Hoofdstel fitter gezocht (Gelderland west)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Hoofdstel fitter gezocht (Gelderland west)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 08:37

Ik zoek...
Iemand die Schockemohle en Finesse/Utzon (of soortgelijk) kan passen en met deze merken met losse onderdelen kan werken (verschillende maten) en eventueel nog van een ander merk kan opbouwen vanuit verschillende onderdelen en pasvormen (en dan geen bridle2fit).

Of iemand die zo overtuigd is van zn materialen en kunde dat hij/zij op no cure no pay basis durft te komen. Wetende dat zowel paard als ruiter prinses op de erwt zijn :')

Ik ben echt bereid geld uit te geven, maar klaar met pasconsulten van 100 + euro en geen oplossing.

Paard heeft een hoofdstel wat loopt van full tot pony (bit 10,5cm) en is nogal kieskeurig, dus de uitdaging is wel redelijk aanwezig.

Wie weet iemand die redelijk voldoet aan bovenstaande of heeft ervaring met iemand die zo goed is, dat je die ons durft te adviseren? Regio Gelderland west/ randje Utrecht Oost. Ik kan eventueel een klein stukje reizen om op locatie te komen.

_soraja_

Re: Hoofdstel fitter gezocht (Gelderland west)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 08:42

Bianca Lodeweegs van joy4horses komt in die regio, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:35

Misschien 2fithorses? Zij werken wel met hun eigen ontwikkelde hoofdstelonderdelen, maar je bent niet verplicht iets te kopen. Kijken ook iets verder dan alleen je hoofdstel/bit.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 22:32

Vrees dat 2fithorses niet gaat meedoen aan no cure no pay. Hoor idd wel positieve geluiden. Maar heb dus al eens een fitter gehad waarmee ik er echt niet uit kwam. Dan ben je 100 euro (of meer) verder en geen oplossing. En snap ik, want fitters moeten hun tijd gewoon rekenen, alleen nog een keer zo en mijn hoofdstel budget gaat verdampen :')

Bianca werkt voor zover ik zie met Bridle2fit, dus dat is geen optie.

Desalniettemin, thanks voor jullie reacties! Geeft toch weer stof tot nadenken

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:38

Het lijkt me sowieso niet realistisch dat iemand komt op basis van 'no cure no pay'. Je zal altijd wel een bedrag voor het fitten moeten betalen.

Het kan natuurlijk ook dat je paard medische problemen heeft waardoor het allemaal niet fijn zit. Als het hoofd/de mond op bepaalde plekken heel gevoelig zijn dan zit niks fijn. Dan zou de fitter niet betaald krijgen :=

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:47

Ooit eens een bitfitter/hoofdstel fitter erbij gehad en mega spijt van. En die stond zeeeeer goed aangeschreven

Waarom zou je dit doen? Al die hoofdstel en bitfitters tegenwoordig is gewoon een uitgemolken beroep geworden. Dat had je vroeger ook niet :roll: Hier is het alleen hoge neusriem lage neusriem of geen neusriem. Paard bepaald. Kopstuk verschilt per paard en ook een bit alhoewel de meeste op een simpele enkel dubbel of ongebroken prima lopen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 09:57

mavantos schreef:
Het lijkt me sowieso niet realistisch dat iemand komt op basis van 'no cure no pay'. Je zal altijd wel een bedrag voor het fitten moeten betalen.

Het kan natuurlijk ook dat je paard medische problemen heeft waardoor het allemaal niet fijn zit. Als het hoofd/de mond op bepaalde plekken heel gevoelig zijn dan zit niks fijn. Dan zou de fitter niet betaald krijgen :=

Ik zeg toch ook dat ik het snap? Maar ik kan ook niet steeds gaan betalen voor mensen die toch minder kundig zijn dan ze claimen, toch niet de matchende pasvorm blijken te hebben, etc.
Hoeveel bitfitters er bijvoorbeeld al zin die mensen dat ze prima kunnen komen passen met bitten van 2cm te breed... eh nee. Die selecteer ik dan zelf wel uit gelukkig. Maar met hoofdstellen, vaak komen ze met merken die niet in de winkel hangen, dan moet ik op blauwe ogen geloven dat het materiaal mooi is of de kopstukken echt smal zijn en zo niet heb ik weer een pasconsult weggegooid. Daarom wil ik iig iemand die meerdere merken kan aanbieden. Is dat heel gek?

