Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AdemoJoey schreef:Nog even een upje; hoe zijn de recentere ervaringen met D.M.? Ze handelt nu al een tijdje in Italiaanse paarden, klopt het dat hier betere ervaringen mee zijn? Het telefoonnummer wat ik recent heb gevonden (die zij onder een Facebook reactie had gezet) is nog steeds van Stefan. Ik hoor het graag!
DuoPenotti schreef:Maar dus ook niet klinisch laten keuren...
Rizette schreef:Als een handelaar zegt dat een paard goed is moet hij goed zijn ( tegenover de particulier) Dus de garantie blijft er wel om doorgaan
DuoPenotti schreef:Ja klopt dat had allemaal gemoeten. Daar heb je gelijk in.
Maar je recht hebben en het ook krijgen is een ander ding.
Klinische keuring en je had deze ellende niet gehad.
Maar eerder schreef je dat je leek bent, maar je hebt wel al meerdere pony's gekocht?
Hoe leek ben je dan zelf?
Niet dat het uitmaakt, maar voor mijn beeldvorming.

DuoPenotti schreef:Ah zo op die manier. Dank voor je opheldering
Nee geloof niet dat zulke lui er mee zitten dat een paard wat heeft en zoiets zeker zelf ook wel weten.
Wat ga je nu doen?
Als je dat hier wilt delen, kan me voorstellen misschien ook beter van niet als je verdere stappen gaat ondenemen.
VanderHaar schreef:Hele slechte ervaring met Demi Mettlach (DM Paarden en Pony’s) op locatie Stal Baauw, Montfoort.
Wij hebben daar een tinker gekocht met veel behang (“sokken”). Als leek waren wij niet bekend met CPL. Vanaf dag 1 thuis vertoonde de pony klachten (stampen → mijt). Tijdens behandeling moesten de benen geschoren worden en toen kwam de werkelijke schade aan het licht: ernstige CPL (chronische, progressieve aandoening), bevestigd door de dierenarts.
Ondanks deze diagnose weigert Demi het volledige aankoopbedrag terug te betalen. Volgens haar moet de pony in “dezelfde staat” terug. Zonder sokken is de aandoening echter direct zichtbaar, met sokken niet — wat in onze ogen veel zegt.
Contact verloopt moeizaam (alleen via app), weinig betrokkenheid en onprettige communicatie. Bij aankoop stond de pony al met een zware verkoudheid nog op stal; bij terugbrengen (3 maanden later) stonden er opnieuw meerdere paarden met snotneuzen.
Al met al een zeer negatieve ervaring. Wees alert.