Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
LadyFiesta schreef:Het potentieel eruit laten rijden of gewoon iemand blij maken en je paard blij maken, daar zit een verschil in je doelstelling.. Het ene moet je eerder gaan betalen, de ander zal je eerder een leasebedrag kunnen vragen. Maar als het een leuk paard is, kan je vast wel een bijrijder vinden.
Off topic, maar ik snap nooit wat ‘ een mooi papier’ betekent. Op een gemiddelde pensionstal staan handenvol basissport- of recreatiepaarden van goedgekeurde/bekende hengsten. Omdat nu eenmaal meestal gefokt wordt met hengsten via hengstenhouders. Een bekende of goede hengst is dus vrij standaard. Het zegt op zich niet meteen zoveel over het talent van een paard. Wordt dan de moederlijn bedoeld die het extra bijzonder maakt?
TussenDeOren schreef:Bedankt voor ieders bericht!
Het paard is zadelmak en licht doorgereden. Hij is braaf , maar heeft handig iemand nodig om hem juist te laten lopen (welk jong paard niet).
Mijn gedachten gang was dat er vast voldoende ruiters zijn die niet de kosten van aanschaf en volledige stalling/voer/DA etc kunnen betalen maar wel een paard met papier en talent zou willen rijden. Dat komt wellicht meer richting lease maar wel dus voor een handige ruiter, moet het voor beide leuk blijven.
Maakt mij verder niet uit of de ambitie van de ruiter “lol met je knol” of ZZ is. Verkopen zou ook niet op de planning staan en ben bereid de nodige afspraken neer te zetten. Mijn doel is vooral iemand blij te maken, die mijn paard blij kan maken.
Elisa2 schreef:LadyFiesta schreef:Het potentieel eruit laten rijden of gewoon iemand blij maken en je paard blij maken, daar zit een verschil in je doelstelling.. Het ene moet je eerder gaan betalen, de ander zal je eerder een leasebedrag kunnen vragen. Maar als het een leuk paard is, kan je vast wel een bijrijder vinden.
Off topic, maar ik snap nooit wat ‘ een mooi papier’ betekent. Op een gemiddelde pensionstal staan handenvol basissport- of recreatiepaarden van goedgekeurde/bekende hengsten. Omdat nu eenmaal meestal gefokt wordt met hengsten via hengstenhouders. Een bekende of goede hengst is dus vrij standaard. Het zegt op zich niet meteen zoveel over het talent van een paard. Wordt dan de moederlijn bedoeld die het extra bijzonder maakt?
Mwah, een bekende hengst is niet per definitie goed. En als een hengst zelf goed is hoeft de nafok dat niet altijd ook te zijn.
Mooi papier betekent in mijn ogen voornamelijk: 'potentie op papier'.
Of het dan ook echt in het paard zit moet dan nog blijken.
Mooi gefokt vind ik wat anders, daarbij kijk je wel naar de merrie lijn en de prestaties daar in.
Elisa2 schreef:LadyFiesta schreef:Het potentieel eruit laten rijden of gewoon iemand blij maken en je paard blij maken, daar zit een verschil in je doelstelling.. Het ene moet je eerder gaan betalen, de ander zal je eerder een leasebedrag kunnen vragen. Maar als het een leuk paard is, kan je vast wel een bijrijder vinden.
Mwah, een bekende hengst is niet per definitie goed. En als een hengst zelf goed is hoeft de nafok dat niet altijd ook te zijn.