Hieperdi, eens met paard bepaalt, maar om te weten wat paard wil, moet ik wel verschillende dingen kunnen passen. En om nou alles eerst aan te schaffen en dan te concluderen dat ze het niet zo graag wil.. klopt dat we het vroeger ook niet hadden. Vroeger hadden we ook minder fijne schoenen dan nu, sommige ontwikkelingen ben ik wel voorstander van. Al is het alleen al de optie om een hoofdstel uit verschillende maten samen te stellen, daar waar ik vroeger voor mn pony na 10 stuks passen uiteindelijk twee in verschillende maten moest kopen om de boel pas te krijgen :')

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:18

Noukie schreef:
mavantos schreef:

Ik zeg toch ook dat ik het snap? Maar ik kan ook niet steeds gaan betalen voor mensen die toch minder kundig zijn dan ze claimen, toch niet de matchende pasvorm blijken te hebben, etc.
Hoeveel bitfitters er bijvoorbeeld al zin die mensen dat ze prima kunnen komen passen met bitten van 2cm te breed... eh nee. Die selecteer ik dan zelf wel uit gelukkig. Maar met hoofdstellen, vaak komen ze met merken die niet in de winkel hangen, dan moet ik op blauwe ogen geloven dat het materiaal mooi is of de kopstukken echt smal zijn en zo niet heb ik weer een pasconsult weggegooid. Daarom wil ik iig iemand die meerdere merken kan aanbieden. Is dat heel gek?

Hieperdi, eens met paard bepaalt, maar om te weten wat paard wil, moet ik wel verschillende dingen kunnen passen. En om nou alles eerst aan te schaffen en dan te concluderen dat ze het niet zo graag wil.. klopt dat we het vroeger ook niet hadden. Vroeger hadden we ook minder fijne schoenen dan nu, sommige ontwikkelingen ben ik wel voorstander van. Al is het alleen al de optie om een hoofdstel uit verschillende maten samen te stellen, daar waar ik vroeger voor mn pony na 10 stuks passen uiteindelijk twee in verschillende maten moest kopen om de boel pas te krijgen :')

Kopstukken en neusriemen kan je natuurlijk altijd tweedehands kopen op marktplaats. Sommige neusriemen/kopstukken staan voor 10/20euro tekoop. Ik koop bijna alles tweedehands. Is het niks, verkoop ik t weer voor dezelfde prijs. Geldt ook voor de duurdere bitten zoals sprenger, fager etc

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 14:39

Niet het merk wat je zoekt, maar Equibridle misschien iets? Voor 25 euro (en borg) kun je zelf een week knutselen (of ze komt wel langs, maar dat is uiteraard niet NCNP).

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 09:58

Equibridle is top, zowel haar service als de hoofdstellen. Alleen haar kopstukken zijn voor de mijne net niet dé oplossing, vandaar dat ik weer op zoek ben (heb nu wel een hoofdstel van haar).
Schockemohle en Utzon zijn overigens inmiddels afgekeurd door mn paard, dus dat scheelt weer :')

Nu wordt vooral de zoektocht: wie durf ik aan om te laten komen om iets aan te meten.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 13:28

Noukie schreef:
Equibridle is top, zowel haar service als de hoofdstellen. Alleen haar kopstukken zijn voor de mijne net niet dé oplossing, vandaar dat ik weer op zoek ben (heb nu wel een hoofdstel van haar).
Schockemohle en Utzon zijn overigens inmiddels afgekeurd door mn paard, dus dat scheelt weer :')

Nu wordt vooral de zoektocht: wie durf ik aan om te laten komen om iets aan te meten.

Wat zoek je ongeveer eigenlijk en wat bevalt niet?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-25 20:07

Ik zoek iig smalle kopstukken en niet de mooie drukverdelende hele brede.. En smal ook echt smaller dan de good old rechte zeg maar.
Wat dan precies, dat weet ik dus niet, maar wat niet bevalt aan de genoemde merken is dat t (ondanks goed concept he, niks tegen die hoofdstellen zelf!) voor de mijne te breed is.

Maar laatst een sessie gedaan en daardoor eigenlijk besloten het maar te laten voorlopig en het vooral te zoeken in spullen van stadgenoten die ik kan lenen om te testen

Geennaamdddd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:43

Eq roos is super goed! Ff informeren