel een prop gras uit haar mond en ik weet toevallig wel weer dat het niet goed is wanneer ze proppen van hun eten maken..
Een stalgenootje dacht dat het nu wel een goed idee was om eens een paardentandarts naar haar gebit te laten kijken, omdat ze in de tijd dat ze bij mij is in ieder geval nog nooit gecontroleerd is. Hiervoor stond ze ongeveer 5 jaar ergens anders en daar is ze voor zover ik weet ook nog nooit op haar gebit gecontroleerd. Nu kan het natuurlijk bijna niet missen dat ze haken op haar kiezen heeft, dus het lijkt mij ook een goed idee om haar eens te laten controleren door een professional :).
Mijn ouders denken alleen dat het allemaal 'wel wat meevalt', maar ik vind het toch belangrijk dat ik zeker weet dat het goed zit met haar gebit. Ik ben dus bang dat ik het zelf moet betalen, of in ieder geval voor de helft.. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met een paardentandarts in (de buurt van) Friesland die niet al te duur is, maar waar jullie wel een goede ervaring mee hebben?

Alvast bedankt! :)

willie10

Berichten: 471
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: ouddorp

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:07

hee ik weet niets in de buurt van friesland, maar de meeste dierenartsen doen geloof ik ook wel gebitsbehandelingen. Die van mij is gister nog geweest bij de dierenarts.

sabrina23212
Berichten: 16
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: kollumerzwaag

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:29

moet je even op google zoeken voor meneer van houten in friesland die heb ik gehad en hij is super!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:31

Ik weet niet zeker of Lyckle Kempers in Friesland komt (afhankelijk van waar je woont denk ik?) maar hij is erg aan te raden. Werkt zeer secuur en erg vriendelijk..de meest onrustige paarden voelen zich prettig bij hem.
Wij zijn iig zeer tevreden over zijn werk. Zoek hem maar eens op google op..

Succes

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:32


aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:33

Waar zit je in Friesland? Bij ons doet de DA het, die heeft daar een speciale opleiding voor gehad. Kosten vallen heel erg mee trouwens.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:59

Paul Versluis is een hele fijne tandarts in Friesland!

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:47

paul versluis is vorige week nog bij ons op stal geweest,een hele kundige man die heel goed met de paarden om gaat.
dat is absoluut een aanrader!

Lesly1987

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:10

idd, Paul Versluis echt een aanrader!

xPiaa
Berichten: 39
Geregistreerd: 21-03-12

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:31

Okee bedankt! Dan zal ik eens even op Pauls Versluis zoeken haha. Hebben jullie enig idee hoeveel hij kost?

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:52

ligt er aan wat hij moet doen,dus beste hem zelf even bellen :j

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:00

Van houten heb ik ook gehad, niet weer. Wij hebben sjonny.. Komt bij je langs en niet duur.
Zijn zeer content met zijn werk

Hollowpoint

Berichten: 346
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: Fryslan

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:08

Ik heb al jaren dezelfde veearts en hij doet de tanden ook als het nodig is. Ik pb je zn website wel even.

Fleur1977Jarig

Berichten: 1278
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Het drentse landschap

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:50

Ik heb van de week ook Paul Versluis gehad, ben er super over te spreken, zeker een aanrader!

Todorien
Berichten: 565
Geregistreerd: 13-10-09
Woonplaats: Harkema

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:39

ik heb Ted van Houten gehad, goede tandarts maar werd gewoonweg te duur, toen Sjonny Klein gehad en die komt nooit weer bij ons op het erf... hierna Paul versluis gehad en dan wil je gewoonweg nooit weer anders, hierbij valt ook Ted van Houten in het niet, de prijs van wat Paul Versluis moet hebben hangt heel erg af van wat hij bij je paard/pony moet doen mijn jonge pony was ik de laatste keer 95 euro kwijt en mijn oude pony 65 euro maar het kan ook zo zijn dat je maar 20 euro kwijt bent hangt er erg van af wat er moet gebeuren en dit is allemaal incl reiskosten......

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:05

Ook hier een zeer tevreden klant van Paul Versluis. Ted van Houten komt nooit weer bij ons op het erf. Ik probeer geen andere meer, ik blijf bij Paul. Hij heeft mijn paardje van haar angst af geholpen en dat wil ik graag zo houden!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 00:18

Hier op stal komt ook altijd Paul Versluis en ik kan niet anders zeggen dat hij z'n werk super doet. Daarbij gaat hij ook goed met je paard om, weet of hij je paard juist wel of zeker niet moet aanpakken. Zelfs mijn eenkennige merrie heeft hij met respect en geduld behandeld, en zonder verdoving.

Omdat hij hier voor bijna de hele pensionstalling komt betalen wij geen voorrijkosten. Hoeft hij niets te doen betaal je ook niets.
Mijn paardje moest wel boven en onder geveild worden. Prijs vond ik meevallen €60,-

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 00:22

De beste paardentandarts is julius van dac oosterwolde! Hij leidt andere paardentandartsen op en kan dus ook sederen. Hij is paarden va

Todorien
Berichten: 565
Geregistreerd: 13-10-09
Woonplaats: Harkema

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:23

paul versluis sedeert ook

martijn719
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-08-11

Re: Paardentandarts (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:17

dierenkliniek oosterwolde is goed.
en dierenarts Hielkema in joure doet het ook erg netjes.